سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » تلاش زودهنگام جنتی، یزدی و مصباح برای توجیه شکست احتمالی...

تلاش زودهنگام جنتی، یزدی و مصباح برای توجیه شکست احتمالی

چکیده :با سپری شدن ساعات ابتدایی رای گیری برای دو انتخابات مجلس و خبرگان و در حالی که گزارش ها از اقبال گسترده مردمی به فهرست "خبرگان مردم" حکایت دارد، تلاش ها برای توجیه شکست احتمالی مدعیان اصولگرایی از هم اکنون آغاز شده است....


کلمه – گروه خبر: با سپری شدن ساعات ابتدایی رای گیری برای دو انتخابات مجلس و خبرگان و در حالی که گزارش ها از اقبال گسترده مردمی به فهرست “خبرگان مردم” حکایت دارد، تلاش ها برای توجیه شکست احتمالی مدعیان اصولگرایی از هم اکنون آغاز شده است.

به گزارش کلمه، دیروز خبرگزاری فارس وابسته به سپاه در تحلیلی متناقض به تبلیغات پیشین اصولگرایان، به استقبال شکست رفت و انگلیسی خواندن کاندیداها را افتادن در دام بیگانگان خواند! این رسانه امنیتی همچنین پیش بینی کرد که حضور مردم گسترده خواهد بود و رای مردم، علیه آرمان های انقلاب تفسیر خواهد بود؛ استعاره ای از اینکه مردم علیه فهرست اصولگرایان رای خواهند داد.

امروز و از اولین ساعات برگزاری انتخابات که نشانه های حضور پرتعداد مردم و اقبال گسترده به اصلاح طلبان مشاهده شده، دفتر مصباح یزدی با انتشار اطلاعیه ای که به نظر می رسد نوعی پیشدستی برای توجیه شکست احتمالی است، به درج شهرت مصباح برای مصباحی مقدم که به درخواست وی صورت گرفته، اعتراض کرده و تهدید به پیگیری موضوع از طریق شورای نگهبان کرده است.

همزمان احمد جنتی نیز پس از رای دادن، به جمع خبرنگاران آمده و در صبح روز انتخابات، ادعای تخلف زیاد را مطرح ساخته است تا احتمالا زمینه برای فضاسازی های بعدی و دستکاری در نتیجه انتخابات فراهم شود.

جنتی که سابقه ابطال ۷۰۰ هزار رای مردم تهران در سال ۷۸ و نیز تایید انتخابات ۸۸ به نفع احمدی نژاد را در کارنامه خود دارد، گفته است: به بنده گزارش‌های زیادی دادند که برخی کاندیداها در خیابان‌ها به صورت غیرمجاز فعالیت تبلیغاتی دارند.

محمد یزدی هم که عضو شورای نگهبان است، پس از رای دادن گفت: آن کاندیداهایی که وعده نامناسب داده‌اند و به حوزه انتخابیه خصوصی خود توجه می‌کنند از نظر من اشتباه قانونی و حقوقی مرتکب می‌شوند.

وی افزود: در این دوره انتخابات معذور هستم که خیلی مسائل را بگویم، خیلی از افرادی که ثبت نام کرده بودند براساس سابقه‌ای که داشتند به فکر خوش‌گذرانی و منافع شخصی خود بودند به همین دلیل به عدم صلاحیت آن‌ها رأی دادم.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.