سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » سوم هاله سحابی؛ شنبه مقابل حسینه ارشاد...

سوم هاله سحابی؛ شنبه مقابل حسینه ارشاد

چکیده :مردمی که برای همدردی به طرف مسجد آمده بودند از ماموران انتظامی و لباس‌شخصی‌ها کتک خوردند و چندین نفر هم بازداشت شدند. حالا که نجابت این خانواده پاسخ درخوری از جانب حاکمان نگرفته، ما «جوانان احزاب اصلاح‌طلب» از همه مردمی که عزادار این فاجعه انسانی هستند می‌خواهیم روز شنبه ۱۴ خرداد از ساعت ۶ بعدازظهر با در دست داشتن شمع و برای پاسداشت سومین شب شهادت هاله سحابی مقابل حسینیه ارشاد تهران حاضر شوند. ...


جوانان احزاب اصلاح طلب در فراخوانی از مردم دعوت کردند تا در روز شنبه ۱۴ خرداد از ساعت ۶ بعد از ظهر با در دست داشتن شمع و برای پاسداشت سومین شب شهادت هاله سحابی مقابل حسینیه ارشاد حاظر شوند.

متن کامل بیانیه جوانان احزاب اصلاح طلب که در اختیار ندای سبز آزادی قرار گرفته است، به شرح ذیل است:

بای ذنب قتلت

آن چه در مراسم تشییع جنازه عزت‌الله سحابی، یکی از محترم‌ترین کنشگران سیاسی ایران معاصر گذشت، ورای هر معیار انسانی و دینی است. تمسخر پیکر یک انسان تازه درگذشته از سوی کسانی که خود را مسلمان می‌نامند، در کدام دین و آیین مذموم نیست؟ این‌ها کافی نبود، دست گرفتن یک عکس خندان از پدر را در دستان هاله سحابی طاقت نیاوردند و به شهادت نوه آیت‌الله منتظری با مشت به بدن او کوبیدند و او را نقش زمین کردند.

ضربه‌ای که باعث شد این بانوی ۵۶ ساله که برای بودن بر بالین پدر در روزهای آخر عمر او، از زندان به مرخصی آمده بود خیلی زود به پدر مرحومش بپیوندد. شوک این خبر آن‌قدر سنگین بود که هنوز هم وجدان عمومی ایرانی‌ها از زیر بار آن کمر صاف نکرده است. اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. ساعت‌ها خانواده عزادار و داغدار سحابی زیر شدیدترین فشارهای نیروهای امنیتی قرار گرفتند تا رضایت دهند هاله سحابی شبانه و در کنار پدرش در لواسان دفن شود.

داغداری پدر، پهلوی شکسته، و دفن شبانه. این ماجرا برای بچه‌های انقلاب آشناست و مشابه آن را بارها در کتاب‌های دینی خود خوانده‌اند. ما فکر می‌کردیم این اتفاق یک بار در صدر اسلام افتاده و قرار نیست دیگر تکرار شود، دست‌کم در کشوری که سرانش برای آن واقعه تاریخی چندین روز مراسم عزاداری برگزار می‌کنند. اما برای این‌که شباهت‌ها تکمیل شود در مسجدی که خانواده و دوستان عزت‌الله سحابی برای برگزاری مراسم ترحیم اعلام کرده بودند بسته شد و به این خانواده دغدار اجازه عزاداری هم داده نشد.

مردمی که برای همدردی به طرف مسجد آمده بودند از ماموران انتظامی و لباس‌شخصی‌ها کتک خوردند و چندین نفر هم بازداشت شدند. حالا که نجابت این خانواده پاسخ درخوری از جانب حاکمان نگرفته، ما «جوانان احزاب اصلاح‌طلب» از همه مردمی که عزادار این فاجعه انسانی هستند می‌خواهیم روز شنبه ۱۴ خرداد از ساعت ۶ بعدازظهر با در دست داشتن شمع و برای پاسداشت سومین شب شهادت هاله سحابی مقابل حسینیه ارشاد تهران حاضر شوند.

ما ترجیح می‌دادیم که حسینیه ارشاد که دهه‌هاست مامن نیروهای ملی-مذهبی است و بارها شاهد سخرانی عزت‌الله سحابی و دختر شهیدش در این مکان بوده‌ایم میزبان خیل جوانان عزادار باشد، اما حالا عزایمان را به خیابان شریعتی می‌اوریم و این تجمع را در فاصله پل سیدخندان و خیابان میرداماد برگزار خواهیم کرد.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲۶ پاسخ به “سوم هاله سحابی؛ شنبه مقابل حسینه ارشاد”

  1. علی گفت:

    با سلام
    مرگ اقای سحابی و دخترش ناراحت کننده و ازادها را ازرده خاطر می کند.ولی نویسنده محترم (پهلوی شکسته حضرت فاطمه س یک واقعیت است یا دروغی است که با این وسیله سالها بر شما حکومت کردهاند و شما متاسفانه بدون تحقیقات لازم هر مطلبی را باور و عین حقیقت دانستید!!!
    حالا این نتیجه اش!!! هر چیزی را به نام اسلام ناب محمدی بر علیه شما روا میدارند.

  2. سبز سیاه پوش گفت:

    آیا عزاداران سحابی ها مثل روز عاشورا بزن و برقص می کردند که زدیدشان. ای دیکتاتور شرمت باد. ارتشبد اظهاری هم می گفت نواره. خوی دیکتاتوری در همه یکسان است. شرم بر دیکتاتور. آنروز هم از روی جوان مردم با ماشین رد شدند. حالا با وقاحت می گوید می رقصیدند. مرگ تو هم روزی فرا خواهد رسید آن وفت رقصی چنین میانه میدانم آرزوست.

  3. همراه سبز گفت:

    در صورتیکه امکان دسترسی به حسینیه ارشاد نبود میتوانیم در نقاط دیگر گرد هم آمده و مراسم برپا کنیم . در شهرستانها هم باید دور هم جمع شده و مراسم برپا کنیم.

  4. ناشناس گفت:

    ما با تمام خانواده و فامیل در این مراسم شرکت میکنیم.
    باور کنید اگر تعدادمان به اندازه کافی زیاد باشد هیچ غلاتی نمیتوند بکنند.

  5. ناشناس گفت:

    حتما می آیم حتی اگر کشته شوم! والله اگر نیاییم مسلمان و شیعه علی نیستیم!

  6. آرش کمانگیر گفت:

    همه باهم می آییم
    ما بیشماریم

  7. رزمنده سا بق گفت:

    ملت ایران غیرت خودمان را نشان دهیم بدون شعار تند همه در این مراسم شرکت کنیم تورو خدا بیائیم .ذلت بس است .

  8. رزمنده سا بق گفت:

    همه استاد دانشجو .فرهنگی . بازاری کارکر .ورزشکاران عزیز بیا ئید .بخدا ما حجازی هارا دوست داریم .اما سحابی ها کم برای این کشور زحمت نکشیدند شماها میتوانید جلوی ملت با نظم حرکت کنید و دنیارا شگفت زده کنیم که بگوئیم ما ملت بی غیرت نیستیم از عرب ها ما زودتر دمو کراسی خواه وازاده بودیم .

  9. ناشناس گفت:

    مدام دارم فکر میکنم که باید چه کار کنم در کمک به جنبش سبز.

  10. زهرا گفت:

    مانند فاطمه شبانه خاکش کردند .در سیاهی شب نور را دفن کردند . مردم بس است بی غیرتی در مراسم هاله شنبه در حسینیه ارشاد شرکت کنیم

  11. ساغر گفت:

    مردم نگذارید غیرت ما هم دفن شود.یادمان باشد ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم.یعنی خداوند حال هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر اینکه خودشان دست به کار شوند.

  12. salar گفت:

    درود بر هاله سحابی و پدرش

  13. ناشناس گفت:

    بابا سایت کلمه این چه مدل اطلاع رسانیه؟یا این خبرو نذار یا اگه میذاری بذارش در قسمتی که خبرهای مهم رو مرور میکنی(همون قسمت بالا)اگه قراره حرکتی بشه باید به بهترین شکل اطلاع رسانی کنیم .واقعا نمیفهمم

  14. ناشناس گفت:

    اولا که به این پست اهمیت بدهید و آن را در صدر اخبار قرار بدهید ثانیا تعداد نظرات را اشتباه نوشته اید

  15. معترض گفت:

    هرچه زودتر این خبر رو به صدر صفحه منتقل کنید.یا دعوت نکنید یا اگه دعوت میکنید درست و حسابی دعوت کنید.ای بابا

  16. sabz negar گفت:

    آخه الان که همه مسافرتن؟؟؟

  17. ناشناس گفت:

    حالا شد…..نباید بذاریم این ظلم ها عادی بشه مگرنه روزی دامان خودمون رو خواهد گرفت(ممنون کلمه جان)

  18. تذکره گفت:

    به قول دوستم زهرا:
    مردم بس است بی غیرتی در مراسم هاله شنبه در حسینیه ارشاد شرکت کنیم
    چی شد که ما امر به معروف و نهی از منکر رو رها کردیم؟نذاریم جامعه مون بی هویت بشه.این ظلم ها روزی دامان ما رو هم خواهد گرفت.متاسفانه مردم ما خودخواه شدن و همش به فکر آسایش خودشونن و به هم نوع خودشون اهمیت نمیدن.کشته شد؟به ما چه؟ زندانی شد؟حقشه!
    واما قیامت:بنده:خدایا چرا جهنم؟ خدا:چون خودخواه بودی و ساکت.به دنیا چسبیده بودی و حاضر به فداکاری نبودی.حقته!

  19. کردستان گفت:

    امروز را با نام “هالەی آزادی ” پاس بداریم و حرمت این شیر زن را بر تقویم مبارزە حک کنیم.

  20. ايران مكران گفت:

    واقعیت حضرت فاطمه جیزى دیکر است که شما نباید انجیزى که اینها براى جندروز بیشتر ماندن برسرقدرت درست کرده اند بازر کنید که بزرکترین توهین به حضرت على است
    باور کنید که ما ایرانیها ى با ادعا خیلى از عربها ترسوتر وضعیف تریم .یمن سوریه را ببینید جه میکنند ما ترسوها جه میکنیم
    ببا خیزید بسه نشستن بسه کتک خوردن بسه تحقیرشدن بسه ذلت کشیدن
    ایرانى با غیرت امروز جلوى حسینیه ارشاد

  21. مهدی گفت:

    سلام من نه جنبش سبزی هستم نه ذره ای وابستگی و دلبستگی به حکومت (بخصوص حکومت حاظر) اما بر خود وظیفه می دانم که این اقدام ناجوانمردانه را محکوم کنم و به باز ماندگان تسلیت گویم از خدا می خواهم مسببان این حادثه رو به عمل خودشان گرفتار کند و بخدا قسم که چنین می شود، ای کاش کاری بیشتر از این می توانستم بکنم

  22. سوسن گفت:

    آقای علی با آنکه طرفدار یک حکومت سکولار هستم اما باور دارم که معنویات را تنها در مذهب راستین می توان یافت . با یک حکومت سکولار میتوان جلوی سوء استفاده از مذهب یا هر ایدئولوژی دیگر ی را گرفت . اگر مذهب ما درست تعلیم شود بهترین راه انسان سازی است می بینید که هنوز در معضلات سیاسی امروز ما همه نمادهایش وجود دارد . آیا دفن شبانه دخترپیامبر توسط مولایمان علی یک اختیار بود یا یک اجبار .
    دفن شبانه هاله سحابی عینیت عزای زهرا (س ) است
    آیا آمدن امام حسین با نزدیک ترین اقوام و دوستان به کربلا امروز برای ما عینیت بیشتری ندارد وقتی می بینیم سران جنبش سبز همه منافع را کنار گذارده و خودوخانواده و عزیزان را به مسلخ این قداره بندان َآورده اند .
    تایید حضرت علی بر توجه به تاریخ شاید همین بوده است که ظلم و استبداد چهره عوض می کند اما برخوردش با مردم یکی است .
    از اول جنبش تاکنون مصادیق زیادی یافته ام که بزرگی ائمه معصوم را بیشتر بر من آشکار کرده است و رنجی را که برده اند . رنجی را که امروز فرزندان زندان سیاسی در غم پدران و مادران خود می برند و حضرت رقیه را و…..

  23. ناشناس گفت:

    حالا تو که تحقیقات “لازم” رو کردی ، نتیجه ی تحقیقاتت رو بیار اینجا بگو ما هم بدونیم !!!
    شهر که از مرد خالی شد ، قورباغه هم هفت تیر کش میشه .

  24. ناشناس گفت:

    جمعی از جوانان اصلاح طلب مشهد از عموم مردم دعوت می کنند تا در مراسم یادبودی که در تاریخ ١۴ خرداد از ساعت ١٨ تا ٢٠ برای ادای احترام به عزت الله و هاله سحابی برگزار می گردد شرکت نمایند. یادآور می شود که این مراسم به صورت نمادین و با روشن کردن شمع در سکوت کامل برگزار میگردد.
    مکان: کوهسنگی،مزار شهدای گمنام.
    رسانه شمایید.

  25. ناشناس گفت:

    به همدیگر اهانت نکنید. ما مسئول زمانه خودمون هستیم.

  26. روح سبز گفت:

    درود بر همه ی میهن پرستان .ما بچه های شهر قدس حضور خود را اعلام می داریم همانطور که قبلا بودیم