سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » درخواست مادر سهراب اعرابی از سحرخیز: جان شما و زندانیان سیاسی جان ماست، به اعتصاب غ...

درخواست مادر سهراب اعرابی از سحرخیز: جان شما و زندانیان سیاسی جان ماست، به اعتصاب غذا پایان دهید

چکیده :پروین فهیمی، مادر شهید سهراب اعرابی، در نامه‌ای کوتاه به عیسی سحرخیز، از وی درخواست کرده‌ است که با توجه به وضعیت جسمی خطرناکش، به این اعتراض پایان دهد. آقای سحرخیز جان شما و سایر زندانیان سیاسی جان ماست. خواهشمندم به خون پاک شهدا خود را به خطر نیاندازید....


پروین فهیمی، مادر شهید سهراب اعرابی، در نامه‌ای کوتاه به عیسی سحرخیز، از وی درخواست کرده‌ است که با توجه به وضعیت جسمی خطرناکش، به این اعتراض پایان دهد.

به گزارش کلمه، عیسی سحرخیز نهم مهرماه در نامه سرگشاده‌ای خطاب به دادستان تهران اعلام کرد که در صورت عدم رسیدگی و اقدام فوری در خصوص خواسته‌های قانونی و برحقش از روز یکشنبه دور جدیدی از اعتصاب غذا و دارو را آغاز خواهد کرد. هشداری که نادیده گرفته شد و این زندانی سیاسی سبز را واداشت تا از ۱۲ مهرماه دست به اعتصاب غذای اعتراضی بزند.

او در این نامه وضعیت بیماری و نگهداری‌اش را شرح داده و آورده است: «پیرو نامه گذشته در خصوص درخواست مرخصی بنا به تقاضای جنابعالی و عدم استجابت مقام‌های عالی‌رتبه سیاسی و امنیتی، با تقاضای آزادی مشروط به دلیل گذراندن بیش از یک سوم دوران محکومیت؛ اجرای مواد ۵٠٢ و ۵٢٢ قانون آئین دادرسی؛ اعطای مرخصی استعلاجی منتهی به آزادی، در شرایطی که در حال حاضر بیش از نیمی از دوران حبس تحمیلی و حصر بیمارستانی را گذرانده‌ام، راهی برایم جز دست زدن به اعتصاب غذا و دارو باقی نمانده است، همان تضییقاتی که احسان مازندرانی روزنامه‌نگار جوان کشورمان را به این مسیر رهنمون ساخت.»

در آخرین روزهای شهریورماه سال جاری عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و زندانی سیاسی، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ۲۱ ماه زندان محکوم شد. پیش از آن او در دادگاه بدوی به دو سال حبس بابت توهین به رهبری و یک سال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم شده بود.

متن این نامه به گزارش کلمه را با هم می‌خوانیم:

برادر عزیز جناب آقای سحرخیز

با عرض ادب و آرزوی سلامتی

با شنیدن خبر اعتصاب غذا و دارویی شما بر خود لازم دیدم با توجه به وضعیت جسمانی و مشکلات بیماری‌های که با آن درگیر هستید از حضورتان تقاضا کنم که به اعتصابتان پایان دهید.

آقای سحرخیز جان شما و سایر زندانیان سیاسی جان ماست. خواهشمندم به خون پاک شهدا خود را به خطر نیاندازید.

قوه قضاییه نیز ملزم است با رعایت قانون در احکام و پرونده‌های زندانیان سیاسی با روش مسالمت‌آمیز برخوردی انسانی و با کرامت را برگزیند و آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر محصورین را به عنوان مطالبه ملی مردم مورد توجه قرار دهد و برای رسیدن به آرامش و آشتی ملی و حفظ وحدت مردم دستورات پیامبر(ص) و قانون را سرلوحه خود قرار دهد.

به امید برقراری عدالت و آزادی زندانیان سیاسی و محصورین

پروین فهیمی. مهر ۱۳۹۵



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.