سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » دادستان تهران: دستگاه قضایی اجازه بازسازی به فتنه‌گران نمی‌دهد/ اقدامات دولت را س...

دادستان تهران: دستگاه قضایی اجازه بازسازی به فتنه‌گران نمی‌دهد/ اقدامات دولت را سیاه نمایی می کنند

چکیده :جعفري دولت آبادي منتقدان عملکرد دولت در حوزه اقتصادی را فتنه‌گر نامید و مدعی شد: فتنه گران مي‌خواهند در حوزه اقتصادي، دولت را با چالش هايي مواجه...


جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، با ادبیاتی یکسره سیاسی به جانبداری آشکار از جناح دولتی و موضع‌گیری علیه منتقدان دولت پرداخت. او با فتنه‌گر نامیدن منتقدان اقتصادی دولت، آنها را به “ادامه فتنه گری، ایجاد شبهه، نامه نگاری به غرب، تشویش ذهن مردم، تضعیف مقام ولایت و حمله به رهبری و سیاه نمایی اقدامات دولت” متهم کرد.

به گزارش ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب تهران که در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه ۱۱ تهران سخن می‌گفت، با اشاره به حوادث پس از انتخابات در سال گذشته، مخالفان دولت را تهدید کرد و گفت: دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد فتنه گران میدانی برای بازسازی خودشان داشته باشند.

جعفری دولت آبادی همچنین با متهم کردن منتقدان دولت فعلی به ادامه فتنه گری، ایجاد شبهه، نامه نگاری به غرب، تشویش ذهن مردم، تضعیف مقام ولایت و حمله به رهبری و سیاه نمایی اقدامات دولت، به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و منتقدان عملکرد دولت در حوزه اقتصادی را فتنه‌گر نامید و مدعی شد: فتنه گران می‌خواهند در حوزه اقتصادی، دولت را با چالش هایی مواجه کنند.

این در حالی است که اکثر منتقدان رویکرد دولت به هدفنمد کردن یارانه‌ها، نه از میان اصلاح طلبان و هواداران جنبش سبز، بلکه از میان اصولگرایان منتقد دولت بوده است؛ که دادستان تهران، آنها را هم فتنه‌گر نامیده است.

عباس جعفری دولت آبادی همچنین افزود: جریان فتنه پس از ۲۲ بهمن در اردوکشی خیابانی زمین گیر شد و مردم در ۹ دی و ۲۲ بهمن نشان دادند، اجازه نمی‌دهند عده‌ای وحدت ملی کشور را نشانه بگیرند.

وی اضافه کرد: آنها پس از ناامیدی تصمیم گرفتند که در اردوی حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی ورود پیدا کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه فتنه در حوزه اجتماعی ویران شده است، ادعا کرد: امید فتنه گران به بازگشایی دانشگاههاست.

وی با تاکید بر اینکه مردم اجازه نمی‌دهند که دوباره کشور دچار آسیب شود، تصریح کرد: جریان فتنه راهی برای پیروزی ندارد.

محاکمه سران، تابع امنیت نظام است!

همچنین در بخش دیگری از سخنان دادستان تهران که در خبرگزاری ایرنا منتشر نشد، به نوشته خبرگزاری ایلنا وی در رابطه با خبری مبنی بر اینکه یکی از قضات دستگاه قضایی کشور گفته است پرونده‌ای برای رسیدگی به جرایم سران فتنه مطرح شده‌است، اظهارداشت: ما قبلا گفته‌ایم که در این رابطه اقدام خواهیم کرد. دادستان کل کشور نیز پیش از این گفته بود با طوماری که مردم نوشته بودند و برای نمایندگان خود ارسال کرده بودند، این امر قطعا صورت خواهد گرفت. اما در مصاحبه‌های گذشته نیز اعلام کردیم که تعقیب سران فتنه تابع امنیت نظام است. البته این امر به معنای آن نیست که آنها در محکمه عدل محاکمه نخواهند شد و باید منتظر آن باشند.

به گزارش ایلنا، جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کردیم که این افراد متنبه شوند. اما ‌بعضی‌ها متنبه نشدند و هنوز نیز نمی‌خواهند بپذیرند که مردم جواب رد به آنها داده‌اند. رسیدگی به پرونده سران فتنه یک موضوع عمومی است و مطمئنم در این زمینه مصالحه نخواهد شد و برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

زندان جای این کارها نیست

وی همچنین بدون اشاره به تخلفات گسترده صورت گرفته در زندان‌ها و بازداشتگاهها، در رابطه با مصاحبه وکلای برخی از متهمان حوادث سال گذشته با رسانه‌های بیگانه که وضعیت موکلان خود را در زندان‌های ایران اسف‌بار عنوان می‌کنند، گفت: آنها اگر می‌خواهند پاسخگو باشند، ابتدا به وضعیت زندان‌های خود در گوانتامامو و ابوغریب رسیدگی کنند. در هر صورت، زندان محل صدور بیانیه نیست که هر روز شاهد صدور ده‌ها بیانیه و سخنرانی باشیم. ما بارها اعلام کردیم که به حقوق زندانیان احترام می‌گذاریم، اما قرار نیست در زندان و ایام مرخصی همان کار را بکنند که به دلیل آن محکوم شدند.

دادستان عمومی وانقلاب تهران خاطرنشان کرد: تا آنجایی که مقررات اجازه داده است، به زندانیان وقت ملاقات و یا مرخصی داده‌ایم. اما جالب است که در یکی از ملاقات‌هایی که دیروز صورت گرفت یکی از این زندانیان در قوطی شیر دفتر خاطرات ۱۰۰ صفحه‌ای خود را جاسازی کرده بود تا آن را در وقت ملاقات به بیرون زندان انتقال دهد.

وی افزود: کسانی که ما را متهم می‌کنند باید در این رابطه نیز پاسخگو باشد. ما نمی‌گوییم که نوشتن خاطرات بد است و اشکالی دارد. اما زندان مقرراتی دارد که باید از آن تبعیت کرد، زندان محل رد و بدل اطلاعات نیست.

این مقام قضایی در حالی از توقیف خاطرات زندانیان خبر داده که هیچ جای آیین نامه زندان‌ها چنین ممنوعیتی دیده نمی‌شود. وی همچنین به ستم هایی که بر زندانیان سیاسی وارد شده است و انها بارها خواهان رسیدگی به این ظلمها بوده اند نیز  اشاره ای نکرد.

چرا در ایام مرخصی، ۱۵ صفحه بیانیه می‌دهند؟!

جعفری دولت آبادی همچنین در رابطه با بازگشت برخی از زندانیان حوادث پس از انتخابات به زندان نیز گفت: این افراد در مرخصی به سر می‌برند و باید به زندان برگردند. آنها محکوم هستند اما مشاهده کردیم در همین ایام مرخصی بیانیه می‌دهند و در ۱۵ صفحه نظام را زیر سوال می‌برند.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ نفر از زندانیان از مرخصی استفاده می‌کنند، گفت: اسامی آنها را به دلیل امکان بروز برخی مشکلات احتمالی اعلام نمی‌کنیم. اما اگر قرار باشد درمرخصی و یا ملاقات اقداماتشان را به رخ‌مان بکشند، این چه زندان رفتنی است!

همچنین به گزارش ایرنا، جعفری دولت آبادی اظهار داشت: پرونده مهدی هاشمی مفتوح است و همچنان رسیدگی خواهد شد. او یک ایرانی است و هر وقت قصد ورود به ایران را داشته باشد به طور حتم با این اتهام روبه روست و باید پاسخگوی مردم باشد.

دادستان تهران همچنین در جمع خبرنگاران در مورد پرونده ‘مهدی هاشمی’ گفت: این پرونده از دستور کار دستگاه قضایی خارج نشده است و همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی درباره احضار مهدی هاشمی به کشور برای پاسخگویی به اتهاماتش گفت: به دلیل این که وی در خارج کشور به سر می‌برد، شیوه های احضار او با موارد عادی متفاوت است. بنابراین، به دلیل مسایلی که در حوزه بین المللی وجود دارد باید به گونه ای عمل شود تا به نتیجه برسیم.

پیش از این وزیر اطلاعات ادعا کرده بود که هر وقت بخواهد، می‌تواند مهدی هاشمی را به ایران بیاورد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۷ پاسخ به “دادستان تهران: دستگاه قضایی اجازه بازسازی به فتنه‌گران نمی‌دهد/ اقدامات دولت را سیاه نمایی می کنند”

  1. ناشناس گفت:

    سلام جناب دادستان، لطفا کمی بیندیشید. شما فقط فیلم سخنرانی‏ها و مناظره‏های احمدی‏نژاد را بنگرید. آیا ادبش، دانشش و صدافتش را می‏پذیرید؟

  2. هر ایرانی، یک رسانه سبز گفت:

    دادستان عزیز، لطفا فتنه‏سازان را مورد مطالعه قرار دهید. بگویید چرا نقد محمودخان، بیان نقص‏هایش، هزینه دارد؟

  3. هر ایرانی، یک رسانه سبز گفت:

    آیا حق داریم به استناد این متن؛ و قانون، از جناب دادستان شکایت حقوقی داشته‏باشیم؟ حقوقدانان بررسی فرمایند.

  4. علی رضا نژاد گفت:

    متاسفانه کسانی که برای تصدی سمتهای مهم انتخاب می شوند ، افراد ناشی و آموزش ندیده هستند و با حرفهای نسنجیده شان سیاه نمایی می کنند !!
    به این جملات جناب دادستان توجه کنید :

    وی همچنین بدون اشاره به تخلفات گسترده صورت گرفته در زندان‌ها و بازداشتگاهها، در رابطه با مصاحبه وکلای برخی از متهمان حوادث سال گذشته با رسانه‌های بیگانه که وضعیت موکلان خود را در زندان‌های ایران اسف‌بار عنوان می‌کنند، گفت: آنها اگر می‌خواهند پاسخگو باشند، ابتدا به وضعیت زندان‌های خود در گوانتامامو و ابوغریب رسیدگی کنند.

    نکته این است که با این فرمایشات ، شان کشورعزیزمان با امریکا و اسراییل برابر شده است ! زیرا اگر از امریکا درباره گوانتانامو توضیح بخواهیم همین حرفها را به تحویل می دهد که جناب دادستان گفته است ! آنها خواهند گفت شما اگر راست می گویید مشکلات اوین و … را حل کنید !
    جناب دادستان با این فرمایش در اصل سیاه نمایی کرده است . مگر نه ؟!
    من به عنوان یک ایرانی از وی بابت این سیاه نمایی شکایت دارم .

  5. سبز بانو گفت:

    جناب دادستان مزاح میفرمائید؟؟؟
    بار خدایا شکر بر نعمت امریکا و کشورهای غربی. هر جایی که مسئولان آخر منطق!! مملکت ما کم میارن یه امریکا و غرب میچسبونن تنگش و میدن به خورد خلق اله
    اولا سفسطه غیر از زیر سوال بردن منطق طرف مطرح کننده نتیجه دیگه ای نداره
    دوما: شما ادعای مملکت اسلامی و امام زمانی و مدیریت جهانی داری نه دیگران
    سوما: مگر من به عنوان یه ایرانی از حقوق و مزایای یه شهروند امریکایی برخوردارم که شما هر جا کم میاری زندانهای اونجا رو به رخ ما میکشی .
    داستان جالبی شده حکایت ببخشید ” بز تصور شدن مردم توسط مسئولین ”
    سریال نود قسمتی میسازن بابت مقایسه قیمت مثلا بنزین در ایران و دیگر کشورها. چون بنزین اونجا گرونتره.ولی زبونم لال مقایسه در مورد حداقل دستمزد و حقوق و قیمت مایحتاج زندگی و این جور موارد حکم محاربه داره .نعوذ باله . استغفراله. خدایا پناه میبریم به تو بابت این کفران نعمت.
    از امروز هم ظاهرا براساس اظهارات جدید دادستان محترم انتقاد به عملکرد درخشان دولت در زمینه اقتصادی !!!!!!!!!!!!!!!!فتنه گری محسوب میشه
    اقای دادستان شده حقوقت شیش ماه عقب بیفته ؟؟ نه
    شده پیش زن و بچه ات خجالت بکشی ؟؟ نه
    شده سرطان بگیری و بابت داروش مجبور بشی تو صف تو سرمای زمستون یخ بزنی ؟؟ نه
    شده کرایه خونه ات عقب بیفته ؟؟ نه
    فعلا که شما سوارید و ما پیاده .بتازید و خلق اله رو زیر پاهاتون له کنید
    ما هم که خدایی نداریم .
    خوش باشید
    هر کار دوست دارین انجام بدین
    فقط
    فقط
    فقط
    برای مقاصد پلید خودتون قران رو سرنیزه نکنید

  6. ناشناس گفت:

    bad tarin jomleh keh takonoon aleyhe nezam shenide-am jomleye aghaye dadsetan ast keh MOHAKEMEYE SARAN TABEAE AMNIATE NEZAM AST .ishan be onvane dadsetan donbale edalat nist .

  7. ناشناس گفت:

    آقای دادستان لطفا از قانون و مقررات دم نزنید ، که قانون و مقررات را بد نام می کنید ، بگویید امیال حکومت بهتر است .

  8. محمد امی گفت:

    به نام خدا
    سلام
    من از خداوند برای تو طلب توبه سریع میکنم و اگر انجام نمیدهی برایت آرزوی مکافات در این دنیا را دارم. امیدوارم به مجازات دوزخ نکشی چون اون دیگه شوخی بردار نیست.( شوخی بردار به مقیاس خودش یعنی ترجیح میدهی توی اوین امروز میبودی و متهم به عدالتخواهی تا اونجا و در حال گذران دوران محکومیت! )

  9. سرو گفت:

    با توجه به اینکه زندان جای رد و بدل کردن اطلاعات نیست ! پس ما خیلی وقته تو زندانی به وسعت ایرانیم !

  10. عليرضا گفت:

    آقای دولت آبادی عزیز! متاسفم که از سرنوشت امسال امامی و مرتضوی درس نگرفته ای. توصیه می کنم حواست خیلی به حرف زدنهایت باشد چون هیچ بعید نیست چند وقت دیگر توی روزنامه ها بنویسند دولت آبادی دادستان تهران به جرم تهمت به دلسوزان نظام و تشویش اذهان عمومی مجرم شناخته شد. چون مطمئن باش که در این کارزار پیروزی با جنبش سبز است و این حکومت برای تبرئه خود در مقابل قدرت ملی به قربانی کردن افرادی مثل تو نیاز وافر دارد.
    سبز سبزم ریشه دارم.

  11. سبز گفت:

    این … فکر می کنند با دروغ و فریب و ظلم می شود نظام را حفظ کرد

  12. ناشناس گفت:

    این دادستان ما بیچاره خودش هم قربانی این “سیستم” شده است- حواسش نیست که خواب آلود و با چشمهای بسته یکراست به دروازه های جهنم رسانده اندش. اگر غافلش نکرده بودند برای یک لحظه هم که شده پیش خودش خلوت میکرد ….

  13. HH گفت:

    اگر خیلی به روزهای ۲۲ بهمن و ۹ دی ایمان دارید فقط یک تصف روز آنهم در روز کاری و در ساعات اداری به مخالفین خود فرصت دهید ببیند آیا مردمی که در تایم کاری جهت شرکت در راهپیمائی مآیند بیشترند یا مردمی که در روز تعطیل و با وسیله تقلیه دولتی و از همه جای ایران به تهران آورده شدن و باز جهت جلوگیری از اعتراضات مردمی این همه تعداد نیروهای ضد شورش و بسیجی را جمع کردید حد اقل اگر به ملت دروغ میگوئید با خودتان صادق باشید

  14. فرهاد گفت:

    کار به کجا رسیده که دادستان تهران که قراره منادی بی طرفی و عدالت باشه اینجور بیانه کاملاً سیاسی میده و درگیر بازیهای پشت پرده سیاسی میشه.
    ** هر چه بگندد نمکش میزنند — وای به روزی که بگندد نمک **

  15. مریم گفت:

    چه مستبد… آمریکا خواهد گفت: ما باید یه دوره پیش شما بگذرونیم مثل اینکه شما در شکنجه و بستن تمام راه ها برای زندگی افراد تجربه بیشتری دارید

  16. رضا گفت:

    دادستان عزیز…لااقل در ظاهر و کلام عدالت را حفظ کنید….راستی از کوی دانشگاه و کهریزک چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟////

  17. احمدی گفت:

    تکرار تاریخ با شریح قا ضی چرا دیکتاتور ها درس نمی گیرند