سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » مراسم سوم «هدی صابر» با حضور مردم و نیروهای امنیتی برگزار شد...

مراسم سوم «هدی صابر» با حضور مردم و نیروهای امنیتی برگزار شد

چکیده :حنیف صابر پسر شهید هدی صابر به طور مختصر زندگینامه پدرش را قرائت کرد. حنیف سخنش را اینگونه آغاز کرد : به روش پدرم از بزرگترهای مجلس اجازه می گیرم. سپس وی روز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر را به پدرش تبریک گفت و اعلام کرد : به عنوان هدیه به پدر امروز خود و برادرش شریف و سایر اعضای خانواده روزه گرفته اند....


مراسم سوم شهید هدی صابر در مسجد اعظم قلهک با حضور گسترده مردم با وجود جو امنیتی شدید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، بیش از دو هزار نفر در این مراسم حضور داشتند اما در عین حال حدود ۲۰۰ نیروی امنیتی خیابان های اطراف را در کنترل خود گرفته بود و حدود ۵۰ نیروی لباس شحصی در داخل مسجد در بین جمعیت پراکنده بودند.

در بخش بانوان هم پلیس های زن کنترل این قسمت را برعهده داشتند.فیروزه صابر خواهر هدی صابر جلوی درب مسجد مهمان ها را مشایعت می کرد.

در این مراسم از چهره های شاخصی که حضور داشتند علاوه بر فعلان ملی – مذهبی، احمد منتظری، محمد نوری زاد، سعید لیلاز، عبدالله نوری، فرشاد مومنی، محسن امین زاده ، محسن آرمین، محمدرضا خاتمی ، اعضای جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در زندان نیستند و … می توان نام برد.

بیشتر مراسم به قرآن خوانی اختصاص داشت اما در عین حال صدای ضبط شده شهید صابر نیز در بخشی از مراسم از بلندگوی مسجد پخش شد.

حنیف صابر پسر شهید هدی صابر به طور مختصر زندگینامه پدرش را قرائت کرد. حنیف سخنش را اینگونه آغاز کرد : به روش پدرم از بزرگترهای مجلس اجازه می گیرم. سپس وی روز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر را به پدرش تبریک گفت و اعلام کرد : به عنوان هدیه به پدر امروز خود و برادرش شریف و سایر اعضای خانواده روزه گرفته اند.

در وسط مراسم فردی از بین جمعیت بلند شد و اعلام کرد برای سلامتی زندانیان سیاسی صلوات که بلافاصله بازداشت شد.

در انتهای مراسم هم شریف صابر پسر شهید صابر از حاضران خواست برای شادی روح پدرش شهیدش صلوات بفرستند.

از کل این مراسم هم به مانند دیگر مراسم روزهای اخیر توسط ماموران اطلاعاتی عکسبرداری و فیلمبرداری شد.

با وجود اینکه این مراسم بدون درگیری خاصی به پایان رسید اما شب گذشته از برگزاری مراسم افطار در منزل فیروزه صابر با حمله نیروهای امنیتی جلوگیری شد.

بنا بر گزارش جرس، شاهدان عینی گفته اند که حضور وسیع لباس شخصی ها و موتور سواری های آنها که همراه با ویراژ و قهقهه و .. بود، فضای منطقه را نیز ملتهب و نا امن کرده بود.

افراد زیادی از ملی – مذهبی ها – جبهه مشارکت – مجاهدین انقلاب – خانواده های زندانیان – شخصیت های مذهبی و سیاسی برای عرض تسلیت به منزل صابر مراجعه می کردند که ماموران امنیتی با دوربین های فراوان در محل حاضر شده و از تک تک افرادی که وارد منزل می شدند فیلم و عکس می گرفتند.

سعید حجاریان ، آرمین ، خانواده آیت الله طالقانی ، فرزند آیت الله بیات ، برخی خانواده های زندانیان سیاسی مانند خانم محتشمی پور و …با ممانعت ماموران امنیتی نتوانستند وارد خانه شوند. آنها با فیلمبرداری و شناسایی افراد وارد شده مرتب از اعضای خانواده می خواستند که خانه را تخلیه کنند و برخی را نیز به اسم نام می بردند واز خانواده می خواستند که آنها حتما باید هم اکنون خانه را ترک کنند مانند آقایان بسته نگار و رحمانی.

گفتنی است ماموران بارها میهمانان را تهدید به بازداشت کردند و بسیاری از آنان مجبور شدند بدون صرف افطاری منزل را ترک کنند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲۸ پاسخ به “مراسم سوم «هدی صابر» با حضور مردم و نیروهای امنیتی برگزار شد”

  1. ناشناس گفت:

    بسیار جالب است که دوستان مسلمان ببینند این اسلامشان چقدر حنیف و رحمانی ست. شما که با دوستان دیندارتان چنین می کگنید، و شما ها که با هتان چنین می کنند دیگر چرا ما نا مسلمانان را به رحمانی بودن این دینتان بشارت می دهید!!!

  2. مهرناز گفت:

    شکست هست-اما رنجی در کار نیست-جنگجوی واقعی میداند که هنگامی که در جنگی شکست میخورد مهارتهایش را در کاربرد شمشیر دو جندان کرده است. او در میدانی دیگر ماهرانه تر خواهد جنگید.( روحش شاد)

  3. ناشناس گفت:

    دوستان هدی صابر در قلب ما جا داره امـــــا اما کاش شورا و صفحات فیس بوک و … ذره ای هم به ظلمی که به مردم می رود نگاهی می کرد تا شاهد یک همبستگی ملی باشیم جنایتی که در ((خمینی شهر)) صورت گرفته و توجیهات دولت کودتا در حمایت از این جنایت کاران چه پیامد هایی خواهد داشت . هدی صابر به خاطر ما زفت اما کاش یکی از صد بیانیه برای این بزرگوار صادر می شود یک بیانیه در محکومیت به تعرض به زنان و دختران صادر می شد تا همراهی شورا با مردم را حس می کردیم(( شورا باید در همه موارد با مردم باشد))……..

    دوستان هدی صابر در قلب ما جا داره امـــــا اما کاش شورا و صفحات فیس بوک و … ذره ای هم به ظلمی که به مردم می رود نگاهی می کرد تا شاهد یک همبستگی ملی باشیم جنایتی که در ((خمینی شهر)) صورت گرفته و توجیهات دولت کودتا در حمایت از این جنایت کاران چه پیامد هایی خواهد داشت . هدی صابر به خاطر ما زفت اما کاش یکی از صد بیانیه برای این بزرگوار صادر می شود یک بیانیه در محکومیت به تعرض به زنان و دختران صادر می شد تا همراهی شورا با مردم را حس می کردیم(( شورا باید در همه موارد با مردم باشد))……..

  4. kurd گفت:

    خدا رحمتش کند افرادی چنین قرآن پژوه در کشور ما نادر هستند روانش شاد و اسکنه الله فسیح جناته

  5. ناشناس گفت:

    چه میتوان گفت وقتی امثال صمد ملخ هارا با قمه قداره به اطراف خانه مسلمانی که نگوءیم کشته شده فوتکرده ودر ترحیمش افطاری میدهند میفرستند

  6. fatemeh گفت:

    nagozashtand fatehe ro ham boland ba ham bekhoonim

  7. سبز گفت:

    نگفت سلامتی زندانیان سیاسی گفت آزادی زندانیان مظلوم سیاسی

  8. محمدجوادِسبز-فرزندجانبازوبرادرزاده ی1شهید گفت:

    چه مظلومانه شهید شدن- جواب این خونها رو کی می خواد بده؟؟
    در جهنم ابدی شُدید

  9. ناشناس گفت:

    خدایا ! …. بخدا نمی دونم چی باید بگم … اما خوشحالم که مردانی مثل آقا سحابی و آقا هدی صابر ، مرده شون هم لرزه به اندام بعضیا می اندازه…

  10. بچه محل گفت:

    مطمئنی بازداشت شد؟ بنظرم بازداشت نشدا! در ضمن در مدرسه نزدیک مسجد هم چند تا ون نیرو بود. بیش از ۲۰۰ تا نیروی امنیتی بود.

  11. محمد گفت:

    بابا اگه عین چوپون باسرتون وانستن همتون رم میکنید

  12. VivaIran گفت:

    جالبه، اسم فرزندان این شهید ملی مذهبی ،حنیف و صابر هست و اسم برادران دانشجو،کامران و خسرو و فرهاد

  13. ناشناس گفت:

    در حاشیه‌ مراسم بزرگداشت شهید صابر چند نکته جلب توجه کرد:
    اول. نیروهای امنیتی، از پیش از ساعت ۳، جلوی مسجد جامعه قهلک در خیابان شریعتی آرایش نظامی داده‌ بودند. ظاهراً آنان مسجد جامع قلهک را با مسجد اعظم ففهک عوضی گرفته بودند. با اینکه روی دو تابلوی بسیار بزرگ روی سر در مسجد، نام «مسجد جامع» ذکر شده بود.
    دوم. به نظرم تعداد نیروهای امنیتی ملبس به لباس فرم خیلی بیش از ۲۰۰ نفر بود. پیداست که برای ارعاب نیرو بسیج می‌کنند.
    سوم. در مجموع فضای حاکم بر مراسم نشان داد که اراذل و اوباش موفق شده‌اند مردم ترسوی ایران را حسابی بترسانند. به چند نمونه توجه کنید:
    ۱. روی تابلوی اعلانات کنار در ورودی مسجد، روی جندین برگه کاغذ آ۴ با خط درشت نوشته بودند:‌ «مرگ بر ضد ولایت فقیه». از میان آن همه نیروی سیاسی – که عمرشان را صرف مبارزه برای آزادی کرده‌اند، حتی یک نفر جسارت نیافته بود این اوراق را از تابلوی اعلانات پاره کند و دور بیاندازد.
    ۲. این همه نیروهای امنیتی از مراسم فیلم و عکس گرفتند. کافی بود چند نفر سر و صدا و اعتراض می‌کردند. اما همه مثل بره نشسته بودند.
    ۳. در طول مراسم فقط قرآن خواندند و مرد شریفی مثل جناب شاه حسینی که سخنران ماهری نیست سخنرانی کرد. در این مراسم حتی از اشاره به اینکه هدی صابر کشته شده است وحشت داشتند.

    کل این مراسم من را یاد واکنش ایرانیان به حمله‌ی مغول‌ها انداخت: ۵ نفر اسب سوار کافی بود تا شهری مثل نیشابور را قتل عام کنند و حتی گربه‌های شهر را نیز به خاک و خون بکشند. آیا در مخزن ژنی ما ایرانیان، ژن جسارت و شجاعت در طول تاریخ این سرزمین بی‌امن، نابود شده است؟ این همه ذلت و خواری؟ چه شد که جنبش سبز از آن سیلاب عظیم شجاعت به این مرداب حقیر ذلت سقوط کرد؟ ما را چه شده است؟ این همه بزدلی؟

  14. ناشناس گفت:

    گاهی کسی از افعی می‌ترسد. این ترس منطقی و برای حفظ حیات لازم است. اما مردم ما از صدای فش فشی می‌ترسند که فکر می‌کنند افعی است. دیکتاتوری و استبداد بر چنین توهم ترسی استوار است و نه بر مبنای یک ترس واقعی.
    اینکه چرا مردم ما این همه دچار توهم ترس شده‌اند موضوعی واقعاً قابل بررسی است. به نظر می‌رسد در طول دو سال گذشته ترس‌های موروثی خود را با مفهوم «مبارزه بی‌خشونت» درونی‌سازی کرده‌ایم. مبارزه‌ی بی‌خشونت، در مرحله‌ی اول یک «مبارزه» است. اما طرفداران این روش مبارزه از تخریبت و آسیب جسمی به مخالفان خودشان پرهیز می‌کنند. اما در جنبش سبز، به جای راهبرد «مبارزه‌ی بی‌خشونت» از راهبرد «فرار از خشونت» استفاده شده است و مردم از خشونت می‌ترسند و فرار می‌کنند. مگر قرار نیست یک روزی بمیریم؟ واقعاً چه فرق می‌کند چند سال بعد بمیریم؟ مگر قرار نیست حکومت برای ترساندن بقیه چند نفر را دستگیر کند؟ خوب. چرا از دستگیر شدن می‌ترسیم؟ واقعاً چرا ایرانیان این قدر ترسو هستند؟ علت تاریخی آن چیست؟
    دکتر رضا شعبانی استاد تاریخ در کلاس‌های درس خود در دانشگاه ملی سابق با اطمینان می‌گفت: ملت ایران بسیار بیش از تمام ملت‌های دیگر به یکدیگر سلام می‌کنند. او در توضیح این پدیده، به فقدان امنیت تاریخی در این سرزمین – به قول محمد قائد- آریایی اسلامی اشاره می‌کرد و نتیجه می‌گرفت که ایرانیان در این نظام فاقد امنیت مجبورند از صبح تا شب بارها و بارها به یکدیگر سلام کنند و اطمینان دهند که امنیت دیگری را تهدید نخواهند کرد.
    این نکات را از این جهت نقل کردم که موضوع توهم ترس و علل تاریخی آن را جدی بیگریم و برای شکستن این جو ترس که اراذل و اوباش حاکم کرده‌اند به طور جدی فکر کنیم. اگر این توهم ترس فرور بریزد، عناصر رژیم دنبال سوراخ موش خواهند گشت.

  15. ناشناس گفت:

    صبر…صبر…صبر…

  16. بهار سبز ایران گفت:

    ناشناس عزیز
    دین اسلام ، دینی رحمانی است اما کسانی که چنین رفتاری می کنند ثابت کردند که مسلمان نیستند. اگر می خواهی عدالت و رحمانیت دین اسلام را دریابی زندگی و حکومت حضرت علی (ع) و حضرت محمد (ص) را اندکی مطالعه کن و اگر می خواهی از نامسلمانی این رفتارها به تو اثبات شود تاریخ حکومت آل امیه و بنی عباس را در تاریخ اسلام بخوان تا بدانی که با نام اسلام سر از بدن پسر پیغمبر دینشان بریدند و آنها را ربه شهادت رساندند و یا به ناحق زندانی کردند.

  17. ناشناس گفت:

    نیروهای امنیتی یا لباس شخصیها هما ساواکیها که در سنین پائین ۷۰ در صد انها فرزند و یا نوه سنین بالا هستند اگر دو نفر انها بضرب قرار گیرند گرفتن تمام میشود امثالی مثل شهید هدی صابر مثل موج میایند و میروند اخر کیه لنگر میاندازد خائنین ملی فقط مقابله

  18. ناشناس گفت:

    chera vaghti yek nafar shoar azadi zendani siasi dad va dastgir shod adamhay tooy masjed eterz nakardand.

  19. ناشناس گفت:

    درست است اسلام دین رحمان است .گفته امام حسین . مظلوم از ظالم بدتر است

  20. يك دوست گفت:

    دیروز مادر سالخورده ما که از در مسجد رد میشده از ىکى از نیروهای انتظامی میبرسه که جه خبره؟ احمق نادان می کوید یک خرابکار را کشته اند برایش مراسم کرفته اند .در اعدامهای سالهای اخر رزیم شاه نیز ازادیخواهان را ایتکونه خطاب میکردند.ظاهراً قیافههای حاکمان عوض شده اما درندکی وسبعیت به جای خود باقیست. 

  21. ناشناس گفت:

    من باز هم به مظلومیت این ملت می اندیشم که قرنها است شهید تقدیم میکند ولی باز هم به ترسو بودن متهم میشود این همه شهید این همه دار(اعدام)و این همه ترور که شامل حال بهترین جوانان و عصاره ملت شداما هنوز به ثمر ننشسته است ما خیلی بیشتر از ملتهای منطقه کشته داده ایم ولی کشته دادن شرط لازم است شرط کافی نیست خون باید اثر داشته باشد من این عکس العمل مردم ایران را نیز ناشی از هوشمندیشان میدانم ما همه منتظر یک فرصت مناسب هستیم بلاخره حرکت جدیدی دارد شروع میشود و آن داشتن تحلیل است و عدم خشونت که چرخه معیوب قدرت مبتنی بر اسلحه و زور را در هم میشکند به مثابه پیروزی خون بر شمشیر چونان فتح مکه که فرماندهی بر قلوب است و خدا نصیب کند خون دادن در راه او را که غیرت بشریت را بجوشاند .

  22. رزمنده جبهه / قلعه حسن خان گفت:

    لعنت بر سیاست.. این دو روز دنیا اینقدر ارزش دارد که راحت دروغ بگویی ودر برگزاری مراسم ختم مشکل ایجاد کنی ؟. به خدا امویان هم این کارها را نکردند. از خدا بترسید و تقوا پیشه کنید. از سرنوشت ساواکیها عبرت بگیرید.

  23. علی گفت:

    لطفا” لینک ارتبط با مای سایتان را درست کنید

  24. ناشناس گفت:

    ان الله مع الصابرین ما در مسیر امتحان الهی هستیم هر که در این بزم مقرب تر است / جام بلا بیشترش میدهد هر سختی در این راه باید تحمل شود اجر این راه به سختی هاش هست اولین بار است که به حال این عزیزان شهید قبطه می خورم که چرا شهادت نصیب من نشد سیجعل الله بعد عسر یسرا

  25. درویش خان صبا گفت:

    روحش شاد و یادش گرامی باد

  26. مجتبی گفت:

    تا حالا سعی می کردند مردم را از اسلحه و باتوم و گاز اشک آور بترسانند…حالا میخواهند با دوربین عکاسی و فیلم برداری بترسانند … اگر برای شناسایی بود یک یا حداکثر دو دوربین کافی بود ولی چندین نفر بی وقفه و مرتب دستشون روی شاتل بود و عکس و فیلم میگرفتند و حتی وقتی اون هموطنی که درخواست صلوات برای آزادی زندانیان سیاسی نمود یکهو تمام دوربین ها (همانند اسلحه) به سوی محل استقرار وی نشانه رفت و در واقع وی را به رگبار بستند!! ظاهراً در اینکارشون برای ترساندن مردم تا حدی موفق شدند چون برخی نگران بودند که بعداً با این عکس ها و فیلم ها چه بلایی ممکنه سرشون بیاد!!! در حالی که خیلی واضح بود این ها همه صرفاً برای ارعاب هست وبس.

  27. ناشناس گفت:

    ان مع العسر یسرا
    یقینا این سختیها نزد خداوند ماجور است پس صبر پیشه کنید چرا که خداوند فرمود وبشر الصابرین چرا که بشارت خدا در راه است

  28. م - ه گفت:

    شاهان همه رفتند دنیا بجا ماند شاه و گدا مردن خاکها بجا ماند
    مهتاب عشق بتاب باران عشق ببار
    انسان چرا وقتیکه به قدرتی می رسه خودش رو گم می کنه این همه ظلم میکنه
    این عمر کوتاه ما تموم میشه یه روزی نیست و …….. م . ه