سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » علی مطهری: روحانی در مورد حصر جسارت بیشتری داشته باشد...

علی مطهری: روحانی در مورد حصر جسارت بیشتری داشته باشد

چکیده : علی مطهری نماینده مردم تهران که شاید تنها کسی است که پس از شش سال همچنان به صراحت درباره حصر سخن می‌گوید در پاسخ به یکی از دانشجویان که درباره مسوولیت حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی پرسیده بود، گفت: مسوولیت حصر با قوه قضاییه است. حصر بدون حکم قضایی ظلم است. البته آقای روحانی به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی باید جسارت بیشتری داشته باشد و عقب‌نشینی درست نیست....


کلمه – گروه خبر: علی مطهری نماینده مردم تهران در پاسخ به یکی از دانشجویان که درباره مسوولیت حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی پرسیده بود، گفت: «مسوولیت حصر با قوه قضاییه است. حصر بدون حکم قضایی ظلم است.»

علی مطهری در مراسم گشایش تشکل اسلامی انجمن فرهنگ و سیاست در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین سخن می‌گفت که مورد پرسش دانشجویان درباره حصر قرار گرفت. این پرسشگری نیز نشان از آن دارد که رفع حصر همچنان یکی از مطالبات مردم است که همزمان با این که به آن عمل نشده اما یادها هم نرفته است.

علی مطهری در ادامه این پاسخ، اضافه کرد که: « البته آقای روحانی به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی باید جسارت بیشتری داشته باشد و عقب‌نشینی درست نیست.»

در روزهای اخیر سیاسیون بارها درباره حصر و اینکه باید مقدمات رفع آن فراهم شود سخن گفتند. در روزهای آخر شهریور ماه سال جاری آیت‌الله حسین موسوی تبریزی با بیان اینکه حل مسئله حصر به نفع نظام و کشور و همه مردم ما خواهد بود، و آقای موسوی و کروبی دلسوز نظام هستند گفته بود که با رفع حصر آرامش نسبی در کشور ایجاد خواهد شد. او با اشاره به وعده رفع حصر از سوی روحانی در ایام انتخابات گفت که هر فردی که قولی را می‌دهد اگر احساس تعهد داشته باشد، لااقل به خاطر خودش که بین مردم به عنوان فردی متعهد شناخته شود، تمایل دارد وعده‌های خود را محقق کند.

فاطمه سعیدی، عضو هیات رییسه فراکسیون امید سالروز گفت‌و‌گوی تمدن‌ها و همچنین هفته دفاع مقدس را مناسباتی دانسته بود که فرصتی مناسب برای صلح و آشتی و رفع حصر هستند. او در پیام خود با بیان اینکه رشادت و اخلاص فرزندان امام روح‌الله در دفاع از میهن فراموش‌شدنی نیست نوشته است که امیدواریم در این ایام خاطره‌انگیز، مقدمات رفع حصر از نخست وزیر محبوب امام در دوران دفاع مقدس نیز فراهم آید تا شاهد یکدلی و نشاط بیشتر در جامعه باشیم.

اما همه این امیدواری‌ها چندان پاسخ مناسبی دریافت نکرد. هفته گذشته پورمحمدی وزیر دادگستری در جمع خبرنگاران مورد پرسش درباره حصر قرار گرفته اما عنوان کرده بود که هیچ اتفاق خاصی درباره حصر نیفتاده است و یا حداقل او از آن خبر ندارد.

این سکوت در شرایطی حکمفرماست که هرآنچه میرحسین موسوی در روزهای اعتراض سال ۸۸ و یک سال پس از آن گفته بود در حال به وقوع پیوستن است و حقانیت سخنان او به اثبات می‌رسد.

از عذرخواهی سعید مرتضوی درباره حوادث کهریزک گرفته تا سخنان اخیر رهبری درباره منع کردن کسی که روزی به خاطر نزدیک بودن نظرش به وی وقایعی به وقوع پیوست که همچنان خسارت‌های ناشی از آن را مردم و نظام تحمل می‌کنند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.