سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » پنج سال حبس برای حسن اسدی زیدآبادی...

پنج سال حبس برای حسن اسدی زیدآبادی

چکیده :حسن اسدی زیدآبادی، عضو شورای مرکزی و مسئول کمیته حقوق بشر سازمان ادوار تحکیم وحدت که از روز سی‌ویکم مردادماه در بازداشت به سر می‌برد، از سوی دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری و یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم...


حسن اسدی زیدآبادی، عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم که از روز سی‌ویکم مردادماه در بازداشت به سر می‌برد، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری و یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش کلمه به نقل از ادوارنیوز، رضا زارعی، وکیل حسن اسدی‌زیدآبادی، عضو زندانی سازمان دانش‌آموختگان، صبح امروز از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه فراخوانده شد و حکم ۵ سال حبس تعزیری، در ارتباط با پرونده پیشین این عضو شورای مرکزی ادوار تحیکم وحدت، به وی ابلاغ شد.

به گفته وکیل این زندانی، اتهامات حسن اسدی شامل اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رییس‌جمهور، شرکت در تجمعات غیرقانونی و تشویش اذهان عمومی است که مربوط به پرونده‌ بازداشت پیشین مسوول کمیته حقوق‌بشر سازمان دانش‌آموختگان است.

به گفته وکیل حسن اسدی، در زمان ابلاغ حکم، یکی از بازجویان حسن اسدی نیزدر دادگاه حضورداشته ودر اقدامی غیرقانونی به طرح اتهامات جدید علیه وی پرداخته است.

حسن اسدی‌زیدآبادی پیش از این در ۱۲ آبان ماه سال ۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با قید ضمانت از زندان آزاد شد، اما بار دیگر در تاریخ ۳۱ مرداد  بازداشت شد و هم اکنون در بند امنیتی ۲۴۰ زندان اوین نگهداری می‌شود.

در متن حکم صادره پنج سال حبس تعزیری برای چهار مورد اتهام وی و یک میلیون ریال جریمه نقدی به جهت توهین به احمدی نژاد درج شده است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.