سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » صداوسیما به مردم آذربایجان هم به اندازه محرومان اروپا و آمریکا توجه کند/ نماینده س...
» بی بی سی بهتر از رسانه ملی خودمان گزارش زلزله را پخش کرد

صداوسیما به مردم آذربایجان هم به اندازه محرومان اروپا و آمریکا توجه کند/ نماینده سابق اهر: شاید آمار قربانیان زلزله به ۱۰۰۰ نفر برسد

چکیده :ظاهرا برای مسئولان صداوسیما، جان بیش از هزار تن از هموطنان ایرانی به اندازه آرام بودن خیابان های دمشق و پرداختن به مشکلات مردم محروم و مستضعف آمریکا و اروپا اهمیت نداشت و 12 ساعت حیاتی زلزله زدگان با کم توجهی رسانه ملی و برخی از دیگر مسئولان مربوطه سپری شد....


در حالی که سازمان صداوسیما و برخی نهادهای مسئول هم و غم خود را صرف حمایت از حکومت سوریه و پرداختن به مشکلات مردم محروم و مستضعف اروپا و آمریکا می کنند، هزاران ایرانی زلزله زده در استان های آذربایجان شرقی و غربی از مشکلات فراوان رنج می برند.

زلزله روز گذشته اهر در حالی هموطنان روزه دار مناطق شمال غربی کشور را داغدار کرد، که کمک های امدادی به خصوص در ۱۲ ساعت اول وقوع زلزله می تواند برای نجات آسیب دیدگان از مرگ و معلولیت های جسمی بسیار سرنوشت ساز باشد.

در این شرایط با توجه به گسترده و روستایی بودن مناطق زلزله زده و امکانات محدود محلی، بسیج ملی برای یاری رساندن به هموطنان فوریت داشت و این کار تنها با کمک صداوسیما امکان پذیر بود.

اما ظاهرا برای مسئولان صداوسیما، جان بیش از هزار تن از هموطنان ایرانی به اندازه آرام بودن خیابان های دمشق و پرداختن به مشکلات مردم محروم و مستضعف آمریکا و اروپا اهمیت نداشت و ۱۲ ساعت حیاتی زلزله زدگان با کم توجهی رسانه ملی و برخی از دیگر مسئولان مربوطه سپری شد.

این در حالی است که در زلزله بم که در زمان دولت خاتمی اتفاق افتاد، صداوسیما نقش زیادی در پرداختن به مشکلات زلزله زدگان و بسیج افکار عمومی برای کمک به مردم محروم داشت.

به گزارش بازتاب، شاید مسئولان صداوسیما تصور کنند با پرداختن به مشکلات مردم زلزله زده، فرایند دعوت به شرکت در راهپیمایی روز قدس تحت الشعاع قرار گیرد و شاید فکر کنند، کشته شدن صدها انسان به اندازه برگزاری اجلاس سران عدم تعهد ارزش خبری ندارد. اما ای کاش مسئولان «صادق، پاک دست و بالیاقت»! یک لحظه خود و یا اعضای خانواده خود را در میان هزاران هموطن روزه داری بگذارند که دیشب روزه خود را با اشک بر از دست دادن عزیزانشان افطار کردند و کسی را نداشتند تا جنازه های اعضای خانواده شان را از زیر آوار بیرون بیاورد و کودکان زخم خورده و زنان مجروح را مداوا کند.

در این شرایط باید به برادر ضرغامی گفت، با این میزان تبلیغات و خدمتی که صداوسیمای ایران به حکومت سوریه می کند، مردم ایران حتی اگر ده درصد تبلیغات صداوسیما را باور کنند، از طرفداران سرسخت حکومت سوریه اند. پس حداقل به همین خاطر به داد آنها برسید.

نماینده مجلس هشتم: در زلزله اردبیل خود آقای خاتمی به روستای زلزله زده رفت، اما حالا …

یکی از نمایندگان اهر و هریس در مجلس هشتم، به نحوه خبررسانی صدا و سیما در مورد زلزله آذربایجان شرقی انتقاد کرده و گفته که شخص رییس دولت یا رییس مجلس با شنیدن چنین اتفاق بزرگی باید خودشان راهی مناطق زلزله زده می شدند تا هم انعکاس خبری بیشتری پیدا می کرد و هم درجه اهمیت مردم این استان را نشان می دادند.

غلامحسین مسعودی ریحان در گفتگوی تلفنی با مسیح علی نژاد روزنامه نگار وضعیت مردم زلزله زده استان آذربایجان شرقی را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: متاسفانه آماری که پزشکی قانونی می گوید بیش از سیصد نفر کشته شده، اما تعدادی از کشته ها را در خود روستاها دفن کرده اند. بالای دو هزار نفر زخمی شدند و آمارها هم نشان می دهد میزان کشته شده ها به هزار نفر هم برسد.

وی با بیان اینکه دیروز جاده ارتباطی بین اهر و تبریز مسدود شده بود و ماشین ها کند حرکت می کردند ، تصریح کرد: مردم انتظار داشتند در چنین شرایطی امداد رسانی با هواپیما صورت بگیرد و با کمک های هوایی زخمی ها و مجروجان به بیمارستان های تبریز منتقل می شدند اما متاسفانه این اتفاق نیافتاد.

مسعودی در مورد میزان تخریب شهرستان ها و روستاهای استان می گوید: اول اینکه چون مردم اهالی این شهرستان ها از نظر اقتصادی وضعیت خیلی خرابی دارند. و پس از زلزله هم خانه هاشان خراب شده، سقف خانه هاشان شکسته شده حتی خود شهرها، روستاه ها هم که در حدود پنجاه و برخی روستاها ۶۰ درصد تخریب شده است.

وی ادامه داد:‌ از دیروز که حوالی ساعت پنح زلزله شش و نیم ریشتری رخ داد تا صبح امروز اصلا امداد رسانی خصوصا در روستاها خیلی خوب نبود و حتی خبررسانی هم خوب نبود. مثلا بی بی سی بهتر از رسانه ملی خودمان گزارش های مربوط به زلزله را پخش کرد.

این نماینده هشتمین دوره مجلس افزود: متاسفانه دیروز هیچ مسولی حتی استاندار هم به منطقه زلزله زده نرفت اما خب امروز وزیر کشور و برخی دیگر از مسولان آمدند. مردم انتظار داشتند خود رییس [دولت] بیاید به منطقه زلزله زده، آن زمان که در ادربیل زلزله شده بود آقای خاتمی خودش رفت به روستای زلزله زده و مردم الان انتظار داشتند رییس [دولت] که برای هر چیزی به شهرستان می رود برای اتفاق به این بزرگی نیز خود آقای احمدی نژاد می آمد و مسولان را مکلف می کرد که رسیدگی کنند.

وی در مورد اینکه خبررسانی چه تاثیری در وضیعت زلزله زدگان می تواند داشته باشد گفت: هر چقدر انعکاس خبررسانی زیاد شود، مردم شهرستان ها و استان ها و کشورهای دیگر کمک رسانی بهتری انجام می دهند. واقعا این مردم خیلی نیاز دارند. از دیروز تا حالا اهالی هیچ کدام اهلی شهرستان های اهر، هریس و ورزقان به خانه هایشان نرفتند همه بیرون خانه های شان هستند بلاخره نیاز دارند غذا و چادر و نیازهای اولیه شان توزیع شود. مردم انتظار دارند همین نیازهای شان در این وضیعت سخت بر آورده شود.

وی در مورد نقش مجلس و مسولان استانی در امداد رسانی به مردم زلزله زده می گوید: باید کارگروه های جدی تشکیل شود که به این مردم کمک رسانی شود، از مجلس هم خیلی بیشتر انتظار می رود. حداقل خود رییس مجلس یا معاونین ایشان باید می آمد در میان مردم منطقه. حضور آنها باعث انعکاس خبری بیشتر در سطح جهانی و بین المللی می شد.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: وقتی رییس مجلس و رییس [دولت] خودشان به منطقه زلزله زده می آمدند هم مردم احساس می کردند که اهمیت شان برای دولت بیشتر است و هم در عرصه های جهانی این وضعیت مردم اطلاع رسانی می شد و مردم کمک های بیشتری می کردند.

مسعودی تصریح کرد:‌ مردم در این مناطق زلزله زده می گفتند که اگر در اصفهان چنین اتفاقی رخ می داد واقعا رییس [دولت] نمی رفت؟ یا اینکه مسولان تا این اندازه اهمیت بیشتری نمی دادند؟ متاسفانه مردم خیلی حرف های دیگر هم می گویند ولی چه می شود گفت….



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲۴ پاسخ به “صداوسیما به مردم آذربایجان هم به اندازه محرومان اروپا و آمریکا توجه کند/ نماینده سابق اهر: شاید آمار قربانیان زلزله به ۱۰۰۰ نفر برسد”

  1. ناشناس گفت:

    چرا واقعیت سازی کاذب میسازید چه کسی گفته زلزله شده تا صدا و سیما دخالت کند مگر نمی بینید که دشمنان و صهیونیستها به مردم سوریه حمله میکنند و دوستان ما در سوریه با میگ و هیلیکوپتر انان را ادب مبکنند مگر قرارنیست اخ نگویید تا دشمن شاد نشویم مگر گرانی بستر ظهور حجه ابن الحسن نیست مگر قرار نیست اشکنه بخورید و از همه مهمتر مگر قرار نیست کششششششششش ندهیم پس چرا کش میدهید ما با این تن علیل و ذلیل چکار باید بکنیم اینها مهم است شما اخ نگویید دشمن شاد میشویم بله واقعیت ایت است و غیر از این واقعیت سازی است

  2. ناشناس گفت:

    خدا اصحاب رسانه را رحمت کند…هنگام درگذشت انها تلویزیون یک هفته مدام عزا گرفته بود

  3. ناشناس گفت:

    واقعآ که ننگ بر این دولت و رئیس دولت و صدا و سیما و همه ی حکام.پس چرا یه فرد روحانی نرفت ؟صبر کردنند کمک ها برسه که نکنه اونجا گرسنه بمونن و یه چیزی هم عایدشون بشه.من از دیروز تمام اخبار سایت ها و خبرگزاریها رو دارم دنبال میکنم.واقعآ شرم بر صدا و سیما.همه خبر رسانی کردنند و فقط تو بودی که خبرهای به دروغ سوریه رو انعکاس دادی.شماها ایرانی نیستید و این بارها مشخص شده.من حداقل کاری که تونستم انجام بدم اهدای خون بود و اگر به اون روستاها نرفتم برای اینکه جلوی کار افراد متخصص و وارد گرفته نشه تا بتونن به نحو بهتری خدمات رسانی کنن.وگرنه من الان اونجا بودم.لعنت خدا بر شما …

  4. ناشناس گفت:

    این مردم که مهم نیسن ، مهم آقا بشار و ارتش تا بن دندان مسلح اش اس . بذار وسایل و تجهیزات پزشکی واسه اونا فرستاده شه

  5. ناشناس گفت:

    خون هموطنانمان موضوعی فرعی است و خون مردم بحرین و میانمار موضوع اصلیست. اصلی فرعی کردن را از مقام معظم رهبری بیاموزید.

  6. یک هموطن گفت:

    واقعیت اینه مردم برای مسئولین فقط در پای صندوق رای اهمیت میابند و غیر آن اهمیتی ندارن
    اما هموطنان آذری بدانند چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار مهم اینه ما فراموششان نمیکنیم ما هموطنان باید پشت و حامی هم باشیم. از این مسئولینِ ریاکار و صداسیمای حکومتی انتظاری جز این نمیرفت
    خداوند به بازماندگان در فقدان عزیزانشان ،صبر بدهد

  7. ناشناس گفت:

    مرگ بر خود و صدا و سیماییتان
    مردم ورزقان ، اهر ، هریس در ماتم به سر می برند و جنازه مادر و پدرو خواهر و برادرشان و کودکان مظلوم تر از کودکان فلسطینی را می کشند و از ترسشان در بیرون میخوابند. صدا و سیمایمان خنده بازار نشان می دهد!!!!!!!!!!!!!
    ان شالله مردم به این زودی حق این کثافتان را کف دستشان خواهند گذاشت.
    مردم ترک از ورزشگاهها شروع کنیم

  8. ناشناس گفت:

    لعنت بر این سیاست حتی جون آدمها هم با سیاست معنی دار میشه

  9. ناشناس گفت:

    نفرین به شما
    چه شده است شما را که حتی صدا و سیمایتان به این مسئله بی توجه شده است؟
    از این میترسید که آبرویتان پیش کشور های اروپایی و آمریکا برود؟مگر آبرو دارید؟
    یا ارزشمان به اندازه ادمهایی که در بم زندگی میکردند نیست؟
    چه می شد با پیامهای مکررتان مرهمی بر درد دل بینوایان می زدید.
    همیشه دنبال بلوف،گاف در مورد امریکا،اسرائیل و اروپا ولی کی به درد مردم اشاره کردید.
    متاسفم برای خودم و آدمای کشور.
    فقط از خدا می خواهم به حرمت شبهای قدر مملکت ما را از دست این دغل بازان نجات دهد و دست صاحب اصلیش که مردم هستند برساند.

  10. ناشناس گفت:

    ایرانی ها مردمانی مظلوم اند

  11. man گفت:

    من در صدا و سیما یک نفر با شرف است . ؟ . . همشان بی شرف و بی وجود هستند . . . .

  12. ناشناس گفت:

    فکر کنید رهبری میخواهد دررابطه با زلزله اذربایجان صحبت کند چه میگوید خوب یکی از اتفاقاتی که رخ دادونباید میداد زلزله اذربایجان ودل مرا ازرد اما نباید خیلی کشش دادحالا دو یا سه هزار نفر در زیر اوار مردنند امروز مشکل ما که زلزله ومردن انسانها نیست سوریه در خط مقاومت است امریکا واروپا مردمانشان درزیر فشارند ملت بحرین دارند دودمواد اشک اور میخورند امروز مشکل اسلام وخداست که ما باید انها را نجات دهیم

  13. ناشناس گفت:

    تف براین انسانیت سران مملکت!(بنام مردان و زنان زلزله دیده آذربایجان مظلوم)

  14. ناشناس گفت:

    بعضا باور نمیکنم این زلزله بوده باشد٬شاید باز برادران روسیتان همان بلایی را که در هائیتی سر آن بیچاره ها در آوردند به یاریتان شتافتند تا جنایات شما را در سوریه سرپوش گذاری کند٬راستش را بگو علی جان٬درسته؟

  15. ناشناس گفت:

    تف بر این انسانیت٬ شاید مناسب نباشد که اینگونه احساسی بنویسم و شاید همه نقدم کنند کدام دلیل و مستند٬ولیکن میخواهم از زبان قلب یک هم خاک این مردم بنویسم٬آقایان و جنابان و حضرات عظام و دکترهای اصلی و قلابی و نمایندگان انتصابی و انتخابی و ائمه جمعه و جماعت٬شما واقعا انسانهای صادقی هستید ٬چرا؟ چونکه همیشه بطور نا محسوس فریاد زده اید که عزیزان ما این تکه خاک بنام آذربایجان را نمیخواهیم٬گور…بکنید بدهید اینها را به این آور و آنور!درد ما فلسطین و سوریه و چند مسلمان گمنام در آفریقا و جزایر سلیمان هست٬چه کارمان به این آذربایجانیهای مشکل ساز آخر!!

  16. ناشناس گفت:

    بودجه صدا و سیما از جیب همان مردمی تامین می‌شد که شب گذشته از میان ما رفتند

  17. مادرسبز گفت:

    امسال روز قدسی وجود ندارد روز قدس روز آذربایجان است .

  18. ناشناس گفت:

    من یه نقشه بردار هستم و از روتاهای اطراف نقشه برداری میکردیم اون موقع هم سر کار بودم وقتی برگشتیم خونمون که داخلش اسکان داه شده بودیم تقیبا خراب شده بود
    در مورد امار کته هم اینو فقط بگم که حداقل ۱۰۰ روستا کاملا خراب شده و بالای ۲۰۰۰ کشته داشته ولی نمیدونم چرا این اقایون امار رو کم اعلام میکنند

  19. aa گفت:

    اقا ۱۰۰۰نفرچیه.نزدیک ۱۰۰تا روستا با خاک یکسان شده.هرکدومشم بین ۵۰۰تا۱۰۰۰نفر جمعیت داره.امارتلفات بالای ۵۰۰۰نفره.بی شرفا دروغ میگن.

  20. ناظر گفت:

    مردم آذربایجان خدا را دارند و سایه ولی فقیه هم بالای سرشان است ، باید به فکر محرمان اروپا و آمریکا بود . کاش اندکی بصیرت داشتید ای فتنه گران .

  21. ناشناس گفت:

    ننگ ما صدا سیمای ما

  22. zlba گفت:

    بار الهی تو خود میدانی و شاهدی که این اشرف مخلوقاتت در زمین چگونه گذران میکنند! خداوندا در قرانت که در سینه ی محمد فرستاده ات فرو نشاندی مگر چه گفته ای که این بی صفتان و دجالان به نام آن بر بندگانت میتازند و میتازند? ای ایزد توانا و ای خدای عالم به پاس تو بر ما آیم بیش تر از پیش! گر بار دگر خدایت را به رخ کشی و این بی خردان و ظالمان را به زیر کشانی نه بی آنکه آبرومند روند! من بنده توام و به اندازه ی بندگی که نکردم نه . ,به اندازه ی خداییت از تو می خواهم

  23. یک ایرانی گفت:

    با سلام
    تقدیم به همه هموطنان آذربایجانی :

    **بخش دوم تصنیف مرغ سحر سروده ملک الشعرای بهار

    عمر حقیقت به سر شد/عهد و وفا پی‌سپر شد

    نالهٔ عاشق، ناز معشوق/ هر دو دروغ و بی‌اثر شد

    راستی و مهر و محبت فسانه شد/ قول و شرافت همگی از میانه شد

    از پی دزدی وطن و دین بهانه شد /دیده تر شد

    ظلم مالک، جور ارباب /زارع از غم گشته بی‌تاب

    ساغر اغنیا پر می ناب / جام ما پر ز خون جگر شد

    ای دل تنگ! ناله سر کن / از قویدستان حذر کن

    از مساوات صرفنظر کن / ساقی گلچهره! بده آب آتشین

    پردهٔ دلکش بزن، ای یار دلنشین! / اله برآر از قفس، ای بلبل حزین!

    کز غم تو، سینهٔ من پرشرر شد /کز غم تو سینهٔ من پرشرر، پرشرر، پرشرر شد

  24. ناشناس گفت:

    حالا اگه توسوریه یه گربه پاش بشکنه یا یه کلاغ تو فلسطین منقارش کج بشه سریع تو همه شبکه های رسانه ملی سه نوبت پخشش میکنن ولی الان که این همه ادم ازبین رفتن کلی هم زخمی شدن وبی خانمان اخبارش فقط زیرنویس میکنن اونم فقط شبکه خبر عزای عمومی هم که دیگه پیش کش