سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » تجمع خودجوش مردم خمینی شهر در اعتراض به تجاوز به زنان در یک مهمانی...

تجمع خودجوش مردم خمینی شهر در اعتراض به تجاوز به زنان در یک مهمانی

چکیده :پس از انتشار خبر این حادثه، تعدادی از اهالی خمینی شهر ضمن تجمع در برابر دادگستری این شهرستان خواستار برخورد جدی با این افراد شده‌اند تا از وقوع دوباره چنین جرایمی جلوگیری گردد. دراین تجمع که از چند روز قبل و با ارسال پیامک بین مردم به‌صورت خودجوش تدارک دیده شده بود، هزاران نفر از قشرهای مختلف شرکت کرده بودند....


دوازده نفر پس از حمله به یک جشن تولد در باغی در حوالی روستای اصغرآباد اصفهان دست‌ و پای مردان حاضر در مهمانی را بسته و به زنان تجاوز کرده‌اند. خبر این تجاوز گروهی یک هفته پس از وقوع در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

از حادثه‌ی روستای اصغرآباد، از توابع “خمینی‌‌شهر” اصفهان، بیش از یک هفته می‌گذرد. با این وجود و پس از تجمع هزاران تن از اهالی خمینی‌شهر در برابر دادگستری این شهر، این خبر تنها در برخی رسانه‌ها بازتاب پیدا کرده است.

روایت برخی‌ وبسایت‌های اصولگرا آن است که «چند خانواده در باغی در اطراف خمینی‌شهر اصفهان برای تفریح آمده بودند که زنان، با یورش تعدادی از اراذل واوباش به داخل باغ به زور در مقابل چشم شوهران خود ربوده می‌شوند.»

به گزارش”عصر ایران”  «ماجرا از آنجا شروع شد که هفته گذشته افراد سابقه‌دار و شرور از فرصت بوجود آمده توسط چند خانواده بهره جسته و با ورود به ملک خصوصی و باغی در حاشیه شهرستان خمینی‌شهر اقدام به حبس افراد مذکر حاضر در باغ و همسران چند زن کرده و سپس آنها را مورد تعرض و آزار قرار دادند.»

به نوشته عصر ایران، «خوشبختانه یکی از خانم‌های اسیرشده، در فرصتی کوتاه با تلفن همراه خود موفق به اطلاع‌رسانی به پلیس شده و ماموران انتظامی و نیروهای ویژه بلادرنگ خود را به محل رسانده و موفق می‌شوند افراد مذکر را آزاد کنند و همزمان با شناسایی مکان مجاور، سایر افراد مونث را نیز از دست ربایندگان رهایی بخشند.»

اهالی محل می‌گویند پلیس “بلادرنگ” در محل حاضر نشده و تعلل ماموران پلیس فرصت کافی برای مهاجمان ایجاد کرده است.

روزنامه “روزگار” در شماره روز پنجشنبه ۱۹ خرداد خود نوشته که خبر این حادثه به دلیل اهمیت آن در خمینی‌شهر و اطراف آن پیچیده و کسی نیست که از آن بی‌اطلاع باشد.

یکی از اهالی جوان خمینی‌شهر درباره این حادثه به “روزگار” گفته است: «حدود یک هفته پیش چند خانواده اصفهانی در باغی در اصغرآباد خمینی‌شهر اقدام به برپایی جشن تولد می‌کنند. این باغ‌ها معمولا محلی برای برپایی جشن‌های عروسی و تولد است. آن شب نیز این افراد در باغ بودند که صدای آنها به باغ کناری می‌رسد که ۱۴ نفر از اراذل و اوباش در آن در حال شراب‌خواری بودند. این اراذل و اوباش با سوءاستفاده از وضعیت، از دیوار باغ وارد شده و با قمه و چاقو به میهمانان حمله می‌کنند.»

این جوان درادامه افزوده است: «گفته‌ها حکایت از این دارند که پنج نفر از مهمانان زن و پنج نفر دیگر مرد بودند. اراذل و اوباش پس از بستن دست و پای مردان، زنان را مورد تجاوز قرار می‌دهند. هر چقدر هم زنان جیغ و فریاد می‌کنند کسی به سراغ‌شان نمی‌آید، حتی با پلیس ۱۱۰ نیز تماس گرفته شده، اما ماموران به این موضوع بی‌توجهی کرده و پس از ۴۵ دقیقه دردر محل حاضر می‌شوند.»

این جوان به روزنامه “روزگار” گفته که در میان قربانیان این حادثه مقام قضایی بازنشسته‌ای نیز وجود داشته و ظاهرا با تلاش‌های او نامه‌ای برای پیگیری سریع‌تر موضوع به دفتر آیت‌الله خامنه‌ای فرستاده شده است.

اعترض مردم، سکوت دولت

سایت خبری “تابناک” نوشته است: «پس از انتشار خبر این حادثه، تعدادی از اهالی خمینی شهر ضمن تجمع در برابر دادگستری این شهرستان خواستار برخورد جدی با این افراد شده‌اند تا از وقوع دوباره چنین جرایمی جلوگیری گردد. دراین تجمع که از چند روز قبل و با ارسال پیامک بین مردم به‌صورت خودجوش تدارک دیده شده بود، هزاران نفر از قشرهای مختلف شرکت کرده بودند.»

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام رضایی دادستان عمومی و انقلاب خمینی‌شهر با حضور در میان تجمع کنندگان، به مردم اطمینان داده که دستگاه قضایی عوامل این جنایت را به اشد مجازات قانونی می‌رساند.

دادستان خمینی‌شهر با اشاره به دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در خصوص این ماجرا گفته است: «موضوع این پرونده با ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور و مدیر کل دادگستری استان مطرح شده و دستور ویژه برای رسیدگی این موضوع صادر شده و موضوع با جدیت توسط نیروهای امنیتی و انتظامی در حال پیگیری و رسیدگی است.»

با بالاگرفتن اعتراض‌های مردم، به خصوص به عدم اطلاع‌رسانی در مورد حادثه، غلامرضا انصاری رئیس دادگستری استان اصفهان روز چهارشنبه ۱۸ خرداد به رسانه‌ها گفت: «سکوت و عدم اطلاع‌رسانی در خصوص متهمان صرفا به منظور رعایت اصول قضایی برای دستگیری متهمان بوده است و ضروری بود تا بدون هرگونه جار و جنجال، پلیس بتواند محل‌های تردد و اختفاء این جنایتکاران را شناسایی و آنها را دستگیر کند.»

رئیس دادگستری استان اصفهان اعلام کرده که ۱۲ متهم این واقعه کاملا برای آنها شناخته شده‌اند و از این تعداد ۴ تن در اختیار دستگاه قضایی هستند که با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می برند. وی گفته که از دادستان و مسئولان امنیتی و انتظامی استان خواسته‌ که سایر افراد را هرچه زودتر دستگیرکرده و تحویل دستگاه قضایی دهند.

غلامرضا انصاری از مردم درخواست کرده که با صبر و حوصله، در انتظار اخبار دستگیری سایر متهمان و مجازات قاطع آنها باشند. وی قول داده که شخصا موضوع را پیگیری کند و نتیجه را به اطلاع مردم برساند.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲۸ پاسخ به “تجمع خودجوش مردم خمینی شهر در اعتراض به تجاوز به زنان در یک مهمانی”

  1. ناشناس گفت:

    hamishe khob ke gandesh bala omad o hame melat fahmidan khodeshon shoro be etela resani mikonan

  2. سعید گفت:

    اگه تجاوز به زندانیان را محکوم کردند با این متجاوزان هم برخورد می کنند

  3. ناشناس گفت:

    این روزها هر روز از یکی از ذوستام خبر یه دزدی رو می شنوم،‌ذزدی های عجیب و غریب مثل دزدیدن میوه از دست کسی که میوه خریده،‌باز کردن ۲ چرخ پراید تو روز روشن جلو چشم همه،‌حمله برای کندن گردنبند طلا از گردن آدما، زورگیر کردن و خالی کردن جیب آدم. این خبرم سر آدم رو درد میاره. خدایا،‌به داد این مردم برس.

  4. ناشناس گفت:

    این کار زشت وپلید روی حساب و از قبل برنامه ریزی شده فردا شنبه مردم جلوی دادگستری محل جمع شوند و تا نتیجه نگرفتند نیائیند

  5. ناشناس گفت:

    جالب اینجاست که این اراذل و اوباش بعد از چراغ سبز علم الهدی برای برخورد با بدحجابی فعال شده اند. به کمونم مخارج اشون تامین شده که وارد کارزار گشته اند.

  6. ناشناس گفت:

    آخه بابا نیروهای امنیتی کار دارند. اگه بخوان دنبال این مسائل جزئی باشن که پس کی‌ معترضین به انتخابات رو شکنجه کنه و بهشون تجاوز کنه؟

  7. ناشناس گفت:

    نظامی که تجاوز به عنف و فحاشی و اوباشی گری را برای خود مدال افتخار میداند، طبیعی است که به سردی با اینگونه مسائل برخورد کند

  8. کاوه آهنگر سبز گفت:

    مگه در ایران اسلامی تجاوز چیزه بدیه؟

  9. ناشناس گفت:

    لطفا درج کنید!ای مردم بخدا اینها اول کاره!ممکن است بعداز اینها نوبت ناموس من و شما باشد! این ترفند باند اسلاف آغا محمد خانه که دریک قلم سی هزارجفت چشم ازمردم کرمان تخلیه کرد آنها قدرت تسلط برمقدرات کشوررابدست گرفته اند و با بحران سازی، دست بسرکردن مردم و ارعاب ملت میخواهند هرطوری شده این قدرت نامشروع خود راحفظ کنند! بخدا این تجاوز به ناموسها توسط اقتدارگراها ازقبل برنامه ریزی شده است !بپاخیزید و بگویید هیهات من الذله.

  10. سبز ایرانی گفت:

    خدا مردم ما رو از شر ظلم و ستم و فقر و گرسنگی نجات بده. منم چند وقتیه خبرای عجیب و غریبی در مورد دزدی ها مختلف حتی در روز روشن میشنوم.خدا به ملت ما رحم کنه.تو همچین شرایطی که مملکت بی صاحبه مردم باید خودشون هوای همدیگه رو داشته باشند وگرنه کلامون پس معرکه است.

  11. أحمد گفت:

    تشکیل جوخه های تجاوز برای ارعاب و دست بسرکردن ملت!؟

  12. ناشناس گفت:

    هر دم از این باغ بری می رسد.با امام جمعه تویسرکان چه کار کردند؟

  13. ناشناس گفت:

    این طرحی بوده که قبل از دولت اصلاحات دریکی دیگراز مراکزاستانها هم اجراشده بود ولی متأسفانه بعلت محدودیت اطلاع رسانی درآنزمان و ماهیت هولناک و کشنده جنایت ونبودگستردگی و توسعه سایتهای اطلاع رسانی اینترنتی و سانسورشدید خبر آن درنطفه خفه شد و با انتشار خبر غیر رسمی اعدام مسئول امنیتی_ منکراتی عامل تجاوز به دهها زن و دختررهگذر بر آن سرپوش نهاده شد.

  14. ناشناس گفت:

    جالبتر اینجاست که نیروی انتظامی اصفهان دیشب چند نفر خانم و اقا را که دوچرخه سوار بودند و به گفته خودشون خواهر برادر و فامیل بودند را توی خیابون با چند دستگاه خودرو و کلی نیرو محاصره کرده بودند که انگار سارق مسلح گرفتند !!! بعد اونوقت اونجاهایی که باید باشند تشریف ندارند !!!

  15. ناشناس گفت:

    احتمالا می گرنشون و بعد ازشون تو زندان هایی مثل کهریزک استفاده می کنند.

  16. ناشناس گفت:

    اینکار توسط اراذل و اوباشی که در بسیج وارد شده اند صورت گرفته و تازه گی هم ندارد اما هجم آنها به این بزرگی نبوده و لذا شکایتی نشده و یا پیگیری نشده اما ما مردم اصفهان و خمینی شهر اینبار ساکت نمی نشینیم و تا مجازات عوامل واقعی این ماجرا دست بر نمی داریم.

  17. زن سبز گفت:

    آخه مردم یه کم انصاف داشته باشین؛ وقت نداره نیروی انتظامی که. داره بد حجاب می گیره، داره باتوم به دست به جون مردم معترض می افته، ……..خب نتیجه این میشه که تو روز روشن وسط میدون کاج تهران آدم می کشن، بر و بر نگاه می کنن، تو شهری به کوچکی خمینی شهر به زنها تجاوز می کنن، و آب از آب تکون نمی خوره……….

  18. ناشناس گفت:

    آزادی نزدیک به مطلق یعنی همین!

  19. رسول گفت:

    آقای جنّتی هنوز هم شراب خوری و هرزه گی‌‌ را بعد از شش سالِ حکومت اصول گریان “محترم” به حساب سید اولاد پیامبر (خاتمی) میگذرد یا اینیکی پای رمل و اسطرلاب مشائی خواهد بود؟؟!!

  20. ناشناس گفت:

    این هم وضعیت امنیت کشور، ازصدقه سر حکومت اسلامی…انقلاب شد برای استقرار دیکتاتوری، ظلم، جوروتعدی وتجاوزبه نوامیس مردم، بدبختی و فلاکت!…
    دستتان دردنکند کسانی که انقلاب کردید…

  21. ذوالفقار گفت:

    موقعی که تو زندانای ایران شرعا به جوانای بی گناه تجاوز می شه این که دیگه جای خود دارد!!مملکته خوبی داریم!!

  22. ناشناس تر گفت:

    نمیخاهم از عدالت علی بگویم که شهره ی خاص و عام است. اما میگویند در زمان خلافت عمر وقتی عده ای آمدند و گفتند در فلان محل مجلس عیش و طرب بر پاست و اجازه دخالت خواستند. با اینان مخالفت شد و اجازه داده نشد به حریم خصوصی افراد تجاوز شود.
    نمیدانم چه خواهد شد؟ آن عالیجناب که در راس است آیا میداند در ملکش چه میگذرد؟ اگر میداند که وای بر ما؟ و اگر نمیداند که وای بر او؟

  23. ناشناس گفت:

    به این می گویند امنیت کامل!!!!!!!!!!!!! که هنگام مهمانی اراذل و اوباش بریزند و ……..
    آنوقت می ریزند داخل خانه ها دیش ماهواره جمع می کنند.
    یا اینکه دختران و پسران جوان مردم را در خیابانها مورد توهین قرار داده و بازداشت می کنند. خاک بر سرها.
    امیدوارم به حق علی، این بلاها بر سر همسر و دختران خودشان بیاید تا مزه اش را خوب بچشند تا شاید اقدامی انجام دهند.
    البته بگذریم که وقتی خودشان متجاوزند و شکنجه گر و آزاد کننده ی اراذل، نمی توان امیدی به بهبود امور داشت

  24. ناشناس گفت:

    با عرض خسته نباشید به نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی.
    که از صبح تا شب در خیابانها (چه موتورها، چه ماشینهایشان) در حال ویراژ دادن هستند. آنوقت مواقعی که باید حضور داشته باشند مرده اند و آب شده اند رفته اند زیر زمین.
    حالا کافی بود یکی می گفت جناب پلیس یک نفر پارچه ای سبز یا عکسی از سید عزیزمان آقای موسوی در دست دارد ، آنوقت باید می دیدیم که با چه سرعتی ظاهر می شوند و آن فرد را به ناکجا آباد منتقل می کنند!
    ..

  25. ناشناس گفت:

    ای بابا اراذل و اوباش چیه؟؟
    اینا همون مأمورای خودشون هستند. مأموران محترم !!!! انتظامی، گارد و … همانها که مردم را می گیرند و در زندان مورد تجاوز قرار می دهند.
    این بار در یک مهمانی این کار را کرده اند.

  26. ناشناس گفت:

    همه چیز عالیه…
    آزادی نزدیک به مطلق
    امنیت کامل
    رفاه مردم
    فقیر هم که نداریم بلکه آمریکا و کشورهای اروپایی فقیر دارند!
    خلاصه همه چیز عالیه…
    اینا همش سیاه نمائیه!!!!!!!!!!!!!

  27. علی گفت:

    واقعا باید پرسید غیرت مردم کجا رفته ؟ حیف این همه شهید که بخاطر حمایت از ناموس ایرانی شهید شدند
    دست از بی غیرتی باید برداشت . واقع بین باشید !

  28. پشیمان گفت:

    بخداازانقلاب کردن خودم پشیمان وازبچه هایم عذرخواهی میکنم که مجبورند در یک همچین مملکتی زندگی کنند