سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » تایید حکم ۱۳ سال حبس برای عبدالفتاح سلطانی؛ تاوان مقاومت در برابر پیشنهاد مصاحبه و...
» مائده سلطانی: پدرم حاضر نیست دروغ بگوید، حکم هم برایش مهم نیست

تایید حکم ۱۳ سال حبس برای عبدالفتاح سلطانی؛ تاوان مقاومت در برابر پیشنهاد مصاحبه و توبه‌نامه

چکیده :مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری محبوس دربند 350 اوین، با اعلام تائید حکم 13 سال حبس تعزیری توسط دادگاه تجدید نظر برای پدرش خاطرنشان کرد آقای سلطانی در جواب کسانی که از او خواسته اند علیه دیگران مصاحبه کند و توبه نامه بنویسد، تاکید کرده که درباره فعالیت های گذشته اش دروغ نخواهد گفت و برایش مهم نیست چه حکمی به او بدهند....


کلمه- زهرا صدر:

مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری محبوس دربند ۳۵۰ اوین با اعلام تائید حکم ۱۳ سال حبس تعزیری توسط دادگاه تجدید نظر برای پدرش خاطرنشان کرد که حکم هنوز رسما به ما ابلاغ نشده. نه به وکلا و نه به ما. فقط یکی از وکلا رونوشت دستنویس این حکم را دیده است.

دختر این فعال حقوق بشر در گفتگو با کلمه با گفت: افرادی را سراغ پدرم می فرستند که او علیه کانون مدافعین حقوق بشر صحبت کند و یا اینکه علیه خانم عبادی حرف بزند. بارها فرستاده هایی رفته اند تا پدرم را راضی کنند.

مائده سلطانی در ادامه می افزاید: پدر من هم هربار به آن ها گفته است که من به هیچ عنوان این کار را نمی کنم برای من هم مهم نیست چه حکمی صادر می شود ولی من هیچ موقع خلاف فعالیت های گذشته ام حرف دروغ نخواهم زد. و البته مادرم را هم در پیگیری هایی که در مورد پرونده پدرم داشته به صورت شفاهی تهدید می کنند و مثلا می گویند که “راهش” را به شما گفتیم و منظور از “راه” مثلا این است که “توبه نامه” بنویسید.

وی با یادآوری اینکه، معصومه دهقان، همسر آقای سلطانی، یک پرونده باز در وزارت دادگستری دارد، می گوید: قاضی مادرم آقای صلواتی است. صلواتی هم همان قاضی ای است که چند سال پیش در پرونده های پیشین پدرم قضاوت کرده و همیشه هم پدرم از اتهاماتی که به او زده بودند تبرئه شده بود. پدرم از چهار قاضی شکایت کرده که یکی شان همین قاضی صلواتی است. و در حال حاضر قاضی صلواتی، قاضی پرونده مادرم شده که این امر خلاف قانون است و مادرم چون پرونده باز دارد نزد قاضی صلواتی، هربار که میرود در مورد پرونده پدرم پیگیری کند به صورت شفاهی تهدید می شود که توبه نامه بنویسید و به مادرم می گویند اگر همسرت نمی نویسد تو بنویس. تو هم بنویسی ما حکمتان را تخفیف می دهیم.

به گفته ی مائده سلطانی، معصومه دهقان در روزهای انفرادی خود هم به پیشنهاد بازجو برای نگارش متنی علیه همسرش و توبه نامه، پاسخ منفی داده و تاکید کرده مگر کار اشتباهی کرده ایم؟

فرزند این دو فعال حقوق بشر با ابراز نگرانی از بیماری پدرش تاکید می کند: همانطور که دیروز خبر دار شدید پدرم را با دستبند می خواستند به بیمارستان ببرند که ائ قبول نکرده است. بیماری کم خونی شدید که در حال شدت گرفتن است ما را نگران کرده است.

عبدالفتاح سلطانی که وکالت بسیاری از فعالان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی را بر عهده داشته متهم به “تبلیغ علیه نظام، تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، اجتماع و تبانی علیه نظام” و “تحصیل مال حرام” شده است.

او که از تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ در زندان اوین به سر می‌برد با حکم بدوی که اواسط اسفند ماه از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی صادر شد به ۱۸ سال حبس، تبعید به برازجان و همچنین به ۲۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده بود.

عبدالفتاح سلطانی در طول فعالیت‌های حقوقی و حقوق بشری خود و پیش از ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ سه بار در زندان بوده و ماه‌های طولانی از مدت حبس خود را در انفرادی گذرانده است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۳ پاسخ به “تایید حکم ۱۳ سال حبس برای عبدالفتاح سلطانی؛ تاوان مقاومت در برابر پیشنهاد مصاحبه و توبه‌نامه”

  1. گناه وکیل شجاع چیست؟ گفت:

    این حکم ننگی است بر چهره جمهوری اسلامی، قوه قضاییه دست بسته و قلابی آن و رهبر بی تدبیر این جمهوری اسلامی که درآن نه از جمهوری و نه از اسلامی خبری هست. وکیل شجاعی که وظیفه خود را با جدیت انجام داده و از موکلین خود دفاع کرده و حاضر نشده با قوه قضاییه خطاکار پشت صحنه گاوبندی کرده و منافع موکلش را نادیده بگیر حالا محکوم به حبس شده است؟ اینست عدالت اسلامی و اجتماعی که ما به خیابانها ریختیم و خواستیم. والله دادگستری شاه که ما به تمسخر آنرا به تقلید از توفیق “بادگستری” می نمامیدیم بمراتب از این قوه … بهتر است. آخر اینهم شد قوه مستقل!!!!!!! قضاییه؟ چند تن از وکلای شجاع و شریف و مستقل اکنون در زندانهای شما هستند ای نامردهای بی وجدان؟

  2. ناشناس گفت:

    “تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر” این جرمه؟؟ دفاع از حقوق بشر ، انسان ،آدم؛ جرمه؟؟؟؟؟؟؟
    ســــیزده ســــــــال؟؟؟؟؟؟

  3. ناشناس گفت:

    من این زندان بجرم مرد بودن میکشم ای عشق
    خطا نسلم اگر جز این خطای دیگری دارم
    بزودی به فضل خداوند نوبت علی خامنه ای و دارو دسته اش میرسه، و این فرزندان راستین ایران عزیز به آغوش مردم باز میگردند.

  4. ناشناس گفت:

    یه روز میاد که همین قاضی صلواتی مجبور بشه توبه نامه خود را نزد آقای سلطانی بنویسه. خدا!!!! خودت شاهدی و من اعتقاد دارم که صلواتی تاوان گناهانش را در همین دنیا می کشد. فقط تا آنروز که اورا پشت میله های زندان ببینم امیدوارم که نمرده باشم.

  5. ناشناس گفت:

    بر پدر و مادر کسی صلوات که حکم های عوضی و دستوری از این محکمه های قلابی صادر کند. شماها اگر ایمان ندارید و اعتقادات مذهبی ندارید دست کم انسان باشید و با جامعه انسانیت این رفتار ها را نداشته باشید. این مرده ریگ مگر چه ارزشی دارد که به سبب آن خود را اینگونه به دستگاه فروخته اید؟

  6. mansur گفت:

    من یک بار این مرد بزرگوار را در دادگاه انقلاب دیدم، وکالت چند دانشجو را بر عهده داشت، مثل یک پدر پناه آن دانشجویان بیپناه شده بود، چرا خوبان در زندان هستند و بدان بر مسند ؟

  7. ابی بی کس گفت:

    هیچکدام ازسلاطین تاریخ ایران نتوانستند رکورد شکن بی ایمانی مردم باشند به اندازه این ها. اگربرای مردم مقداری ایمان هم مانده بود بااین اعمال به کلی تباه شد. بلایی برسراسلام آوردند که تاسالیان سال لازم است روشنفکران ایمان ازدست رفته مردم رابرگردانند.

  8. ناشناس گفت:

    لعنت به ضحاکان قرن تکنولوژی که تمام راه ها را با بی راهه رفتن خود می پیمایند امیدوارم روزی بیاید که این نامردان مرد نما تاوان اعمال خود را در این دنیا پس دهند و ما شاهد باشیم که چه قدر ذلیل شده اند و به چه کنیم چه کنیم افتادند .

  9. ناشناس گفت:

    وای بر این رهبر که روشن نیست چرا این همه ظلم می کند و این گونه انسانیت و اسلامیت را لگد مال می کند . انسان در شگفت است که او چه مشکلی دارد

  10. ناشناس گفت:

    مرگت باد سیاهی شب که روز را به بند می کشی

  11. وکیل دادگستری گفت:

    ای خاک بر سر ما وکلا که لیاقت دفاع از همکا رامونه نداریم

  12. حقير گفت:

    آقای سلطانی آزادیت مبارک. ما جسما آزاد و روح و فکرمان در بند است. تو جسم در بند و آزاد از بند های ما. این راه “آزادگی” است.