سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آقای لاریجانی! حقوق عزیزان ما پایمال شده، جانشان هم در خطر است...
» نامه سرگشاده همسران تاج‌زاده و نوری‌زاد به رئیس قوه قضائیه

آقای لاریجانی! حقوق عزیزان ما پایمال شده، جانشان هم در خطر است

چکیده :ما در دومین روز اعتصاب غذای آقای نوری‌زاد و ادامه روزه های اعتراضی آقای تاج‌زاده اعلام می داریم که نه تنها حقوق مسلم عزیزان ما، و به تبع آن خانواده هایشان، پایمال شده است بلکه جانشان نیز در معرض خطر است. و اینک به دنبال اطلاع رسانی احوال همسرانمان، مجدانه از شما تقاضا داریم که دستور رسیدگی به وضعیت بحرانی این عزیزان و پاسخ گویی قانونی به مطالباتشان داده شود. در غیر این صورت برای پیشگیری از هرگونه خطری طبق وظیفه قانونی، شرعی و انسانی خود، اقدامات دیگری را پیش خواهیم گرفت که ممکن است هزینه های بیشتری را برای متخلفین از قانون به وجود...


اخلال در امنیت کشور، کار عمله‌ی ظلم است، نه همسران ما و سبزهای منتقد مشفق

فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد، و فخرالسادات محتشمی پور، همسر سید مصطفی تاج‌زاده، با ارسال نامه‌اش مشترک و سرگشاده به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، تاکید کردند: اخلال در امنیت کشور و سیاه نمایی و سیاه کاری را نه همسران مؤمن و غیرتمند ما و همه سبزهای منتقد مشفق و جوانان پاک این دیار بلکه، عمله ظلم که تحت فشارهای سخت در دستگاه های امنیتی و قضائی رخنه کرده اند، مرتکب شده و می شوند.

به گزارش کلمه، در این نامه همچنین همسران این دو زندانی سیاسی تصریح کرده‌اند که: نه تنها حقوق مسلم عزیزان ما، و به تبع آن خانواده هایشان، پایمال شده است بلکه جانشان نیز در معرض خطر است.

آنها خطاب به رئیس دستگاه قضایی نوشته‌اند: اینک به دنبال اطلاع رسانی احوال همسرانمان، مجدانه از شما تقاضا داریم که دستور رسیدگی به وضعیت بحرانی این عزیزان و پاسخ گویی قانونی به مطالباتشان داده شود. در غیر این صورت برای پیشگیری از هرگونه خطری طبق وظیفه قانونی، شرعی و انسانی خود، اقدامات دیگری را پیش خواهیم گرفت که ممکن است هزینه های بیشتری را برای متخلفین از قانون به وجود آورد.

متن این نامه را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای صادق لاریحانی
رئیس محترم قوه قضائیه

با سلام و تسلیت ایام عزای حسینی

مستحضرید که حدود چهارماه است همسران ما، آقایان سید مصطفی تاج‌زاده و محمد نوری‌زاد به شکل کاملا غیرقانونی در قرنطینه اوین به سر می برند و این اقدام غیرقانونی هرگز توسط ایشان و ما و خانواده هایمان به رسمیت شناخته نشده است و اعتراضات خود را نیز به اشکال گوناگون اعلام کرده ایم که متأسفانه هیچ گونه پاسخی دریافت نکرده ایم.

جناب آقای لاریجانی!

مستحضرید که هنوز چند روزی از نامه ای که توسط ما و تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی که ایشان نیز از حقوق اولیه خویش از جمله تماس های تلفنی و ملاقات های حضوری با عزیزانشان محرومند، خدمت شما ارسال شد، نگذشته در آغازین روزهای محرم در کمال اعجاب ما را با خبر ممنوع الملاقات شدن عزیزانمان روبه‌رو کردند! اینک نمی دانیم آیا مطالبه حقوق اولیه زندانی بی گناه که به ستم اسیر چنگال بی عدالتی شده است توسط خانواده اش باید موجب تضییق و فشار مضاعف شود؟!

جناب آقای لاریجانی!

برای ما موجب تأسف و تأثر فراوان است که در ایام محرم الحرام و عزای حسینی، عزیزان خدوم و ایثارگرمان در قرنطینه زندان اوین که هرگز قرار نبود قرارگاه هیچ زندانی سیاسی منتقدی باشد، عزادار سرور آزادگان هستند و تأسف بیشترمان برای برخوردهای زشت و زننده ای است که تحت لوای قانون و به واقع در اوج بی قانونی با آنان می شود! تشکیل پرونده جدید و دادگاه فرمایشی بدون حضور وکیل برای آقای نوری‌زاد به شکل عاجل و بی ادبی و هتاکی های قاضی مؤدب به ساحت ایشان و ممنوع الملاقات کردن آنان در شرایط بیماری و نیاز به مداوا و معالجه تحت نظر پزشک متخصص، منجر به اعتصاب غذای آقای نوری‌زاد و روزه سیاسی و اعتراضی آقای تاج‌زاده شده است که در صورت ادامه آن، بی شک مخاطراتی برای سلامت آنان به وجود خواهد آمد.

رئیس محترم قوه قضائیه!

در ایامی که نقض حقوق بشر در ایران بهانه ای برای محکومیت کشورمان شده است، ادامه مظالم وبی عدالتی ها در نظام قضائی جمهوری اسلامی کمک به دشمنان ما خواهد کرد که ادعاهای خود را بدون هیچ هزینه ای ثابت خواهند نمود و ما معتقدیم اخلال در امنیت کشور و سیاه نمایی و سیاه کاری را نه همسران مؤمن و غیرتمند ما و همه سبزهای منتقد مشفق و جوانان پاک این دیار بلکه، عمله ظلم که تحت فشارهای سخت در دستگاه های امنیتی و قضائی رخنه کرده اند، مرتکب شده و می شوند.

امروز ما در دومین روز اعتصاب غذای آقای نوری‌زاد و ادامه روزه های اعتراضی آقای تاج‌زاده اعلام می داریم که نه تنها حقوق مسلم عزیزان ما، و به تبع آن خانواده هایشان، پایمال شده است بلکه جانشان نیز در معرض خطر است. و اینک به دنبال اطلاع رسانی احوال همسرانمان، مجدانه از شما تقاضا داریم که دستور رسیدگی به وضعیت بحرانی این عزیزان و پاسخ گویی قانونی به مطالباتشان داده شود. در غیر این صورت برای پیشگیری از هرگونه خطری طبق وظیفه قانونی، شرعی و انسانی خود، اقدامات دیگری را پیش خواهیم گرفت که ممکن است هزینه های بیشتری را برای متخلفین از قانون به وجود آورد.

ولله عاقبه الامور

فخرالسادات محتمشی پور (همسر سید مصطفی تاجزاده)

فاطمه ملکی (همسر محمد نوری زاد)



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۱۳ پاسخ به “آقای لاریجانی! حقوق عزیزان ما پایمال شده، جانشان هم در خطر است”

  1. بامداد سبز گفت:

    ای ظالمان
    ای از خدا بی خبران
    بدا به روزگارتان اگر بلایی بر سر نوری زاد نازنین بیاید

  2. پیر سبز گفت:

    درود خدا بر هردو زندانی دانشمند اسیر فرعونیان ، وزنان ادیب و صبورشان . سئوالی دارم از قاضی القضات ، چگونه است دکتر شکوری راد با طرح تبریک شما وبرادرتان ( شاید هم شنیده دکتر نادرست بود ) به رئیس منتخب جمهور ، همانروز بازداشت وروانه زندان میشود ؟ ولی غاضی در سه دقیقه بدون وکیل و… محاکمه ،محکوم و با توهین وفحش اسیرتان را تهدید وبدرقه میکند؟ واب از اب تکان نمیخورد ؟ درحالیکه شکایت تاجزاده ده ساله ابمیخورد وخبری نیست ؟ یا ۷نفر شاکی از سردار مشفق بلافاصله دستگیر وزندانی میشوند / جناب قاضی القضات در کجای تاریخ اینچنین سراغ دارید ؟بروید با پدر خانم مشورت کنید ویاد بگیرید.

  3. فرهاد گفت:

    با سلام و درود فراوان بر آقایان نوری زاد و تاج زاده و خانواده محترم و صبور ایشان . بایستی به عرض برسانم که دستگاه قضائی برای افکار عمومی هیچگونه ارزشی قائل نیست و فقط دستور اربابان قدرت را اجرا می کند تا شاید چند روزی بیشتر حکومت کنند .

  4. roshn zamir گفت:

    dar keshvary zendegy mikonim ke edeaye peyrovy az shakhsyaty mikonad dar moghabele shakhse digary ke ham dinash nabod dar moghabele ghazy bara bar minehsinad va sar anjam mahkom ham mishavad.kokast an molaye bozorge ma va nabebe bar haghe ou sahebe asr va zamn ke bebinad dar in keshvar che migozarad ba name pedarash va jadash .
    aghaye larijane tarikh be ghezavat kahhad neshast in ayam ra in amalkard ra yaghin bedanid ke hargez in amalkarde dogane va masonyate barkhi ke joz adame esteghlalae an ghove ra nadard faramosh nakhahad shod ary faramosh nakhahad shod.

  5. دوستدار نوری زاد گفت:

    لطفا به خانم فاطمه ملکی بگویید یک نامه به همه مراجع ایران به صورت سرگشاده بنویسد و وضع همسر گرامیشان را توضیح دهد…تیری در تاریکیست احتمال پیگیری مراجع هست…

  6. سبزه گفت:

    آقای نوری زاد خدای نکرده طوریشون بشه کاری میکنیم که به التماس بیفتید ای قاتلان عادل نما…

  7. حسین گفت:

    جناب اقای لاریجانی: اگر روزی انشاالله دستگاه میزان سنجش ظلم وجنایت اختراع وببازار عرضه شود وظالمین نیز بطور خود کار معرفی گردند جای ورتبه خود را در چه ردیفی مشاهده میفرمایید ؟ دوم سوم مسلما نه بیشتر …

  8. فریبا گفت:

    باسلام خانم نوری زاد ضمن تبریک گفتن به بانوی محترم برای داشتن چنین همسرو پدر برای فرزندانتان عاجزانه به عنوان خواهرشما درخواست میکنم از اقای نوری زاد بخواهیددست از اعتصاب خود بردارند وجود ایشان سخن ایشان وکلام نافذشان خیلی خیلی برای مادرشرایط کنونی مفیدتر است تا خدای ناکرده نبودشان سلام گرم مارا اگر توانستید به ایشان برسانیدخداوند پشت وپناهشان باشد

  9. تراب. الف گفت:

    خواهران عزیز

    اگر نامه دادن اثری داشت که نامه ی سعیدی سیرجانی به رهبری اثر می کرد و کار به اینجا که امروز هست نمی کشید!

  10. سبز گفت:

    کل یوم عاشورا کل عرض کربلا

  11. اوا گفت:

    خدا کند به حق این ماه که سراسر ان بر مصیبت مظلومیت خاندان پیامبر مرثیه میخوانیم بتوان حق این ذلت ناپذیران را گرفت.

  12. ارش کمان دار گفت:

    شما که بحساب خودت میخواستید عدل علی برقرار کنید پس چی شد

  13. یک رزمنده گفت:

    کو گوش شنوا .می دانی چرا چون می ترسند به نامه شما پاسخ دهند بعضی ها به انها بگویند شما هم طرفدار فتنه شدی . اگه برای خدا باشد . توجه به خواسته شما می کنند درد دل شما و مردم را گوش می دهند.