سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آیت‌الله مرتضوی: سخنان آقای ضرغامی خلاف واقعیت است؛ پیشنهاد میرحسین صادقانه و خیر...
» پیشنهاد میرحسین به هاشمی شاهرودی چه بود

آیت‌الله مرتضوی: سخنان آقای ضرغامی خلاف واقعیت است؛ پیشنهاد میرحسین صادقانه و خیرخواهانه بود

چکیده :آیت‌الله سیدضیا مرتضوی، محقق و پژوهشگر اسلامی با تکذیب سخنان اخیر ضرغامی مبنی بر اینکه میرحسین موسوی نپذیرفته است در صدا و سیما حاضر شود تصریح می کند که وقتی برای حل مشکل از سوی دفتر تبلیغات اسلامی قم به دیدار میرحسین رفته است، از نخست وزیر سال های دفاع مقدس شنیده است: هاشمی شاهرودی از من برای حل مشکل موجود انتخابات سوال کرد و من گفتم من حق شخصی خود را نادیده میگیرم. اما همان ۱۳ میلیون نفری که اعلام شده به بنده رای دادند که باید قانع شوند تا در انتخاب های بعدی نیز شرکت کنند. به بنده یک ساعت فرصت داده شود که به صورت زنده در سیما صحبت کنم. آقای هاشمی با وعده انجام آن رفت ولی......


کلمه – گروه خبر: آیت‌الله سیدضیا مرتضوی، محقق و پژوهشگر اسلامی با تکذیب سخنان اخیر ضرغامی مبنی بر اینکه میرحسین موسوی نپذیرفته است در صدا و سیما حاضر شود تصریح می کند که وقتی برای حل مشکل از سوی دفتر تبلیغات اسلامی قم به دیدار میرحسین رفته است، از نخست وزیر سال های دفاع مقدس شنیده است: هاشمی شاهرودی از من برای حل مشکل موجود انتخابات سوال کرد و من گفتم من حق شخصی خود را نادیده میگیرم. اما همان ۱۳ میلیون نفری که اعلام شده به بنده رای دادند که باید قانع شوند تا در انتخاب های بعدی نیز شرکت کنند. به بنده یک ساعت فرصت داده شود که به صورت زنده در سیما صحبت کنم. آقای هاشمی با وعده انجام آن رفت ولی…

این استاد حوزه ی علمیه ی قم در یادداشت کوتاهی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است با یادآوری خاطرات خود از روزهای بحران زده ی پس از انتخابات ۸۸ می نویسد: مسئولان صدا و سیما پیشنهاد خیرخواهانه و صادقانه میرحسین را قبول نکردند و حتی یک ساعت وقت رسانه ای که با بودجه بیت المال اداره می شود و باید در خدمت همه مردم باشد را برای ایشان قائل نشدند.

به گزارش کلمه، هفته ی گذشته، عزت الله ضرغامی بی آنکه نیاز ببیند درباره ی عملکرد و نقش خود در قبال بحران آفرینی های سال ۸۸ توضیح دهد، با افتخار برای دومین بار طی سال های گذشته گفت که درخواست میرحسین موسوی برای خواندن بیانیه از سوی وی رد شده، چرا که آن را خیانت بزرگی به مردم می دانسته است.

پاسخ این سوال که چرا گفت و گوی بی واسطه ی نامزد انتخابات ریاست جمهوری به نیت آرام کردن مردم خیانت است را نه تنها ضرغامی که جریان متبوعش باید روزی در دادگاه تاریخ بدهند، اما آنچه در این بین از اهمیت بالایی برخوردار است آن است که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که در پنجمین سال حصر خانگی خود به سر می برند سال هاست بی آنکه فرصت پاسخگویی داشته باشند، از سوی قدرت طلبان و رسانه های وابسته به آنان، متهم به شوراندن مردم می شوند. حال آنکه روایت ها از عملکرد میرحسین بیانگر آن است که وی تمام تلاش خود را برای ایجاد آرامش و صلح در جامعه انجام داده اما انحصارطلبان حاضر نبوده اند از فرصت پیش آمده برای التهاب آفرینی و استفاده از آن برای به انزوا کشاندن یاران صدیق نظام و انقلاب بی بهره بمانند.

حضور خیابانی مردم و دربندان و شهدای جنبش سبز نشانگر اعتراض وسیع مردمی است که به حق به دنبال رای خود بودند، اما ضرغامی که بی دغدغه دارای تریبون های متعددی است پاسخی ندارد که چه کسی او را نماینده مردم کرده بود که او توانست در آن شرایط بحرانی، در حالی که شاید خواندن آن بیانیه می توانست آرامش را به جامعه بازگرداند، از دادن تریبون به میرحسین موسوی خودداری کند.

متن یادداشت سیدضیا مرتضوی را با هم می خوانیم:

اخیرا رئیس سابق صدا و سیما در یک مصاحبه گفته است که جناب آقای مهندس میرحسین موسوی پس از انتخابات سال ۸۸ حضور در صدا و سیما را برای طرح دیدگاه خود نپذیرفتند!

متاسفانه در این چند سال این جریان با ابزارهای مختلف خود بویژه صدا و سیما هر چه خواستند یکطرفه علیه آن عزیزان محصور گفته و نوشته و نشان داده اند. یک نمونه خلاف گویی نیز همین گفته است. جهت اطلاع عرض می شود در فاصله پنج روزی که در تیرماه ۸۸ برای به اصطلاح رسیدگی به شکایات تمدید مدت شده بود بر اساس تقسیم کاری که در دفتر تبلیغات اسلامی قم با حضور رئیس سابق این دفتر و به درخواست ایشان صورت گرفت قرار شد برخی آقایان به هدف حل احتمالی مشکل با شورای نگهبان دیدار و صحبت کنند و گروهی نیز با جناب آقای مهندس موسوی.

اینحانب سیدضیاء مرتضوی به همراه چهار نفر از فضلای شناخته شده حوزه در گروه دوم بودم که با آنان راهی تهران شدیم و با ایشان دیدار کردیم. یکی از مسائلی که حضرت آقای موسوی دام عزه در جلسه مطرح کردند این بود که آقای هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه از من برای حل مشکل موجود انتخابات سوال کرد و من گفتم من حق شخصی خود را نادیده میگیرم. اما همان ۱۳ میلیون نفری که اعلام شده به بنده رای دادند که باید قانع شوند تا در انتخاب های بعدی نیز شرکت کنند. به بنده یک ساعت فرصت داده شود که به صورت زنده در سیما صحبت کنم و توضیح بدهم. آقای هاشمی _که این پیشنهاد را خواستی جزئی و ناچیز شمرد_ با وعده انجام آن رفت ولی…

ولی دیدیم که آقایانی که امروز بر خلاف واقع می گویند ایشان دعوت صدا و سیما را نپذیرفته خودشان پیشنهاد خیرخواهانه و صادقانه آن عزیز را قبول نکردند و برای خدمتگذاری بزرگ و راستین که به اقرار خودشان میلیون ها نفر به وی رای داده بودند حتی یک ساعت وقت رسانه ای که با بودجه بیت المال اداره می شود و باید در خدمت همه مردم باشد را برای ایشان قائل نشدند اما حاضر به تحمیل آن همه هزینه جانی و مالی و حیثیتی برای جامعه و نظام شدند و به آن نیز افتخار می کنند!

فاعتبروا یا اولی الالباب



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.