سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » بازداشت برادر صانع ژاله، به دلیل افشای جعلی بودن کارت بسیج و فشار بر خانواده این شه...

بازداشت برادر صانع ژاله، به دلیل افشای جعلی بودن کارت بسیج و فشار بر خانواده این شهید

چکیده :قانع ژاله، برادر شهید صانع ژاله که در راهپیمایی روز ۲۵ بهمن به ضرب گلوله ماموران به شهادت رسید، از سوی ماموران امنیتی دستگیر شد. او چند ساعت قبل از بازداشت، در مصاحبه‌ای ضمن تاکید بر حمایت برادرش از جنبش سبز، ادعای رسانه‌ها وابسته به دولت مبنی بر «بسیجی» بودن وی را رد کرده و از فشار‌ها بر خانواده‌اش خبر داده...


قانع ژاله، برادر شهید صانع ژاله که در راهپیمایی روز ۲۵ بهمن به ضرب گلوله ماموران به شهادت رسید، از سوی ماموران امنیتی دستگیر شد.

بازداشت قانع ژاله چند ساعتی پس از مصاحبه او با صدای آمریکا در ساعات پایانی روز چهارشنبه صورت گرفته است. او در این مصاحبه، ضمن تاکید بر حمایت برادرش از جنبش سبز، ادعای رسانه‌ها وابسته به دولت مبنی بر «بسیجی» بودن وی را رد کرده و از فشار‌ها بر خانواده‌اش خبر داده بود.

این برادر شهید به طور مشخص به پنج نکته اشاره کرد: اینکه برادرش اصلا بسیجی نبوده؛ پسرخاله‌اش که به نهادهای امنیتی پاوه نزدیک است پیش از آنکه خانواده از شهادت صانع ژاله مطلع شوند، عکس او را از آنها گرفته و برای این شهید، کارت بسیج صادر شده است؛ خانواده شهید در صورتی که جنازه را به آنها تحویل ندهند، در ختم او شرکت نخواهد کرد؛ آرزوی صانع این بود مثل بهمن قبادی (کارگردان سینما) به مملکتش خدمت کند؛ و اینکه برادرش را دشمنان تشییع کردند.

فیلم مصاحبه قانع ژاله را در اینجا ببینید

گزارش شده که ماموران امنیتی قانع ژاله را تحت فشار قرار داده‌اند تا مصاحبه خود با صدای آمریکا را تکذیب کند. آنها همزمان با دستگیری قانع ژاله، خانواده دانشجوی شهید صانع ژاله را نیز تهدید کرده‌اند در صورت مصاحبه با رسانه‌های مخالف دولت، بازداشت خواهند شد.

رسانه‌های حامی دولت پس از انتشار خبر شهادت صانع ژاله، تلاش کردند وی را «بسیجی» و از حامیان دولت و حاکمیت معرفی کنند، اما انتشار برخی تصاویر و اسناد از این دانشجو و اظهارات قانع ژاله در رد این ادعاها، منجر به خشم آنها شد.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به انتشار این تصاویر به خصوص تصویر دیدار برخی دانشجویان با آیت‌اله منتظری که صانع ژاله نیز در آن دیده می‌شود، ادعا کرد این دانشجو با روزنامه کیهان همکاری داشته است.

اما یک مسئول نهاد نمایندگی رهبری، در اظهاراتی متناقض با ادعای شریعتمداری، ادعا کرد که عکس مذکور از اساس جعلی بوده است. هرچند دوستان صانع ژاله، پس از طرح این ادعا، دو عکس دیگر از دیدار مذکور با آیت‌الله منتظری را نیز شهید ژاله را در زوایای دیگری در حضور آیت‌الله منتظری نشان می‌داد، در اینترنت منتشر کردند.

ادعای سایت جوان آنلاین وابسته به سپاه پاسداران از همه جالب تر بود که ادعا کرد فردی که با او مصاحبه شده، برادر صانع ژاله نبوده، و نوشت: ادعای تماس تلفنی صدای آمریکا با برادر صانع ژاله در حالی است که وی و سایر برادران و اقوامش به همراه جمع زیادی از مقامات و بسیجیان استان کرمانشاه از عصر امروز در فرودگاه بین المللی کرمانشاه منتظر تحویل جنازه صانع ژاله بوده اند و مشخص نیست این تماس ادعایی چگونه گرفته شده است.

این رسانه وابسته به نظامیان البته مشخص نکرد که اگر فرد مصاحبه‌شونده، قانع ژاله نبوده، پس چرا او بازداشت شده است!



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲۴ پاسخ به “بازداشت برادر صانع ژاله، به دلیل افشای جعلی بودن کارت بسیج و فشار بر خانواده این شهید”

  1. ناشناس گفت:

    دوستان محترم کلمه لطفا هر چه سریعتر خبری از آقای موسوی بدهید و جنبش را از نگرانی در آورید.

  2. منتقم گفت:

    سبز سبزم ریشه دارم من درختی استوارم
    سبز سبزم ریشه دارم من درختی استوارم
    سبز سبزم ریشه دارم من درختی استوارم
    سبز سبزم ریشه دارم من درختی استوارم
    سبز سبزم ریشه دارم من درختی استوارم

  3. ناشناس گفت:

    سبز باشید و استوار ای سروهای باغ شرف

  4. مانی افشار گفت:

    درود به این برادر شجاع.. مردم سبز در کنار شهیدان سبز هستند…
    من هم با ناشناس موافقم..
    اگر بدانید من و خانوادم تو این چند ساعت اخیر چیقدر نگران هستیم! بخدا زندگی ما با زندگی مهندس موسوی گره خورده..

  5. ناشناس گفت:

    چرا مجامع بین المللی سکوت کرده اند؟ ایرانیان خارج از کشور چرا؟ چگونه اجازه میدهند به جسد یک انسان به این شکل بی احترامی شود و مورد سوء استفاده قرار گیرد؟ ظاهراً مظلومیت ژاله روز به روز افزون تر و صدای مظلوم را رسایی نیست.

  6. زنده باد سبز گفت:

    از هرکسی می‌پرسم تا حالا شهید دزدی در تاریخ بشر داشتیم،همه میگن نه،واقعا اینها چه اعمال زشتی را به قدرت پرستان یاد میدهند ،اینهمه مکر رو از کجا یاد گرفتند،شک ندارم که روحشون رو به شیطان فروختند.

  7. سمیه گفت:

    زنده باد قانع ژاله و ننگ بر مامور امنیتی که از جنازه پسر خاله اش هم برای مقاصد کثیفش نمیگذره

  8. سبز فسفری گفت:

    حتی اگر بعداز شکنجه بگوید ماست سفید است من باور نمی کنم .او حرف حقی زده چرا باید د ستگیر شود . قاتلان ازاد برادر شهید در زندان

    این نشان عدالت اسلامی حضرات است .انوقت می گویند چرا حرف این حکومت را کسی باور نمی کند .اسلحه در دست برادران سرکوب گر بود

    نه در دست مردم . اگر منافقین می خواستن بکوشند ۲۲ بهمن این کار را می کر دند .فکر کردید با شهید دوزدی کارتان درست میشود

    خداوند مکرشان را به خودشان برگردان ومکلا الله خیرماکرین

  9. سبز و پاک گفت:

    اینها بهتر یک “وزارت هماهنگی در دروغگویی و بهینه سازی ماستمالی” بسازند!
    واقعا آدم خجالت میکشه که بعضی ها هیچ حد و مرزی برای دروغ سازی خود غائل نیستند.

  10. nashenas گفت:

    montazer hastim ta badare aghaye jale shahide azize sabze ma ra dar barname aghaye zarghami bebinim ke eshan hame chee ra takzib mikonad va baghye majera haman senaryo tekrarye tavab sazi va posidehshdoe sabegh.ama digar hana rangy nadarad hamon mosahebe aval va bad bazdasht va bad mosahebee sad dar sad motefavet goyaye hame chiz hast.
    dorod be baradare korde ma

  11. منصف گفت:

    سلام برهمگی
    خیلی خوب است که حداقل نظرات یک سایتتون بازه چون جرس وبالاترین که از آزادی بیان دارن میترکن واجازه نظرات مخالف رو نمیدین و نظرات را رو به خودی ها هم بستند.آنوقت شما میآیید وازآنها حمایت میکنید!
    درثانی بگیم شما راست میگید وواقعا کارت بسیجش جعلی بوده ولی عقل سلیم میپذیره که کسی بااین همه ریش ازبچه هایی باشه که بعد از روز عاشورا به گروه عاشورائیان نپیوسته باشد.
    امیدوارم عاشورائیان را به بشناسیدولی به کسانی که نمی شناسند میگویم.بعد روز عاشورای پارسال وآن افتضاح رسوا کننده گروهی ازشما که جمعیت کثیری هم هستند از شما جداشدند.من فکر میکنم کسانی که ماندند هم خود را وطن پرست میداننداما قدر تعمل کنید وببینید که ایران از زمان های قدیم حتی طبق اسناد اززمان کوروش وداریوش کبیر هم باایران میانه خوبی نداشتندولی انگار بعضی ها که خود راایرانی میدانند حتی کمی با کوروش هم چپ رافتادند.به خود بیاییم وببینیم چه شده است.
    ایمیلم رو میزارم تا جنبه ی جنبش سبزی هاروببینم. ادبتون وانتقاد پذیریتون رو نشون بدین.

  12. ناشناس گفت:

    وقتی شریعتمداری میخواست اون جملات ننگین و ادا کنه از درون داشت می ترکید ولی وقاحت و به حد کمال رساند و گفت. چاره ای نداشت وقتی دید ژاله با سید سبز دیدار داشته. من همون دیروز به یکی از دوستانم گفتم حکومت فردا اعلام میکنه اون جاسوس ما بوده.

  13. فداییان گفت:

    ما همه سرباز توییم موسوی

  14. جوانه سبز گفت:

    حکومتی که در آن هویت انسانها به صورت آشکار از بین میرود واز کثیف ترین اعمال برای حفظ و بقائ خود استفاده میکند نباید انتظار رفتار انسانی با مردمش را داشته باشیم . اما بگویم که (ما دچار سنگینی سکوتی بودیم که قبل از فریادی لازم بود ) ودیگر این سکوت به پایان رسیده و این رو هم این حکومت فهمیده وهراسان شده.

  15. سرباز میرحسین گفت:

    آقای به اصطلاح منصف!!!!!!!
    اگه چند ثانیه بیشتر فکر میکردی قبله اینکه نظرتو بگی از خودت میپرسیدی چرا تو مراسم شهید ژاله چرا فقط یک عکس منتشر شده یعنی واقعا هیچ عکسه دیگه ای نداشتن
    اگه سری به سایتهایه دیگه میزد ی و عکسایه دیگه ای از شهید صانع میدیدی اینارو نمیگفتی
    من خود تو انجمن سایتایه موزیک عکسایه دیگه ی این شهیدو دیدم
    اینکه بیای یه چیزی بپرونی و بعد یهو بخوای عاشورا رو وسط بکشی که نمیشه داداش
    عاشورارو اگه از تو تلویزیون یا فارس دنبال کرده باشی معلومه باید این نتیجه رو بگیری
    اگه مثله من روزه عاشورا تو خیابونا بودی هیچوقت این حرفو نمیزدی چون اون روز جنبش با سر دادن شعار هایی مثه عزا عزاست امروز روزه عزاست امروز موسوی و کروبی صاحب عزان امروز در حاله سینه زدن بودن
    ماشا الله رژیم در حاله حاضر کاری بجز تهمت و دروغ نداره شما اگر یکم بیشتر تحقیق کنی و حرفایه مسئولان حکومتی رو پیشه هم بزاری به تناقض میرسی
    ماکه همیشه ادبمونو شخصیتمونو نشون دادیم چون ما طرف میرحسینیم و از میرحسین چیز یاد میگیریم
    طرفه مقابلن که حامیه احمدی نژاد هستنو و ازش چیز یاد میگیرن!!!

  16. ناشناس گفت:

    تار مویی از موسوی کروبی خاتمی کم بشه هیچ یک از فتنه گران حکومتی از رهبری گرفته تا پایین در امان نخواهند بود انحراف از انقلاب و اسلام خمینی زمانی شروع شد که خامنه ای مسند قدرت رو گرفت که با بی لیاقتی تمام بسیاری از فرصت های انقلاب رو بر باد فنا داد و انقلاب رو به سقوط کشید

  17. A Green گفت:

    برادر ارزشی “منصف” عزیز
    بدانید که هرچه شما و دوستان و برادران ارزشی شما، بیشتر به این مردم فشار بیاورند جمع بیشتری از این مردم رنجدیده و آزادی خواه به جنبش سبز می پیوندند. لطفا این ادعاها را جایی مطرح کنید که خریدار داشته باشد. اینجا برای این حرفهای بی پایه یک ساندیس زرشک هم نمیدهند.

  18. ناشناس گفت:

    زیبا بود
    فیلم مصاحبه و مصاحبه تلفنی
    در فارسی به این هنر شعری پارادوکس میگن

  19. ناشناس گفت:

    به جای قاتل بستگان مقتول را می گیرند.

  20. سبز گفت:

    خدایا تو دروغگویان را رسوا کن مردمی که عقل ظاهر بین دارن رو به نام تو و نائئب امام تو فریب می دن تو مارو یاری کن و قدرت رو از دست ظالمان و بی خردان به دست دانایان و خوبان بسپار و دل این ملت رو که برا دین تلاشها کردن و سختی ها کشیدن شاد کن و انهایی را که میان این ملت که سالها در کنار هم با صلح زیستند به خاطر اهداف خودشان اختلاف می اندازند و در مقبل هم قرار می دهند از قدرت کوتاه کن

  21. پاوه گفت:

    من امشب ساعت۹در خانه شهید صانع بودم برادرش قانع ازاد شده بود و بنده با ایشان صحبت کردم قطره های اشک بر دیده های پدرشان نشان از مظلومیت این خانواده شریف داشت حتی نگذاشتند که پیکر فرزندشان را هم ببینند

  22. ممتنع گفت:

    خدا خودش هرکه را ستم میکند به سزای اعمالش برساند

  23. ناشناس گفت:

    بیایید دست در دست هم انتقام خون برادر شهیدمان را از دیکتاتور قرن بگیریم لعنت خدا بر شهید دزدان وعده ما فردا سراسر کشور

  24. سبزسبز گفت:

    درود بر روح پاک شهید ژاله