سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » خط و نشان وزیر ارشاد برای هنرمندان؛ از سرنوشت انجمن صنفی روزنامه نگاران عبرت بگیری...

خط و نشان وزیر ارشاد برای هنرمندان؛ از سرنوشت انجمن صنفی روزنامه نگاران عبرت بگیرید/ معنی ندارد کسی بخواهد جنبش مُرده سبز را زنده کند

چکیده :اینکه بعد از گذشت یکسال و خُرده‌ای از داستان انتخابات یکی بیاید و با دستبند سبز برود بالای سن درست نیست. سال گذشته که این اتفاقات در مورد بعضی از هنرمندان افتاد گفتیم اینها به هر حال روح لطیفی دارند و شاید به طور عمیق وارد مباحث سیاسی نشده‌اند اما الان دیگر اگر کسی بخواهد جنبش مُرده سبز را زنده کند معنی...


وزیر ارشاد دولت دهم در اظهاراتی تهدیدآمیز، نسبت به انتشار بیانیه‌های مخالفان دولت در مطبوعات هشدار داد و نیز هنرمندان و سینماگران را نیز به خاطر حمایتشان از جنبش سبز با بستن دستبند سبز و آرزوی پایان شرایط فعلی به شدت به باد انتقاد گرفت. وی خانه سینما را هم به تعطیلی و سرنوشت مشابه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهدید کرد و گفت: الان دیگر اگر کسی بخواهد جنبش مُرده سبز را زنده کند معنی ندارد!

به گزارش مهر، سیدمحمد حسینی صبح روز پنجشنبه ۸ مهر در حاشیه نشست خبری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که در محل این وزارتخانه برگزار می‌شد، در پاسخ به سوالی درباره لغو پروانه ساخت فیلم “جدایی نادر از سیمین” به کارگردانی اصغر فرهادی و واکنش معاون سینمایی ارشاد به اظهارات این کارگردان در جشن خانه سینما گفت: ما هیچگونه مقابله‌ای با اهالی سینما نداریم و از ابتدا هم بنا بر تعامل و همکاری بوده است. وی افزود: الان کسی نمی‌تواند ادعا کند در این دوره نسبت به قبل یک انقباض یا انسدادی در حوزه فرهنگ ایجاد شده است. سال گذشته دیدید که از فیلمهایی که قبلاً توقیف شده بودند رفع توقیف شد.

سیدمحمد حسینی در عین حال اهالی فرهنگ و هنر و به ویژه سینما را از ورود به مباحث سیاسی برحذر داشت و با بیان اینکه “دیده می‌شود بعضی‌ها به نام گروههای صنفی فعالیت‌های حزبی می‌کنند” گفت: اینکه بعد از گذشت یکسال و خُرده‌ای از داستان انتخابات یکی بیاید و با دستبند سبز برود بالای سن درست نیست.

وی ادامه داد: سال گذشته که این اتفاقات در مورد بعضی از هنرمندان افتاد گفتیم اینها به هر حال روح لطیفی دارند و شاید به طور عمیق وارد مباحث سیاسی نشده‌اند اما الان دیگر اگر کسی بخواهد جنبش مُرده سبز را زنده کند معنی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: البته خود آقای فرهادی هم متوجه شده که حرفهایش در جشن خانه سینما نامناسب بوده است. اینکه کسی آرزو کند که فردی ضد انقلاب مثل محسن مخملباف و خانواده‌اش برگردد به ایران و انتظار هم داشته باشد که ما برایش فرش قرمز پهن کنیم نشان می‌دهد که مسئله دیگر صنفی و سینمایی نیست.

حسینی گفت: اینکه عده‌ای هم بیایند در آن فضا برای این حرفها سوت و کف بزنند از نظر ما محکوم است و قابل قبول نیست و به جد انتظار داریم که این روند را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه “ما کاری به سابقه افراد نداریم” ادامه داد: بعضی از کسانی که سر سفره این نظام نشسته‌اند حالا ادعا می‌کنند که “ما الان در یک محاصره اقتصادی هستیم”. ما فعلاً سکوت کرده‌ایم اما اگر لازم باشد تمام موارد و مستندات را در این زمینه بیان می‌کنیم.

وزیر ارشاد گفت: ما با هیچ شخصی از جمله آقای فرهادی و یا دیگرانی که تحت تاثیر هیجانات حرفهایی زده‌اند بحثی نداریم حرف ما با حلقه گردانان این محافل است. قضیه ایشان (فرهادی) مسئله ما نیست مسئله ما کسانی است که به صورت سازماندهی شده دارند ارزشهای اسلامی را زیر پا می‌گذارند.

حسینی ادامه داد: در شرایطی که ما رویاروی آمریکا ایستاده‌ایم اگر کسی در داخل بخواهد سنگ‌ آنها را به سینه بزند این پذیرفتنی نیست. می‌بینیم نشریه‌ای که قبلاً لغو مجوز شده بود و الان دوباره انتشار پیدا کرده دوباره دارد همان کارهای قبلی‌ را تکرار می‌کند و بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های سران فتنه را منتشر می‌کند. خُب این چه معنی دارد؟! یا خواننده‌ای که در خارج از کشور هر چیزی علیه نظام خواسته گفته است الان آمده می‌خواهد از تلویزیون مجوز بگیرد که برنامه‌اش پخش شود.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با آنچه “جریان سازماندهی شده در حوزه فرهنگ و هنر” نامید گفت: چند سال قبل انجمنی بود به نام انجمن صنفی روزنامه‌نگاران که به جای کار صنفی کار سیاسی می‌کرد و دیدیدم که چه بر سرش آمد. کسانی که در دوره اصلاحات سر کار بودند و به اصطلاح گفتمان ایجاد می‌کردند به جای کار به گفتاردرمانی مردم مشغول بودند حالا رفته‌اند در حوزه فرهنگ و می‌خواهند تحت عنوان فعالیتهای صنفی موضع گیری کنند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲۹ پاسخ به “خط و نشان وزیر ارشاد برای هنرمندان؛ از سرنوشت انجمن صنفی روزنامه نگاران عبرت بگیرید/ معنی ندارد کسی بخواهد جنبش مُرده سبز را زنده کند”

  1. یک توصیه اسلامی به پرچمداران مکتب ایران و دوستداران کوروش زمان: اذکروا موتاکم بالخیر
    ترجمه: از مردگان خویش به نیکی یاد کنید
    با مهر و ادب

  2. سوال آقای شمقدری معاون محترم وزیر ارشاد: اینکه در مراسمی بنام جشن خانه سینما با هلهله و شادی، بی‌خبران و غافلان پایان نظام جمهوری اسلامی ایران را آرزو می‌کنند چه باید کرد؟

    جواب: همان کاری که پس از سخنان “کوروش زمان” در مناظره ها و اتهامات ایشان به تمامی روسای دولت و مجلس بیست و چهار سال همین نظام مقدس انجام شد

    با مهر و ادب

  3. محمد حسین گفت:

    “می‌بینیم نشریه‌ای که قبلاً لغو مجوز شده بود و الان دوباره انتشار پیدا کرده دوباره دارد همان کارهای قبلی‌ را تکرار می‌کند و بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های سران فتنه را منتشر می‌کند. خُب این چه معنی دارد؟! ”
    معنی اش این است که طرف راستی راستی به حرف هایش اعتقاد دارد و شما فشار را جای اشتباهی می آورید. دستتو بردار داداش بذار زندگی مونو بکنیم.

  4. سبز یعنی استقامت تا بهار گفت:

    چرندیات بی ربط و صدتا یه غاز این موجود ذره ای برای ما اهمیت ندارد ، مرگ بر دیکتاتور ، جنبش سبز زنده است تا ما زنده ایم

  5. سبز یعنی استقامت تا بهار گفت:

    چرندیات بی ربط و صدتا یه غاز این موجود برای ما ذره ای اهمیت ندارد ، مرگ بر دیکتاتور ، جنبش سبز زنده است تا ما زنده ایم

  6. علی رضا-ایرانی گفت:

    دورود بر آ قایان محترم موسوی خاتمی کروبی زنده باد تاجزاده آقای خائن به ایران وایرانی جنبش سبز نمرده این تو و رئیس گودتا چی هستید که مردم اصلا نگاهتون نمی گنند تو صورت شما ها اصلا نمی شود نگاه کرد از بس جنایت کردین اگر سید محترم موسوی و خاتمی کروبی اشاره کنند اون وقت می بینی چه می شود واقعا شما هارو که اجیر کرده تا هنر آثار باستانی موسیقی جوانان میهن رو از بین ببرید من خوب می دونم به قول تاجزاده همه شما ها ملا حسین هستید همه شما مرتضوی هستیدهمه۸نفر مثل هم هستید۸تا کمه…….

  7. شفابخش گفت:

    جناب وزیر معلوم می‌شود که یک سالی می‌شود که اصلاً توی کوچه‌ها و خیابان‌ها نگشته‌ای و نمی‌دانی که آنچه شما «مرده» می‌دانی بدجوری «زنده» است، تازه «جنبش» نیست و خیلی وقته که «حرکت» است. آدم خوب نیست که از خانه تحت‌الحفظ هر روز برود دفتر کارش و بنشیند با یک مشت آدم دیگر که عین خودش از مردم بریده و توسط آن‌ها رانده شده‌اند، درباره چیزی که نمی‌شناسد حرف بزند و حکم بدهد.
    وزیر جان! روزنامه و بولتن مخفی خواندن را رها کنید و یک چند قدمی توی همان میدان بهارستان راه بروید و با مردم حرف بزنید تا حساب کار دستتان بیاید. اگر با مردم تماسی پیدا کردید، از معرفی کردن خودتان نترسید. چون همین جوری هم کسی نام شما را نمی داند. نهراسید شما را نمی‌کشند، حتی یک لک هم بر نمی‌دارید. به شما حتی «تو» هم نمی‌گویند. مردم مثل شما و رئیس جمهور و هیات دولتتان نیستند. حرکت سبز متین و باادب است و اهل خون، انقلاب، کفن کردن و کفن پوشیدن و مشت بر دهان دشمن (بعنی شما) کوبیدن و از این حرف‌ها نیست. ما مردم سبز تصمیم داریم که شما و بزرگ‌تر از شما را آدم کنیم. قبول داریم که کار سختیه اما از شما خیلی هم ناامید نیستیم. در پلۀ اول بگذارید یک چیزی یادتان بدهیم: «درباره مرده زیاد حرف نمی‌زنند. این که شما اینقدر از حرکت سبز حرف می‌زنید کاملاً نشان می‌دهد که این حرکت کاملاً زنده، پویا ولی بی‌شتاب دارد کار خودش را می‌کند». یک چیز دیگر هم یادتان بدهم و رفع رحمت کنم: «پیروزی حرکت سبز این نخواهد بود که شما و بزرگ‌ترهایتان نباشید و ور بیافتید، ما شما را به جایی که اندازۀ قدتان باشد بر می‌گردانیم و کاری در خور استعدادتان به شما خواهیم داد. بالاخره شما هم روزی جزو ما خواهید بود»

  8. محمدرضا گفت:

    واقعا این نظام مقدسه؟

  9. علي گفت:

    هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق / ثبت است بر جریده عالم دوام ما

  10. ناشناس گفت:

    چیزی که مرده صداقت و واقع بینی برخی از حاکمان است نه جنببش سبز مردم ایران.
    من با شنیدناین حرفهای آقایان ناخوداگاه یاد طارق عزیز می افتم که آنچنان دروغ میگفت که حتی امریکا بعد از لشگر کشی به عراق به دنبال دستگیری این دلقک صدام هم نبود

  11. سبز كوچك گفت:

    مایه شرم فرهنگ و ادب این مملکته

  12. موسوی گفت:

    جنبش سبز حسینی نمیرد هرگز …. مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

  13. علی گفت:

    سبز سبزیم، زنده ایم، مرده آن است که نامش به نکویی نبرند.

  14. علی گفت:

    سبز سبزیم، زنده و امیدوار، مرده آن است که نامش به نکویی نبرند.

  15. ناشناس گفت:

    فرهنگی که وزیرش اینه همون بهتر که فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم.

  16. صابر گفت:

    داش ممد اطلاعات سومین دیوار و دور وزارتخونه کشید اونوقت خبرها به شما نمیرسه؟
    وقت کردی بیا تو کوچه و خیابون ببین این جنبش سبزی که شما ادعا میکنی مرده چه جوری روز به روز به تعداد آدمای طرفدارش با کارای بی نظیری که شما و دوستان میکنین اضافه میشه؟
    تو که سیدی میدونی خیلیا نظر می کنن و پارچه سبز می بندن به مچشون آخه مردم ایران خیلی به این چیزا اعتقاد دارن شاید اون بنده خدا که عکسشو تو اینترنت دیدم ( میگم شاید بل نگیری به حرف من بگی دوستان از نون خوردن بندازنش آخه شماها کل یومن اینکاره این!!!!!!!!!! ) نظر کرده ریشه ظلم و ظالم خشک شه اونو به مچش بسته شما خودشو ناراحت نکن آخه تو دم و دستگاه دولت بعد از نهم ظالم پیدا نمیشه و اجازه ظلم به کسی داده نمیشه!!!!!!!!!!!!
    اما شما فرزند میر حسین : سوالای اینجوری نپرس اینا تو هر مجلسی وارد شن اون مجلس کاملا اسلامی میشه حالا میخواد قرآن با حرکت موزون آورده شه ، یا یه تعداد زن غیر مسلمون حرکت موزون کار کنن و قس علیهذا
    پس خواهشن دنبال بهانه های بنی اسرائیلی ازین دولت مسلمون زاده و تنها دولت مسلمون بعد انقلاب!!!!!!!! نباشین که هیشکی نه تو این مملکت و نه بیرون حرفتونو باور نمیکنه و تره هم واستون خورد نمیکنه!!!!!!!!!!!

  17. سید گفت:

    با تشکر از دوست عزیزم ((یکی از فرزندان میرحسین)) باید بگم که اگر جنبش سبز مرده ، پس چرا اجازه تجمع بهشون نمی دین ، چرا رهبرانشون رو حصر خانگی می کنین ، چرا از یه مجلس ختم ساده هم می ترسین. چرا اینقدر نیرو میارین تا ۵۰۰ تا آدم بتونن راهپیمایی کنن ؟

  18. محمد امی گفت:

    به نام خدا
    سلام
    “…مسئله ما کسانی است که به صورت سازماندهی شده دارند ارزشهای اسلامی را زیر پا می‌گذارند. ” از رئوس این سازمان آقای رحیم مشائی است. مگر نه اینکه ایشان از مکتب ایرانی سخن میراند ؟

  19. ناشناس گفت:

    این خط نشان یعنی اعلام جنگ شما وزیر ارشاد هستید نه وزیر جنگ و این را بدان هنر زبان یک ملت است

  20. يك مسلمان گفت:

    حرفهاى ایشان راخواندم.
    ابتدا یاد حرفهاى امام افتادم که میگفت: « رسانه ها باید آزاد باشند ».و هیچ قید و شرطى براى آن نگذاشتند.
    صحبتهاى ایشان سراسر تهدید است و مگر میتوان با تهدید و ارعاب، کشورى را اداره کرد؟
    چطور کسى که طرفدار احمدى نژاد است، میتواند بعد از یک سال و نیم دستبند سه رنگ ببندد، ولی طرفدار میرحسین که میبندد، آقایان دردشان میگیرد؟ به قول اربابتان، آب را آنجا بریزید… چه شده که رگ غیرتتان بیرون زده؟ شما که هیجانى میشوید و هر چه از دهان مبارک بیرون میتراود، میگویید و همه را میخواهید از دم تیغ بگذرانید، مساله اى نیست، ولى بقیه که به قول شما هیجانى میشوند، عیب و ایراد دارد؟
    شما که مسؤول مدیریت فرهنگى کشور هستید و اینطور صحبت میکنید، واى به حال بقیه ى کودتاگران!
    چه چیزى اینقدر شما را میترساند که از حرفهاى یک کارگردان اینگونه میهراسید؟
    از چه میترسید؟مگر شما ادعاى حکومت علی را ندارید؟مگر از راه حلال امرار معاش نمیکنید؟مگر در این کشور زندگى نمى‌کنید؟ از چه میترسید؟چرا حرفهاى مردم را خفه میکنید؟چه رازى در دستبند سبز وجود دارد که اینهمه هراس دارید؟
    حکومت على هم همینطور بوده؟ اسلام هم همین را میگوید؟
    متاسفم و امیدوارم هر چه زودتر این دو سال و نیم باقیمانده هم بگذرد و هر چند با خسارتهاى فراوان ( شکستن کمر مردم زیر بار فقر، اداره شدن کشور توسط سپاه، زندانى‌کردن جوانها و … ) ولى زودتر بگذرد.
    به امید ظهور صاحب امرمان
    اللهم عجل لولیک الفرج

  21. ناشناس گفت:

    راس می گه دیگه خودشون گلوله زدن !

  22. یک سبز گفت:

    اقای شمقدری پس خود اعتراف میکنید چه به سر انجمن صنفی روزنامه نگاران اوردید!!!!!!!!؟

  23. سمیه .تهران گفت:

    اما ضد انقلابهای دیگه با کارت دعوت به ایران تشریف میارن.و در جشن های ما شرکت میکنن و ما براشون فرش قرمز پهن میکنیم .

  24. محمدم گفت:

    وقتی بر خلاف قرار اول انقلاب، نظامیان از سپاه تا بسیج وارد سیاست می شوند و دیکتاتوری راه می اندازند چگونه ممکن است هنرمندان که حساس ترین قشر هر جامعه ای هستند سکوت کنند ؟ آقای وزیر ! شما یا هنر و هنرمندان را نمی شناسید یا از اوضاع جامعه بی خبرید یا کم عقل تر از آن هستید که این موضوعات را درک کنید. با احترام.( یکی از شاعران استبداد ستیز)

  25. jama گفت:

    از شما یه خواهش دارم
    یه کمپین حمایا از اصغر فرهادی درست کنین
    حیفه فیلمش ساخته نشه

  26. عباس گفت:

    به کوری چشم شما جنبش سبز زنده است این تفکر دیکتاتوری شماست که مرده است

  27. david گفت:

    درود بر میر حسین

  28. بسیجی خمینی گفت:

    او در ادامه در حالی که بغض کرده بود ، ادامه داد : “شما هم بگید جنبش سبز مرده ! نه ؟ مرده دیگه ! چرا ساکتید ؟ ” … حضار در سکوت فقط به او نگاه می کردند …

  29. ناشناس گفت:

    درسته که هنرمندان روح لطیفی دارند ولی نه بچه اند و نه احمق که سرشون کلاه بذارید یا با تهدید بترسونیدشون