سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » احمدی نژاد از اجرای طرح هدفمند سازی شانه خالی کرد...
» سنگ بزرگ دولت که از ابتدا علامت نزدن بود

احمدی نژاد از اجرای طرح هدفمند سازی شانه خالی کرد

چکیده :امروز احمدی نژاد که مصوبه قانونی مجلس را در مقابل خود می بیند، در شرایطی پیشنهاد نظر خواهی از مردم را می دهد که فضای عمومی جامعه مخالف اجرای این طرح است و مردم با توجه به هشدارهای اقتصاددانان در تورم تحمیلی اجرای این طرح اعتماد لازم به اجرای این طرح توسط او و تیم اقتصادیش را ندارند.به نظر می رسد نتیجه همه پرسی در باره اجرای طرح هدفمند سازی از هم اکنون مشخص باشد .احمدی نژاد که طبق قانون موظف به اجرای مصوبه مجلس است و نمی تواند از آن استنکاف کند پای ملت را به میان کشیده تا راه را برای خود باز کند.و شاید این سخن توکلی منطقی تر باشد که با عدم اجرای طرح آزاد سازی قیمت ها ،توسط تیمی که بنا بر توانایی ها و صلاحیت های خود در سمت هایشان مستقر نیستند،هزینه سنگین تری بر مردم و کشور تحمیل...


کلمه:آقای احمدی نژاد با حضور در یک برنامه تلویزیونی با انتقاد شدیداللحن از برخی نمایندگان مجلس پشنهاد مراجعه به آرای عمومی برای تعیین تکلیف طرح هدفمند کردن یارانه ها را داد!

به گزارش خبرنگار “کلمه” محمود احمدی نژاد در حالی خواستار برگزاری رفراندوم برای تعیین تکلیف بحث یارانه هاشده است که در دو سال گذشته کارشناسان و چهره های اقتصادی کشور و نمایندگان مجلس زمان بسیاری را صرف بررسی طرح تحول و هدفمند سازی یارانه ها داشتند و مشخص نیست خوب یا بد بودن طرحی با چنین پبچیدگی  اکنون!چگونه با رای گیری می تواند توجیه پذیر باشد.

نظرات کارشناسی  منتقدان البته هیچ گاه مورد توجه احمدی نژاد و تیم اقتصادی او نبود و این موضوع اختلافات گسترده ای را ایجاد کرد.اختلافاتی که در یک سو احمدی نژاد با اصرار بر اجرای ضربتی طرح، ظرف کمتر از سه سال خواستار آزاد سازی قیمت ها و حذف یارانه ها بود و از سوی دیگر مجلسیان بر اجرای طرح در مدت زمان بیشتر از سه سال و به صورت متناوب تاکید داشتند.

نمایندگان معتقد بودند آزاد سازی قیمت ها بر اساس پیشنهاداتی که احمدی نژاد مطرح می کند بار تورمی را بر کشور تحمیل خواهد کرد که علاوه بر خرد شدن طبقه متوسط و دهک های پایین جامعه ،اقتصاد کشور نیز ضربه غیر قابل جبرانی خواهد خورد.رهبران اقتصادی مجلس نرخ تورم در صورت اجرایی شدن خواسته احمدی نژاد را ۵۰ درصد پیش بینی کردند.

رییس دولت حاضر اما با حضور در برنامه تلویزیونی سفر به خیر شبکه سوم سیما با انتقاد شدیداللحن از برخی نمایندگان مجلس پشنهاد مراجعه به آرای عمومی برای تعیین تکلیف طرح هدفمند کردن یارانه ها را طبق قانون اساسی داد.

این اظهارات احمدی نژاد از یکسو واکنش به نمایندگان مجلس بود که زیر بار تقاضای غیر کارشناسی دولت برای پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان جهت آزاد سازی قیمت ها نرفتند و از سوی دیگر عقب نشینی احمدی نژاد از اجرای طرحی بود که همواره او بعنوان نقطه شجاعت ! دولت خود در اجرای تصمیات بزرگ یاد کرده بود. محمود احمدی نژاد و حامیانش بارها در پاسخ به انتقادات کارشناسان اقتصادی در مورد عوارض اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها عنوان می کردند:دولت های پیشین شجاعت و توانایی اجرای این طرح را نداشته اند و این دولت حاضر است علی رغم همه مشکلات آن را اجرا کند.این شعاری بود که بارها از سوی احمدی نژاد در مناظره های انتخاباتی بر آن مانور داده شد.

رییس دولت حاضر که ید طولانی در پاس دادن مشکلات به دیگران دارد،یک بار دیگر با انداختن توپ در زمین مجلسیان مصوبه نمایندگان  در زمینه اجرای هدفمند سازی یارانه ها را غیر قابل اجرا عنوان کرد و اعلام نمود در این خصوص بهترین راه حل مراجعه به آرای عمومی است.

وی در این برنامه تلویزیونی با زیرسوال بردن نظرات برخی نمایندگان مجلس گفت: “معلوم نیست این افراد کجا درس خوانده اند و چه کسی به آنها مدرک داده است؟” به نظر می رسد خطاب احمدی نژاد در این حملات احمد توکلی رییس مرکز پژوهش های مجلس بود که در ماه پایانی سال به دلیل گزارشات انتقادی از عملکرد اقتصادی دولت و طرح هدفمند سازی پیکان حملات حامیان دولت به سمت او نشانه رفت.

همه این انتقادات صریح و حمله به نمایندگان مجلس به دلیل مخالفت آنها با پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای هدفمند سازی و تنها دادن ۲۰ هزار میلیارد تومان به دولت حاضر است.نمایندگان معتقد بودند پرداخت بیش از این میزان بودجه به دولت بار تورمی شدیدی را به کشور تحمیل خواهد کرد.

احمدی نژاد اما همه تلاش خود را برای دریافت این بودجه و اجرای طرح هدفمند سازی به شیوه مد نظر خود به کار گرفت.یک روز قبل از بررسی و تصویب نهایی این طرح در نامه ای به رهبری خواسته های خود و اعتراضاتش به مجلسیان را مطرح کرد که این نامه علی لاریجانی را راهی دیدار با رهبری و دفاع از نظرات مجلس نمود.

درنهایت نتیجه این گلایه گذاری ها و دیدارها به حضور احمدی نژاد در صحن علنی و طرح دفاعیاتش برای دریافت بودجه بیشتر و تصمیم نمایندگان بر اساس این اظهارات شد که علی رغم سخنان احمدی نژاد و تلاش فراوان حامیان او در صحن علنی خواسته رییس دولت حاضر اجابت نشد و مجلس تنها ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح هدفمند سازی موافقت کرد.

رییس دولت که در طول دو سال گذشته از یکسو بر اجرای طرح آزاد سازی قیمت ها علی رغم همه انتقادات کارشناسان اصرار داشت و از سوی دیگر هر بار تصمیمات مجلسیان را بر خلاف منویات مد نظر خود می دانست> تهدید به پس گرفتن طرح از مجلس و عدم اجرای آن می کرد ،اکنون راه دمکرات تری!! پیشنهاد کرده است.طرح هدفمند سازی یارانه ها را به رفراندم بگذارید.

احمدی نژاد دیگر شعار شجاعت برای اجرای این طرح را نمی دهد بلکه می گوید: آقایانی که اسم خودشان را اقتصاددان گذاشته اند بیایند ما به آنها تفویض اختیار می کنیم، جای ما این طرح را اجرا کنند.

پیشنهاد برگزاری همه پرسی درحالی از سوی او مطرح شده که پیش از آغاز بررسی طرح در سال ۸۶ در مجلس غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیسیون اقتصادی وقت مجلس خواستار نظرخواهی از مردم درباره اجرای این طرح شد .او با نگارش نامه به رییس دولت دلایل خود را مطرح کرد اما این تقاضا و پیشنهاد که موافقت برخی دیگر از چهره های اقتصادی مجلس و کارشناسان خبره را نیز با خود داشت بدون پاسخ ماند.در عوض دولت احمدی نژاد با هزینه کردن بیش از ۴۰ میلیارد تومان اقدام به جمع آوری اطلاعات خانوار کرد که بعد ها اعلام شد هزینه بدون نتیجه ای بوده واین جمع اوری اطلاعات برای تعیین دهک های جامعه قابل استناد نیست.

طرح هدفمند سازی که امروز دولت خود را ناتوان از اجرای آن می بیند و خواستار نظر خواهی!! از مردم برای اجرا شده از وعده های انتخاباتی احمدی نژاد به مردم برای  پرداخت پول نقد به آنها بود. که بارها رقم پرداخت میزان ماهانه این پول به مردم از ۷۰ هزارتومان به صورت ماهانه سهم هر ایرانی تا این اواخر به میزان ۱۸ هزار تومان از سوی دولت مطرح شد.

امروز احمدی نژاد که مصوبه قانونی مجلس را در مقابل خود می بیند، در شرایطی پیشنهاد نظر خواهی از مردم را می دهد که فضای عمومی جامعه مخالف اجرای این طرح است و مردم با توجه به هشدارهای اقتصاددانان در تورم تحمیلی اجرای این طرح اعتماد لازم به اجرای این طرح توسط او و تیم اقتصادیش را ندارند.به نظر می رسد نتیجه همه پرسی در باره اجرای طرح هدفمند سازی از هم اکنون مشخص باشد .احمدی نژاد که طبق قانون موظف به اجرای مصوبه مجلس است و نمی تواند از آن استنکاف کند پای ملت را به میان کشیده تا راه را برای خود باز کند.

البته مراجعه به آرای عمومی جدا از اشکالات اساسی که به علت تخصصی بودن این مساله دارد از زاویه دیگری نیز قابل توجه است و آن تخصص متولیان دولت اقای احمدی نژاد در برگزار کردن انتخابات است آنگونه که در انتخابات گذشته هم شاهد آن بودیم!

محمود احمدی نژاد همانطور که بسیاری از نمایندگان اقتصادی مجلس و از جمله جمشید انصاری دبیرکمیته سیاسی فراکسیون اصلاح طلبان مجلس اعلام کرد توانایی اجرای طرح هدفمند سازی را ندارد و در صورتی که اجرای طرح را آغاز کند، نیمه کار رها خواهد کرد.در همین رابطه احمد توکلی نیز با نگارشی خطاب به معاون پارلمانی و حقوقی احمدی نژاد از بهانه جویی های دولت برای اجرای این طرح سخن گفت و تاکید کرد:مدعی شده‌اید که «دولت برای مقابله با این تورم احتمالی، اولاً بسته‌های سیاستی مختلفی در عرصه‌های صنعت و… تدارک دیده است» برای آگاهی مردم این بسته‌های سیاستی را منتشر کنید. لااقل طبق وظیفه قانونی در اختیار نمایندگان مردم بگذارید.

توکلی که میرتاج الدینی را مانند سایر اعضای دولت صرفا تایید کننده نظرات رییس خود و نه صاحبنظر دانسته تاکید کرده “با این تصلب رئیس دولت و این همکاران حرف شنو که هرچه رئیس اراده کند آنها برایش دلیل می‌تراشندهمچنین در شرایطی که بسیاری از کارگزاران اصلی دولت از نظر علم و تجربه، تناسبی با مسئولیت خطیر خود ندارند، و اصرار تعجب برانگیز دولت در نفی تصمیمات مجلس، فکر می‌کنم قانون هدفمندسازی اجرا نشود کم ضررتر باشد. شاید هم این حدس درست باشد که این‌ها همه بهانه جویی برای اجرا نکردن طرح است.”

طرح هدفمند سازی یارانه ها و حذف یارانه ها گویا همانطور که مخالفان اعلام می کردند تنها راه در آمد جدیدی برای هزینه های دولت بود که  در انتخابات هم بعنوان یک  وعده انتخاباتی  به مردم برای  پرداخت پول نقد استفاده شد اما اکنون با توجه به بودجه ای که از سوی مجلس اختصاص داده شد ،احمدی نژاد ترجیح می دهد در لباس شیک دمکراسی(نظر خواهی از مردم)از اجرای آن پا پس بکشد. یا مسوولیت آن را از روی دولت  بردارد  پیشسنهادی که به هر حال تعبیری جز جا زدن دولت از اجرای این طرح نمی تواند داشته باشد.

طرح هدفمند سازی یارانه ها سنگ بزرگ دولت و شعاری مانند سایر ادعاهای او بود که تاکنون توسط  دولت  مستقر مطرح شده  و جامعه واقعیت برتن نکرده است. سنگ هایی که دولت احمدی نژاد نتوانست آنرا بلند کند چه برسد که آن را پرتاب کند.  و شاید این سخن توکلی منطقی تر باشد که با عدم اجرای طرح  آزاد سازی قیمت ها ،توسط تیمی که بنا بر توانایی ها و صلاحیت های خود در سمت هایشان مستقر نیستند،هزینه سنگین تری بر مردم و کشور تحمیل نگردد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۵۶ پاسخ به “احمدی نژاد از اجرای طرح هدفمند سازی شانه خالی کرد”

  1. فرهاد گفت:

    حتما صادق محصولی هم مسئول برگزاری رفراندوم و سپاه هم مسئول تامین امنیت بعد از آن؟

  2. سعيد آقا گفت:

    سلام

    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است !!!!!

    راستی این هم از همه پرسی که منتظرش بودیم . همه مردم میتونن به همراه یا به جای جواب سوال هدفمندی یارانه ها رای خودشان به رییس جمور عزیز میرحسین موسوی را به صندوق بیاندازند

    اینهم یه نظر است که میشه روش کار کرد

  3. کوکب گفت:

    خوب باز هم میخوان تقلب بکنند البته این دفعه در رفراندوم. دیشب این اقا اینقدر الکی حرف میزد که من … تلویزیون رو خاموش کردم. دست این افراد برای ما رو شده. یارانه ها اگر حذف بشود. مطماین باشند که دولت متقلبشون هم حذف خواهد شد.

    اقای مهندس موسوی با اقای محسن میردامادی دیدار کردند. من تصاویر این دیدار رو دیروز در فیس بوک مشاهده کردم. ولی الان میبینم شما خبری از این دیدار منتشر نکردید. یعنی اون تصاویر متعلق به چه زمانی هستند؟ ایا دیداری بوده؟

    کلمه: خبر این دیدار همراه با گزارش تصویری در همین ستون منعکس شده است +

  4. ناشناس گفت:

    لابد میخواهید در این انتخابات هم تقلب کنید . مگر خواب ببینید که مردم دیگر به شما اعتماد کنند و پای صندوق رای بروند

  5. اگه تو اهل دموکراسی و نظر سنجی بودی که رای مردم رو … ،ول کن احمدی‌نژاد دیگه این حنا و خضاب‌ها واسه ملت رنگ نداره،این حرف‌های احمدی‌نژاد ولش ،همیشه یه مدل حرف میزنه ،دو تا خبر خوندم که هر دو عالی بود،یکی‌ تبریک کروبی دلیر که توپ بود ،عالی اما در سهام نیوز نبود ،یکی‌ هم آزادی شریعتی‌ ،که هر دو این خبرها خیلی‌ باحال بود،کلمه جون اگه این خبرها درسته لطفا شما هم بذارید.

  6. الياس گفت:

    ممکن است این دولت لایحه هدفمند کردن یارانه ها را نیز مانند سهمیه بندی بنزین پس از یک سری شل کن و سفت کن، یک شبه به اجرا در آورد
    دولت مهر ورز این حرفها را هم دارد.
    باید بنشینیم و ببینیم.

  7. محمد سبز گفت:

    میخواهد رفراندوم انجام دهد تا مثل ریاستش طرحش را هم ۳۰ میلیون رای بدهد.(خودش در وزارت کشورش با اساتید تقلبش)

  8. یار سبز گفت:

    … عرصه سیمرغ نه جولنگه توست ارزخود میبری وزحمت مامیداری

  9. رسول گفت:

    به نطر من ایشون میخواد با برگزاری یک رفراندم تقلبی با رای ۹۹% آری به خودش سایر مخالفان را نیز حذف کند

  10. سبز89 گفت:

    اول باید یک همه پرسی گذاشت که معلوم شود ملت خود این آقا را قبول دارند یا نه؟

  11. امیر گفت:

    خواهشمندم در خبرهایتان هرگز از عکس احمدی نژاد استفاده نفرمایید. این تصویر برای ما یاد آور همه رنجهای روزهای گذشته است.

  12. داوودی...! گفت:

    چرا که نه ؟ ایشان تجربه خوبی دارند از انتخابات… باز هم ۶۳ درصد رای مهندسی میکنند و بعد هم میگن بفرماین… اینم از رای مردم !

    البطه شاید این دفعه بشه ۹۳ درصد که دیگه حرفی توش نباشه…. کی به کیه ؟

  13. معلم سبز گفت:

    کسی که حرف از همه پرسی و …. میزنه باید بفهمه یک طرفه به قاضی رفتن دور از دموکراسی واخلاق است این آقا عادت کرده هرجا کم میاره سریع با برادر عزت هماهنگی مینکه تا ادعاهای خودشو یکطرفه بگه ودیگران را محکوم کنه واقعا اگه مرش هستی همراه همان توکلی ونادران و….. ( براداران اصول گرا) بیا صحبت کن ببینیم بازم میتونی میدون پر دور برداری

  14. مهندس کامپیوتر گفت:

    با تبریک سال نو به کارکنان سایت کلمه و همه بچه های سبز ایران و به رهبر محبوبم مهندس میرحسین موسوی
    یه خواهشی از همه داشتم اینکه امروز در لحظه تحویل سال دعا برای پیروزی جنبش سبز و مهندس موسوی یادتون نره.من امروز اگه خدا توفیق بده میرم حرم حضرت معصومه .خواهش میکنم همه دعا کنند.مطمئن باشید خدا صدای بنده هاش رو بی جواب نمیذاره.اگه به صلاحمون باشه مستجاب میشه.حالا دیر و زودش دست خداست.اونی که حتما برای هر کارش حکمتی داره.من مطمئنم پشت همه اتفاقات سال۸۸ حکمتی بوده.اتفاقاتی که زنجیروار بهم وصل بوده.کنار کشیدن خاتمی….به میدان آمدن میرحسین…نتایج مضحک انتخابات…تظاهرات مردمی که هیچگاه بعد از انقلاب اینگونه اعتراض نکردند…واکنش حاکمیت به مردم…کشته شدن یا کتک خوردن عده ای از جوانان….رسوا شدن جنایات کهریزک و کشته شدن چند جوان زیر شکنجه….دروغ های مضحک برخی آقایان………و مظلومیت میرحسین ….
    شاید حکمت همه این حوادث این بود که ما برخی حاکمان بالای سرمون رو بهتر بشناسیم.همونهایی که قبل از انتخابات کلی بهشون اعتقاد داشتیم…اینها همه نظر شخصی من بود.هر کسی میتونه استنباط خودش رو داشته باشه.
    هر کسی نوشته من رو میخونه برای پیروزی جنبش سبز و مهندس موسوی و آزادی ایران عزیز و تحقق جمهوری اسلامی به معنای واقعی صلوات بفرسته………………….
    بازم میگم امشب دعا برای جنبش سبز فراموش نشه….

  15. فقیر گفت:

    این آقا اگر راست میگوید انتخابات را درست برگزار میکرد!!
    رفراندوم در مورد نظارت استصوابی شورای نگهبان چی شد؟؟
    ۱۳۸۹= استقامت تا پیروزی

  16. ناشناس گفت:

    مملکت درش تخته شده یا ته خزانه لیسیده شده !!!!

  17. ناشناس گفت:

    تمام برنامه ریزیها روی این بودجه بوده حالا که مجلس نمیده منم رای گیری میکنم!!!!

  18. ناشناس گفت:

    حالا چرا همه از انتخابات میترسند!!!!

  19. شقایق گفت:

    من تعجب می کنم از آدمهایی که هنوز به حرفهای این آقا گوش می کنند… دیگر شورش را در آورده ….
    لطفن عکس او را بردارید به وفور در تلویزیون دیده می شود…

  20. ناشناس گفت:

    تا اوضاع به همین منوال باشه و تا همچنان اینها باشند امکان نداره دیگه ما ، یعنی اکثریت مردم در هیچ انتخاباتی شرکت کنیم… تحریم تحریم.

    انتخابات ۸۸ وراهپیمایی سبزها در ۲۲ بهمن باید درسی برای ما شده باشه که دیگه به اینها اطمینان نکنیم و در چنین مراسمی از طرف اونها شرکت نکنیم …چون باز همان آش و همان کاسه…
    جناب احمدی هم مثل اینکه تقلب و ۶۳ درصد خیلی بهشون چسبیده که باز حرف از رفراندوم می زنند…!!!
    البته باز هم مثل طرح های ناموفق قبلیشون چون آن را اجرایی ندیده اند با وجود این همه هزینه که از بیت المال خرج کردند حالا این مسئله ی رفراندوم را عنوان می کنند تا مسئولیت رو از خودشون بردارند …. در ضمن از کی تا حالا نظر مردم برای ایشون مهم شده؟

  21. جواد گفت:

    میتوان دو رفراندام برگزار کرد, حالا که به دمکراسی رو اوردند میتوان دو رفراندم یکی در جهت قانونی بودن و مشوع بودن این دولت و دومی طرح رایانه ها باشد. باید روی این موضوع تاکید کرد.
    اول رفراندم در باره مشروعیت وقانونی بودن این دولت و دوم طرح رایانه ها
    نوروزتان پیروز باد

  22. کوکب گفت:

    چون عنوان این پست با محتوای پست به طوری میشه گفت مربوط نبود. به خاطر همین من سردرگوم شدم.
    با تشکر از تصاویر دیدار مهندس میر حسین موسوی و خانوم دکتر زهرا رهنورد از اقای محسن میردامادی.
    سال ۱۳۸۹ را به مهندس موسوی و دکتر زهرا رهنورد و تمام زحمت کشان سایت کلمه تبریک میگم.

  23. مجتبی--تبریز گفت:

    ما ملت سبز ایران تمام رای گیری ها و تمام مراسمات این حکومت را تحریم می کنیم. ….همانطور که مهندس موسوی در مناظره ها گفت باید مردم عمیق تر بشوند….

  24. دامون گفت:

    بله، کاملاً حق دارند! بهترین راه برای تعیین تکلیف بحث رایانه ها رفراندوم است ولی بهترین راه برای تعیین تکلیف بحث انتخابات که میلیونها نفر اعتراض خود را نسبت به نتایج آن با فریاد سکوتشان اعلام کردند چیست؟ کاملاً واضح است؛ بهترین راه این است که تمام آن جمعیت مردم را خفه کنیم، در کهریزک یا کوی خونین دانشگاه… در اوین یا هزاران زندان پیدا و پنهان دیگر… شاید هم بهترین راه آن است که بگوییم همۀ این جمعیت برای تایید انتخاب احمدی نژاد آمده بودند و ندا و سهراب ها را هم سبزها به قتل رساندند، سبزها که نه؛ خس و خاشاک!!!
    آقایان سران و رهبران و بزرگان نظام، آقایان علمای اعلام، آقایان سیاسیون!
    از نظر شما دشمن موجودی است که خیلی روشن مخالفت خود را اعلام میکند یا اینکه کسی است که موذیانه خود را فدایی ذوب شده اعلام میکند و آبروی شما و نظام و کشور را می برد؟؟؟ آیا «دشمن» موجودی است با دو شاخ و سه چشم و شش پوزه یا برانداز به کسی میگویند که هیچ پست و مقام و نفوذ پیدا و پنهانی در ساختار حکومت ندارد؟؟؟ آیا کسی که تمام دستاوردهای ۲۶ سال گذشته نظام و تمام منسوبین و نزدیکان و بستگان حضرت امام را جلوی چشم همۀ جهانیان به لجن می کشد را دوست و خوش فکر و انقلابی میدانید و آن انسان وارسته ای را که
    در مقابل این سیاه نمایی سکوت نمیکند و از تمامیت نظام -حتی کسانی که به ایشان بسیار نقد دارد- دفاع میکند دشمن است و فتنه گر؟؟؟
    خدایا به تمامی ما انسانها بصیرت واقعی عطاء بفرما ! پروردگارا این کشور را از شر دروغ و دیو و قحطی حفظ بفرما !

  25. ناشناس گفت:

    به نظر بنده حقیر بهترین راه حل برای مواجه با این رفراندوم احتمالی، تحریم آن است.
    بنده از هنگامیکه واجد شرایط رای دادن شدم تا انتخابات ریاست جمهوری دهم، تنها در یک دوره انتخابات شورای شهر شرکت نننکرده بودم. اما پس از انتخابات اخیر به این نتیجه رسیدم که با این سیستم تایید صلاحیتها و رای گیری و اعلام نتایج و …. رای دادن اشتباه است. چون اقتدارگرایان هر آنچه که گروه اندکشان بخواهد ، همانرا بعنوان رای مردم اعلام میکنند
    در همین مورد هم نتایج رفراندوم از همین الان معلوم است.

  26. ناشناس گفت:

    من بشخصه اجازه نمیدهم که رای من دوباره دزدیده شود و مایه پز دیگران شود و یک عده محدود از آن برای کسب مشروعیت خود سو استفاده کنند.

  27. ناشناس گفت:

    یعنی دوباره میخوان که با انجام یک انتخابات نمایشی فرمایشی به اعتبار خودشون اضافه کنند؟؟؟؟؟؟؟؟ که بگن ملت هوشیار!! ما !!! (البته بعد از انتخابات، هوشیار تبدیل به فریب خوره شبکه‌های بیگانه میشود) ما رو حمایت میکنن؟؟؟؟؟
    من یکی که هرگز تن به این ننگ نمیدم.

  28. ناشناس گفت:

    غیر از این از رئیس جمهور(!) انتخابی(!) انتظار نمیره!!
    یا حسیـــــــــــــن ، میر حسیــــــــــن

  29. رضا گفت:

    احمدی نژاد مردی … با آرزوهای بزرگ
    خوب هرکسی باید متناسب خودش وزنه بلند کنه
    از اول هم معلوم بود که دولت داره گاف زیادی میده در هدف مند کردن یارانه ها فقط ادعا میکنه
    حالا هم که میخوان رفراندم با حضور شورای نگهبان و صادق محصولی و کامران دانشجو برگزار کنن و …

  30. فرهاد گفت:

    خواهش میکنم اقای موسوی هم در مقابل این طرح خطرناک به نفع قشر اسیب پذیر جامع موضع گیری کند تا بر انها ثابت شود این اقای … که ادعای دفاع از پابرهانگان جهان را دارد حتی به فکر مردم
    ایران نیست و این ادعا دروغی بیش نیست

  31. رئیس جمهور واقعی ما، میرحسین موسوی گفت:

    یک نفر رو به ده راه نمی دادند سراغ کدخدا رو می گرفت….
    هر کسی را بهر کاری ساخته اند

    یا حسین
    میر حسین

  32. mohsen گفت:

    aks e in agharo nazarid to in site

  33. irani sabz گفت:

    az avalam midonestam in ghanon ejra nemishe hala mikhan bahash bazi konan
    ia raia mosbat mishe ke bazam taghalob
    ia manfi tablighat shoro mishe azadi hast demokrasi hast va shabake khabaro fars ham ke dg khodeton hefzin

  34. تبریک میگم، بابت این طرح ملی اقای رئیس دولت مستقر!!! فقط یک پیشنهاد دارم… این بار چون رای مردم به افراد نیست و مردم باید به چیزی غیر از یک انسان حقیقی رای دهند، بهتر است برای اینکه اینبار نیز شورای محترم نگهبان نقشش بیش از پیش پر رنگ تر شود، به جای بررسی صلاحیت کاندیداها، بیاید و صلاحیت رای دهندگان را بررسی کند. بدین ترتیب که هرکس صلاحیت رای دادن دارد برود رای بدهد و هرکس که صلاحیت رای دادن ندارد بنشیند خانه و برای موفقیت دولت مستقر دعا کند!!! در ضمن هم لطفا خرده نگیرید که شورای نگهبان چگونه بیاید صلاحیت چندین میلیون انسان را بررسی کند. باید به قابلیتهای شورای نگهبان ایمان اورد… شورای نگهبان میتونه…

  35. mohammad reza گفت:

    vali man migam berim ray bedim,in ke nemitune jamesh kone…

  36. ناشناس گفت:

    واقعیت این است که این مردم هستند که به دولت یارانه می دهند تا یک سری کارهای بدون مطالعه و مبتنی بر ذهنیات غلط را بر روی آن ها انجام دهد . موضوع ساخت تلفن همراه در داخل ایران را که یادتان هست به کجا رسید. بعد هم وقتی که یک موضوعی در مجلس قانون شد که دیگر نمی شود در مورد آن تقاضای رفراندوم کرد .در واقع چون رییس دولت می خواهد از زیر بار گرانی های بعد از آن فرار کند و مردم نگویند که احمدی نژاد عامل گرانی است این جور صحبت می کند. همه موضوعات را هم آنقدر ساده حساب می کنند که حدی ندارد . بعد هم نسبت کسانی که از او انتقاد می کنند الفاظی مثل این که من نمی فهمم چه کسی به اینها مدرک داده را استفاده می کند خود بزرگ بینی هم حدی دارد .

  37. آدم گفت:

    اگر رفراندوم برگزار بشه یک رفراندوم دو سر سوخت برای مردم خواهد بود چون اگر تایید بشه مردم باید جور هدفمند کردن یارانه ها رو بپردازند و اگر هم تایید نشه احمدی نژاد از زیر بار مسئولیت و گند کاریهاش فرار کرده و با بهانه اینکه مردم نخواستند خودش رو تبرئه می کنه .

    به نظر منم نباید توی هیچ انتخابات دیگه این دولت نامشروع شرکت کرد چون کار از پایه خراب است . بعدا میان و میگن حضور میلیونی مردم نشان دهنده این هست که مردم نظام ما رو قبول دارن و با ما مشکلی ندارن .

    تازه جالبتر از اون مجری برنامه بود که با پاچه خواری تمام گفت :

    من در حد و اندازه این صحبتها نیستم که بگم برای کشورمون رفراندوم لازمه یا نه ولی حضرت آقا ( خامنه ای ) فرمایشی دارند که فکر کنم اگر آن را بشنوید دیگر نیازی به رفراندوم و این حرفا نباشه و تکلیف همه روشنه .

  38. سبز 89 گفت:

    خواهشمندم در خبرهایتان هرگز از عکس احمدی نژاد استفاده نفرمایید. این تصویر برای ما یاد آور همه رنجهای روزهای گذشته است. من هم این موضوع را تایید میکنم . لطفا رعایت بفرمایید

  39. محمد جعفر گفت:

    هدف این ریس جمهور شجاع و هوشمند!! این بود که دور اول و دوم رای بیاود که آورد!!! حالا هم اگر اجازه بدهند برای انتخابات بعدی ایشان به یک ولهایپی نیاز دارد!!! تا آدم خودش را انتخاب کنند!!!!

  40. مهرداد نصرتي مهرشاعر گفت:

    البته و هرچند به این خبر مربوط نیست ولی می گویند:
    به شتر مرغ گفتند : پرواز کن ! گفت شتر که پرواز نمی کنه ، گفتند بار ببر گفت : مرغ که بار نمی بره

  41. kk گفت:

    بهتر بگیم بی هدف کردن یارانه ها

  42. نادر آزاد گفت:

    احمدی نژاد یقین دارد که از صندوق رای آرای ملت ایران هر رایی را که بخواهد می تواند “استخراج” کند والا مجلس نماینده دست نشانده رای می داد رفراندوم لازم نیست.

    تشکر می کنم اگر از انتشار عکس پرهیز کنید…

  43. مقاومت سبز گفت:

    یک روز را تعیین کنند تا ما در امنیت کامل به منظور اعتراض به این دولت و روش حکومتی مقامات ، به خیابان ها برای راهپیمایی سکوت، بیرون بیاییم
    این می شه رفراندوم….اگه جرات دارند…. اگه مردند (که نیستند) این مجوز رو بدهند

  44. سبز گفت:

    درود بر جنبش سبز…..دروغگوی بزرگ احمدی مردم اینجور مواقع باید هوششونو نشون بدن

  45. ایرانی گفت:

    خواهیم دید دوست من، شب بلند است و قلندر بیدار…

  46. ناشناس گفت:

    یا حسیـــــــــــــن ، میر حسیــــــــــن

  47. ایرانی گفت:

    این آقا ودولت مفلوکش کم آورده ومی خواهد از زیر بار شانه خالی کند!!

  48. سعید سبز گفت:

    امروز تی‌وی داشت کاندیداها رو نشون میداد ولی موسوی بزرگ و کروبی دلاور رو نشون نداد.

    برای این کار دلایل زیادی گفته شده ولی به نظر من اگر به فرض تصویری از میرحسین را از تلویزیون نشان دهند ملت به وجد می‌آید.

    حتی حاضرند تایید صلاحیت شده های خودشان را نشان ندهند که از یادها بروند. ولی غافلند

  49. گفته آدم رو تایید می کنم که:
    اگر رفراندوم برگزار بشه یک رفراندوم دو سر سوخت برای مردم خواهد بود چون اگر تایید بشه مردم باید جور هدفمند کردن یارانه ها رو بپردازند و اگر هم تایید نشه احمدی نژاد از زیر بار مسئولیت فرار کرده و با بهانه اینکه مردم نخواستند خودش رو تبرئه می کنه .

    به نظر منم نباید توی هیچ انتخابات دیگه این دولت شرکت کرد چون کار از پایه خراب است . بعدا میان و میگن حضور میلیونی مردم نشان دهنده این هست که مردم نظام ما رو قبول دارن و با ما مشکلی ندارن .

  50. امضاء محفوظ گفت:

    کلمه عزیز!
    لزومی داشت این خبر را با عکس انعکاس دهید.لااقل بگذارید در این سایت از فیض تماشای تصویر بعضی ها محروم باشیم .لطفا!