سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » هشدار زهرا ربانی املشی در مورد شرایط جسمی عبدالفتاح سلطانی؛ تامین امنیت و سلامت زن...

هشدار زهرا ربانی املشی در مورد شرایط جسمی عبدالفتاح سلطانی؛ تامین امنیت و سلامت زندانی بر عهده زندانبان است

چکیده :زهرا ربانی املشی، همسر حجت الاسلام احمد منتظری با نوشتن نامه ای خطاب به مسئولان قضایی خواستار رسیدگی به وضعیت جسمی عبدالفتاح سلطانی در زندان اوین شد....


زهرا ربانی املشی، همسر حجت الاسلام احمد منتظری با نوشتن نامه ای خطاب به مسئولان قضایی خواستار رسیدگی به وضعیت جسمی عبدالفتاح سلطانی در زندان اوین شده است.

به گزارش کلمه، خانواده عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر تا کنون چند بار در مورد وضعیت جسمی او هشدار داده اند. در نامه زهرا ربانی املشی، عروس مرجع عالیقدر حسینعلی منتظری آمده است: همانگونه که استحضار دارید، بر اساس قانون اساسی توجه به کرامت والای انسانی از اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی است و طبق این کرامت، خدمات بهداشتی‌ – درمانی برای یکایک افراد کشور باید تأمین شود.

عبدالفتاح سلطانی در تاریخ نوزدهم شهریور ماه ۱۳۹۰ در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت و تا به امروز در زندان به‌سر می‌برد. این در حالی است که تقاضای اعاده دادرسی آقای سلطانی تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

این وکیل دادگستری ابتدا به ۱۸ سال زندان و بیست سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر، به ۱۳ سال زندان کاهش یافت. در نهایت، حکم آقای سلطانی در پی اعمال ماده ۱۳۴، به ده سال زندان و دو سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.‬

متن کامل نامه زهرا ربانی املشی را در ادامه بخوانید:

مسئولین محترم قضایی وطنم ایران

باسمه تعالی

سلام علیکم

در گزارشی از قول همسر وکیل زندانی آقای دکتر عبدالفتاح سلطانی خواندم که: «عبدالفتاح کم خونی پیدا کرده، میگه گوشت نداریم مجبوریم حبوبات استفاده کنیم اونم برای کولیت روده سمّه» و اضافه می کنند که:«سه بار وقت دکتر گرفتم نبردند».

و نیز خانم مائده سلطانی دختر عبدالفتاح سلطانی در ۶ اسفند ۹۵ در نامه‌ای به وزیر اطلاعات خواستار اعاده دادرسی شده است. وی در این نامه از نوسان فشارخون، کم‌خونی و بیماری حاد گوارشی به عنوان بیماری های مبتلابه پدرش نام برده است.

آقایان محترم،

این وکیل ۶۴ ساله زندانی پس از اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری (۱۳۸۸) در ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ توسط ضابطان دادگاه انقلاب دستگیر و روانه زندان اوین شد. اساس اتهامات علیه وی، شرکت درتاسیس “کانون مدافعان حقوق بشر ایران”، دریافت جایزه حقوق بشر شهر نورنبرگ آلمان، فعالیت تبلیغی علیه نظام و مصاحبه با رسانه‌ها درباره وضعیت موکلانش است؛ ایشان از ۶ سال پیش در زندان و در حال گذراندن حکم دادگاه است.

حضرات محترم

همانگونه که استحضار دارید، بر اساس قانون اساسی توجه به کرامت والای انسانی از اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی است و طبق این کرامت، خدمات بهداشتی‌ – درمانی برای یکایک افراد کشور باید تأمین شود.

آیت الله منتظری در باره حقوق زندانی می گویند: «اگر زندانبان در تأمین امنیت جایگاه زندانی یا هوا، خوراک، دارو و دیگر نیازمندی های ضروری زندگی او کوتاهی کند، و در اثر این کوتاهی زندانی بمیرد و یا بیمار شود، ظاهر این است که او ضامن است و باید قصاص شود و یا اینکه [درصورت عمدی نبودن این کوتاهی] دیه او رابپردازد، برای اینکه مرگ و بیماری آن زندانی از نظر عرف به کوتاهی زندانبان نسبت داده می‎شود». (مبانی فقهی حکومت اسلامی ج۴ ص۱۳۰)

امیدوارم هرچه زودتر آقای عبدالفتاح سلطانی، این وکیل آزاده مسلمان و مردمی، آزاد شده و یا معالجه ایشان با جدیت دنبال گردد. والسلام.

زهرا ربانی املشی ۹/۱۲/۹۵



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.