سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » همه اختلاس‌های پاک ترین دولت تاریخ؛ این بار ۴۴۰۰ میلیارد ریال از پتروشیمی ایلام...
» دولتی که رکورددار بی‌سابقه‌ترین فسادهای مالی است

همه اختلاس‌های پاک ترین دولت تاریخ؛ این بار ۴۴۰۰ میلیارد ریال از پتروشیمی ایلام

چکیده :افشای پرونده اختلاسی دیگر در دولت احمدی نژاد؛ این بار رقم 440 میلیارد تومان. مکان: یکی از محروم ترین نقاط ایران -26 كيلومتري شمال غربي مركز استان ايلام. پتروشیمی ایلام؛ جایی که سهم مردم آن از منابع غنی طبیعی و عنوان دومی ذخایر گازی بعد از عسلويه، قرار گرفتن در ردیف محروم ترین استان ها است....


کلمه – گروه اقتصادی: افشای پرونده اختلاسی دیگر در دولت احمدی نژاد؛ این بار رقم ۴۴۰ میلیارد تومان؛ مکان یکی از محروم ترین نقاط ایران -۲۶ کیلومتری شمال غربی مرکز استان ایلام. پتروشیمی ایلام؛ جایی که سهم مردم آن از منابع غنی طبیعی و عنوان دومی ذخایر گازی بعد از عسلویه، قرار گرفتن در ردیف محروم ترین استان ها است.

به گزارش کلمه، در حالی نگاه مردم رنجدیده ایلامی به این طرح و پروژه دوخته شده بود تا کمی از تلخی ها و محرومیت های آنها کاسته شود و رونق  شکوفایی و اشتغالزایی برای آنها به ارمغان آورند. حالا خبر می رسد طرح پتروشیمی ایلام که قرار بوده به ایجاد اشتغال بالغ بر ۲ هزار نفری در محله نخست و  اشتغال ۱۰ هزار نفری با ساخت صنایع پایین دستی منجر شود؛ بعد از تاخیرهای بی سابقه در بهره برداری و توقف های پی در پی کار، حالا با یک اختلاس ۴۴۰۰ میلیارد ریالی، به نمادی از خدمت رسانی دولت به مناطق محروم تبدیل نقطه در آن افشا می شود.

 طرح پتروشمی ایلام از مصوبات و وعده های استانی در سفرهای هیات دولت احمدی نژاد است که عملیات اجرایی ساخت مجتمع پتروشیمی ایلام از سال ۱۳۸۴ با هدف تولید سالانه ۱۵۳ هزار تن اتیلن، ۱۲۰ هزار تن پرو پیلن، ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین و ۱۲۲ هزار تن بنزین پیرولیز آغاز شده و قرار بوده تا سال ۱۳۸۶ مورد بهره برداری قرار گیرد اما پس از آن نام این طرح در لیست پرحاشیه ترین و راکدترین پروژه های دولتی قرار گرفت که هم اکنون نیز متوقف شده است.

این طرح در دوره های مختلف به دلیل آنچه مشکلات مالی، تحریم و نقدینگی اعلام شده متوقف شده و به سرانجام نرسیده است. حاشیه های این طرح دولتی  سال ۱۳۸۹ با خبر بازداشت مدیرعامل مجتمع پتروشیمی ایلام به دلیل آنچه اختلاس ۱۰۰ میلیارد تومانی در اعلام شد، رسانه ای شد.  پس از آن با اعلام تغییر و تحولات مدیریتی در آن وعده بهره برداری آن و تزریق منابع مختلف از سوی دولت سر داده شد و با اعلام خبر دستور وزیر اقتصاد برای  پرداخت ۲۲۰ میلیون یورو برای آن، امروز نام این طرح راکد با اختلاس جدید دیگری این بار به مبلغ ۴۴۰۰ میلیارد ریال افشا می شود.

پتروشیمی ایلام در اختیار کیست؟

طبق اعلام ایسنا به نقل از معاون وزیر نفت ۴۹ درصد سهام این شرکت به واسطه‌ سازمان خصوصی‌سازی به هفت زیر مجموعه واگذار شده، اما از آنجا که این سرمایه‌گذاران برای تامین منابع مالی با کندی مواجه بودند، دولت به دخالت پرداخته و با تجمیع سهامداران در این بخش مابقی سرمایه‌گذاری این شرکت‌ هم در دست سرمایه‌گذاران مختلفی از جمله صندوق بازنشستگی کشور با سهم ۱۷ درصد قرار دارده تا پروژه  به جایگاه قبلی خود و یا حتی سطحی بالاتر از آن برسد. این اظهارات در حالی است که نقطه امروز این طرح را با بر بادرفتن منافع ملی و اختلاس ۴۴۰۰ میلیارد ریالی شاهد هستیم.

پیش از این فارس به نقل از علی مهدیخانی مدیرکل بازرسی استان ایلام گفته بود: از آنجا که موضوع اختلاس در پتروشیمی ایلام مطرح بود بر این اساس این دستگاه بازرسی موافق ورود بخش خصوصی در این مقطع به پتروشیمی ایلام نبوده و بنابراین در این طرح  ۵۰ درصد شرکت بازرگانی پتروشیمی نیز خصوصی و ۵۰ درصد این شرکت دولتی بوده که جای امیدواری است که پتروشیمی ایلام از این حالت خارج شود.

اما این اظهار امیدواری امروز این پتروشیمی را با یکی دیگر از فسادهای دولتی پیوند زده است. با این همه مشخص نیست اصرار احمدی نژاد را در پاک بودن دولتش در کدام یک از عملکردها باید جست و جو کرد.چرا که  پسوند ” پاک ” را باید بی ربط ترین  صفت برای دولت احمدی نژاد نامید. او طی سالهای حضور در دولت طی نشست ها، سخنرانی هاو هر جا که دوربین و تریبونی یافته این را فریاد زده که  دولت من  پاک است و آن را در این زمینه رکوردار پاکی دردولت های پس از انقلاب می داند. با این حال بی سابقه ترین فسادها و اختلاس ها در دولت او رقم خورده است که نگاهی گذرا به برخی از آنها خالی از لطف نیست.

پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی

با این پرونده نام دولت احمدی نژاد در لیست ناپاک ترین دولت های تاریخ ایران به ثبت رسید. با اختلاسی به مبلغ ۳ هزار میلیارد. شهریور ماه ۱۳۹۰ از کشف اختلاسی بزرگ خبررسید که مه آفرید امیرخسروی توانست مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان (سه تریلیون تومان) و یا ۲۸۰۰ میلیارد تومان را از شبکه‌های بانکی کشور به سرقت ببرد تا بزرگ ترین اختلاس  تاریخ ایران شکل بگیرد. در این اختلاس ۷ بانک دخیل بوده‌اند و رقم اختلاس در سال ۸۸ کمتر از ۸۰ میلیارد تومان، در سال ۸۹ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۰ نیز ۲۸۰۰ میلیارد تومان بوده‌است. این اختلاس که از طریق بانک صادرات ایران انجام و کشف شده‌است منجر به لغو مجوّز بانک آریا و دستگیری رئیس آن امیر منصور آریا و افراد دیگری شده‌است. بانک ملی، بانک سامان، بانک سپه، بانک صنعت و معدن و بانک پارسیان از جمله بانک‌های درگیر در اختلاس بوده‌اند. این اما ظاهر ماجراست و پشت این اختلاس تاریخی اسامی نام آشنای زیادی از نزدیکان احمدی نژاد وجود دارد که هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته است.

پرونده بیمه ایران

با این پرونده فساد قطار یاران احمدی نژاد به صف شدند. محمدرضا رحیمی، معاون رئیس دولت، کامران دانشجو، وزیر علوم و رئیس ستاد انتخابات کشور در سال ۸۸ ، مرتضی تمدن، استاندار تهران و..

اتهامات مالی محمدرضا رحیمی، از فروردین ماه سال ۸۹ رسانه ای و خبرساز شد وقتی  الیاس نادران اعلام کرد که “محمد رضا رحیمی رئیس حلقه خیابان فاطمی است که در مورد منابع فاسد و توزیع آنها تصمیم گیری می کرد و تقریبا تمام اعضای این حلقه به جز وی دستگیر شده اند و این که کسی را به دلیل مسئولیت اجرایی مستثنی کنند، نه عادلانه است و نه اقدام درستی است.”

یک ماه پیش از آن، ۲۱۶ نفر از نمایندگان مجلس ایران در نامه ای سرگشاده، با اشاره به بازداشت اعضای یک “باند فساد اقتصادی” تاکید کرده بودند: “برخی افراد با مسئولیت‌های بالای اجرایی نقش موثرتری از اعضای بازداشت ‌شده در این پرونده ها داشته‌اند”.

ماه گذشته مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور و وزیر اسبق کشور در دولت نهم، در جمع عده‌ای از دانشجویان گفته بود که “رسیدگی به پرونده فساد مالی محمدرضا رحیمی برای رعایت مصالحی متوقف شده است”.

پیش از پورمحمدی، عباس نبوی، از شاگردان مصباح یزدی، گفته بود: “دولت حدود ده پرونده قضایی سنگین دارد و اگر توجه و حکم حکومتی رهبری و احمدی نژاد نبود، بخش هایی از دولت باید به محکمه می رفتند”.

در دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس شرکت بیمه ایران متهمان گفتند که مدیران بالاتر از دریافت وجوه غیرقانونی مطلع بوده‌ و آنان اینگونه دریافت‌ها را رویه‌ای رایج دانسته اند. متهمی که از او به عنوان کارمند بازنشسته استانداری تهران یاد شده و متهم به دریافت “تعرفه مازاد از معدن‌داران” و همچنین مشارکت در “اختلاس یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی” است هم گفت دریافت این مبالغ از معدن‌داران “رویه‌ای” بوده است که “استاندار وقت، معاونش و مدیرکلش” از آن باخبر بوده‌اند. وکیل مدافع او نیز گفته است استانداران فعلی و پیشین تهران از این امر مطلع بوده‌اند. مرتضی تمدن استاندار تهران عنوان کرده از میزان این وجوه “اطلاعی ندارم”.

در دو دادگاه مربوط به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی و فساد در شرکت بیمه٬ نام افرادی چون اسفندیار رحیم‌مشایی و کامران دانشجو ، برخی از معاونان وزرا و مدیران دولتی و ..هم مطرح شد که از رسیدگی به پرونده آنها حتما براساس هشدار احمدی نژاد که اطرافیان و نزدیکان  خود را خط قرمز عنوان کرده خبری نیست.

اختلاس بنیاد شهید

اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از دیگر پرونده های دولت احمدی نژاد است. خبر کشف این اختلاس برای نخستین بار توسط روزنامه خراسان اعلام شد و گفته می‌شود که یکی از “مدیران باسابقه بنیاد شهید” در آن دست داشته است.

مهر در این زمینه نوشت: “در جریان پرداخت حق بیمه افراد تحت پوشش بنیاد به یکی از شرکت های بیمه، چندین میلیارد تومان به حساب دیگری واریز شده است. از این رو بازرسان به بررسی اسناد موجود پرداختند تا زوایای پنهان این ماجرا آشکار شود. این پرونده در حالی افشا شد که محمود احمدی نژاد زریبافان از نزدیکان خود را به سمت سرپرستی بیناد شهید منصوب کرده بود.

اختلاس بانکی هرمزگان

اردیبهشت ماه مشاور رئیس سازمان بازرسی کل کشور از کشف یک تخلف مالی جدید در شبکه بانکی به مبلغ “ده ها میلیون یورو و چندین میلیون دلار” خبر داد که در “یک بانک دولتی” صورت گرفته است.

مومن آبادی گفته است که “طی این تخلف بیش از ده‌ها میلیون یورو و چندین میلیون دلار تسهیلات بدون اخذ وثایق کافی به یک شرکت خصوصی اعطا شد.”

او توضیحی درباره نام بانک دولتی متخلف و شرکت خصوصی که از این مبالغ کلان بهره مند شده نداده اما افزوده طبق بررسی‌های انجام شده، مسئولین وقت این بانک دولتی در پرداخت تسهیلات ده‌ها میلیون یورویی و چند میلیون دلاری به یک شرکت خصوصی “مرتکب تخلفات متعددی” شده‌اند.

مومن آبادی که رئیس سازمان بازرسی استان هرمزگان است در عین حال گفته که با “ورود به موقع” این سازمان به موضوع، از “پرداخت ۲۰ میلیون یورو دیگر” به شرکت مذکور جلوگیری شده است.  پس از آن مصطفی پورمحمدی مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی  جزییات جدیدی از این اختلاس فاش ساخت و گفت: در تخلف بانکی یکصد میلیون یورویی شواهد و اسنادی از “زد و بند” و حمایت های غیرقانونی مقامات اجرایی در آن وجود دارد.

به گزارش سازمان بازرسی،بیشتر از ۷۱ میلیون دلار از وام پرداخت شده در شش شعبه بانکی توقیف شده و “مبلغ ۹ میلیون یورو باقی مانده متاسفانه تبدیل به ریال یا به صورت ارزی در داخل کشور هزینه شده است.”

اگر چه بخش قابل توجهی از وام ارزی توقیف شده اما مقداری از آن در محل موضوع قرارد اد پروژه مخابراتی، هزینه نشده است.

رانت ۴۵۰ میلیارد تومانی در مناطق آزاد

بعد از اعلام خبر تحقیق و تفحص مجلس در مورد مناطق آزاد خبرگزاری ها گزارش دادند پروژه ۴۰۰ میلیارد تومانی مجتمع تالارهای بین‌الملی ایران – کیش طبق توافقی سه‌ ‏نفره با حضور اسفندیار رحیم‎مشائی، حمید بقایی و ابراهیم عزیزی در تاریخ سوم تیر ماه سال ۸۹ به صورت ترک تشریفات به شرکت فیاک کیش با مدیریت یحیی فیوضی واگذار شد که بر اساس قانون ترک تشریفات این اقدام روال قانونی را طی نکرده است. خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه این خبر را منتشر کرد و دیگر سایت ها اسنادی از آن را رسانه ای کردند.

بقایی گفت: چنین چیزی وجود خارجی ندارد. بازداشت علیرضا مقیمی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، محمد شریف ملک زاده دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و علی اصغر پرهیزکار مدیر عامل منطقه آزاد اروند به اتهام تخلفات مالی را هم باید به این لیست اضافه کرد هر چند از سرانجام پرونده آنها به غیر از ملک زاده که مشمول عفو رهبری شده از رسیدگی به دیگر پرونده ها خبری نیست.

اختلاس ۲۱ میلیاردی وزارت کشور
چندی پیش محمدرضا رحیمی فاش کرد که حدود ۲۱ میلیارد تومان که با سود متعلق به آن به بیش از ۳۰ میلیارد تومان بالغ می شود، به طور غیر قانونی از وزارت کشور در دوره مصطفی پورمحمدی خارج و تاکنون که ۴ سال از آن تاریخ می گذرد، عودت نداده است.

پورمحمدی بلافاصله در مورد خروج ۲۱ میلیارد تومان از دولت ادعا کرد که  چنین پولی از وزارت کشور خارج نشده بلکه “به عنوان وام در اختیار کارکنان این وزارتخانه قرار گرفته است”. به ابن ترتیب به هر کارمند  رقمی حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان وام داده شده که هنوز بازپرداخت نشده است.

روزنامه ایران نیز چندی پیش نوشت: پورمحمدی در زمان تصدی پست وزارت کشور، “چکی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای واردات ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از چین بدون اخذ هرگونه ضمانتی در اختیار فردی به نام «کاووس. ی» قرار داده است”، اما تاکنون ” نه اتوبوسی از چین وارد شده و نه پول به بیت‌المال بازگشته است” و ” علی رغم پیگیری‌های ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکنون پاسخی از سوی رئیس کنونی سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص داده نشده است”.

اینها فقط  بخش کوچکی از پرونده های دوره مسئولیت رییس دولتی است که می گوید ای مردم! بدانید که خادم شما و اعضای دولت در مبارزه با مفاسد و تبعیض‌ها و جلوگیری از اجحاف، دست از تلاش برنخواهند داشت و در مبارزه با این عناصر شناخته شده تا آخر ایستاده‌ایم و سر سوزنی عقب نشینی نخواهیم کرد و به یاری الهی دست همه اینها را از بیت‌المال قطع خواهیم کرد».

رییس دولتی که با نام دولت پاک رکوردار بی سابقه ترین فسادهای مالی و اقتصادی از منابع ملی شده است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲۵ پاسخ به “همه اختلاس‌های پاک ترین دولت تاریخ؛ این بار ۴۴۰۰ میلیارد ریال از پتروشیمی ایلام”

  1. ناشناس گفت:

    باگرانی یا همین تورم همه پوشیده میشود.این جیب من و شماست که هر روز تنگ تر میشود

  2. رسا گفت:

    کلمه لیستی از تمام اختلاس ها جمع کنید دزدی های بیت المال جقدر شده

  3. ناشناس گفت:

    سوال: این دولت درحال انجام چه کار مثبتی برای مردم است؟بد نیست در دو ستون مجزا نوشته شود و برای مردم تکثیر شود.

  4. ناشناس گفت:

    کشور اختلاس و رانت در جهان بی نظیر است . این است استبداد رو حانیون متحجر و قدرت طلب

  5. ali گفت:

    shoma chera hamash gir dadin be in dolate pak agha jan dozde asli on baha neshaste ta on cherag sabz nade emkan nadare

  6. ناشناس گفت:

    هنوز اول کاره. ماجرای دولت رهبری و دوست و یار نزدیکتر ایشان آقای احمدی نژاد به این زودی ها ختم نخاهد شد حضرت آقا باید بدانند
    خون بی گناهان ریختن و اعلام رسمی خونریزی در آن خطبه رسمی حمایت از رییس جمهورش که حضرت ایشان مسئولیت مستقیم دارد در خونریزی
    برای ایشان قطعا اثر وضعی در همین دنیا خواهد داشت. این دزدیهای دولت محبوب منسوب و منصوبش ابتدای کار است و مکر اولئک هو یبور
    نوبه همه ایادی ایشان هم می رسد. حضرت آقا دچار توهم و کیش سخصیت و خود رای شیفته شده و در عمل هیچ امر به معروف و توصیه به
    اصلاح امور را نمی پذیرد و فقط خود را عین حق و عقل و بصیرت کل می داند و الان هم دریغ از یک عذر خواهی از ملت به دلیل حمایت های غیر
    قانونی و خسارت بار از دولت و رییس دولت پریشان و معلوم الحال. خدا به سر او خواهد زد خواهیم دید این خط و این نشان.

  7. رحمان گفت:

    دولت پاک!!!!!!!!!!!! واقعاً خنده داره

  8. ناشناس گفت:

    بدون شک،عامل اصلی این اختلاس ها کسی استمه اقدلملت پوپولیستی،سطحی ومخرب احموی نژاد را خدمات بی نظیر از صدر مشردظیت تاکنون قلمدلد نمود داز او حمایت ریژه کرد

  9. aria گفت:

    دولت که کاره ای نیست . همه ی فتنه ها ئ فسادها از بیت خیابان پاستوره

  10. ناشناس گفت:

    این نمایش سریالی استیضاح و سوال تا کی می خواهد ادامه داشته باشد ؟!
    ای کاش قانونی برای استیضاح کردن خود مجلس وجود داشت .
    از این مجلس هیچ کاری غیر از مسخره کردن مردم برنمی آید

    آیا لقب “وکیل الدوله” برازنده این نمایندگان نیست ؟؟؟ اینها به کدام وظیفه خود به درستی عمل کرده اند ؟!؟!؟!؟!؟!؟

    آیا نمایندگان مجلس می دانند آخرین باری که دولت صورت حساب عملکرد بودجهٔ سالانهٔ کشور که همان عملکرد مالی دولت است را ارائه کرده چه سالی بوده ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
    مجلس شوراری اسلامی برای تأمین نیازهای مردم به عنوان وکیل آنها به دولت مأموریت می‌دهد قانون بودجهٔ کل کشور را مطابق با مقررات مربوط اجرا کند. دولت باید گزارش کارخود را تحت عنوان صورت حساب عملکرد بودجهٔ سالانهٔ کشور که همان عملکرد مالی دولت است به دیوان محاسبات کشور و هیات وزیران ارسال و دیوان محاسبات نیز به عنوان عامل کنترل کننده مجلس شورای اسلامی، گزارش تفریغ بودجه را به مجلس تقدیم کند.

    تفریغ بودجه نتیجهٔ نهایی نظارت بعد از خرج است.
    تفریغ بودجه یک نوع حسابرسی کلی عملیات مالی دولت است.
    تفریغ بودجه نشانگر درجهٔ تطبیق یا عدم تطابق عملیات انجام شده توسط دولت بر مبنای محاسبات پیش‌بینی‌شده است.
    تفریغ بودجه نظارت قوهٔ مقننه نسبت به دخل و خرج کشور است.
    تفریغ بودجه بررسی سرنوشت هر ریال در آمد کشور در مجرایی که برای خرج آن پیش بینی شده می‌باشد.
    تفریغ بودجه آئینهٔ تمام نمای تحقق بودجه‌است.
    گزارش تفریغ بودجه باید در اختیار عموم مردم قرار گیرد

  11. مهران گفت:

    این قصه سر دراز دارد

  12. ناشناس گفت:

    حالا فهمیدم چرا نظرات احمدی نژاد به من نزدیکتر است.

  13. ناشناس گفت:

    این ارقام آنهایی هست که منتشر شده.به هزاران میلیون دلار اختلاس و برداشتهای غیر قانونی توسط دیکتاتور و فرزند ناخلفش و فرمانده هان ….. سپاه نیز باید اشاره کرد.حجم جنایت اینان در ارقام و اعداد نمیگنجد. روزی خواهد رسید که از حلقوم آنها بیرون خواهیم کشید.

  14. ناشناس گفت:

    بیکاری تورم گرانی فساد تبعیض طبقاتی بی غیرتی مسئولین اینها ظلمهایی هستند که خامنه ای و احمدی نژاد مرتکب می شوند وککشان هم نمی گزد چقدر ظلم می کنید به این مردم چرا به داد مردم نمی رسید اینها قیامت جواب دارند

  15. ناشناس گفت:

    هه دولت خدمتگزار

  16. ناشناس گفت:

    نصرومن الله وفتحا قریب مرگ بر این دولت مردم فریب . یا حسین میرحسین

  17. ناشناس گفت:

    اختلاسها وغارتهای خامنه ای و بیت سرتا پا فاسدش را افشا کند همه نقشه ها در خامنه ای است

  18. ناشناس گفت:

    اقای خامنه ای از فقر مردم از سرشکستگی مردم از بی نوایی مردم از سقوط اخلاقی مردم از شرمنده شدن مردم از بی شخصیت شدن مردم حیا نمیکند او خجالت نمی کشد چون بادمجان دور قابچینانش به او دروغ میگوینئ و او انتظاری جز درئغ از انان ندارد مسئول اول بدبختی مردم ایران شسخص هبل تهران معاویه ایران علی خامنه ای به همراه مراجع تقلید قم می باشند

  19. 80 گفت:

    اینها موارد لو رفته است خدا میداند چند صد مورد لونرفته دیگر وجود دارد

  20. مهدی گفت:

    فقط اونجا ببینید چه طوری زمین هارو خریدند ؟؟؟
    یکی ار اهالی همون محل رو فرستادند جلو زمین ها رو از مردم مفت خرید . اون وقت خودشنون باهم به صلاح رفتند تاره این اولش نبود
    بعدشم با پسر طرف کار های اساسی داند
    ۱- خاک برداری و تسطیح مجتمع (کل زمین مجتمع ۱۱۰ هکتار) (کسی که تا قبل از را اندازی مجتمع رو یک میکسر شریک بود)
    ۲- ساختن مهمانسرایی که از بدو ساخت مشکل داشت رو ایشون انجام دادن
    ۳-واحد نقلیه رو هم دادن ایشون ایشون هم از محل پرداخت های مجتمع ماشین قسطی خریده بود

  21. ناشناس گفت:

    چرا حکم حکومتی؟ حکمهای حکومتی رهبری یعنی ماله‌کشیدن و سرپوش گذاشتن بر روی دزدی‌های خود رهبری

  22. a گفت:

    یک نفر از مدیران شرکت توسط یکی ازکارمندان بنام مظفری درحال ساخت برج درشهر بریستول میباشد

  23. ناشناس گفت:

    ویژگی دیکتا توری ها رانت خوری اختلاس رشوه خواری خود فروشی تورم گرانی بد بختی و انزوای فر هیختگان است . یک ویزگی دیگرش چا پلوسی دروغ
    بزرگ نمائی پنهان کا ری و سرکوب است دیکتا توری ما هم که متحجر و واپسگرائی هم شاملش می شود درد مضا ئف ی است که بر جا معه ما به زور تحمیل شده است

  24. ناشناس گفت:

    ارگان های زیر نظر رهبر عظما این قدر دزدی و رانت خواری و اختلاس دارند که خدا می داند کسی اجازه ندارد از انها تحقیق وبرسی کند نماینده امام زمان خوشش نمی اید

  25. ناشناس گفت:

    من یکی از کارمندان سازمان بازرسی مشهد هستم متاسفانه در بانک کشاورزی اختلاسها ووامهای سیاسی فراوانی داده میشود، در بحث مالیاتی فرار مالیاتی از سوی برخی اصولگراها شاهدیم