سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » دادخواهی خانواده های شکایت کنندگان از سردار مشفق نزد علمای قم...

دادخواهی خانواده های شکایت کنندگان از سردار مشفق نزد علمای قم

چکیده : همسران ما در حال حاضر به بهانه اجرای احکام فله ای غیرقانونی و در واقع به دلیل شکایت از مداخله گران نظامی که آنان را غیرقانونی بعضاً مهاجمانه و شبانه دستگیر و در بی خبری محض از خانواده، تا مدت های مدید مورد بازجویی های سخت و تحت فشار و بعضا ضرب و شتم و تازیانه قرار داده اند و از اقدامات غیر قانونی در حق آنان و خانواده هایشان فرو گذار نکرده اند، در شرایط سخت زندان به سر می...


مریم شربتدار قدس و فخرالسادات محتشمی پور در نامه ای به ۱۱ تن از علمای قم ضمن بیان شرایط همسران خود و باقی زندانی ها با ابراز نگرانی از وضعیت سیاسی و اجتماعی، رسیدگی و پیگیری بیشتر اوضاع زندان ها را از جانب مراجع تقلید خواستار شدند. این نامه، در دیدار حضوری در دفاتر ۵ تن از علما و در نشستی به همراه چند تن دیگر از خانواده ها به آن ها تقدیم شده است.

متن کامل این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«لایحب الله الجهر بالسوء من القول الامن ظلم»

محضر مبارک حضرات آیات عظام وحید خراسانی- مکارم شیرازی- شبیری زنجانی- موسوی اردبیلی- صافی گلپایگانی- سیستانی- صانعی- جوادی آملی- بیات زنجانی –صانعی – امینی

ما خانواده شاکیان از سردار مشفق و همکاران نظامی اش که طبق اعترافات خود با مداخله در امر انتخابات (برخلاف نظر صریح امام) و اقدامات غیرقانونی، کودتای انتخاباتی را رقم زدند، امروز در آستانه اربعین حسینی شکایت خود را از رفتار غیرقانونی با همسرانمان به محضر رسول الله الاعظم(ص) و ولی عصر (ارواحنا فداه) می بریم و به محضر شما بزرگوار که در مقام مرجعیت شیعه، محل رجوع متدینین و مقلدین خود هستید، عرض حال می دهیم و نسبت به ظلمی که در کشور اسلامی مان توسط دستگاه قضایی، که طبق قانون اساسی باید قوه مستقل باشد، بر ما و عزیزانمان می رود اطلاع می دهیم.

حضرت آیه الله!

همسران ما در حال حاضر به بهانه اجرای احکام فله ای غیرقانونی و در واقع به دلیل شکایت از مداخله گران نظامی که آنان را غیرقانونی بعضاً مهاجمانه و شبانه دستگیر و در بی خبری محض از خانواده، تا مدت های مدید مورد بازجویی های سخت و تحت فشار و بعضا ضرب و شتم و تازیانه قرار داده اند و از اقدامات غیر قانونی در حق آنان و خانواده هایشان فرو گذار نکرده اند، در شرایط سخت زندان به سر می برند.

اینک آقای مهندس صفایی فراهانی حدود ۴ ماه است که از زندان تحت الحفظ به بیمارستان منتقل شده اند تا برای حوادث ناشی از زندان که سلامت قلبشان را به مخاطره انداخته تحت نظر باشند و پزشکان معالج تجویز استراحت در محیط آرام و بی تنش برای او را دارند که مورد پذیرش مقامات قضایی قرار نگرفته است. آقای دکتر میردامادی، دکتر امین زاده و فیض الله عرب سرخی در بند عمومی ۳۵۰ از حقوق اولیه خود مانند تماس تلفنی، ملاقات حضوری، مرخصی و حتی حضور در مراسم ختم و ترحیم عزیزانشان محرومند و اسف ناک تر از این ها، اقدامات کینه توزانه علیه سید مصطفی تاجزاده رئیس ستاد انتخابات کشور در زمان اصلاحات و ریاست جمهوری سید محمد خاتمی است که علاوه بر شکایت اخیر بیش از ۱۰ سال است که از آقای جنتی رئیس شورای نگهبان که متأسفانه از مصونیت قضایی برخوردار است به دلیل تقلب در انتخابات مجلس ششم شکایت کرده است که تاکنون بی نتیجه مانده است.

آقای تاجزاده را که در مرخصی از زندان عمل جراحی سنگین دیسک کمر داشته هنوز از بیماری گوارشی، آرتروز، سینوزیت و نقرس رنج می برد، به زندان بازگردانده و متأسفانه از همان تاریخ ۲۴ مرداد ماه در قرنطینه نگاه داشته اند.

از آنجا که این عزیزان هریک از پایه گذاران و خدمتگذاران صدیق انقلاب هستند، اینگونه رفتارهای غیرقانونی و بعضا غیرشرعی و غیرانسانی با آنها و حتی با فرزندانشان (فرزند دختر آقای عرب که خود مادر طفلی خردسال است) موجب وهن نظام اسلامی و بی حرمتی به احکام شرع مقدس و نیز نفی کرامت انسانی است. لذا بدین وسیله ما همسران این فرزندان اسلام، انقلاب و امام راحل و خدمتگزاران صدیق مردم، تقاضای صدور رسیدگی به وضعیت عزیزانمان و حل مشکلاتی را داریم که کانون گرم خانواده هایمان را نزدیک دو سال است که در معرض مخاطرات جدی قرار داده است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دوم صفر ۱۴۳۲ برابر با هفدهم دی ماه ۱۳۸۹

فخرالسادات محتشمی پور(تاجزاده) / مریم شربتدار قدس(عرب سرخی)

به نمایندگی از خانم ها عفت خطیبی (صفایی فراهانی)، زهرا مجردی (میردامادی)، مهناز اصغر زاده (امین زاده)



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۳۳ پاسخ به “دادخواهی خانواده های شکایت کنندگان از سردار مشفق نزد علمای قم”

  1. ناشناس گفت:

    میرحسین قوی باش. تظاهرات بعدی ما باید جلوی اوین باشد…

  2. ناشناس گفت:

    به خدا قسم از رنج وظلم وستمی که به این خانواده ها و عزیزان دربندشان در زندان میرود ما هم روزگار خوشی نداریم و زندگی و شای های آن دیگر برایمان معنی و مفهومی ندارد.
    به امید پیروزی حق بر باطل

  3. علي علوي گفت:

    اگر رهبر انقلاب از حمایت‌های فراقانونی، نابجا و ناموجه از احمدی‌نژاد دست بردارند و مجلس و قوه قضاییه را آزاد بگذارند، عدم کفایت سیاسی احمدی‌نژاد محرز است

  4. ناشناس گفت:

    زندانهای ما از هتل هم فراتر رفته و تبدیل به بهشت شده . اگر به لیست نامهای زندانیها نگاه بیندازید ملتفت منظور بنده خواهید شد.واقعا چه کسی باور میکرد که مسولانی که تصویرشان را از شیشه تلویزیون می دیدیم حال باید از پشت میله زندان ببینیم . البته اگر بشود دید و از احوالشان خبردار شد.

  5. تحول سبز گفت:

    خانم قدس و محتشمی پور از اینکه چنین زجری را متحمل می شوید بسیار نگرانیم. اما آیا بهتر نیست نمایندگی خود را کمی گسترش بدهید و از طرف تمام زندانیان خصوصا آنانکه بی نام و نشان هستند هم به مراجع نامه بدهید. مثل خانواده حسن پوریان (کارگر لر روزمزدی که فقط ۲۰ سال دارد) تنها نان آور خانواده شان اینک در زندان اوین است. و حتی کمیته امداد که قبلا مستمری ماهیانه بیست هزار تومانی به آنان می داد این مستمری را قطع کرده. مادر این خانواده در پائین ترین وضعیت بهداشتی و درمانی دچار بیماری سل شده و فرزندان کوچک خانواده از کمترین امکانات آموزشی بهداشتی و رفاهی محرومند. خواهش می کنم به این خانواده ها هم توجه کنید. اینان که کاملا گمنامند و در گمنامی خود علمدار جنبش سبز شده اند./

  6. شهربانو گفت:

    سلام و درود بی کران خدا ودعای خیر ملت ایران بر شما زنان مبارز وآزاده باد.

  7. ناشناس گفت:

    راستی آقای رفسنجانی گفته خود را ملزم به تبعیت از رهبری می داند. احتمالا سایت کلمه در مقابل یه سری حرفها کر تشریف داره. شما که بیانیه هاشمی را زدید این خبر را هم بزنید.

  8. علی گفت:

    از اول انقلاب درو کردن انقلا بیون شروع شد و حالا نوبت این بندکان خدا رسیده است . بزودی نوبت اقایان کروبی موسوی و هاشمی میرسد و بعد از ان بوبت کسی هست که خودتان بهتر می دانید کیست. اینده سیاهی در پیش است. خدا به فرزندانمان رحم کند

  9. ناشناس گفت:

    به خانواده های زندانیان سیاسی تذکر می دهم که از درج نام مرجع مردمی و استاد اخلاق حضرت آیت الله العظمی علی محمد دستغیب شیرازی غفلت کرده اند. ایشان کسی است که سال گذشته به واسطه انتقادها مورد هجوم سختی قرار گرفت و از طرف دیگر به واسطه حلقه ای از ایثارگران شیراز که گرد ایشان جمع شده اند کودتا گران و متقلبان نتوانستند پایگاه ایشان را که یکی ازخطوط مقدم جبهه مبارزه با زور و تزویر و تحجر و تقدس گرایی است را تعطیل کنند و استخوان در گلوی حاکمان شده البته نام مراجع دیگر تقلید مانند مظاهری، شیرازی، قمی طباطبایی، روحانی، صادقی تهرانی هم باید اضافه می شد. باید دایره مکاتبات بازتر شود. به امید آن روز که در کشوری به نام ایران مترقی زندگی کنیم که ملاک و فصل الخطاب قانون باشد نه فرد.

  10. میلاد گفت:

    درود بر شما که عزیزان آزاده تان در اسارت این دژخیمان و سران دروغ اند
    به امید آزادی

  11. رضا گفت:

    من فقط به دیک جمله از پیامبر بسنده میکنم:
    المک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم
    یک کشور با کفر بر جا می ماند اما با ظلم هرگز
    در پناه ایزد

  12. ناشناس گفت:

    الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم…

    فکر کنم فراموش کرده اند!!!!

  13. دیکتاتور ستیز گفت:

    دیکتاتور ! با در بند کردن عزیزان ما راه به جایی نمیبری. تنها امید ادامه حکومت تو آزادی زندانیان سیاسی و احترام به قانون و آرای ملت است.

  14. اب لمبو گفت:

    نظری ندارم

  15. برديا گفت:

    درود بر زنان سبز مبارز راه آزادی ، به امید آزادی همه ما ببه ویژه زندانیان در بند حکومت استبدادی.

  16. من گفت:

    پس چرا به حضرت ایت الله دستغیب که اتفاقا چندی پیش خانم محتشمی پور با ایشان دیدار داشتند، نیست؟؟!

  17. بهمن گفت:

    یا حسسسسسسسسسسسسسسسیییییییییییییییییییییییییییییییینننننننننننننننننننننننننننن
    میر حسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسییییییییییییییییننننننننننننننننننننننننننن

  18. معین گفت:

    با یک نگاه به صف مخالفین مثل:(موسوی-کروبی-هاشمی- فرزندان بهشتی،مطهری،امام وبسیاری از علما ) و یک نگاه به صف موافقین مثل:(جنتی- مصباح- احمدی نژادوامثالهم) صادقانه باید قبول کنیم که انقلاب واژگون شده است و فقط مردم میتواند اقدام نماید به شرطی که این امید با طرح یارانه شکست نخورد

  19. ناشناس گفت:

    بحقوق بشر شکایت کنید و خانواذه های حلوی ذرب خقوق بشر تجمغ کنند

  20. جوانشیر گفت:

    **میرِمان بخواهد، عوامل افراطی و فتنه و مفسدان قضایی و… را به قعر جهنم می فرستیم تا ملّت نازنین ایران را از دستان کثیف این جانیان و این خائنان و این دشمنان درونی نجات دهیم

  21. mohajere sabz گفت:

    zanan, mardan iran, va dar rase hame khaterate hamye ma az 8 sal jan ke be janbaziha va esarathe behtarin va rashidtarin javanane vatan parast esteghlal va marzhaye khod ra hefz nemood emrooz nzi hamchenan be paye an khonha dar barabarzaleman va kasani ke an rozegaran khod baraye jang shoar midadand va sar az vilahayeshan dar eurupa va..dar miavardand istadeh ast .chon agah shodeast.chon bishomar ast.va rah ra bahamin setareha mitavan yaft.amin ya rabaal alamin.

  22. زنده باد سبز گفت:

    در جواب ناشناس کلمه کر نیست شما درست نخوندید اگر متنی که کلمه گذاشته نگاه کنید این قسمت هم هست،که من از رو همون متن کپی کردم اینجا گذاشتم

    “وی تاکید کرد: دیدگاه اینجانب با رهبری در کلیات تفاوتی با یکدیگر ندارد و طبیعی است که در اجرا میان افراد اختلاف دیدگاه وجود دارد و در همین زمینه نیز خود را ملزم به تبعیت از دستورات ایشان می‌دانم”.
    کلمه دنیایی‌ از صداقت،بینایی ،شنوایی و آگاهیست،اشتباه خود را به گردن کلمه نیندازید.

  23. عبد خدا گفت:

    دروغ گویان و متظاهرین به دین دستشان پیش مردم فهیم رو شده.انگار اینها چشم و دل خود را به روی تاریخ بسته اند .وعدۀ خدا حق است . از خدا میخواهم که این عزیزان هر چه زودتر به آغوش خوانواده و ملت برگردند .

  24. حامی سبز گفت:

    برای نجات زندانیان سیاسی یک راه بیشتر وجود ندارد و آن اینکه در یک فراخوان عمومی از کل ایران
    در روز معین با راهپیمایی به سمت زندان اوین وحمله به زندان ودر نهایت آزادی زندانیان ویا زندان را به تسخیر در آوردن…..

  25. فرزند ایران گفت:

    تا طلوع راهی نیست استوار باید بود روزگار خدایان دروغین به غروب گراییده ودستهای خون آلودشان نابهنگام از جیبهای تدینشان بیرون کشانده شد آن هنگام که برای ماندگاری مسند به ظاهر خداییشان جوانان پاک سرزمین را قربانی کردند وآگاه نبودند که خون ناحق هرگز پاک شدنی نیست این است وعده خدای هستی …

  26. سلام
    میدونم افتخاریه براتون ما میایم سایتتون نظر میزاریم چون به هر حال حساب میشید اما
    ۱- ایات اعظام عظمت از لقبشون معلومه اینه که جای سواله شخصی مثل خانم تاجزاده! با چه رویی نامه نوشته کی میگه ازادی نیست اینم ازادی!
    ۲- این اقایون و رهبر کودتاچی شون جناب اقای رهجو ! وامدار انقلابند نه طلبکار
    ۳- فعلا بسه بیش از ظرفیتتون احترامتون کردم
    والعاقبه للمتقین

  27. علی سبز110 گفت:

    میر حسین خاتمی قوی باشید پروردگار با ماست

  28. ف1 گفت:

    چو میر حسین نباشد تنم وازگون

  29. مجمع نجات ایران گفت:

    با توکل بر خدا و با اقتدار سبز ملی روزی همه زندانیان مظلو م را آزاد خواهیم کرد…

  30. Meysam گفت:

    سلام
    من عضو هیچ جناهی نیستم.فقط آرمانهای امام راحل و مقام معظم رهبری برام مهمه.ولی هم میهنان عزیز اگر اتهامات این آقایان راست باشد چطور؟من کاری ندارم که آزادی هست یا نه.چون هرکس از آزادی یک برداشت داره.چرا هیچ کدوم از این آقایان که سرمایه های انقلاب هستند موضع خودشونو علنی اعلام نمی کنند؟مگر غیر از اینه که ما دنبال جامعه مهدوی هستیم؟فرض بر اینکه تو انتخابات تقلب شده آیا رفتار این آقایان برای اینکه به قدرت برسند درست بود؟آیا برای حفظ نظام بهتر نبود سکوت کنند؟مگه ملا امیرالمومنین ۳۰ سال سکوت نکرد تا دین رسوالله زنده بماند؟
    چند نفر از شما صحبتهای آقای مشفقو گوش کردید؟
    چرا احتمال نمیدید این صحبتها راست باشه؟
    ما همه باید یک دل باشیم مهم اینه که این انقلابو به صاحی اصلیش برسونمیم.لازمه این کار اینه که از خودمون شروع کنیم ببینیم اگه آقا بیاد به ما به چه چشمی نگاه میکنه؟
    سبحان الله.

  31. فونیکس گفت:

    آخر کار همه حکومت های خودکامه نابودی و همه دیکتاتورها آتش دوزخ است
    به فضل خدا به زودی همه خائنین به ملت ایران نابود خواهند شد
    نترسید نترسید و ادامه دهید
    خدا با ماست