سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » مصباح یزدی: نباید دنبال خواسته اکثریت بود/ استناد به میزان رای ملت است، درست نیست...

مصباح یزدی: نباید دنبال خواسته اکثریت بود/ استناد به میزان رای ملت است، درست نیست

چکیده :مصباح یزدی در ادامه تئوری حکومت اسلامی اش که سهمی برای مردم در آن قائل نیست، گفته است: سخن اکثریت حق و باطل را مشخص نمی کند، بلکه ملاک برای تشخیص حق و باطل، رضایت الهی است....


مصباح یزدی در ادامه تئوری حکومت اسلامی اش که سهمی برای مردم در آن قائل نیست، گفته است: سخن اکثریت حق و باطل را مشخص نمی کند، بلکه ملاک برای تشخیص حق و باطل، رضایت الهی است.

مصباح یزدی با اشاره به رفتار برخی افراد در انتخابات گفت: برخی افراد در دوران انتخابات تنها توجه شان به خواسته‌های مردم است، اما مهمترین مسئله جلب رضایت خداوند باید باشد و در فرهنگ سکولار امور دینی تنها در نماز و روزه منحصر می‌شود و یک امر فردی تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: نمی‌توان عبادات را تنها امر فردی دانست و توجهی به بیت المال و هزینه‌ها و این که بیت المال دست چه کسانی می‌افتد، نداشته باشیم و گفتن سخنی همچون میزان رای ملت است، سوء استفاده از این جمله است.

مصباح یزدی که سخنران ماه رمضان دفتر رهبری در قم است با اشاره به ملاک تشخیص حق و باطل اظهارکرد: سخن اکثریت حق و باطل را مشخص نمی کند، بلکه ملاک برای تشخیص حق و باطل، رضایت الهی است و برای تشخیص رضایت الهی باید به عقل و شرع توجه کرد.

وی همچنین در خصوص تقیه گفته است: فردی برای مصالح جامعه تقیه می‌کند واین مورد را تقیه مداراتی می‌نامند که همان صبر بر طاعت است و انسان برای به سامان رسیدن کارش در این جا تقیه می‌کند.

مصباح یزدی ادعا کرد: اکثریت مردم تمایلات نفسانی دارند و رفتارهایی را انجام می‌دهند که مورد پسند شرع نیست، البته به اسلام بی علاقگی نشان نمی دهند، اما انسان برای زندگی کردن در چنین محیطی باید برخلاف جریان آب شنا کند.

مصباح یزدی زخم زبان شنیدن را چیز جدیدی ندانست و افزود: همه پیامبران زخم زبان شنیدند، ولی بر آن صبر کردند و نمی توان انتظار در امان بودن از زخم زبان دیگران را داشت و پیامبر نیز از زبان دیگران در امان نبود.

وی می گوید: انسان نباید به دلیل کسب رضایت دیگران وظایف دینی خود را عمل نکند که سرانجام این کار تباهی خواهد بود و کسب رضایت همه افراد تنها یک خیال خوش خیالی است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.