سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » احمدرضا احمدپور در چهاردهمین روز اعتصاب غذا؛ او به تبعید غیرقانونی معترض است...
» گفت و گو با همسر این روحانی زندانی سیاسی

احمدرضا احمدپور در چهاردهمین روز اعتصاب غذا؛ او به تبعید غیرقانونی معترض است

چکیده :همسر احمدرضا احمدپور می گوید: در هفته گذشته چند شب را خیلی خیلی به سختی گذراندند. دو دفعه مشکل ریه پیدا کردند که به کمک زندانی ها اول تنفس مصنوعی و بعد انتقال داده اند بهداری زندان. که بهداری هم دستور مرخصی استعلاجی و بستری شدن در بیمارستان را داده ولی متاسفانه توجهی نمی شود. یعنی دادسرا هم که میرود هیچ توجهی نمی شود و نمی دانیم با این وضعیت چه کار کنیم و کجا برویم. آیا باید بمیرد تا کسی توجه کند؟ نمی دانم باید چه کنم و کجا پناه ببرم؟...


کلمه- زهرا صدر: همسر حجت الاسلام احمدرضا احمدپور روحانی اصلاح طلب دربند با ابراز نگرانی از وضعیت همسرش به کلمه می گوید: همسرم از هشتم آذر به دلیل انتقال به زندان خرم آباد دست به اعتصاب غذا زده و خواسته اش این است که به اعاده دادرسی اش رسیدگی شود و زودتر هم انتقال پیدا کنند به قم.

به گزارش کلمه، سید احمدرضا احمد پور زندانی سیاسی که ششم آذرماه با مراجعه ماموران به منزل وی به زندان ساحلی قم انتقال داده شده بود، دو روز بعد بدون اطلاع قبلی به به زندان خرم آباد منتقل شد که وی بعد از انتقال به زندان خرم آباد امکان تحویل گرفتن دارو های خود را به دلیل مخالفت مسئولین نداشته است.

احمد رضا احمد پور جانباز شیمیایی است و این موضوع بر نگرانی خانواده و نزدیکان او افزوده است.

همسر این روحانی دربند می گوید: آقای احمد پور حدود نزدیک ۲ ماه به صورت موقت در زندان نگهداری شدند و وقتی گفته بودند می خواهند ببرندشان استان یزد، همسرم دست به اعتصاب غذا زدند و گفتند من یزد نمی روم که نهایتا بعد از ۷-۸ روزی این دستور لغو شد و گفتند نمی بریمتان یزد.

وی در ادامه می افزاید: پس از این که خیال ما راحت شد از این تبعید ناگهان انتقال به استان گلستان را مطرح کردند و آقای احمد پور هم گفتند من مریضم و وضعیتم به گونه ای است که وقتی مرا جایی می برید خارج از جایی که خانواده ام هستند حالم بد و بیماری ام تشدید می شود.

به گفته ی او نهایتا پذیرفتند که جایی نبرند. که یک دفعه چهارشنبه هشتم آذر یکی از همبندی هایشان زنگ زد به من و گفت که آقای احمدپور را بردند استان لرستان زندان خرم آباد.

همسر این جانباز دوران دفاع مقدس تصریح می کند: من شوکه شدم چون قرار نبود ببرند و یکدفعه بردند و آقای احمدپور هم گفته بود که اگر بخواهید جا به جا کنید و من را از قم ببرید، اعتصاب غذا می کنم. و از همان زمان هم در اعتصاب غذا هستند و آن را به صورت کتبی به مسوولین زندان اعلام کرده است.

احمدپور از جمله زندانیانی است که بعد از انتخابات ریاست جمهوری برای دومین بار به زندان رفته و در حال سپری کردن محکومیت خود است. این روحانی منتقد، صاحب وبلاگ نویس (پژواک خاموش)، عضو حزب جبهه مشارکت و شاگرد آیت الله منتظری بود، که در اولین محکومیت خود بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به اتهام تبلیغ علیه نظام و هتک حیثیت روحانیت و همچنین سرودن شعری درباره ندا آقا سلطان به یک سال حبس محکوم شد.

احمدپور بعد از اتمام این حکم در تیرماه سال ۹۰ به دلیل نوشتن نامه ای به رئیس سازمان ملل و غیر قانونی خواندن دادگاه ویژه روحانیت به سه سال حبس و ۱۰ سال تبعید به شهر ایذه محکوم شد

وی می گوید: واقعا ناعادلانه است و جدای از اینکه ایشان مریض هستند و چند نوع بیماری را با هم دارند، در حقشان ظلم شده است. همان وقتی که اهواز هم بود نمی خواستند جای دیگری ببرند به دلیل شدت بدحالی، پزشکی قانونی خودشان فرستادند. ناچار شدند جا به جا کنند که آن هم گفته بودند می برند یزد.

همسر این زندانی سیاسی در ادامه می افزاید: آن زمان دوباره به خاطر اعتصاب غذایشان انتقال متوقف شد اما نهایتا بردند خرم آباد که مثلا آنجا خوش آب و هوا است در صورتی که استرس و فشار عصبی ای که به ایشان وارد می شود بیماری قلبی شان را تشدید می کند و خیلی وضعیت بدی را پیش می آورد. همسر این روحانی زندانی در باره ی آسیب دیدگی کمر او خاطرنشان می کند که در آخرین مرخصی آقای احمدپور من MRI ایشان را به سه پزشک جراح مغز و اعصاب نشان دادم هر سه نفر نظرشان این بود که آقای احمد پور حتما باید عمل شود و قبل از عمل هم باید فیزیو تراپی و آب درمانی شود و الا ممکن است فلج شود یعنی کمرشان به این حد آسیب دیدگی دارد. با این حال توجهی نکردند که ایشان مریض است و وضعیت خیلی بدی دارد و نباید ایشان را به این سرعت انتقال بدهند به خرم آباد.

وی با تکرار اینکه خیلی عجله ای و فوری همسرم را بردند خرم آباد تاکید می کند: ایشان اعتصابش را نمی شکند و می گوید من دو تا خواسته دارم اعاده دادرسی ام و انتقال به قم. چرا باید به یک شهر دیگر بفرستند؟ اگر من جرمی مرتکب شده ام که به آن رسیدگی شده در شهر قم بوده و باید در کنار خانواده خودم زندانی ام را بکشم. چرا باید چنین کاری بکنند با این وضعیت مریضی که من دارم.

احمد‌پور با اتمام دوره مرخصی خود قبل از معرفی به زندان با مراجعه مامورین به خانه خود مواجه شد و بعد از تفتیش منزل و ضبط بعضی از دست نوشته‌های وی و همینطور مدارک پزشکی به زندان ساحلی قم و سپس زندان خرم آباد منتقل شد.

این زندانی سیاسی پیش‌تر گفته بود که مامورین اطلاعات نمی‌خواهند من دوره محکومیت خود را در قم بگذرانم و سعی بر انتقال من به شهرهای دور را داشتند که با انتقال نابهنگام وی بدون اطلاع قبلی به خواسته خود رسیدند.

همسر احمدرضا احمدپور می گوید: در هفته گذشته چند شب را خیلی خیلی به سختی گذراندند. دو دفعه مشکل ریه پیدا کردند که به کمک زندانی ها اول تنفس مصنوعی و بعد انتقال داده اند بهداری زندان. که بهداری هم دستور مرخصی استعلاجی و بستری شدن در بیمارستان را داده ولی متاسفانه توجهی نمی شود. یعنی دادسرا هم که میرود هیچ توجهی نمی شود و نمی دانیم با این وضعیت چه کار کنیم و کجا برویم. آیا باید بمیرد تا کسی توجه کند؟ نمی دانم باید چه کنم و کجا پناه ببرم؟

وی با اشاره به اینکه به دادسرای قم مراجعه کرده است می گوید: هیچ نتیجه ای نگرفتم، گفتند ما فرستادیم و حکم نیابت دادیم. دیگر به ما هیچ ارتباطی ندارد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.