سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آزادی زینب الخواجه، فعال حقوق بشری، از زندان حکومت بحرین...

آزادی زینب الخواجه، فعال حقوق بشری، از زندان حکومت بحرین

چکیده :دولت بحرین «زینب الخواجه» فعال زن بحرینی را که به اتهام تعدی به یک کارمند دولت بازداشت شده بود، آزاد کرد. پدر وی، عبدالهادی الخواجه، نیز هم اکنون زندانی و در اعتصاب غذاست....


دولت بحرین «زینب الخواجه» فعال زن بحرینی را که به اتهام تعدی به یک کارمند دولت بازداشت شده بود، آزاد کرد.

«محمد الجیشی» وکیل مدافع زینب الخواجه با اعلام این خبر گفت که زینب الخواجه پنجشنبه گذشته و در جریان شرکت در تظاهراتی در مقابل وزارت کشور بازداشت شد. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات خواستار آزادی «عبدالهادی الخواجه» پدر زینب بودند.

الجیشی افزود: «وزرات کشور بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که زینب الخواجه به اتهام تعدی به یک کارمند دولتی بازداشت شده است.» او همچنین گفت که جان پدر زینب که در بازداشت به سر می‌برد، در خطر است.

عبدالهادی به دنبال وخامت حالش در اثر اعتصاب غذا، جمعه گذشته به بیمارستان نظامی منتقل شد. الجیشی در این‌باره تصریح کرد که عبدالهادی از کاهش فشار خون و افزایش قند خونش به شدت رنج می‌برد.

عبدالهادی الخواجه از جمله ۱۴ فعال سیاسی است که سال گذشته میلادی به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت‌آمیز و دموکراسی‌خواهانه بازداشت شده بود.

در همین حال دانمارک از دولت بحرین خواست که عبدالهادی الخواجه را که از دو ماه پیش در اعتصاب به سر می‌برد، به این کشور منتقل کند زیرا وی دارای ملیت دانمارکی است. «ویلی ساندال» وزیر خارجه دانمارک به «خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه» همتای بحرینی‌اش نامه‌ای برای انتقال الخواجه به دانمارک فرستاده است. دولت بحرین با تایید این خبر اعلام کرد که این مساله در حال بررسی است.

همچنین امروز صبح در برلین پایتخت آلمان تظاهراتی در حمایت از عبد الهادی الخواجه برگزار شد که صد ها نفر در این تظاهرات شرکت کردند. تظاهر کنندگان علاوه بر آزادی الخواجه خواستار پایان خشونت ها در سوریه و پایان تهدیدات بین المللی علیه ایران شدند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

یک پاسخ به “آزادی زینب الخواجه، فعال حقوق بشری، از زندان حکومت بحرین”

  1. ناشناس گفت:

    زندان حکومت بحرین از کشتار مردم اونم روزی ۵۰ تا ۱۰۰ نفر در سوریه گناه بزرگنریه؟