سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » خانواده شهید محلاتی هم از حمله خشونت طلبان بی نصیب نماند...

خانواده شهید محلاتی هم از حمله خشونت طلبان بی نصیب نماند

چکیده :خشونت در راهپیمایی روز عاشورا دامن خانواده شهید محلاتی را که همپای مردم در راهپیمایی بودند هم گرفت. بر اساس این گزارش عروس شهید محلاتی توسط نیروهای امنیتی آنچنان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت که بی هوش او را به بیمارستان منتقل...


جرس: برخورد حاکمیت با چهره های شاخص انقلاب تنها به عزم نیروهای افراطی برای حمله و حصرِ کروبی و موسوی و برخوردهای حذفی با خاتمی و هاشمی خلاصه نشد. به نظر می رسد این شیوه دامن خانواده شهدای شاخص نظام و انقلاب و سرداران معروف جنگ را گرفته است به گونه ای که همسر شهید همت و باکری به جرم دیدار با موسوی و کروبی مورد حمله قرار گرفته و فرزند شهید باکری نیز به همین منظور بازداشت می شود. اخیرا جرس مطلع شد که خانواده شهید محلاتی نیز در ایام اعتراضات سال گذشته بشدت مورد تعرض و حمله قرار گرفته اند..

حاکمیتی که در یک زمان بزرگراه ها، مدارس و بیمارستان ها و اماکن مهم کشور را به نام شهدای خود نامگذاری می کرد تا بدین طریق بنا بر ادعای خود پاسدار ارزش ها و آرمان های شهدای خود باشد، اینک با حمله به خانواده های این شهدا وارد فاز جدید شده است. شهید فضل الله محلاتی که نام او را نیز زمانی بر یکی از بزرگراه های تهران گذاشته بودند در ایام اعتراضات خیابانی، خانواده اش مورد هجوم و حمله شدید نیروهای امنیتی قرار گرفته و تا کنون پرونده قضایی آنها بی فرجام مانده است.

مدتی پیش یکی از زندانیان سیاسی در دوران مرخصی به خبرنگار جرس گفته بود که با یکی از بستگان شهید محلاتی در زندان هم بند بوده است اما ظاهرا در آن زمان خانواده سکوت اختیار کرده و از طریق نهادهای قضایی پیگیر شده بودند.

دلیل مشخص حمله و تحت فشار قرار دادن این خانواده نیز حمایت آنها از نامزدی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری بود. بستگان شهید محلاتی هم حامی میرحسین موسوی در انتخابات بوده اند و در جریان اعتراضات پس از انتخابات نیز این خانواده در جمع مردم بودند. لذا برخورد حاکمیت با برخی از وابستگان ایشان به گونه ای خشونت آمیز بود که عروس شهید محلاتی پس از ضرب و شتم شدید در بیمارستان بستری شده و خواهر خانمِ ایشان نیز مورد ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی در منزل قرار گرفته بود.

شرح حمله خشونت آمیز نیروهای امنیتی

سکوت بستگان و نزدیکان شهید محلاتی بعد از روز عاشورا تا امروز به دلیل اینکه پیگیری های قضایی نتیجه نداده است، بالاخره شکست و یکی از بستگان شهید محلاتی پرده از اخباری برداشت که از اعمال خشونت نیروهای امنیتی در منزل شخصی ایشان حکایت می کند که منجر به تماس همسایه ها با پلیس ۱۱۰ و نجات آنها از دست ماموران امنیتی شد..

حمله نیروهای امنیتی به خانواده و نزدیکان شهید محلاتی بر می گردد به راهپیمایی عاشورا و مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری که در آن روزها میزان خشم حکومت از معترضان بسیار زیاد بود و تقریبا شمار زیادی از راهپیمایی کنندگان را دستگیر کردند.

چنانچه گفته می شود حتی ماه ها بعد از راهپیمایی نیز نهادهای امنیتی با شناسایی شماره پلاک خودروهایی که روز عاشورا در خیابان بودند افراد را شناسایی و اقدام به دستگیری آنها می کردند.

فاطمه السادات شهیدی، خواهر همسر شهید محلاتی که مورد حمله نیروهای لباس شخصی در منزل خود قرار گرفته بود در مورد شرح این حمله و پیگیری های بعدی خود به جرس می گوید: یک شب شش مرد بدون ارایه هیچ حکمی برای بازداشت خواهر زاده ام وارد منزل ما شدند ابتدا در پارکینگ جستجو می کردند که وقتی همسایه ها علت را جویا می شوند به آنها می گویند که این خانواده یک خودرو را دزدیده اند. یعنی با آبروی آدم هم بازی می کنند و بعد وقتی وارد منزل می شوند که دیگر حکایت دیگری دارد.

وی در تشریح حمله ای که به خود او و خواهرزاده اش صورت گرفته بود می گوید: آن شب صحنه ای را در خانه خودم شاهد بودم که شرمم می آید بگویم: ماموران تقسیم کار کردند انگار وارد منطقه جنگی شده باشند، چند نفر اتاق خواب مرا و سایر جاهای خانه را بازرسی می کردند بقیه هم کتک می زدند. یکی از این ماموران کاملا معتاد بود. خواهر زاده جوان مرا به مبل بسته بودند و هر چقدر توان داشتند به سر و صورت او محکم مشت می زدند. هیچ کاری هم از من بر نمی آمد.

از او می پرسم آیا خواهر زاده ایشان فرزند شهید محلاتی است، پاسخ می هد، محمد علی الهی فررزند خواهر دیگر اوست و پدرش در دوران جنگ مفقود الاثر بوده است .

وی ادامه می دهد البته بلایی که به سر خانواده خود شهید محلاتی آورده اند کمتر از فشارهایی که به آنها وارد کرده بودند نیست. تفاوتی بین ما ومردم نیست . البته کسانی که به حریم شخصی ما تعرض کردند ظاهرا برایشان تفاوت داشت به این دلیل که وقتی به آنها با فریاد می گفتم چرا فحش می دهید، چرا به ما می گویید منافق، شما می دانید که شهید محلاتی در مبارزه همراه با امام چه زحمت ها کشید؟ می دیدم که بیشتر از دست ما عصبانی می شوند. حتی یک بار گفتم آقای خمینی آن موقع می آمدند محلات در خانه ما و با پدرم آیت الله شهیدی می نشستند و خیلی ها می دانند که ریشه انقلاب از کجا ها شکل گرفت حالا شما دارید چه می کنید با ما. آنها هم با عصبانیت حمله ور شدند و یکی از آنها هم فریاد زد خمینی دیگر مرد، تمام شد.

خانم شهیدی همچنین افزود؛ آن شب به سمت تلفن رفتم تا از کسی کمک بخواهم که در آن وضعیت ما را از دست آنها نجات دهد. دیدم تلفن های خانه را قطع کرده اند، موبایلم را برداشتم زیر چادرم پنهان کردم ولی یکی از آنها متوجه شد که می خواهم تماس بگیرم، از پشت روی چادرم لگد کرد و من با همان لباس خانه مانده بودم چه کنم . فقط می توانستم خدا را صدا بزنم و کمک بخواهم. موهایم را دسته دسته می کندند و با خشونت بر سر و گوش و دستهایم آنقدر کوبیدند که بینی ام شکست. جلوی چشم های خواهر زاده جوانم چنان مرا با فحش های رکیک مورد ضرب و شتم قرار دادند که هیچ انسانی دلش رضایت نمی دهد با همنوع خود چنین رفتاری بکند و من بعد رفتم پزشکی قانونی و همه مدارکم را تکمیل کردم. .

مخالفت  برای دیدار با بستگان شهید محلاتی

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص روند پیگیری این ماجرا گفت: ابتدا از طریق آقای شهیدی که اتفاقا پسرعموی بنده و یکی از معاونان احمدی نژاد است درخواست ملاقات با آقای خامنه ای کردم تا در همان شرایطی که دست ها و صورتم کبود و سیاه بود بود، موضوع را به اطلاع ایشان برسانم اما آقای شهیدی تماس گرفتند و گفتند: آقا نمی توانند دیدار کنند. حیقیقتا خیلی ناراحت شدم و گفتم من اگر پیگیر نباشم فردا در برابر مردم مسوول خواهم بود و معلوم نیست چه بلایی سر دیگران هم بیاورند و خیال شان راحت باشد که کسی پیگیری نخواهد کرد.

وی از رابطه نزدیک خانواده پدری خود با خانواده آقای خامنه ای گفت و افزود: آقای خامنه ای یک بار برای فرار در مبارزات سیاسی قبل از انقلاب به خانه ما پناه آورده بود و من چیزهایی یادم هست که حالا درست هم نیست بگویم که چقدر پدر من به پدر ایشان که روضه خوان هم بودند آن زمان کمک می کرد اما حالا نمی دانم چه بگویم.

خانم شهیدی در پاسخ به پرسشی در خصوص پیگیری قضایی این پرونده گفت: اتفاقا آن شب بعد از فریادهای ما چون همسایه ها زنگ زدند و پلیس ۱۱۰ آمد و اگر چه با ما همراهی هم نکرد اما در نهایت یکی از آنها اسامی شش مامور را به ما داد و من هم از آنها به به دادسرای نظامی شکایت کردم.

وی ادامه داد: محمد علی الهی خواهرزاده ام را هم همان شب روانه زندان کردند و او بیش از سه ماه در زندان بود و من بیرون از زندان پیگیر شکایتی بودم که هیچ کسی تا امروز پاسخگو نبوده، اما بازهم تا آخر می ایستم و پیگیری می کنم.

ضرب و شتم عروس شهید محلاتی

خشونت در راهپیمایی روز عاشورا دامن خانواده شهید محلاتی را که همپای مردم در راهپیمایی بودند هم گرفت. بر اساس این گزارش عروس شهید محلاتی توسط نیروهای امنیتی آنچنان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت که بی هوش او را به بیمارستان منتقل کردند.

خانم شهیدی می گوید: آن روز جوانان زیادی را در خیابان کتک زدند که عروس آقای محلاتی برای نجات یکی رفته بود کمک کند اما خودش را با حشونت به باد کتک می گیرند. خون ریزی سرش آنقدر زیاد بود که بی هوش می شود و او را به بیمارستان منتقل می کنند که در نهایت چندین بخیه می زنند و دستش هم به مدت سه ماه در گچ بود

وی می گوید اتفاقاتی که این روزها از گوشه و کنار می شنوم که برای خانواده های شهدا اتفاق می افتاد چه فرقی می کند همان رفتار ها با مردم هم می کنند و هیچ کس پاسخگو نیست، لذا فکر می کنم اگر تا کنون با سکوت پیگیر بودم تا خودشان شاید شرمنده شوند جواب شکایت ما را بدهند از این پس جدی تر پیگیری خواهم کرد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۴ پاسخ به “خانواده شهید محلاتی هم از حمله خشونت طلبان بی نصیب نماند”

  1. ایرانی سبز گفت:

    اینها از نسل همون قومی هستند که می خواستند به زور از ابا عبدالله بیعت بگیرند به یزید هم میگفتند امیر المومنین اما ایا امیرالمومنین بود؟

  2. ناشناس گفت:

    پدر محمد علی الهی آزاده است نه مقود الاثر.۷ سال اسیر بوده

  3. سمیه گفت:

    وای بر این یزیدیان .چه اخرتی رو برای خودشون خریدن .

  4. ناشناس گفت:

    .. خائن…یعنی مسئول این حرکات آقای…نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!