سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » تظاهرات میلیونی علیه دیکتاتور سوریه در «جمعه‌ی اسیران آزادی»...

تظاهرات میلیونی علیه دیکتاتور سوریه در «جمعه‌ی اسیران آزادی»

چکیده :امروز و در «جمعه‌ی اسیران آزادی» بیش از یک میلیون معترض سوری به خیابان‌ها آمدند و علیه دیکتاتوری بشار اسد و برای آزادی زندانیان سیاسی شعار دادند. خبرگزاری رویترز تظاهرات امروز را بزرگترین تظاهرات از زمان آغاز اعتراضات در سوریه قلمداد کرده و به خصوص حضور مخالفان بشار اسد در دمشق پایتخت این کشور را بسیار پرشمار گزارش کرده است....


بیش از یک میلیون معترض سوری امروز در «جمعه‌ی اسیران آزادی» به خیابان‌ها آمدند و علیه دیکتاتوری بشار اسد و برای آزادی زندانیان سیاسی شعار دادند.

خبرگزاری‌های بین‌المللی گزارش دادند که امروز – ۲۴ تیر ۱۳۹۰ – تظاهرات ضد حکومتی با وجود ممانعت نیروهای امنیتی و تیراندازی آنها به معترضان که به کشته شدن دست‌کم ۲۰ نفر منجر شده، در چندین شهر سوریه برگزار شده و دامنه‌ی اعتراضات را گسترده‌تر از تمام چهار ماه گذشته ساخته است.

خبرگزاری رویترز تظاهرات امروز را بزرگترین تظاهرات از زمان آغاز اعتراضات در سوریه قلمداد کرده و به خصوص حضور مخالفان بشار اسد در دمشق پایتخت این کشور را بسیار پرشمار گزارش کرده است.

علاوه بر محله‌های مختلف دمشق، چند شهرک و شهر حاشیه‌ای پایتخت و نیز شهرهای بزرگ حمص، درعا، حماه، ادلب، لاذقیه و چند شهر دیگر نیز صحنه‌ی تظاهرات ضد حکومتی بوده‌اند.

تظاهرات امروز در حالی انجام شد که نیروهای امنیتی سوریه به طور کامل در آماده‌باش به سر می‌بردند و حتی برخی مناطق حومه‌ی دمشق در محاصره‌ی کامل آنها بود. اما دهها ایست بازرسی و موانع مختلف نیز نتوانست از حضور مخالفان در خیابان‌های پایتخت سوریه جلوگیری کند.

یکی از شعارهای اصلی تظاهرات امروز سوریه که به نام جمعه‌ی اسرای آزادی نامگذاری شده بود، درخواست آزادی زندانیان سیاسی بود؛ زندانیانی که تعداد آنها بیش از ۱۵ هزار نفر گزارش می‌شود.

گزارش نهادهای حقوق بشری، از کشته شدن بیش از ۱۵۰۰ نفر در جریان ناآرامی‌های چهار ماه گذشته در سوریه خبر می دهد. آمار بازداشتی‌ها نیز بالغ بر ۱۵ هزار نفر گزارش شده و تعداد نامعلومی نیز خانه‌ی خود را ترک کرده و به ترکیه پناهنده شده‌اند.

تظاهرات امروز که گسترده‌ترین اعتراض تا امروز علیه دیکتاتوری بشار اسد بوده، در حالی صورت گرفته که رئیس‌جمهور این کشور تلاش زیادی می‌کند تا خود را خوهان اصلاحات و توافق با مخالفان نشان دهد، به طوری که تاکنون سه بار عفو عمومی اعلام کرده و نیز یک بار به اپوزیسیون داخلی خود اجازه‌ی گردهمایی سراسری داده است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۸ پاسخ به “تظاهرات میلیونی علیه دیکتاتور سوریه در «جمعه‌ی اسیران آزادی»”

  1. محمد گفت:

    پس ما را چه شده است .ایران سر منشا این تحولات بود حالا نگاهمان آن طرف است و فقط نشسته ایم و لیبی و سوریه را رصد می کنیم و نه انگار رییس جمهور منتخبی داشتیم و الان ۱۵۰ روز است که در زندانند.

  2. ناشناس گفت:

    آفرین بر ملت شجاع سوریه. قیام یک ملت برای آزادی و عدالت همان قیام لله و مقدم برهرچیزی است.سلام بر شهدای قیام ملت سوریه.

  3. ناشناس گفت:

    ای کاش شجاعت و اتحاد را از مردم سوریه یاد می گرفتیم. کروبی و موسوی عزیز ۵ ماه است که در حصرند و ما مردم عین خیالمان هم نیست!

  4. ناشناس گفت:

    آن وقت شما انتظار دارید کسی حرف ها و قول های این مرد دروغگو و مزور را باور کند؟ اینست معنای اصلاحات و تعامل که او قولش را به مردم سوریه داده بود؟

  5. سبز گفت:

    ایرانی بی غیرت شده

  6. توانا گفت:

    حاکمیت اعلام کرد که اعتراضات مردمی در کشورهای اسلامی که مورد حمایت آمریکا باشد از نظر ما مردود است.همان حرفی که بوش زد هر کس با ما نیست علیه ماست.

    مگر اعتراضات ما علیه شاه مورد حمایت انگلیس ها نبود. مگر انگلیس ها با رادیو بی بی سی مردم را تحریک نمی کردند که علیه شاه قیام کنند.

    این سخن حاکمیت سخن باطلی است.اینکه مناقع مردم یک کشور با منافع آمریکا همسو باشد آیا دلیل بر محکوم کردن آن مردم می شود.شما باید بگویید که بشار اسد دیکتاتور نیست و حکومت اسلامی در کشور برپا کرده است و ما با او موافق هستیم و البته که باید اخبار آنجا را به مردم منتقل کنید و به مردم بگویید که یک میلیون نفر علیه بشار اسد تظاهرات کردند و البته ایشان فریب خورده امریکایی ها هستندنه اینکه هیچ خبری در رسانه های ملی منتشر نکنید.

  7. سبز عملگرا گفت:

    سایت محترم کلمه قبل از هرچیز احتیاج به این است که این یاس ودلمردگی از جوانان زدوده شود تو را به خدا در سایتتان یک بخش پرسش و پاسخ جهت تبادل افکار برای رسیدن به اهداف ۱—عملگرایی ۲— انسجام وروحیه بخشی ۳—ودر نهایت آزادی میر حسین گذاشته شود چرا یک فراخوان جهت ورزش صبحگاهی در تاریخی معین ترجیها جمعه در««« تمامی پارکها»»» با ۲ هفته اطلاع رسانی وآموزش اطلاع رسانی به بخش خاموش وراهکارهای مهمانی کردن آشنایان بسیجی ویا بی تفاوت در پارک به صرف صبحانه داده نمی شود تصور کنید پارکی که در ۹- ۶صبح ۱۰۰نفر جمعیت داشت این جمعیت ۱۰هزار نفر بشود وبعد با خبر شوند که به در خواست جنبش بوده چه روحیه ای به دوستان میرسد وچه حالی از آنها گرفته میشود این جنگ روانی تبلیغیست وپیروزی از آن صابران است جنگ
    فراموش نکنیم که ایت الله دستغیب علت کاندید شدن در خبرگان رهبری را فقط روحیه دادن به جوانان ذکر فرمود جوانان که روحیه بگیرند خود به شکل خودجوش ابتکار عمل را به دست میگیرند

  8. ناشناس گفت:

    بر اساس اعلام و نمایش شبکه های ماهوارهای در تظاهرات مردم مبارز سوریه پرچم ایران را با تش میکشند و در کنار مرگ بر بشار اسد مرگ بر مسئولین جمهوری اسلامی و مرگ بر حزب الله طنین انداز است.اخیرا هم اعلام مینمایند نظام جمهوری اسلامی ایران مبلغ ۶ میلیارد دلار برای حمایت از بشار اسد بسوریه کمک مینماید.لازم است مسئولین جمهوری اسلامی ایران بمنظور جلوگیری از عواقب ویرانگر این تبلیغات و بطور شفاف مواضع خود را در قبال رویدادهای سوریه که روز بروز در جهان اهمیت بیشتری میابد طوریکه اخبار مربوط بان در تیتر اول رسانه های بین المللی است مواضع خودشان را روشن نمایند.چرا که با تبلیغات موجود جمهوری اسلامی خود را در صف بیرحمانه ترین نظام حکومتی جهان یعنی سوریه قرار داده است.