سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » سیدمصطفی تاجزاده: تا وقتی انتخابات گروگان فرماندهان سپاه است، پیشرفت کشور سراب اس...

سیدمصطفی تاجزاده: تا وقتی انتخابات گروگان فرماندهان سپاه است، پیشرفت کشور سراب است

چکیده :به طور خلاصه، مادام که انتخابات گروگان فرماندهان سپاه است، اهمیت درازمدت و پیشرفت همه جانبه کشور و رشد اخلاق و معنویت سرابی بیش نخواهد بود. راه نجات کشور آزاد شدن انتخابات و برچیده شدن نظارت استصوابی – نظامی است چرا که شعار انقلاب «میزان رأی ملت است» بوده نه این که «میزان رأی یک نفر» باشد....


سیدمصطفی تاج زاده، عضو ارشد و دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت در یادداشتی با اشاره به دخالت نظامیان در اداره کشور و انتخابات تاکید می کند: علت این که به شکایت ما از کودتاچیان انتخاباتی که سردار مشفق برخی جزئیات آن کودتا را افشا کرد رسیدگی نمی شود، این است که نمی خواهند ابعاد دخالت فرماندهان سپاه در انتخابات مشخص شود.

به گزارش کلمه، معاون سیاسی وزارت کشور دولت سیدمحمد خاتمی با تاکید بر اینکه بعید می دانم سپاه رسما از آقای علی مطهری شکایت کند، خاطرنشان می کند: این اقدام مساوی با بازشدن پرونده های دیگر و توجه بیشتر افکار عمومی به اصل و میزان دخالت نظامیان در انتخابات خواهد شد. در آن صورت بزرگترین انحراف در سیاست ایران که جایگزینی نظامیان به جای احزاب و شخصیت های مستقل و منتقد است، بزرگترین گام به سوی استقرار استبداد دینی رسوا خواهد شد.

متن این یادداشت که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

به نام خدا

از زمانی که شنیدیم در جلسات خصوصی از روحانیون و سیاستمداران در اداره کشور اظهار ناامیدی می شود، روشن شد که به زودی چکمه پوشان در همه عرصه ها، به ویژه در سیاست ورزی فعال خواهند شد و احزاب منتقد و منفعل منحل می شوند تا حزب پادگانی جایگزین آن گردد، بسیج به حزب سراسری تبدیل و بسیج دانشجویی عملا تنها تشکل دانشجویی خواهد شد و انجمن های دانشجویی منتقد یکی پس از دیگری تعطیل خواهند گشت. فرماندهان سپاه در انتخابات فعال می شوند و نظارت استصوابی به نظارت استصوابی – نظامی بدل خواهد شد تا در نهایت، هم چون عصر استبداد، حکومت و جامعه، تک صدا و سیاست ورزی یک نفره شود. اکنون فرماندهان نظامی، به نام ولایت، در اقتصاد و اجتماع و فرهنگ و آموزش و ورزش و سیاست حرف اول را می زنند.

ما مانده ایم که این ننگ را کجا ببریم: در حالی که رژیمی که توسط مصطفی کمال پاشا، یک افسر نظامی در ترکیه، تأسیس شد، جهت گیری حرکتش از نظامی گری به سوی مدنیت و دموکراسی است و نظامیان در آن کشور به پادگان بازگشته اند، جمهوری اسلامی ایران به رهبری یک روحانی، به طرف نظامی گری و مقابله با حقوق اساسی ایرانیان و فراموشی کامل دو فصل سوم و پنجم قانون اساسی در حرکت است.

تفاوت دو کشور در حال حاضر در این است که در ترکیه نظامیان مداخله گر در سیاست در انتظار محاکمه به سر می برند و در ایران، به نام ولایت، معترضان به دخالت غیرقانونی و غیرعقلی نظامیان در سیاست، محاکمه و محکوم می شوند. به نظر من علت این که به شکایت ما از کودتاچیان انتخاباتی که سردار مشفق برخی جزئیات آن کودتا را افشا کرد رسیدگی نمی شود، این است که نمی خواهند ابعاد دخالت فرماندهان سپاه در انتخابات مشخص شود. به همین دلیل بعید می دانم سپاه رسما از آقای علی مطهری شکایت کند. زیرا این اقدام مساوی با بازشدن پرونده های دیگر و توجه بیشتر افکار عمومی به اصل و میزان دخالت نظامیان در انتخابات خواهد شد. در آن صورت بزرگترین انحراف در سیاست ایران که جایگزینی نظامیان به جای احزاب و شخصیت های مستقل و منتقد است، بزرگترین گام به سوی استقرار استبداد دینی رسوا خواهد شد.

به طور خلاصه، مادام که انتخابات گروگان فرماندهان سپاه است، اهمیت درازمدت و پیشرفت همه جانبه کشور و رشد اخلاق و معنویت سرابی بیش نخواهد بود. راه نجات کشور آزاد شدن انتخابات و برچیده شدن نظارت استصوابی – نظامی است چرا که شعار انقلاب «میزان رأی ملت است» بوده نه این که «میزان رأی یک نفر» باشد.

سیدمصطفی تاجزاده



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲۱ پاسخ به “سیدمصطفی تاجزاده: تا وقتی انتخابات گروگان فرماندهان سپاه است، پیشرفت کشور سراب است”

  1. سبز راست قامت گفت:

    تا زمانیکه باور نکنیم که: “همه چیز را همگان دانند “کشور ما مانند آب مرداب ساکن خواهد بود و هیچ جریان و نشاط و پیشرفتی در آن بوجود نخواهد آمد. دیده اید که نهایت کاری که نظامیان در تسخیر یک سنگر انجام میدهند چیست؟( آنجا را تبدیل به یک دژ محکم میکنند و از آن محافظت میکنند و برای حفظ آن هم کلی نفرات و بودجه میخواهند وهر کس به آن دژ نزدیک شود محکوم به فنا خواهد بود! بخاطر همین طرز تفکر هست که امام خمینی نظامیان و سپاهیان و نیروهای مسلح را از ورود به کارهای سیاسی منع کردند و بقول علما منع مرجع حکم به حرام است.
    آیا یک کشور را یک نفر میتواند اداره کند؟ پس چگونه است که همه راهها به بیت رهبری ختم میشود؟ پس مجلس خبرگان و مجلس شورا و مجلس تشخیص مصلحت و دادگستری و دولت و وزرا و ارتش و سپاه و بسیج و دانشگاه و این همه ادارات با عرض و طول را میخواهیم چکار؟
    ما در چه زمانی و چه قرنی و با چه شرایطی بسر میبریم؟
    آیا زمان حکومتهای استبدادی و دیکتاتوری به پایان نرسیده است؟
    اصولا برای چه انقلاب کردیم؟
    آیا دگرگونی در اداره امور کشور حاصل شده است یا فقط جای تاج با عمامه عوض شده است؟
    آیا پس از انقلاب آزادیهای دیگری بدست آوردیم یا آنچه را هم داشتیم از دست داده ایم؟
    تفاوت گارد جاویدان شاه با سپاه امروزی چیست؟
    آیا سپاه حافظ منافع کشور و مردم است یا فقط حافظ منافع یک فرد یا حداکثر یک گروه خاص؟
    آیا این سپاه پاسدار انقلاب اسلامی است یا سپاه پاسدار ولایت فقیه؟
    آیا انقلاب را مردم کردند یا ولی فقیه بتنهایی؟
    آیا میشود نظرات مردم را در پیشبرد انقلاب نادیده گرفت و فقط نظر یک نفر و فقط یک نفر را به یک ملت ۷۵۰۰۰۰۰۰ ترجیح داد؟!
    و چه خوب و بجا آقای تاجزاده گفته اند :چرا ” میزان رأی ملت است” به ” میزان رأی یک نفر است” تبدیل شده است؟

  2. یارمیر حسین گفت:

    تا وقتی بازوی خود کامه سپاه است .امیدی به انتخابات نیست .امیدی به رسیدن به آزادی ودمکراسی نیست .

  3. ناشناس گفت:

    “مادام که انتخابات گروگان فرماندهان سپاه است، اهمیت درازمدت و پیشرفت همه جانبه کشور و رشد اخلاق و معنویت سرابی بیش نخواهد بود.”
    .
    آفرین و تا زمانی که وضع این باشد شرکت در انتخابات های آینده کشور جایز و عقلانی نیست
    (غلط املایی: انتخابات دوبار جمع شد)

  4. آرش ایرانی گفت:

    نظامیان بایستی به پادگانها و سیاسیون به ادارات و روحانیون به حوزه ها برگردند

  5. mans گفت:

    چه قشنگ گفته است.

  6. محمد گفت:

    ای مرد دوستت دارم. فقط باید بگویم در به دست گرفتن قدرت باید بلند شد و برنامه و استراتژی داشت. والا سالهای سال باید از چمبره نظامیان بر سیاست و جان و مال مردم سخن بگوییم. در هیچ جای دنیا قدرت را دو دستی تقدیم کسی نکردند. مبارزه باید منسجم و به دور از منغعتهای شخصی و جناحی باشد تا کل کشور پیشرفت کند. و این میسر نیست جز درس گرفتن از گذشته و برنامه ریزی برای آینده . یادمان باشد اصلاحات زیر چکمه مصلحت له شد.

  7. بی رو در بایستی بگن , حزب بسیج , معادل همان ” حزب رستاخیز ” است و خلاص !!!
    و من بسیار خوشحالم . چرا که این هم میخی از آن میخهاست که چنانکه افتد و دانید
    برای ساختن تابوت بسیار لازم بود . هر چند که به اصلاح طلبان هم خوشبین نیستم
    و متاسفانه آنرا مطلقا دمکراتیک نمیدانم . حقیقتا نمیدانم مبرکباد این عصر درخشان !!
    را به چه کسی باید گفت ؟
    از ایدئولوژی بیزارم و بلندترین شیونم را بر جنازه فضیلت ها سر میدهم تا رذالت در درد
    ناچیز خود بمیرد .
    با احترام پریرخ هاشمی

  8. مارک تواین گفت:

    آنجا که آزادی نیست،
    اگر رای دادن چیزی را تغییر می داد،
    اجازه نمی دادند رای بدهید!

    مارک تواین

  9. عبدالله پیش بین گفت:

    آقای تاجزاده، سپاه پاسداران این مملکت و حاکمیت را از آن خود میدانند. اینها معتقدند هرکس اسلحه برنده و کارآ در دست داشته باشد، حکومت نیز از آن اوست و حرف حق از دهانه توپ و تفنگ خارج می شود. اینها برای حفظ مختصر احترامی که باقی مانده فعلا یک عزت و احترامی می کنند، اگر خود را زیاد در فشار به بینند، ممکن است یک صبح که ازخواب بیدارشدید بخوانید و بشنوید که رسانه ها اعلام میکنند سحرگاه دیشب طی کودتایی شورای انقلاب نظامی حکومت را در دست گرفت و تمام تاسیسات از جمله مجلس شورا ، هیات دولت، نهاد ریاست جمهوری، مجلس خبرگان ، بیت رهبری و…. همه ملغی گردید و فعلا تا اطلائیه بعدی امور جاری کشور بوسیله شورای انقلاب نظامی سپاه پاسداران اداره می شود.
    آخر دلیلی ندارد کسانی که این همه قدرت نظامی و ثروت زیر دست و پایشان ریخته از دوسه روحانی اطاعت کنند. تاریخ نشان داده است که نظامیان ترک و دیلم و همواره یا خلیفه را تبدیل به مترسکی کرده و با عناوینی همچون المطیع بالله یعنی خلیفه ای که مطیع درحقیقت ما نظامیان است، قلمرو خلافت را اداره کرده اند و یا خلیفه را بکلی حذف کرده اند. دلیلی ندارد سپاهی که تمام قدرت را در دست دارد از عده ای آخوند بی نفوذ و غیر مشروع اطاعت کنند. خواه ناخواه این وضعیت بزودی در جمهوری اسلامی پیش خواهد آمد. کافیست اعلام کنند که شورای نظامی دخالتی در امر حجاب ندارد و مردم در انتخاب دین و معتقدات خود آزاد هستند. مشروط بر آنکه نظم را مراعات کنند، آزادند درخانه های خود هرکاری که دلخواهشان است انجام دهد. فکر می کنید اکثریت مردم از این گونه حکومت حمایت نخواهند کرد. این امری است محتوم و حتما روزی روی خواهد داد. آنروز یادتان باشد که یاد خیری هم از من بکنید.

  10. ناشناس گفت:

    خدا پدرت و مادرتو بیامرزه آقای تاج زاده پول نفت پول مخابرات پول سود بانکی پول سهام شرکتهای سپاه در خارج از کشور و پول … همه در جیب سپاه ریخته می شه سپاه شده مظهر فساد در کشور خدا ازشون نگذره بابا شما رو به خدا بگید چه جوری میشه از دست اینا خلاصی پیدا کرد مملکتو چاپیدن مردم ندارن فقر و فحشا و فساد و بی امنی داره کشور و فلج می کنه چکار کنیم رای نمی دیم پشتیبانی نمی کنیم هر روز دارن کشورو رو داغون می کنن مردم دیگه خسته شدن چرا اینقدر به مردم دروغ می گن از سپاه و رهبری و احمدی نژاد گرفته تا نوکراشون سه هزار میلیارد می خورن یه آبم روش هیچکی نیست بگه بابا این مردم اگه صداشون دربیاد پدرتون رو در می یارن تف به این همه بیشرفی مسئولین تف

  11. رضا گفت:

    از مسئولین سایت خواهش می کنم
    یه رای گیری کنند در سایت ببینند چند درصد مردم از این رژیم راضی هستند یا نه

  12. ناشناس گفت:

    این اعمال آقایان روحانی و سپاهی در واقع اهانت به بشریت است. شش و نیم میلیارد آدم در روی زمین زندگی می کنند. در تمام دنیا به این نتیجه رسیدند که نظامیها نباید در سیاست و اقتصاد مداخله کنند. امروز این آقایان با اعمال خود می گویند، مردم دنیا نادان هستند که نظامی و سیاست و اقتصاد را از هم جدا کردند. اما چه خیال باطل. بنظر من ژنرال های آمریکایی تا به امروز مخالفان اینچنین نادان و نفهمی ندیده بودند. به تبع پیروزی بر چنین گله نادانی همچو آب خوردن خواهد بود.

  13. ناشناس گفت:

    بیش از ۹۰ درصد مردم همین اعتقاد را دارند و در جریان کامل مسایل جامعه هستند مهم این است که برای رهایی از این وضعیت باید چه راه هایی را برگزید

  14. سبز استوار گفت:

    اینها نه تنها مردم ایران را برای رسیدن به اهداف و منافع گروهی خود به نوعی گروگان گرفته اند که با کمال تاسف باید گفت با کمک رساندن به اسد خونریز دستشان به خون کودکان و مردم مظلوم سوریه علی الخصوص هولی آغشته است.
    خدایا ما خواهان از بین رفتن ظلم و ستم هستیم

  15. آرش گفت:

    درود بر شرف اهل سیاست آقای مصطفی تاجزاده!!!!!!

  16. م-بدری گفت:

    در کشوری که آزادی نیست ، اگر انتخابات چیزی را عوض میکرد ، حتما از آن جلوگیری میکردند.

  17. حامد گفت:

    حزب پادگانی هم به آن یک نفر وفا نخواهد کرد ، مطمئن باشید . چو تیره شود مرد را روزگار همه آن کند کش نیاید به کار

  18. ناظر گفت:

    نکات بسیار راه بردی و کارگشا در بیانات برادر بزرگوارمان آقای تاج زاده قابل استنتاج است. درود بر شما دکتر عزیز.

  19. محمد سبز گفت:

    درود بر مرد همیشه در سنگر سبز تاجزاده عزیز . متحجران اگر گوش به حرف شما می کردند شاید روزگار خودشان هم بهتر از این بود و اینده بهتری می داشتند

  20. فاطی گفت:

    تاجزاده شجاع و بزرگوار که زندگیت را خرج آزادی این مردم کرده ای، خدا نگهدار وجود عزیزت باشد.

  21. ایران سبز گفت:

    درود بر مردی که معنای مردانگی را در سیاست و پایبندی به اعتقادش به کمال رساند بی شک اینچنین مردانی از دامان مادرانی شیر خورده اند که الکوی آنان سرور زنان عالم حضرت فاطمه و زینب کبری بوده است