سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » رنج ناکسان از شما در این است که بنای افشای آنان را دارید...
» نامه محمد نوری زاد به همسر شهید همت و همسر شهید باکری

رنج ناکسان از شما در این است که بنای افشای آنان را دارید

چکیده :، مباد نفرینمان کنید و غیرت خاموش ما را نشان شوهران خود بدهید و بگویید: اینان همان میراث خواران سفره خونین انقلابند؟!! ای کاش ذره ای از بلندای آوازگی شما با ما نیز بود، و ما، ازحنجره خسته شما فریاد می زدیم: ای خدا ببین به اسم دین، چه ، به روز دین تو آورده اند، و به اسم تو، چگونه پوست از تن خصلت های ناب تو دریده...


محمد نوری زاد در نامه ای به همسران شهید باکری و همت با اشاره به حرمت شکنی هایی که نسبت به خانوده شهدا همت و باکری در هفته دفاع مقدس شد نوشت: رنج و نفرت ناکسان از شما، در این است که چرا شما چراغی از چراغانی بساط عیش آنان نیستید و در مقابل بنا بر افشای ذات زالوی آنان دارید.

متن کامل این نامه که در وبسایت نوری زاد به چاپ رسید به شرح زیراست:

سلام ای غریب افتادگان ورطه بلا، و ای جام نوشان برکه اندوه . شنیده ام جماعتی از اهالی حیات وحش، کمر به ضرب و شتم و اهانت شما دو تن بسته اند؛ و به فرموده، حساب شمایان را از حساب همسرانتان جدا کرده اند. ای کاش آنانی که همه چیز دارند الا عقل، می دانستند که در حساب محکم انقلاب، از همان روزی شکاف افتاد که: حق، جای مبارکش را با «من»آنان عوض کرد. از همان روزی که: مردن از اندوه ربوده شدن خلخال آن زن یهودی، به شوخی گرفته شد. ازهمان روزی که تماشای قاب خالی وعده های انقلاب، عادت جاری انقلابیون ما شد. و بختک عادات سخیف بزرگان ما، به فرشتگی تفسیر گردید. از همان روزی که جمعی از روحانیت ما، به استخدام درآمد و عهد حیثیتی اش را به ثمن بخس فروخت، و جماعتی از جاماندگان صف آزادگان، خانه بر شن ساختند و وسعت سلطه سابق خود را از دل ها و مقام مناجات، به سهام مخابرات نقل مکان دادند.

گناه شما ای بانوان حرم حیا، در این است که آزادگی را همچنان با تماشای قامت فهم همسران خود تعریف می کنید. و حال آنکه خود خوب می دانید: مدتها ست تعریف تازه ای به ساحت صاحب نامان ما راه یافته است. این که: بر جنازه های قبرستان گندیدگی، می شود نقاب حیات بست. می شود دیگ مسین دروغ بر سر نهاد و صدای بنگ بنگ آن را به اسم فکر و اندیشه به خورد خلق الله داد. ای من فدای تنهایی شما، مباد نفرینمان کنید و غیرت خاموش ما را نشان شوهران خود بدهید و بگویید: اینان همان میراث خواران سفره خونین انقلابند؟!! ای کاش ذره ای از بلندای آوازگی شما با ما نیز بود، و ما، ازحنجره خسته شما فریاد می زدیم: ای خدا ببین به اسم دین، چه ، به روز دین تو آورده اند، و به اسم تو، چگونه پوست از تن خصلت های ناب تو دریده اند.

کاش ای بانوان وادی حیا، ما غباری بودیم بر چهره چادر شما، و با شما از فراز نفرت هایی می گذشتیم که دامنگیر انقلاب شده است. و از همان فراز آرزوهای برنیامده انقلاب، به همه رنجدیده ها و رمیده ها می گفتیم: آهای قهر کرده ها، به خدا قسم، خدا نه این است که این جماعت نشان ما وشما می دهند. خدا، کی و کجا بر دروغ و تزویر و غارت و پلیدی، آغوش می گشاید؟؟ خدا، کجا ذلیل زاویه های تنگ فهم ما می شود؟ برکت، بارانی از بارش رحمت خداست. انصاف و عدل، خورشیدی از گرمای وجود اوست. و فردا، نشانه ای از آبشار پروردگاری خداوندست.

خواهران من، نفرین به من که رایحه رنج شما را به دنیا خواهی و جدایی از راه درخشان همسرانتان تفسیرکنم. شما نیک می دانید، اما من نیز می گویم که: رنج و نفرت ناکسان از شما، در این است که چرا شما چراغی از چراغانی بساط عیش آنان نیستید و در مقابل بنا بر افشای ذات زالوی آنان دارید.

سرتان سلامت، چادر پاکدامنی شما، پرچم فهم ما

محمد نوری زاد – مهر ماه



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۴۵ پاسخ به “رنج ناکسان از شما در این است که بنای افشای آنان را دارید”

  1. ناشناس گفت:

    ای کاش این پرسش، یک پرسش فراگیر باشد: »خدا، کی و کجا بر دروغ و تزویر و غارت و پلیدی، آغوش می گشاید؟؟«

  2. ای جنبش سبز فکر کن گفت:

    خدا وکیلی ایا واقعا شما خود را رهرو شهیدان میدانید من از این خانواده های محترم میخواهم کمی فکر کنند واز ارواح طیبه این شهیدان کمک بگیرند و مطمئن باشند که موسوی خلاف ان کاری را میکند که شهیدان دوست دارنند

  3. ناشناس گفت:

    زنده باد شیر دربند نوری زاد عزیز…. خدایا ما را شرمنده بیت محترم شهیدان بزرگ باکری و همت نگردان…

  4. سیدجعفر گفت:

    احسنت بر این شیر غران

  5. ebrahim گفت:

    kare sadha sad hezaran tigheye shamshir kard arash norizade aziz baz ham be ne vise

  6. عبد الصمد گفت:

    آفرین بر این قلم که در خدمت زر و زور وتزویر ودین فروشی قرار نگرفت

  7. حسین گفت:

    درود و سلام خدا بر همه آزادی خواهان
    خا از ما نگذرد اگر پشت شما را خالی کنیم!

  8. استقامت سبز گفت:

    سلام بر همت وباکری – درود بر نوری زاد وموسوی

  9. بامدادسبز گفت:

    تو فوق العاده ای نوری زاد ،
    آفرین به آن قلم زیبا و آزاده ات
    نوشته هایت عجیب به دل می نشیند
    می دانی تو گل سرسبد و افتخار جنبش سبز مردم هستی

    فقط از خدا هر روز می خوام که خودش نگه دارت باشد و حفظت کند
    درود بر تو

  10. ناشناس گفت:

    سلام بر محمد وبر شمشیر او سلام بر محمدو توتم او سلام برمحمد وصداقت او

  11. فرزند شهید گفت:

    بسیار زیبا و حماسی بود
    یا حسین میرحسین

  12. محسن گفت:

    ای خلاصه‌ی شرافت و مردانگی، نوری‌زاد! خوشا به حال خدا که دوستانی چون تو دارد، خوشا به حال زمین که چون تویی بر آن گام می‌نهد، خوشا به حال آن زندان که تو در آن لحظه‌ها و ثانیه‌ها را مبارک می‌کنی، و خوشا به حال ما سبزها که سپهسارانی چون تو داریم.
    مرد! کِی چنین اوج گرفتی و بر فراز ایستادی که ما غافل ماندیم؟! نامت طنین مهربانی و خوبی است، کلامت هوای حقّ و عدالت با خود می‌آورد، و شانه‌هایت پذیرای خستگان است.
    ای زاده‌ی نور که همه نوری، سلام و صد سلام از ما به تو!

  13. حسن گفت:

    چقدر پر معنا بود. باشد تا آنانی که باید، فهم کنند

  14. ناشناس گفت:

    marg bar diktator

  15. احسان یوسفی گفت:

    مدیرای کلمه چرا امروز روزنامه نذاشتید؟!خوابید یا خودتون رو زدید به خوابی ۵۰ تومن خرج چاپگرم کردم که روزنامه پرینت بگیرم اما شما….بجمبید دیگه اه

  16. ونوس گفت:

    میشه یه نفر بگه آقای نوری زاد این نامه ها رو چه جوری میفرستن بیرون زندان؟ مگه ایشون تو انفرادی نیستن؟ حتی تو انفرادی هم نباشه چقدر راحت نامه هاشون رو به بیرون منتقل میکنن. خیلی عجیبه!!

  17. یار کاوه گفت:

    پرچم های قلعه کاوه همچنان در اهتزاز هستند و پایین نخواهند آمد
    شاید ما فراموش کرده بودیم که … زنده است و تنها به بند کشیده شده است، مدتی است بندهایش را پاره کرده است
    اما کاوه همچنان با نامه هایش پرچمش را برافراشته نگه داشته است.
    باید فریدون را یافت،
    درود بر شما بزرگ مرد ایران زمین
    فریدون خواهد آمد
    به امید خدا

  18. سبز اندیش گفت:

    درود بر شهیدان باکری و همت

  19. abderahman گفت:

    ای آزاده ی در بند،ای حرّ زمان ما،ای قهرمان صدق وصفا!
    صدای توفریاد دل من است وبسا کسان بی شمار.تورادوست داریم وبه آنچه عشق می ورزی،عاشقیم.پیروزی وسربلندی ات مستدام!

  20. عبداله گفت:

    یعنی من می مونم در رسای قلمت چه بنویسم

  21. حامد پالیز گفت:

    خدمت سایت کلمه

    چند روز پیش ایمیلی به شما دادم اما جوابی دریافت نکردم بنده قصد داشتم چند قطعه فیلم با مضامین مختلف و مرتبط با حوادث بعد از انتخابت برایتان ارسال کنم اما به دلیل حجم آثار و البته شاید کندی سرعت اینترنت متاسفانه موفق به ارسال آنها نشدم حالا از شما سوالی دارم آیا امکان ارسال آثار از طریق پست و آدرس پستی وجود دارد یا خیر؟

    کلمه: لطفا ایمیل خود را در اختیار سایت کلمه قرار دهید.

  22. سمیه گفت:

    واقعا زندان های ما چه گوهر هایی تو خودشون دارند .یعنی واقعا لاریجانی و دادستان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و قضات نا عادل و .. از خدا و پیغمبر خجالت نمیکشن؟ یا شایدم مبلغ و هزینه این خجالت از طرف … به اینها پرداخت شده ؟ و…هم خدا باهاش مشورت میکنه و عذاب وجدان نداره

  23. ناشناس گفت:

    سلام بر شهیدان همت ،باکری و …

  24. آرمان گفت:

    این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید
    نوبت ز ناکسان شما نیز بگذرد!
    ya hosein

  25. شهاب الدین گفت:

    این رسم دیرین منافقان متذور است. وقتی آتش ظمشان شعله می کشد.دامن هر چه بیرون از دایره تنگ نظری شان باشد میگیرد.همسران محترم شهدا ما همه مردم ایران با شما هم دردیم . مبادا ما را جزء آن عده قلیل ظالم و متوهم بحساب آورید.

  26. حسن گفت:

    درود بر نوریزاد ودیگر دلاوران عرصه جنیش سبز

  27. sabz گفت:

    میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت / میخاری و مستی ره و رسم دگری داشت

  28. شیدا گفت:

    درود بر غیرت وشرفت ای مرد با فهم و با کمال .
    و ای ننگ بر کسانی که این حنجره حقیقت طلب را در بند کرده اند .

  29. بسیجی ایرانی گفت:

    راستش چیزی برای گفتن باقی نموند بسیار کامل بود و امیدوارم خانواده بزرگوار شهدا ما را بخاطر بی توجهی ببخشند

  30. حسين گفت:

    فقط خجالت کشیدم…
    مرگ بر دیکتاتور…

  31. دانيال د گفت:

    با سلام خدمت مجاهد نستوه دشت بلا خیز ایران عزیزمان در این روزهای سخت اسارت، حاج محمذد آقا امیدورم همیشه موفق و پاینده باشی و ما را در شناسایی راه درست کمک نمایی. همچنین ادای احترام دارم به همسران صبور مردان بزرگ دیروز و پرچم هدایت امروز من.

  32. کمال گفت:

    درود به غیرتت برادر بدون تردید ازادگان از این همه تظلم ازرده اند اینجاست که باید بگوییم “کجایید ای شهیدان خدایی “

  33. عبدالله گفت:

    نمی خواهم شعار دهم و یاجرات نداشته خود را با تایید شما ارام کنم بنده همرزم ان بزرگوار البته در مناطق دیگر بودم شما برسر پیمان خود با خدا ایستادید و بزرکترین افتخار ما شاید این باشد که تقوا پیشه کردیم من به واقع از دیدن شما و تمام انسانهایی که با خدای خود پیمان بستند و جان خود را ضامن این معامله نمودندخجالت میکشم . از دیدن شهدا بخصوص همت و باکری خجالت می کشم موقعیکه می پرسند خانواده ما چه گفتند که اینگونه انها را مورد بی حرمتی و هتک قرار دادند و شما ساکت بودید. بخدا خجالت می کشم خجالت میکشم اما تنها وعده الهی که مرا دلخوش میدارد حضور انسانها بدون هیچگونه یاوری جز خدا در برابر عدل او ست (وسیعلم الذین ظلمو ای ینقلب منقلبون ) درود خدا بر شاگردان بنت علی (ع) زینب کبری

  34. سعيد گفت:

    در مظلومیت این شهیدان همین بس که هنوز مورد سوء استفاده سایتی مثل سایت کلمه قرار می گیرد. واقعا دیدن عکس های مظلوم آنها بر پیشانی این سایت منحرف قلب مرا به درد آورد

  35. قدير گفت:

    جوری از این شهیدان یاد می کنید که انگار اینها متعلق به جنبش سبز هستند. طرفداری خانواده آنها از جنبش سبز و انحراف آنها هیچ ربطی به این شهیدان ندارد.

  36. ناشناس گفت:

    قدر دلاورانی چون باکری،همت،نوریزاد و …. را می دانیم

  37. ناشناس گفت:

    اهالی حیات وحش رو خیلی خوب گفتی!!!دمت گرم نوریزاد جان!خنکککککککک شدم

  38. afshin گفت:

    dorod be sharafetan va rahmate khoda be hamsaranetan.man va pedare janbazam madyone an shohada hastim. alan mifahmam ke pedaram chera az nime rah mandan az ghafeleh azabe sakhtiyo tahamol mikoneh.kash in safar gesmate ma mishodo nemididim in rozaro

  39. احسان گفت:

    سلام امیدوارم حاله همه عزیزان خوب باشه به امید نمایش این مطلب
    اول از همه لازمه یه سوال بپرسم از همه عزیزان اعم از راه اندازان سایت و آقایون و همه شما دوستان
    جایگاه آمریکا انگلیس روسیه آلمان فرانسه و عربستان مصر . . . از نظر اعتقادی تو دیدگاه شما کجاست؟
    اگر این کشورها تو دید شما کشورهای شیطانی ای تو آخرالزمان نیستند ( البته سردمداراشون) که فبها
    اگر هستند وقتی اونها دفاع بکنند از سیاست های ما و از روی تواضع رفتار کردن باهاشون ( که به گفته معصوم تواضع با متکبر عینه ذلته) چه معنی ای میتونه داشته باشه؟؟؟؟؟ که ما تعامل معنیش کردیم . من فقط حاضرم ساندیسه وطنی (که حتما رشد علمی مون تو این ساندیس نیست) بخورم ولی ذلت نکشم من حاضرم تحریم ها رو به جون بخرم ولی یک پله از موضع به حق اعتقادیم در مقابل شیطان پایین نیام اگر ما دم از حق و حقیقت بزنیم باید مثل یاران پیامبر آمادگی سنگ بستن به شکم خودمونو داشته باشیم نه با کوچکترین گرونی سر از سپاه شیطان که در میاریم هیچی بوقچی شیطان هم بشیم
    ما به عنوانه بزرگترین کشور شیعه باید آماده ی در رکاب امام زمان (عج) قرار گرفتن باشیم و با بصیرت بالا دشمن و دوست شناسی کنیم تو هنگامه ظهور و با مطرح کردنه مسایلی مثل دشمن فرضی شیپور شیطان نباشیم که با این شعارها کامل به خواب بریم
    مسایلی مثل زندانیان سیاسی مهم اند ولی نباید باعث فراموش کردنه جایگاه انقلاب و ایرانمون و ماموریت بسیار ویژمون بشه و دشمنانه قسم خوردمون و رها کنیم و بیوفتیم به جونه خودمون و هی فریاد شیطانیه دشمنه فرضیو سر بدیم و به اعتقادات و بنیان های شیطان ستیزمون حمله کنیم .
    امام (ره) فریاد اتحاد مسلمین رو زد ولی ما حالا ریشه خودمونو با تفرقه داریم میزنیم وای به حاله اینکه یکی از وظایفمون که متحد کردن مسلمون هاست البته مردم مسلمان نه خیلی از حکومت های مسلمونه در اصل کافر را فراموش کردیم

  40. بسیجی خمینی گفت:

    مجموعه نامه های نوری زاد و بیانیه های میرحسین و دل نوشته های همسر تاج زاده را می توانید به شکل کتابهای مجازی پی دی اف منتشر و به ایمیل های مختلف ارسال کنید … اینها در آینده ، می تواند به آثار مهمی تبدیل شود …
    با کمال تاسف من بعد از مدتی که دیدم دیدگاههای مودبانه من ، منعکس نمی شود ؛ از نوشتن دیدگاههای خود دست برداشتم . لطف کنید در حفظ هواداران خود دقت بیشتری کنید … با تشکر – بسیجی خمینی

  41. آرزوی سبز گفت:

    جانمان فدای مردی مثل تو باد

  42. سبز اللهی گفت:

    با سلام، بنده کل نامه ی اقای نوری زاد خطاب به اقای خامنه ای (۲۸ سوال استفتاء) رو بدون سانسور پرینت گرفتم (انتهای نامه هم تایپ کردم:
    اطلاع رسانی، استراتژی اصلی جنبش سبز. “میرحسین موسوی”
    با تنها دو سری کپی برداری از این نامه و پخش آن سهم کوچکی در اصلاع رسانی به مردم کشورمان داشته باشیم…)
    شد هزار تومان – و از پرینتش ۱۰ سری کپی گرفتم که شد ۵۰۰۰تومان، و به هرکسی دادم و خوند به پخش این نامه تو جامعه تاکید کرد.
    شما هم اگه فقط دو سری از این نامه رو پرینت بگرید نهایتا میشه ۲۰۰۰تومان و انتهاش یه چیزی بنویسید که تو پخش نامه کمک کنه این نامه چون بدون تاریخ مصرفه کم کم تو جامعه پخش میشه و میشه گفت تا ۶ ماهه دیگه همه این نامه رو خوندن، آگاهی مردم از چنین نامه ای خودش پیروزی بزرگیه، چون بعد از همه گیر شدن این نامه همه به دنبال جوابیه این نامه یگردن که تو جامعه وجود نداره

    تا پیروزی راهی نیست… همراه شو عزیز

  43. علی گفت:

    مباد نفرینمان کنید و غیرت خاموش ما را نشان شوهران خود بدهید و بگویید: اینان همان میراث خواران سفره خونین انقلابند؟!! ای کاش ذره ای از بلندای آوازگی شما با ما نیز بود، و ما، ازحنجره خسته شما فریاد می زدیم: ای خدا ببین به اسم دین، چه ، به روز دین تو آورده اند، و به اسم تو، چگونه پوست از تن خصلت های ناب تو دریده اند.
    با خواندن این مطلب به یاد جمله ای از شهید چمران در زمان جنگ که بر روی دیوار نوشته شده بود افتادم نمی دانم که آن جمله چقدربر عزم من در رفتن به جبهه موثر بود ولی این جمله خیلی وقتها در ذهن من تداعی می شود و اما آن جمله این بود( شیپور جنگ مرد را از نامرد جدا می سازد) و اما حالا نمی دانم با این جمله غیرت خاموش استاد نوری زاد چکار باید کرد فقط از خدا می خواهم شهامت و شجاعت این را داشته باشیم که به قول دکتر شریعتی (آنان که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدنند) از تمامی خواهران و برادران عزیزم می خواهم در جهت افشای استبداد و مبارزه برای آزادی ،فریاد تمامی حق جویان و آزاد مردان سرافراز این مرز و بوم را به دوستان و آشنایان و اقوام خود برسانند و ان الله لنصرهم لقدیر. آزاده باشید.

  44. وحيد گفت:

    درود بر توجیه کردنت برادر ! قسم به خدایی که معتقدش نیستی کمر همت را شکستی !

  45. داغديده گفت:

    همسران شهید! به خون همت و به درد های باکری قسم که برای ولایت شهید شدند. چرا دور می خورید؟ حساب دزدان و آزاردهندگان از علی خامنه ای جدا است که معاویه به نام علی از بچه ها گوسفند می دزدید.
    انکم مسئولون