سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » اعلام آمادگی محمد داوری برای شهادت در دادگاه جنایت کهریزک...
» قربانیان به گردن ما حق دارند؛ نباید کوتاهی کنیم

اعلام آمادگی محمد داوری برای شهادت در دادگاه جنایت کهریزک

چکیده :لذا اینجانب پس از تحمل بیش از 3 سال حبس ناعادلانه برخود فرض دانستم تا برای اتمام حجت با مسوولان قضایی و هم برای اطلاع مردم مظلوم کشورمان آمادگی خودم را اعلام کنم و مهم تر اینکه کسانی که به ما پناه آورده بودند حتی بر گردن ما دارند که باید نسبت به اداء آن حق، کوتاهی ننماییم....


محمد داوری، روزنامه نگار محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین در نامه ای از درون زندان اعلام آمادگی کرده است که بعنوان یکی از افراد مطلع در دادگاه متهمان جنایت کهریزک به عنوان شاهد حاضر شود.

به گزارش خبرنگار کلمه، سردبیر سابق سایت سحام نیوز که با نظارت و اطلاع شخصی آقای کروبی با ۱۰ تن از بازداشتی های کهریزک و خانواده های کشته شدگان این جنایت مصاحبه کرده است پیش از نیز در نامه ای از فعالیت های خود در دفتر مهدی کروبی و همچنین ملاقات و مصاحبه با شکنجه شده های زندان کهریزک و کسانی که در این زندان و دیگر زندان ها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند، پرده برداشته و تاکید کرده بود که طی بازجویی ها و زندان، هیچ یک از مقامات مسوول نتوانسته اند صحت این مستندات را زیر سوال ببرند.

این معلم زندانی که سه سال است به همین اتهام یعنی تلاش برای کشف حقیقت و اثبات آن بدون حتی یک روز مرخصی در زندان به سر می برد پس از تحمل همه ی فشارها همچنان اعلام آمادگی می کند تا مستندات خود را در دادگاه متهمان کهریزک ارائه دهد، تا حقیقت های مخفی نگاه داشته از سوی مسئولان آشکار شود. باید دید آیا این بار مقامات قضایی به طور واقعی در پی دستیابی به حقیقت هستند یا مانند آنچه در دادگاه های پیشین چون رسیدگی به متهمان کوی دانشگاه متخلفان تبرئه و سطح اتهام از کشتار افراد به دزدیدن ریش تراشی نزول خواهد یافت.

متن کامل نامه ی محمد داوری که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

با خبر شدم به زودی دادگاه متهمان حادثه کهریزک برگزار خواهد شد و قضات متهم محاکمه می شوند نمی دانم آیا مدعی العموم یا شاکیان بطور جدی قصد ارایه مدارک و اسناد و بیان حقایق برای دفاع از مظلومان آن حادثه غیر انسانی را دارند یا نه. و نمی دانم آیا تصمیم بر برگزاری علنی چنین دادگاهی گرفته شده است یا نه. و نمی دانم آیا پس از گذشت نزدیک به ۳ سال و نیم از آن جریان پرونده مربوطه کامل است یا نه.

اما آنچه که وظیفه خود می دانم این است که اعلام کنم بعنوان یکی از افراد مطلع به دلیل انجام گفتگو با بازداشتی های کهریزک و خانواده های کشته شدگان با نظارت و اطلاع شخصی آقای کروبی و در قالب سردبیر سایت خبری سحام نیوز آمادگی دارم درصورت برگزاری علنی دادگاه شهادت دهم که چه جنایت هایی در بازداشتگاه کهریزک بوقوع پیوسته است حداقل اسنادی که بنده به آن استناد خواهم نمود انجام مصاحبه ۶ ساعته با ۱۰ تن از بازداشتی های کهریزک و گفته های خانواده های کشته شدگان می باشد.

چرا که تابستان ۸۸ ده تن از افرادی که پس از دستگیری در ۱۸ تیر روانه بازداشتگاه غیر قانونی کهریزک شده بودند، پس از دیدار با آقای کروبی طی گفتگویی تمام جزییات را از زمان بازداشت و انتقال به کهریزک و نگهداری در آن محل و شکنجه و آزار و کشته شدن چند تن از افراد و سپس انتقال به اوین و آزادی ابراز نمودند. این افراد به همراه تعدادی از اعضاء خانواده هایشان که جمعا حدود ۲۰ الی ۲۵ تن می شدند به دفتر آقای کروبی مراجعه و پس از اطمینان از حمایت ایشان به خود جرات ابراز مطالب را دادند حتی آنها نگرانی خود را اینگونه ابراز کردند که اگر مورد حمایت قرار نگیرند و سیستم اطلاعاتی و امنیتی آنها را تحت فشار قرار دهند توان ایستادگی را نخواهند داشت.

لذا اینجانب پس از تحمل بیش از ۳ سال حبس ناعادلانه برخود فرض دانستم تا برای اتمام حجت با مسوولان قضایی و هم برای اطلاع مردم مظلوم کشورمان آمادگی خودم را اعلام کنم و مهم تر اینکه کسانی که به ما پناه آورده بودند حتی بر گردن ما دارند که باید نسبت به اداء آن حق، کوتاهی ننماییم.

محمد داوری

زندان اوین بند ۳۵۰



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۹ پاسخ به “اعلام آمادگی محمد داوری برای شهادت در دادگاه جنایت کهریزک”

  1. GhasemAgha گفت:

    رویه شجاعانه این فرد بسیار با انصاف و عادل و انسان باید الگویی باشد برای تمام کسانی که ولو کوچکترین آزاری از این حکومت غیر انسانی دیده اند. ترحم بر پلنگ تیز دندان…. باید رفت و شهادت داد و شکایت کرد و آنقدر فعالیت کرد که جنایت که در اجتماع ما نهادینه شده است رخت بربندند و اینها متوجه وظایف اصلی خود که خدمت به مردم است آگاه شوند. حاکمیت ما تصور می کند آقا بالاسرماست و با چوبی در دست ما را مانند تعدادی گوسفند هدایت کند، درحالیکه آنها هرگز نباید فراموش کنند که عده ای مستخدم و خدمتگزار ما هستند که ما آنها را استخدام، یا انتخاب یا انتصاب کرده ایم که پاره ای از کارها را در ظرف مدتی معلوم دربرابر مبلغی معلوم انجام دهند. نه حق دزدی دارند و نه حق کم کاری و نه حق پرخاش. اگر از آنها راضی نبودیم دمشان را گرفته مثل موش زیان کاری بیرونشان خواهیم انداخت. ازآن بالای بالا تا مستخدم و رفته گر در خانه مان. این شیوه حکومتی که فکر می کنند خداوندگاران ما هستند باید تغییر یابد و آنها درک کنند فقط مستخدم و نوکر ما ملت هستند و بس. افرین بر شجاعت محمد داوری و محمد داوری ها دیگر که اکثریت خاموش را تشکیل میدهند. ما باید به این سکوت خود پایان داده ازحقوق خود دفاع کنیم و خطاکار را رسوای خاص وعام نماییم.

  2. Ali گفت:

    کدام دادگاه بزرگوار اگر دادگاهی باشد باید خود ولایت و مجتبا را بدادگاه بکشد که هر چه فساد هست از اوست وقتی میرحسین و رهنورد و کروبی بدون محاکمه در حبس خانگی با میلیون ها تومن هزینه در سال حبس هستند وقتی بهترین فزرندان این دیار مهر در زندان ضحاک خدا فروش هستند وقتی طایب ونقدی هزاران جنایت کار آزاد و مصدر کار هستندوقتی نور دل سید علی مجتبا در اتاق تنهایی خود با طایب دستور قتل و زندان میدهد … وقتی نوکر درگاه و شاگرد نصر حاجی حداد با وقاحت از حبس میرحسین دفاع میکند مدام دادگاه کدام عدل ولایت تا گردن در کینه و نفرت و خون خود را دفن کرده

  3. عارف گفت:

    خدا انشالا همه ما را عاقبت بخیر کند. تعهد ایشان قابل تحسین است.

  4. علی گفت:

    رحمت بر آن شیری که مادرت به تو داد ، افتخار میکنم که هم وطن امثال محمد داوری و محمد نوریزاد و تاجزاده و قدیانی و … هستم .
    هر چند قاضی دوم که حیدری نام دارد و چندین جرم دیگر به غیر از کهریزک را دارد از جمله حمل و نگهداری مواد مخدر و پول و سکه و… تیراندازی بطرف مردم در پمپ بنزین اصفهان و… که بخاطر اینها بازداشت هم شد ولی اخیرآ به عنوان اینکه اینها یاوران نظام هستند !!!!!!! پستی در تآمین اجتماعی گرفته ولی خدا میداند که یک موی امثال محمد داوری با تمامی دنیا و آخرت اینچنین افراد فرصت طلب بی دینی قابل قیاس نیست چرا که امثال مرتضوی و حیدری برای ثروت و پست و مقام خون ریخته اند و عرش الهی را به لرزه درآورده اند ولی امثال محمد داوری الآن هیچ چیزی جز تنبیه و زجر را انتظار ندارند و فقط برای رضای خدایشان تن به مصیبت میدهند.

  5. Sasan گفت:

    غلامعلی حداد عادل گفت: هر چه رهبری گفتند بیایید به قانون پایبند باشید آن ها حرف خود را زدند و گفتند شورای نگهبان بی‌طرف نیست
    وی افزود: بنده در آن جمع شش نفره ای که برای بررسی انتخابات تعیین شدیم، حضور داشتم و حقیقتا به دنبال حقیقت بودم که اگر تقلب نشده که اعلام کنیم و موجب افتخار نظام است!، اگر هم تقلب اثبات می شد آن را اعلام کنیم چراکه موجب تقویت نظام می شد!!.
    گفت: آقایان حاضر نشدند دلیل محکمه پسند ارائه کنند و یکی از حرف هایشان شمارش کلیه صندوق ها بود که امکان پذیر نبود. !!!

  6. Mmmmm گفت:

    خدایا به داروریها عزت ده داوری جان به ما عملی یا دادی که قل لن یصیبنا الا ما کتب اله لنا خدایا برای داوریها ارامش دنیوی حتی در زندان معاویه زمان و بهشت برین را مکتوب کن یا اله خدایا مرا با داروریها محشور کن

  7. Mmmmm گفت:

    سبز قبا

    حاج آقا حیفت نیامد مملکتو سپردی به این آدم.
    ضرری که این آدم در دور دوم دولتش به این مملکت زد به مراتب بیش از دولت اولش بود.
    و وقتی میر جسین آمد که بساط این شیاد رو حمع کنه تو مانع شدی.
    حالا نگاه کن. ببین چفدر آدم کشته شدند. چقدر زندانی هستند و جه تعداد حبس کشیده. چه هعداد ادم هایی که دست از همه چیز شستند و از این خاک رفتند به دیار غربت. چه اشک ها که در فراغ از دیدگان پدر بزرگ ها و نوه ها جاری نشد. همه به خاطر پافشاری تو بر نظرت که به نظرش نزدیک تر بود.
    برگرد به جهار سال پیش. ببین میرحسین توی گفتگوی خبری ساعت ۱۰۳۰ شبکه دوم روز چهارشنبه ۱۶خرداد چقدر متین و با برنامه حرف زد. از بهبود اقتصاد تا جلوگیری از فساد.
    حالا دوباره برگرد. دولت مورد اعتماد تو به بهبود فساد کمک کرده و جلوگیری از اقتصاد.
    فقر داره از سر وروی مردم بالا میره. با هر حقوق بگیری که دستش از جیب مردم کوتاهه روبرو بشی هیولای فقر و نومیدی رو در وجودش میبینی.
    اذنابت هر ۹روز یکبار برای دولت خاتمی بحران درست می کردند. دولتی که نفت رو حتی به یک دهم قیمت فعلی فروخت اما مردمش رو فقیر نخواست.
    حالا این ذوب شده در تو هر ۹ روز یه بار بحران درست میکنه تا تو یه حکم حکومتی بدی و سرش رو بکوبی به دیوار تا تف سربالایی که کردی محکمتر بخوره توی صورتت.
    ای به اصطلاح دوستدارانت حضرت آقا. چی میشد این سعه صدری که از خودت نسبت به این موجود نشان دادی به مردمت نشان میدادی.
    آخه آدم اینقدر کینه جو؟ پیام تسلیت برای مرحوم منتظری دادی فقط کم مانده بود چند تا فحش چارواداری بهش بدی. به یه مرده که دستش از دنیا کوتاهه.
    حالا برگرد به حالا. مامورات ستار بهشتی رو تو زندان اینقدر زدند که حتی محسنی اژه ای هم نمیتونه کتمان کنه.
    یکی از مامورات به همسر شریف ترین مخالف سیاسی ایران جسارت میکنه ولی تو ساکتی. وزیر اطلاعاتت قبول میکنه مامور تو با مشت زده دختر عزت ایران رو توی تشییع پدرش کشته.
    و تو ساکتی.
    وتو ساکتی در برابر هر خیانتی که احمدی نژاد داره تو این ۶ماه آخرش میکنه. چون نمیخواهی بصیرتت زیر سوال بره.
    ولی بد جوری گیر افتادی حاج آقا. این دفعه مثل بقیه نیست. گیر یکی افتادی از خودت بدتر. جری تر و کینه جو تر. دیدی با وزیر بهداشت چی کرد؟ فقط دو تا مصاحبه کرد و گفت رییس جمهور دروغ گفته. جالا ببین اگه اوضاع دست این بیوفته چه دماری از روزگار خود جنابعالی دربیاره. میدونی ۱۱ روز خونه نشین کردن یه همچین موجودی چه عقوبتی میتونه داشته باشه. کینه ای که این آدم از تو داره مثل کینه آقا محمدخان از لطفعلی خان زند می مونه. دودمانت رو بر می اندازه.

    هر چند دیره و خیلی دیره. برگرد. از راهی که اومدی برگرد. خودت درستش کن. این آدم مملکتو بسته به دم سگ. برگرد با یه عذرخواهی درستش کن. من به شخصه میبخشم. اما نمیدنم بتونی از مادر ستار حلالیت بگیری. سعی خودتو بکن. به این سوال من فکر کن. حاج آقا حیفت نیومد؟. تا بتونی یه روز جمعه بیای پشت همون تریبونی که مردم رو به کشتن تهدید کردی بایستی. و دستت رو به طرف مردم دراز کنی. دیره ولی بهتر از هیچه. چهار سال سوء مدیریت دولت سرزمین سوخته ای رو به ارث گذاشته که به سختی بشه جمعش کرد. ۵۰۰ میلیارد دلار درامد نابود شده و از اون مهمتر سرمایه انسانی مملکت یا مهاجرت کرده یا در زندان عصبی شده یا در فساد اقتصادی غوطه ور و یا در آستانه فقر و فلاکت.

  8. Haji گفت:

    اظهارآمادگی آقای داوری برای شهادت درموردفاجعه کهریزک که لکه ننگ شده است برای نظام ونظام باهمه توانش نتوانسته این لکه راپاک کند مبین دومطلب است ۱-آقای داوری عیراز اثبات حق وادای دین درقبال مظلومین وانجام مسئولیت غرضی ندارد.۲-اتمام حجت باشد برای مسئولین درصورت که بشهادت ایشان علی رغم امادگی توجه نشودکه درآنصورت رسوای مسئولین درپیشگاه خدا وخلق روشنترخواهدشد.

  9. Kazem گفت:

    اخیرا کلیپ های در وب سایت ها نصب شده که .شکنجه وحشیانه بازداشت شدگان دست از پشت بسته و توسط نیروهای امنیتی در بیابان رارا نشان میدهد. این قوم فاسد زنجیر پاره کرده و به جان مردم ایران افتاده اند