سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » ادامه دروغگویی مسئولان و رسانه‌های حکومتی/ مردم آذربایجان همچنان به کمک نیاز دارن...
» گزارش خبرنگار کلمه از تبریز؛ آمار کشته‌ها به هزار نفر می‌رسد

ادامه دروغگویی مسئولان و رسانه‌های حکومتی/ مردم آذربایجان همچنان به کمک نیاز دارند

چکیده :گزارش خبرنگار کلمه از تبریز حاکی از آن است که برخلاف اخبار و گزارش های رسانه های رسمی و حکومتی، آمار کشته ها به مراتب بیشتر از رقم اعلام شده است، به طوری که برخی پزشکان از عدد بیش از هزار نفر برای قربانیان صحبت می کنند. نماینده اهر و هریس هم ادعای وزیر کشور مبنی بر پایان عملیات امداد و نجات را تکذیب می کند و می گوید در برخی از روستاها نه تنها هیچ کمکی دریافت نشده، بلکه هنوز مردم نتوانسته اند آوارها را جابه‌جا کنند و بدین ترتیب مشخص نیست چند نفر زیر خاک مدفون شده و یا زنده اند و منتظر نجات....


کلمه – گروه اجتماعی: دیگر هیچ کس تردید ندارد که صداوسیما دروغگوست. اگر تا شب گذشته هم مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان بهانه بود، امروز دیگر برای همه مشخص شد که «رسانه میلی» قصد ندارد ملی رفتار کند و عمد دارد که خبر زلزله تبریز و گزارش های مربوط به آن را کمرنگ جلوه دهد.

برای همین است که می بینیم نه تنها خبرهای زلزله در چین و ایران به اندازه هم در زیرنویس های شبکه خبر نقل می شوند، بلکه رادیو و تلویزیون پروایی از این هم ندارند که به جای تصاویر ویرانی های اهر و هریس و ورزقان، تصاویر قدیمی درگیری های فلسطینی ها با نظامیان اسرائیلی را به قصد تبلیغ راهپیمایی روز قدس پخش کنند و یا عامدانه خبر دروغ بگویند و از آرامش منطقه و رسیدگی کامل به آسیب دیدگان زلزله و پایان عملیات امداد و نجات سخن به میان آورند و با پخش طنز مبتذل «خنده بازار»، روحیه ی مردم سوگوار را پس از زلزله به سخره بگیرند.

و در ادامه همین سیاست است که وزیر کشور هم در دروغی آشکار از پایان عملیات امداد و نجات سخن گفت و وزیر بهداشت هم تنها مشکل باقی مانده را دفن جنازه های بر زمین مانده اعلام کرد؛ و این در حالی بود که نماینده اهر و هریس می گوید در برخی از روستاها نه تنها هیچ کمکی دریافت نشده، بلکه هنوز مردم نتوانسته اند آوارها را جابه‌جا کنند و بدین ترتیب مشخص نیست چند نفر زیر خاک مدفون شده و یا زنده اند و منتظر نجات.

در این حال گزارش خبرنگار کلمه از تبریز حاکی از آن است که برخلاف اخبار و گزارش های رسانه های رسمی و حکومتی، آمار کشته ها به مراتب بیشتر از رقم اعلام شده است، به طوری که برخی پزشکان حاضر و افراد مطلع از عدد بیش از هزار نفر برای قربانیان صحبت می کنند و حتی یکی از پزشکان بیمارستان شهدای تبریز از مرگ بالغ بر هزار و پانصد نفر بر اثر زلزله روز شنبه سخن می گوید.

بر اساس این گزارش، یکی از پزشکان حاضر در منطقه که شخصا به روستاهای تخریب شده بر اثر زلزله نیز تردد داشته، به خبرنگار کلمه می گوید تعداد کشته شدگان زلزله اخیر تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر بوده است. این در حالی است که پیش از این هم یک نماینده سابق مجلس به آمار غیررسمی نزدیک به هزار نفری قربانیان زلزله اشاره کرده بود.

این گزارش حاکی است در بیمارستان شهدای تبریز، آشپزخانه و سالن کنفرانس هم به دلیل مراجعه بالای مصدومان و مجروحان زلزله، به استقرار و بستری شدن آسیب دیدگان اختصاص یافته اند.

یکی از پزشکان این بیمارستان در گفت و گو با خبرنگار کلمه، گفته است که تعداد مراجعین به بیمارستان پس از زلزله اخیر حدود ۴۵۰ نفر بوده که در شب و روز گذشته بیش از ۵۰ عمل جراحی بزرگ ناشی از انواع شکستگی بر اثر زلزله اخیر در این بیمارستان صورت گرفته است.

این پزشک تاکید می کند که کادر پزشکی بیمارستان در حالت آماده باش هستند و بیشترین تعداد بستری شدگان زلزله اخیر در همین بیمارستان جای گرفته اند. با این حال تعداد دیگری از مجروحان نیز در شهرستان های اردبیل و ارومیه منتقل شده اند.

به گزارش خبرنگار کلمه از تبریز، صحنه هایی تلخ و دردناک از آسیب دیدگان زلزله در بیمارستان شهدای تبریز قابل مشاهده است؛ برخی با جنازه ای مبهوت به گوشه ای وامانده و یکی هم پدری است که از روستای زلزله زده ی علویق که از سهل انگاری مسوولان در رسیدگی به زلزله زدگان معترض است.

این پدر در گفت و گو با کلمه، با بغض و اشک از فرزند ۶-۷ ماهه اش می گوید که به دلیل تاخیر در امدادرسانی، جنازه اش را با دستان خود از زیر آوار بیرون کشیده و حالا هم پشت در اتاق عمل این بیمارستان منتظر شنیدن خبری از حال فرزند دیگرش است که ۹ سال دارد.

او با بیان اینکه فرزند دیگری هم دارد که در بیمارستان اهر بستری است، با گریه می گوید: حال فرزندم را دیدید که چگونه است؟ زلزله ۵ عصر رخ داد و تازه امروز ساعت ۲ پتو آوردند، هنوز تیم پزشکی به روستای ما نرسیده است. همراهش هم می گوید: مردم خودشان به داد هم رسیدند. روستای ما کاملا با خاک یکسان شده است.

این گزارش می افزاید: اتاق های بیمارستان بوی درد و زخم آوار گرفته اند. تعداد دیگری از کودکان شب گذشته در این بیمارستان در وضعیت وخیمی به سر می بردند که تلاش پزشکان برای احیا بر روی بدن آنان جواب نداده و جان باخته اند. مجروحانی از سنین مختلف را می بینی؛ پیر و جوان، و برخی که وخامت حالشان نشان می دهد عمرشان دیری نمی پاید.

خبرنگار کلمه از بیمارستان دیگر تبریز، بیمارستان امام رضا(ع) نیز گزارش می دهد که پزشکان آن، تعداد مراجعین بعد از زلزله را ۳۰۹ نفر اعلام می کنند که ۲۱ نفر از آنها در بیمارستان و ۲۰ نفر در راه جان باخته اند، ۱۱۴ نفر هم بستری شده و بقیه هم سرپایی معالجه شده اند.

کمبود نان و موارد خوراکی و نیز آب آشامیدنی هم مشکلی است که در اکثر گزارش ها از مناطق زلزله زده به آن اشاره می شود، از جمله عصر ایران که گزارش داده: در ورودی شهر ورزقان کامیون های حامل بیسکویت و آب معدنی به چشم می خورند. مردم زلزله زده به دنبال کامیون در حال حرکت می دوند و از داخلشان  مواد خوراکی می گیرند.

این گزارش همچنین با اشاره به اینکه ورزقان دو بخش و ۱۶۰ روستا دارد، آمار کشته های برخی از این روستاها را به این ترتیب اعلام کرده است: روستای  زنج آباد ۱۴ کشته، روستای شخملو ۳۵ کشته، میرزا علی کندی ۱۴ کشته و علی بیک دی ۶ کشته. خبرنگار عصرایران با اشاره به کمبود نان در این مناطق به عنوان نکته ای که زلزله زدگان از آن شکایت می کنند، فرآیند اسکان در ورزقان صورت گرفته اما افراد محلی گزارش می دهند که با گذشت ۲۴ ساعت از زلزله، در برخی از روستاهای بین ورزقان و اهر فرآیند امدادرسانی آغاز نشده است! این افراد می گویند که اکثر روستاها تخریب شده اند و با این حال نه چادری برای زلزله زدگان ارسال شده  و نه کمکی برایشان فرستاده شده است.

این در حالی است که عباس فلاح باباجان نماینده اهر و هریس در مجلس نهم خواستار آن شده که مردم کمک های و نیازهای اولیه زلزله زدگان را به جای اینکه به هلال احمر بسپارند تا در آنجا خراب شود، به صورت اکیپ های خودجوش، خودشان این کمک های اولیه را به دست مردم زلزله زده در روستاها برسانند!

این نماینده مجلس که در روستاهای اهر و هریس مستقر است، با اشاره به اینکه خبرنگارهای خبرگزاری های رسمی فقط گاهی به منطقه زلزله زده می آیند و به صورت نمایشی فیلمی تهیه می کنند و می روند، تاکید می کند:‌ روستاهای ما شدیدا به کمک مردم دلسوز و خردمند مردم ایران نیاز دارد. خواهش می کنم این صدا را به گوش مسولان و به گوش ایرانیان و آذری های عزیز برسانید که مردم ارسباران شدید به کمک آنها نیاز دارند.

فلاح همچنین ادعای مسئولان دولتی مبنی بر پایان کار امداد و نجات را هم تکذیب می کند و می گوید: روستاهای ما تله های خاک هستند و کسی زورش نمی رسد این تله های خاک را بلند کند و کشته شدگان را از زیر خاک بیرون بکشند. هنوز آوار برداری در روستاها تمام نشده، دویست تا خانه ویران شده چطور مردم می توانند این ویرانه ها را بردارند و ببینند عزیزان شان زیر این ویرانه ها هستند یا به تبریز رفته اند.

او هشدار می دهد که: اگر بازمانده های زلزله همینطوری بمانند دو روز دیگر می میرند. به داد مردم برسید. اگر احساس کنید که دیگر به کمک های شما نیاز ندارند این مردم جان شان را از دست می دهند.

نماینده پیشین اهر و هریس هم از بی توجهی رئیس دولت و رئیس مجلس به مردم زلزله زده انتقاد کرده و می گوید: اول اینکه چون مردم اهالی این شهرستان ها از نظر اقتصادی وضعیت خیلی خرابی دارند. و پس از زلزله هم خانه هاشان خراب شده، سقف خانه هاشان شکسته شده حتی خود شهرها، روستا ها هم که در حدود پنجاه و برخی روستاها ۶۰ درصد تخریب شده است.

وی از عملکرد صدا و سیما هم انتقاد می کند و می گوید: از دیروز که حوالی ساعت پنح زلزله شش و نیم ریشتری رخ داد تا صبح امروز اصلا امداد رسانی خصوصا در روستاها خیلی خوب نبود و حتی خبررسانی هم خوب نبود. مثلا بی بی سی بهتر از رسانه ملی خودمان گزارش های مربوط به زلزله را پخش کرد.

این نماینده هم آمار ادعایی مسئولان درباره کشته شدگان زلزله را زیر سؤال می برد و تصریح می کند: متاسفانه آماری که پزشکی قانونی می گوید بیش از سیصد نفر کشته شده، اما تعدادی از کشته ها را در خود روستاها دفن کرده اند. بالای دو هزار نفر زخمی شدند و آمارها هم نشان می دهد میزان کشته شده ها به هزار نفر هم برسد.

هرچند، رهبری که حتی در سخنرانی مراسم افطاری امشب خود نیز حتی یک کلمه درباره رنج های امروز مردم زلزله زده سخن نگفت، در نهایت دقایقی پیش پیامی کوتاه در این باره منتشر کرد که البته با پیام وی درباره المپیک همزمان بود تا مشخص شود که سکوت نسبی صداوسیما درباره زلزله احتمالا به خاطر امتداد دادن شادی های المپیکی تا رسیدن پیام رهبری بوده است!

جالب اینجاست که حتی کاروان المپیک زودتر توانستند شادی و پیروزی خود را با حادثه ناگوار زلزله پیوند بزنند؛ به طوری که عصر روز یکشنبه، و ساعتها پیش از پیام رهبری، در پیام خود نوشتند: برای جمعی که می‎کوشند “سرفرازی و ظفر” به ارمغان بیاورند، شادی و سرور بیافرینند و حامل اخبار شیرین و امیدبخش شوند؛ چه چیز دردناک‎تر، تلخ‎تر و تکان دهنده‎تر از آنچه در آذربایجان‎مان گذشته می‏توان باشد؟ حلاوت این پیروزی‏ها به حیات مردمان ماست، به زندگی توام با شادمانی ست، به امید است و … .

در پیامی که از سوی کاروان ورزشی ایران در المپیک منتشر شده، همچنین آمده است: آنچه بر آذربایجان‎مان گذشت را هنوز نمی‎توانیم باور کنیم، تصاویر زلزله و نتایج آن دائم مقابل دیدگان‎مان است و این مائیم، فرزندان همین ملت که از آوردگاه المپیک، از این مسافت دور برای رفتگان طلب مغفرت، برای بازماندگان آرزوی صبر و برای مردم‌مان درخواست کمک و یاری برای بازسازی نقاط آسیب دیده ارسال می‎کنیم.

حال می توان پیش بینی کرد به شیوه ی مألوف صدا و سیما، پیام رهبری آغازی بر تغییر رفتار تاسف بار صداوسیما در دو روز اخیر باشد و رسانه ملی هم به تبع رهبر نظام، با دو روز تاخیر، به بحث زلزله بپردازد. با این حال حتی این تغییر احتمالی هم چیزی از زشتی عملکرد تعجب آور رسانه ملی در بیش از ۲۴ ساعت گذشته کم نمی کند، که با سکوت منفعلانه دولت در اعلام عزای عمومی به این مناسبت همراه شده است.

انفعالی که حتی سایت محسن رضایی را هم به اعتراض واداشت؛ به طوری که تابناک رأسا امروز را عزای عمومی اعلام کرد! و نوشت: اهمیت ماجرا از دید دیگر رسانه‌ها به اندازه‌ای بالا بوده که خبر آن به سرعت در همه رسانه‌های جهان باز انتشار یافته است تا جایی که رویترز در گزارشی به نقل از اداره زمین‌شناسی آمریکا، شدت زلزله اخیر را ۶.‌۴ در مقیاس ریشتر ارزیابی کرده و خبر آمادگی صلیب سرخ ترکیه برای اعزام دارو و نیازهای اولیه به کشورمان را به تلکس خبری‌اش می‌فرستد، حال آنکه حد ‌‌نهایت واکنش دولتمردان کشورمان به «پیام تسلیت اعضای هیأت دولت» (و نه حتی مجموعه هیأت دولت!) و چند توصیه مانند بسیج امکانات یا پشتیبانی‌ها و کمک‌های لازم محدود می‌ماند!

این سایت افزود: اکنون کافی است، واکنش مقامات دیگر کشور‌ها به وقوع حوادث مشابه را به یاد بیاوریم تا «اعلام عزای عمومی در ایتالیا در همدردی با زلزله زدگان»، «در پی کشته شدن شانزده نظامی مصری رخ داد؛ اعلام سه روز عزای عمومی»، «عزای عمومی در عربستان…»، «… در روسیه» و صد‌ها قرینه دیگر به تقویت این ابهام بیایند که اصولا وقوع چه رویداد تلخی، می‌تواند منجر به اعلام عزای عمومی شود؟

دیگر اخبار کلمه درباره زلزله آذربایجان را در این صفحات بخوانید:

آیات عظام موسوی اردبیلی و بیات زنجانی: مردم به یاری بشتابید، زکات فطریه را برای کمک به زلزله زدگان مصرف کنید

آخرین گزارش از زلزله آذربایجان/ نماینده اهر: به داد مردم ارسباران برسید اگر بمانند تا دو روز دیگر تلف می شوند

صداوسیما به مردم آذربایجان هم به اندازه محرومان اروپا و آمریکا توجه کند/ شاید آمار قربانیان زلزله به ۱۰۰۰ نفر برسد

پیام همدردی شورای هماهنگی راه سبز امید با زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی

اعلام آمادگی دفتر آیت الله بیات زنجانی، برای رساندن کمک های مردمی به زلزله زدگان آذربایجان

در هیچ کجای دنیا زلزله ۶ ریشتری کشته نمی دهد

بیمارستان ورزقان، از وعده‌های اولین سفر استانی احمدی‌نژاد، هنوز افتتاح نشده/ مجروحان زلزله آواره‌اند

زلزله ۶/۲ ریشتری و آرامش صدا و سیما

ایران به سوگ نشست؛ کنار هم خواهیم ماند

آخرین اخبار زلزله ۶٫۲ ریشتری آذربایجان/ ۱۸۰ کشته؛ تاریکی هوا امدادرسانی به زیرآوارماندگان را مختل کرد

گزارش تصویری/ زمین لرزه ای که آذربایجان را لرزاند

مصدومان زلزله نیاز به خون دارند/ لیست مراکز انتقال خون استان تهران



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۳۱ پاسخ به “ادامه دروغگویی مسئولان و رسانه‌های حکومتی/ مردم آذربایجان همچنان به کمک نیاز دارند”

  1. iranabadec گفت:

    خودزنی حاکمان در مقابله با خسارات زلزله آذربایجان و وظایف جنبش سبز مردم ایران
    http://iranabadec.blogspot.com/2012/08/blog-post_12.html

    عملکرد دولت و صدا وسیمای میلی در ایفای وظیفه و نقش در زلزلهء ۶.۴ ریشتری در آذربایجان – که حسب نظر صحیح و کارشناسانه دکتر عکاشه در هیچ جای دنیا کشته نمی دهد – مبین این واقعیت است که در ایران امروز برجسته ترین واقعیت، « “عدم استقرار” دولت مرکزی و سازمان حکومتی است» و حتی شاهد وجود حداقل سازمان حکومتی، حتی عقب مانده “هم” نیستیم.

    توجه خواننده را مجدداً به سه گزارهء اساسی در یادداشت «با استیصال حاکمان چه باید کرد…» جلب می کنیم:

    … واقعیت این است که حاکمیت موجود در کشور از مرحله “خود زنی” گذشته است. سایه ای از حکومت که باقی مانده بیشتر شبیه “سلیمان نبی” است که بر تراس کاخ حکومتی از قید حیات رهانیده شده است. ( سلیمان در جلوی قصر خود، بر عصایی تکیه کرده بود و بر همان جا درگذشت، و مرگ او زمانی برای مردم معلوم شد که موریانه عصای او را خورد و وی به زمین افتاد.)
    مبارزه سیاسی و طرح جوک و تمسخر برای مبارزه با این “موریانه خورده” کمک به دوام “خاطره” از حکومتی است که روزی وجود داشته است! و امروز فقط در خاطره ها می تواند حکومت بکند.
    وظیفه “رهبری جنبش سبز” در این شرایط چیست؟ اعمال حاکمیت! …

    وقت آن است که به جمله تاریخی و بیان شده به زبان عامیانهء شیخ شجاع کروبی یک بار دیگر توجه داشته باشیم. ایشان در مناظره های سال ۸۸ بود که اعلام کردند. «اگر دولت داری این است که ا.ن. انجام می دهد، “عمه جان من” هم می توانند دولت داری کنند.» واینکه « حکومتی که داریم نه “جمهوری” است و “نه اسلامی”»!

    بیایید به پذیریم که بضاعت دولت منصوب همین وزارت بهداشت و وزارت کشور هست، که تنها نمایندگان حاکمیت بودند که به مناطق زلزله زدهء آذربایجان ارسال شده اند.
    بپذیریم که ماشین سرکوب سپاه و بسیج ماهیت ارتباط با جامعه را کاملاً از دست داده اند.
    و بپذیریم که کشور با ۷۵ میلیون جمعیت در فقدان حضور یک دولتِ حداقلی در معرض “مسخره ترین” خطرات ایمنی – ونه حتی امنیتی – قرار دارد.
    واقعیت این است که «سیرک حاکمیت» با به آتش کشیدن چادر سیرک، حیات و سلامت ۷۵ میلیون تماشاگر خود را به خطر انداخته و خطر تاخیر در “اعمال حاکمیت” توسط “شبکه های اجتماعی سبز” به موضوع روز “جامعه ایرانی” تبدیل شده است.

    برنامه های حداقلی این “اعمال حاکمیت” در حال حاضر در سه سرفصل اساسی قابل ارائه است:
    ۱- مردم با ایجاد شبکه های اجتماعی باید در حمایت از حیات اجتماعی خودشان و یاری ویاوری همدیگر – کاری که به خوبی در زلزله آذربایجان با آن آشنا شدند – به مقابله با خطرات طبیعی، اجتماعی و مزاحمت حاکمان مستقر برآیند.
    ۲- خطر کشاندن کشور به عرصه یک جنگ نابرابر با جهان متمدن و “جنگ افروزان” بین المللی به مهمترین تاکتیک حاکمان برای حفظ حاکمیت “غیر مشروع” تبدیل شده است. ترویج «صلح، صلح وصلح» و اعلام علنی به دنیا که “صلح طلب ترین مردم تاریخ” در ایران، هرگونه جنگ افروزی را محکوم کرده و با آن همراهی نخواهند کرد. اساسی ترین وظیفه همهء نهادهای مردمی و فعالین سیاسی و اجتماعی در عرصه حیات کشور است.
    ۳- بایکوت تمامی اقدامات خلاف قانون اساسی فعلی و عدم همکاری شهروندان با اقدامات مخالف قانون اساسی محور دیگر و مهم “وحدت رویهء” شهروندان است. (روشن است که در مرحله بعدی تغییر در ساختار های استقرار اراده مردم، شهروندان در این خصوص و مسئولیت مربوط به آن مورد پرسش قرار خواهند گرفت.)

    وقت برای استقرار حاکمیت مردم توسط ابزار شبکه های اجتماعی تنگ است و رهبران اجتماعی و معتمد مردم که تحت عنوان “عقلای جمهوری اسلامی” شناخته می شوند – سید محمد خاتمی ، هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری ، عبدالله نوری و … – هنوز امکان اقدام برای انجام وظایف تاریخی خود را دارند و انتظار این است که با اقدام موثر، هزینه تغییر در شرایط غیر قابل تحمل امروز را به حداقل ممکن برسانند.
    فردا ممکن است قدری دیر شده باشد!
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱

  2. مام وطن گفت:

    درود بر شما. در حرکتی نمادین آخرین جمعه ی ماه رمضان امسال را روز دفاع از مردم زیر آوارمانده ی آذربایجان اعلام می کنیم . هموطن برخیز .آذربایجان سرزمین ستارخان و باقرخان امروز …. نیازمند خون تو شده است . در خواب حاکمان به داد هم وطنانمان برسیم.این بار خدا هم همراه ما اشک می ریزد . کروه های خونی منفی بیش تر نیاز است . من وتو یک درد مشترکیم. مرا فریاد کن

  3. ناشناس گفت:

    صداوسیمای خامنه ای چه بگوید . بگوید ما ادعای مدیریت جهان را داریم اما عرضه خدمات رسانی به زلزله زدگان را بعداز ۲۴ساعت نداشتیم از طرفی خودشون سرویس کردنند تا به عده ای ساده لوح بگویند در ایران همه چیز درامن وامان است این در غرب است که مشکل وجود دارد مردم اروپا وامریکا در فشارند یکدفعه دروغها رو شود

  4. محسن گفت:

    امشب خبر اول تلویزیون چهار سوئد زلزله ایران بود و این که ایران کمک‌های بین المللی را رد کرده و خبر دوم اعتراض پرستارهای سوئدی به حقوق کم!

  5. ناشناس گفت:

    دوستان لطفا بدون شعارزدگی و منفی بافی در چند جمله بفرمایید چرا باید صدا و سیما آمار را کم اعلام کند؟ چه سودی از سرپوشی این ماجرا می برد؟

  6. ali گفت:

    یعنی چی که مدیر هلال احمر کمک های بین المللی را رد کرده چی رو میخواید نشون بدید یعنی ما همه چی داریم ای بابا زلزله بم یادمون نرفته هنوز یک عده از مردم هنوز سر و سامان نگرفته اند هنوز هستن کسایی که خونه ندارن مردم باید از دولت مردهای بپرسن اون زلزله ژاپن اینم زلزله بم اگر راست میگید بیایید با شجاعت اعلام کنید ۱۰۰ میلیارد که قراره هزینه این کاری که هیچ بدرد ما هم نمیخوره بدید به این زلزله زده های آذربایجان که اول سریع تر جنازه ها و یا احتمالا اگر هم زنده ایی زیر آوار بیارن بیرون بعدشم سریع برای باز سازی شروع کنن برای سر و سامان دادن این بیچاره ها که همه میدونن برای زنده ها هم زندگی لازم است مصرف کنن ما نیازی به تشکیل این اجلاس نداریم

  7. خدمت دوست بزرگوارم که بالا در مورد سرپوش گذاشتن این حکومت مطلقا فاسد روی عملکرد سر تا پا ناقص و عیب‌ناکش نظرم این هست که نه متاسفانه اینطور نیست! شرمسارم که بگویک کاش همینطور بود که فرمودید. خطر مهلک‌تر از ین حرف‌هاست. اینها به چیزی جز متلاشی کردن نظلام اجتماعی ایران و دور کردم اقوام مختلف فکر نمی‌کنند که منافعی بس عظیم از پس همین خباثت‌ها براشون هست که باز هم متاسفانه من و شما غافلیم. اما خیال خامی در ذهن خام‌ترشون دارند و ایرانی نه ایرانیت را از یاد خواهد برد و نه انسانیت را.

  8. ناشناس گفت:

    متاسفانه یکی از علل آمار سنگین تلفات جانی ، عدم رعایت استاندارد ضد زلزله در ساخت بناها و حتی بیمارسنانها در این مناطق زلزله خیز میباشد……

  9. ناشناس گفت:

    این حکومت مردم را دشمن می بیند. در فجایع گذشته نیز به جای امدادرسانی خالصانه به مصیبت دیدگان، گزینشی و به مکر رفتار می کرد. فراتموش نمی شود در زلزله بم، چادر های اهدایی مردم امریکا و ویلچر های ارسالی ،به جای اینکه در اختیار مسدومین و بی خانمان ها قرار بگیرد ، در بازار سردرآورد و به فروش می رسیر. و در عوض در فاجعه سونامی این حکومت نامردمی برای ارسال کمک به آسیب دیدگان سونامی پیش شرط نفتی به امریکا داد و بالاخره کمکی هم ارسال نکرد و آیت الله مکارم هم به جای هم دردی با سیاهان مظلوم امریکا، نمک برزخم آنان پاشید و واقعه سونامی را ، غضب الهی بر مردم آن سرزمین عنوان کرد.امروز هم جهان شاهد است، زلزله ای که چند هزار کشته و زخمی و انهدام کامل صدها خانه و .. شده است، از جانب حاکمیت جور بهیی نمیگیرد و اینان به پیگیری بازی های سیاسی و بند و بست های پنهانی بیشتر اهمیت می دهند تا کمک رسانی و التیام درد هایی که بخش اعظم آن به دلیل کوتاهی در ساختار تاسیساتی و خانه سازی حاکمیت ، به وقوع پیوسته است.در هر کشوری هاگاه چنین رویدادهایی رخ دهد روسای حکومت و دولت برنامه های عادی خود را کنسل می کنند و خود درمنطقه حضور می یابند واز نزدیک میزان خسارت و راه های امدادرسانی را بررسی می کنند و با سانحه دیدگان همدردی و همنوایی میگنند.اما در این سرزمین ظلم زده ظالمین درد و فکرشان جای دیگر است و حتی نیازی هم نمی بینند که به ظواهر امر هم به دلیل خوی استکباری و فرعونیت خود پایبند باشند. این است نتیجه حاکمیت های مطلقه و مستبد آنهم از نوع ره ظاهر دینی .مردم ! خود به یاری زلزله زدگان بشتابیم.

  10. ناشناس گفت:

    از علمای جامعالشرایع مپرسم
    ایا اطاعت از ولایت کذابین جایز است وقت ان نیست به وظیفه شرعی تان عمل کنید.

  11. ناشناس گفت:

    لعنت برهمشون… حاکمیت از تبریز عقده داره ….

  12. ناشناس گفت:

    دوستان این ریاکاران را به حال خود واگذارید. الان وقت کمک است و نه دعوا. همه ناراحت هستیم اما این دغل بازان نباید ما را از مسیر اصلی که کمک به هموطنانمان است منحرف کنند. کمک های مالی و دادن خون و تشکیل اکیپ های خودجوش برای رساندن آب و غذا و چادر و پتو کارهایی است که می توانیم انجام دهیم. با کمک های کوچک هم که شده وارد قضیه شوید که خداوند چندین برابر آنرا به شما پاداش خواهد داد.

  13. ناشناس گفت:

    یک روزی حضرت امام جراغانی نیمه شعبان را تحریم کرده بود و امروز باید گفت در سایه حاکمیت دیکتاتور و دزدین پیام مردم شرکت در تظاهرات شرکت در تظاهرات روز قدس نمی تواند درست باشد

  14. ناشناس گفت:

    مگر فقط کمکهای هلال ار دیگر کشورها است که اقایان رد کرده اند مگر نگه داری احمدی نزاد با اینهمه خربکاری و دروغ و فساد و اسقاط اقتصاد و اخلاق و کرامت و عزت و ابرو و اینده مردم ایران کمتر از رد کمکهای هلال احمر است اما دیکتاتور تصمیم گرفته سخن کروبی مبنی بر اینکه محمود درغگو تا پایان دوره خود نخواهد ماند غلط ازاب دراید و به همین دلیل به مجالس ذلیل و نیم بندش دستور داده این کثافت را تحمل کنند و این بسیار خیانت امیزتز از رد کمکهای انسانس است و اله اگر در ترکیه زلزله امده بود اقایان کمکهای تبلغاتی را ارسال میکردند اما میدانم کمک ترکیه تبلیغی نیست اخلاقی انسانی اسلامی است در ایران اسلام خاک بر سر شده است اما در ترکیه و مصر و لیبی و تونس و عراق و حتی سوریه انقلابی اسلام عزیز شده است و این از نتایجخود فروشی روحانیت به دیکتاتور جائر نامسلمان ساز است

  15. ناشناس گفت:

    تهران را نعطیل کردند تا مهمانان میزان الودگی هوا را نبینند تهران را تعطیل کردن تا بگویند ما شهری امروزی داریم تهران را تعطیل کردن وسه میلیارد هزینه اش را از جیب مردم پرداخت میکنند تا مهمانا ن از روی فرهنگ رانندگی تهرانیها به واقعیت زشت حاکم بر روابط بین مردم پی نبرند

  16. ناشناس گفت:

    عقده انتخابات ۸۸ از تبریز هنوز تو دل حکومتیها مونده
    منعشون نکنی میگن غضب خدا بوده و نباید به بازماندگان کمک کرد
    هموطن ما ها باید به فکر هموطنانمون باشیم و منتظر الطاف کینه توزانه ی حکومت نمونیم

  17. ناشناس گفت:

    سبزها باید از طریق شبکه های اجتماعی بدون استقاده از نماد سبز ،نسبت به جمع آوری کمکهای مردمی وارسال آن اقدام نمایند واین حاکمان خاین وبی کفایت را به حال خودشان بگذارند

  18. ازغدي گفت:

    من پیشنهادم اینه که در ایام کنفرانس تهران مردم بیش از پیش به خیابونها بیان و کارهای روزمره خودشونو انجام بدن با همون روال سابق.

  19. azadi گفت:

    mar bar diktator

  20. ناشناس گفت:

    به نظر من در روزهای برگزاری کنفرانس به هر دلیلی باید در خیابانها تردد کرد.حکومت از حضور بی سر و صدای مردم هم وحشت دارد.فرصت خوبی است برای پیاده رویهای چند نفره

  21. ناشناس گفت:

    دروغ و یا مخفی کردن از روی نفاق همراه با تملقها برای چه؟؟

    برای انکه مخفی کنند که حقوقهای ملیاردی فوتبالیستها و جامعه ورزش فوتبال سراسر فساد و غارت
    و ملیاردهات اختلاس و رانت و برج سازی و قراردادهای هزار هزار ملیاردی سد سازی و فلان سازی صوری و تحمیلی بر گرده ملت
    و ملیاردهای ملیاردریست های ۱۶۰ ملیاردی و ۲۴۰ ملیاردی وو که همه بقول ابوذر غفاری از راه رانت و غارت بدست امده اند
    مانع شده که به امور جمعی و واقعی توده ای ملت و بازسازی مساکن ضعفا و تولید و توزیع عادلانه ثروت بینجامد

    اگر ان غارتها نبود میشد تمام بافتهای ضعیف و زلزله خیز را باز سازی و پیش بینی نمود
    حالا فهمیدی چرا مخفی میکنند – چون خجالت زده غارتهایشان هستند!!!

  22. اطلاع رسانی کنید گفت:

    دوستان بهترین کار کمک نقدی به شماره حساب ۱۱۰۱۱۰۱۰ نزد بانک سینا به نام حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی – از حامیان جدی میر حسین عزیز و مهدی کروبی و مردم ایران -اختصاص داده شده که برای سهولت در امر پرداخت مبالغ، شماره کارت: ۸۲۶۲ ۰۲۵۹ ۴۶۱۰ ۶۳۹۳ و شناسۀ شبا: ۰۱ ۰۱۰۰ ۱۰۱۱ ۸۱۳۱ ۰۲۰۵ ۰۵۹۰ IR 96 مربوط به این حساب نیز اعلام می گردد.

  23. علی گفت:

    قصد حکومت از کوچک جلوه دادن زلزله از آنجاست که ، از مدتها قبل طی بخشنامه اکیدی اعلام کرده اند که باید به هر نحو ممکن وضعیت کشور پس از موضوع “هسته ای – هدفمندی یارانه ها (آزادسازی قیمتها) – تحریمها” ، کاملآ وضعیتی عادی و بدون مشکل جلوه داده شود لذا این فرمان چنان محکم و اکید صادر شده که حتی بحث زلزله نیز به این عادی جلوه دادن وضعیت گسترش یافته و رسانه ها خصوصآ صدا و سیما به خود اجازه نداده در مورد زلزله نیز اعلام وضعیت بحرانی بکند چرا که میترسند اعلان بحران زلزله بر خلاف دستور فوق باشد.
    دومآ با وجود بحران بیکاری و تورم بسیار شدید خط تبلیغی نظام بر روی اخبار عادی و به زعم خودشان مهم (همچون اخبار شبهای قدر) و اخبار امیدوار کننده (همچون اخبار مدالهای المپیک) تآکید میشود تا اینکه با شروع تبلیغات راهپیمائی روز قدس هیچ چیزی این مراسم را که با پیش زمینه اخبار عادی و اخبار امیدوار کننده شروع خواهد شد ، تحت تآثیر قرار ندهد.
    این روشها که غالبآ الگو برداری از حکومتهای کمونیستی و توتالیتر است از آنجائیکه همه باید فرمانبردار باشند و هیچ احدی حق فکر کردن ندارد باعث شده تا سیستم صرفآ فرمانبر در مسائل مهمی چون زلزله نیز ناتوان و علیل فکری باشد و حتی نتوانند احساسات انسانی خود را بروز دهند و کما فی السابق در این مورد حیاتی نیز منتظر فکر کردن و بخشنامه رآس باشند.

  24. ناشناس گفت:

    آقایان سپاه و بسیج : فکر کنید این زلزله هم یکی از پروژههای چند صد میلیاردی است که برای آن سر و دست میشکنید و یا فکر کنید این هم مثل بیرون بودن تار موی سر یک زن است و به خیابانها لشکر کشی میکنید یا فکر کنید راهپیمائی سبزهاست ، چطور از تمام شهرستانها کمک گرفتید و بر سر مردم ریختید ، اینجا هم بروید و از نیرو امکاناتتان برای این مردم استفاده کنید.

  25. میرهادی موسوی گفت:

    امدادرسانی ایده ال نیست ولی خوب هست قرصت طلبی نکنید
    اول می گویید حامی اندیشه امام هستیم بعد روزقدس را نفی می کنید

  26. فراهانی گفت:

    این حکومت هیچ ارزشی برای حان مردم قایل نیست . حکومتی که برای دوام اش دست به ادم کشی می زند . مرگ هم وطنان از زلزله هیچ اخساسی در ان ها بر نمی انکیزد . این ها عزای عمومی اعلام نکردند و رهبر با تاخیر طولانی یک پیام مختصر می فرستاد . همین !!!

  27. مهدی گفت:

    لعنت بر این سیاست. شماها دلتون برای مردم میسوزه؟ کمکشون کنید. همه کمک کنیم. چرا اینقدر تو بوق و کرنا میکنید؟ این نتونست، اون نتونست. از این حادثه هم دارید سو استفاده میکنید. مردم بین شماها موندن. شما هم مثل همه سیاست مداران دلتون برای مردم نمیسوزه. دروغ نگید. مگر اینکه مردم دلشون برای همدیگه بسوزه، وگرنه از شما سیاسیون آبی گرم نمیشه. از این فرصت دارید استفاده میکنید که دولت رو بکوبید. نه دولت برای مردم کاری میکنه نه شما. بسه دیگه. بسه…. یک جای ئنیا رو نشون بدین که سیاستمداری بیشتر از خودش برای مردم کار کرده؟ کجای دنیا یک سیاست مداری رفته بهتر از اون اومده؟؟

  28. الغوث گفت:

    خدا جهان پهلوان تختی را بیامرزد اگر زنده بود دوباره مثل زلزله سال ۴۱ بوئین زهرا راه می افتاد توخیابونها وبرای مردم زلزله زده کمک جمع میکرد اون با این کارش ثابت کرد که از مردمه ولی حیف که دیگه نیستش وتو این زمانه هم هیچ رهرویی نداره قهرمانهای امروز اینقدر مغرورند که فکر میکنند از مردم بالاتر هستند الان ۴روزه که زلزله اومده ولی یکیشون تسلیت نگفته حتی اون رضا زاده مفت خور که الکی نام جهان پهلوان بهش دادن ببینیدفرق اون جهان پهلوان رو با این پهلوون ننه های مفت خور خدا تختی رو بیامرزه واقعا که نام جهان پهلوان برازندش بود

  29. ناشناس گفت:

    مردم فهیم اینها از احساسات پاک مردم سو استفاده کردند به طور عمد به سانسور خبر و کمک نخواستن از کشورهای همسایه و تسلیت نگفتن خواستن احساسات ما را جریحدار کنند تا مردم به طور خودجوش اقدام کنند تا در روز قدس با وسیله قرار دادن حرکت مردمی برای زلزله زدها به نفع خود بر دهان ملت خود و بعد بطور ظاهری بر دهان ابرقدرت بزنند اگر باور ندارید اینها نمونه شعار های روز قدس که در تابناک وجود داره
    به گزارش ایسنا شعر و شعارهای روز جهانی قدس بدین شرح است:

    وحدت ما باعث شکست دشمن بُوَد/ همبستگی، موجب عزّتِ میهن بُوَد

    شکوه ایمان ما،‌ولایت فقیه است/ سلسله جنبان ما، ولایت فقیه است

    همبستگی،‌اتّحاد، حافظ کشور بُوَد/ مسیر ملّت‌ ما، مسیر رهبر بُوَد

    باید که متّحد شویم سراسر/ برابر رژیم اشغالگر

  30. sabzeh گفت:

    کمک حضوری و غیر حضوری مردم دیگر شهرهای ایران به ویژه تهران به هموطنان زلزله زده بسیار ضروری و مفید است.

  31. sabzeh گفت:

    بگذارید نه اهلان حکومتی هر شعاری میخواهند بدهند. این نبایستی از کمک حضوری و غیر حضوری مردم دیگر شهرها به ویژه تهران به هموطنان زلزله زده ، جلوگیری کند.