سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » نامه صادق زیباکلام به مادر ستار بهشتی: نمی دانم چگونه توانستند شما را “معلوم ال...

نامه صادق زیباکلام به مادر ستار بهشتی: نمی دانم چگونه توانستند شما را “معلوم الحال” خطاب کنند

چکیده :در اخبار آمده بود که یکی از مسئولین بواسطه دیدارتان با خانم کاترین اشتون شما را "معلوم الحال" خطاب می​نمایند. خیلی از این بابت متاثر شدم و در عین حال متحیر که اخلاق تا کجا می​تواند سقوط کند. نمی​دانم چگونه یک بانوی عفیفه محجبه شصت و چند ساله که داغ از دست دادن فرزند رشیدش کمرش را شکسته می​توان "معلوم الحال" خطاب نمود....


در حاشیه های دیدار کاترین اشتون با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی، صادق زیباکلام در نامه ای سرگشاده​ برای گوهر بهشتی (مادر ستار بهشتی) و نرگس محمدی نوشت: با سلام و تحیات. در اخبار آمده بود که یکی از مسئولین بواسطه دیدارتان با خانم کاترین اشتون شما را “معلوم الحال” خطاب می​نمایند. خیلی از این بابت متاثر شدم و در عین حال متحیر که اخلاق تا کجا می​تواند سقوط کند. نمی​دانم چگونه یک بانوی عفیفه محجبه شصت و چند ساله که داغ از دست دادن فرزند رشیدش کمرش را شکسته می​توان “معلوم الحال” خطاب نمود. ایضا خانم نرگس محمدی را که در یک خانواده بسیار متدین و شناخته شده مذهبی بزرگ شده و هر کس ایشان را می شناسد پایبندی شان به شریعت را تصدیق می​کند. این همه سقوط اخلاق سیاسی در جامعه ما هم اسفناک است و هم در عین حال غم​انگیز. براستی ما کدام درس اخلاقی را داریم به نسل جوانمان می​دهیم وقتی اینگونه برای اهداف و مقاصد سیاسی اخلاق را مثل آب خوردن به زیر پای قدرت می​افکنیم و آنر اینگونه له می​کنیم.

در همین حال نرگس محمدی، فعال حقوق بشر مسائل مربوط به زنان و حقوق بشر را از جمله محورهای مطرح شده در دیدار با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه این ملاقات کاملا رسمی بوده است خاطرنشان کرد: برای من یک دعوتنامه رسمی از سوی خانم اشتون ارسال شده بود و این ملاقات در سفارت اتریش در تهران برگزار شد.

نرگس محمدی در گفت و گو با رادیو فردا تصریح کرد: خانم اشتون به مناسبت روز جهانی زن که با سفر به ایران همزمان شده بود تقاضا داشتند که با تعدادی از زنان فعال دیدار کنند و در این دیدار مباحث مرتبط با فعالیتها و حقوق زنان و مواردی چون حقوق بشر، شرایط موجود و مطالبات زنان و اولویت این مطالبات و بحث ضرورت تحقق جامعه مدنی مطرح شد.

دیدار کاترین اشتون با فعالان زن ایرانی انتقاد گروه های افراطی را بر انگیخته است.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه نیز اعلام کرده که هیچگونه هماهنگی قبلی در مورد این ملاقات به عمل نیامده است.روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران، نیز با انتشار گزارشی انتقادی از این دیدار، چهره گوهر عشقی مادر ستار بهشتی را از خبر این دیدار سانسور کرد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.