سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » بازداشت شکوری راد ؛ نشانه شکست کودتاگران در برابر منطق و استدلال...
» بیانیه جبهه مشارکت در خصوص بازداشت علی شکوری راد

بازداشت شکوری راد ؛ نشانه شکست کودتاگران در برابر منطق و استدلال

چکیده :جبهه مشارکت ایران اسلامی که بیشترین زخم هجمات اقتدار گرایی را بر تن دارد ، مفتخر است که اعضایی چون دکتر شکوری راد را در میان خود دارد و اعلام میکند که این اقدامات هیچ خللی در روند فعالیت مسالمت آمیز ، قانونی و حق گرای جبهه مشارکت ایران اسلامی ایجاد نخواهد کرد و تمام اعضای آن راه شکوری راد را ادامه خواهند داد....


جبهه مشارکت ایران اسلامی در واکنش به بازداشت عضو شورای مرکزی خود، علی شکوری راد، بیانیه‌ای صادر کرد.

این حزب اصلاح طلب در بیانیه خود خاطرنشان کرده است: در حالی که وقیحانه در رسانه های غربی اعلام می شود که ایران آزاد ترین کشور جهان است و با گستاخی می گویند مخالفان از رئیس دولت آزادی عمل بیشتری دارند، دکتر شکوری راد به جرم سخن گفتن و اعلام نظر و نوشتن مطلب در وبلاگ شخصی خود دستگیر می شود.

جبهه مشارکت در این بیانیه با تاکید بر اینکه بیشترین زخم هجمات اقتدار گرایی را بر تن دارد، تصریح کرده که مفتخر است اعضایی چون دکتر شکوری راد را در میان خود دارد، و اعلام کرده که این اقدامات هیچ خللی در روند فعالیت مسالمت آمیز، قانونی و حق گرای جبهه مشارکت ایران اسلامی ایجاد نخواهد کرد و تمام اعضای آن راه شکوری راد را ادامه خواهند داد.

به گزارش نوروز، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در تداوم سیاست شکست خوردۀ سرکوب هر منتقد، دیروز دکتر علی شکوری راد عضو برجسته شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی بازداشت شد.

در حالیکه وقیحانه در رسانه های غربی اعلام می شود که ایران آزاد ترین کشور جهان است و با گستاخی می گویند مخالفان از رئیس دولت آزادی عمل بیشتری دارند، دکتر شکوری راد به جرم سخن گفتن و اعلام نظر و نوشتن مطلب در وبلاگ شخصی خود دستگیر می شود.

او انسانی کم نظیر در طهارت روح ، دین مداری روشن روان ، آزاد اندیشی شجاع و طرفدار خالص مردمسالاری است که در پیروی ازراه امام تاب تحمل کژیها و نامردمی ها آن هم به نام اسلام و انقلاب را نداشت و به همین جهت صراحتا و اشکارا دیدگاههای ناب خود را بی هیچ دغدغه آب و نان اعلام می کرد که توسط عوامل کودتا به جرم نابخشودنی “اظهار نظر” بازداشت شده است.

بازداشت فردی چون دکتر شکوری راد نشانه شکست قطعی و محتوم و در ماندگی کودتا گرانی است که در برابر منطق و استدلال جز تیغ و درفش در کف ندارند و البته نشانه پیروزی جریان اصیل اصلاحات و جنبش سبز مردم ایران است که در سال صبر و استقامت، مظلومانه همه این نامردمی ها را تحمل می کنند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی که بیشترین زخم هجمات اقتدار گرایی را بر تن دارد ، مفتخر است که اعضایی چون دکتر شکوری راد را در میان خود دارد و اعلام میکند که این اقدامات هیچ خللی در روند فعالیت مسالمت امیز ، قانونی و حق گرای جبهه مشارکت ایران اسلامی ایجاد نخواهد کرد و تمام اعضای آن راه شکوری راد را ادامه خواهند داد. و منهم من ینتظر.

و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۳۴ پاسخ به “بازداشت شکوری راد ؛ نشانه شکست کودتاگران در برابر منطق و استدلال”

  1. مانی افشار گفت:

    تعجب میکنم!!!!!
    آخه چگونه میشه که بدون دلیل و مدرک ایشون رو دستگیر می کنند! نکنه دلیل و مدرک این آقایون کودتاچی “انتقاد شکوری راد به ارژی ای هستش””!!!!!!!!!!!
    چگونه شکوری راد انتقاد میکنه دستگیر می کنن× ولی حسین بازجو و دیگر آدم های بی سواد در ستاد کودتا انواع توهین ها و تهمت ها را نثار مردم هم ایران و هم خارج “همسر سارکوزی” می کنند ولی حکومت و این قوه قضاییه که تحت امر آقای خامنه ای هستش، هیچ عکس العملی نشان نمیدن؟!!!!!
    چگونه میشه که ارژی در قتل جوانان ایران بعد از کودتا انتخابات و حتی در دهه ۶۰ دست داشت، ولی الان آزادانه همه کار می کند!!
    این بود اسلام ناب محمدی؟؟ این بود عدل و عدالت آقایون؟! انقلاب کردن که رفع تبعیض بکنند. انقلاب کردن که عدالت رعایت شود.
    انقلاب کردن که فرزندان مملکت راحت و آسوده زندگی کنند. انقلاب کردن که جوانان شاغل شوند…..
    نه اینکه الان شاهدش هستیم و داریم به بدترین شکل ممکن تحقیر می شویم. این بود ثمره انقلاب ما؟!!!!!!!!
    نمیگم فریب خوردن نسل گذشته که چرا انقلاب کردن. ولی میگم که با احساسات نسل انقلاب بازی شد. چون از سواد زیادی برخوردار نبودن.
    این همه قول دادن. ولی چی شد؟!!! کدوم یک عمل شد؟!!!! شهیدان بزرگی چون بهشتی برای آزادی و تحقق این وعده ها رفتن شهید شدن. کم چیزی بود! کجایند این کوردلان که ببینند شهیدانی بودن که تو خیابون به خاطر اینکه ساواک دستگیرشون نکنند و اطلاعات رو ازشون دریافت نکنند، خودکشی می کردند. یعنی اینقدر ارزش قائل بودن برای انقلاب و تحقیق اون وعده ها.
    ولی الان چی ؟؟؟؟ چی بودیم و چی شدیم!!!

    واقعا از این بابت متاسفیم.

    • من گفت:

      «آخه چگونه میشه که بدون دلیل و مدرک ایشون رو دستگیر می کنند!»
      خیلی ساده! همونطوری که میشه بدون دلیل و مدرک سلامت انتخابات رو زیر سئوال برد!
      دیدی آسونه؟!!

    • امین گفت:

      این وظیفه حکومته که افکار عمومی رو اقناع کنه. مثلا در مورد انتخابات اگر شورای نگهبان مورد اعتماد اکثریت مردم ایران بود هرگز حوادث بعد از انتخابات به وقوع نمی پیوست. ممکنه حکومت خودشو در حال حاضر بی نیاز از مردم ببینه ولی تاریخ لااقل در ایران نشون داده که این بی نیازی همیشگی نخواهد بود.

  2. yaser گفت:

    خدا لعنتشون کنه.

  3. ناصر گفت:

    گرگها خوب بدانند
    … پسری هست هنوز …

  4. زنده باد علی شکوری راد و همه زندانیان سیاسی

  5. ناصر گفت:

    سلام
    درود بر دکتر شکوری راد و اعضای حزب مشارکت که در این برهه تنها حزبی که متحمل این همه اهانتها و توهینها می شود و در ضمن کجا دیده و یا شنیده اید که استبداد با عزت از میان رفته است

  6. نجفی نیا گفت:

    به نظر من قوه قضائیه در مقابل یک سبز اندیش بنام شکوری راد شکست خورد.

  7. اشکان گفت:

    ننگ بر کودتاگران

  8. ستاره گفت:

    آقایان جبهه مشارکت!
    او انسانی کم نظیر در طهارت روح ، دین مداری روشن روان ، آزاد اندیشی … یعنی چه ؟ مگر شما میدانید؟
    او چه این صفات را هم نداشته باشد و چه نداشته باشد، بازهم حق انتقاد کردن و گفتن نظرات خود را خواهد داشت

  9. سبز اندیش گفت:

    سبزها بی شمارند و دستگیری هر کدام از آنها و انتشار اخبار دستگیری ها باعث زنده ماندن جنبش می شود.

  10. سبز گفت:

    انتشار خبر دستگیری سبزها باعث زنده ماندن جنبش می شود. ما بی شماریم

  11. mm گفت:

    ‫۳۰ سال پیش وقتی آقای خمینی از مطالب یک روزنامه خوشش نیامد، فقط گفت آنرا نمیخواند… بعد از سی سال امروز به جایی رسیده ایم که برای نقد یک مسئول بی تامل زندانی میکنند و حتی نقد دستور زبان رییس قوه قضاییه جرم شده! راستی ۳۰ سال دیگر چیزی جز مدل کره شمالی در پیش داریم؟!

  12. رشيد گفت:

    نشانه ی شکست کودتاگران و فرمانده کل آنها و شکست پروژه ی قرون وسطائی… اندیشیهای محافظه کارانه وسیاستهای پشت پرده و رو آمدن چرک وکثافت استبداد…در قرن ۲۱ ام .جنبش سبز جراح بدن بیمار حاکمیت بود…

  13. کامنت گذار مواجب بگیر گفت:

    مدیران کلمه!
    .:: این نظر و نظرات انتقادی مشابه را منتشر بکنید یا نکنید، این حرف ها وجود دارد و مقابله با انتشار آنها به نوعی مقابله با آگاهی و آگاه سازی یعنی استراتژی اعلامی جنبش تان است ::.

    ۱- اگر این به اصطلاح «سیاست سرکوب هر منتقد» یک سیاست شکست خورده است، در نتیجه لطفا ضمن استقبال از ادامه این سیاست آه و ناله تان را کمتر کنید. این چندان معنا ندارد که شما سیاستهای مخالفین خود را مطلقا شکست خورده و رسوا ارزیابی میکنید و همزمان داد و فغان و آه و ناله تان به آسمان میرود! خوب اگر شکست خوردن است، بگذارید شکست بخوردند!!

    ۲- تعبیر «وقیحانه» توهین و نشانه استیصال شماست. حالا که «وقیحانه در رسانه های غربی اعلام می شود که ایران آزاد ترین کشور جهان است»، به لوازم دموکراسی و آزادی بیان ملتزم باشید و به جای فحاشی (به کاربردن تعبیر وقیحانه) شما نیز در رسانه های غربی حاضر شده و ابراز عقیده کنید. مسلما پاسخ ابراز عقیده ابراز عقیده است.

    ۳- نوشته اید: «دکتر شکوری راد به جرم سخن گفتن و اعلام نظر و نوشتن مطلب در وبلاگ شخصی خود دستگیر می شود» ، مشکل کجاست؟ چطور دکتر احمدی نژاد یک و نیم سال است به جرم «گفتن تعبیر خس و خاشاک» و نه چیزی بیش از «گفتن» مورد انواع شماتت و توهین و تمسخر قرار میگیرد، خوب آقای شکوری راد نیز به خاطر «گفته هایش» دستگیر میشود. این که مساله ای نیست. چیزی که عوض دارد گله ندارد. اگر شما سر کار بودید، آقای احمدی نژاد بود که دادگاهی و دستگیر میشد.

    ۴- نوشته اید: «بازداشت فردی چون دکتر شکوری راد نشانه شکست قطعی و محتوم و در ماندگی کودتا گرانی است که در برابر منطق و استدلال جز تیغ و درفش در کف ندارند» ، اگر این طور است اولا پیروزی خیالی تان را تبریک میگویم، ثانیا واقعا برای شکوری راد متاسفم! او مسلما از اندیشه ورزی بویی نبرده است چرا که با کسی که جز تیغ و درفش چیزی در کف ندارد، با منطق و استدلال مقابله نمیکنند!! وقتی خودتان معتقدید که کودتاگران منطق ندارند، پافشاری شکوری راد بر مدعاهای شما آن هم از راه استدلال یعنی مقابله با یک مست لایعقل از طریق گفتگو!

    ۵- شما با وجود همه ادعاهایتان یک جریان اتوریته باز و شخصیت زده هستید. چرا؟ خیلی روشن و واضح است. امسال در این بیانیه چرا با عنوان «سال صبر و استقامت» یاد شده است؟ چون میرحسین موسوی آن را اینطور نامید. همین. کدام نظرسنجی برگزار شد که آیا اکثریت اعضای جریان تان با این نام موافقند یا خیر؟ هیچ. شما برای موسوی اتوریته و حق ویژه قائل هستید و این مشخصا با همه ادعاهای موسوی دروغگو مبنی بر اینکه او تنها یک همراه جنبش است در تعارض است. موسوی در جریان شما حق ویژه دارد و نشانه مشخص تر این موضوع نیز این است که هیچگاه موسوی را نقد نمیکنید. موسوی مقام فرانقد و فرابازخواست و غیرپاسخگوی جریان شماست.

    ۶- نوشته اید: «جبهه مشارکت ایران اسلامی که بیشترین زخم هجمات اقتدار گرایی را بر تن دارد ، مفتخر است که…» اتفاقا شما یکی از کمترین زخم ها را برداشته اید! چرا؟ چون: شما جبهه ای بودید که توانستید رای ۲۵ میلیون انسان همنوعتان را به کاغذپاره تبدیل کنید! و عملا به هیچ بینگارید. این عمل شما نشانه ای از نخبگی نداشت. حالا در این میان، ۳۰-۴۰ نفرتان هم زندانی شد. در نتیجه زخمی که خوردید نسبت به زخمی که زدید چندان معتنابه نبود. البته میتوانید معتقد باشید که احمدی نژاد رای مردم را دزدید کما اینکه معتقدید، اما مسلما معیار حقیقت اعتقادات دگم و متحجرانه شماها نیست. تقلب در انتخابات ایران تاکنون در هیچ دادگاه داخلی یا بین المللی ثابت نشده است. در نتیجه طبق اظهارنظر روشن موسوی در مناظره با احمدی نژاد مبنی بر اینکه «همه مبرا هستند مگر در دستگاه قضایی پرونده داشته باشند»، همه اعضای دولت احمدی نژاد و شخص او «اکنون» مبرا هستند و شماها با گذشت یکسال و نیم، هنوز از قامت یک عده اتهام زن خارج نشده اید.

    این بیانیه سطحی و شعاری و عوام پسندانه روی اپوزیسیون بیسواد خارج نشین را سپید میکند.
    از محمد خاتمی و میرحسین موسوی و سعید حجاریان که ظاهرا خیری نصیبتان نشد، لااقل به محمد قوچانی برگردید که این روزها به نظر میرسد «علم سیاست ورزی» را از شما مدعی های کم استعداد خیلی بیشتر میداند.

    • حسن گفت:

      در مقابل شکایت سران مشارکت و مجاهدین انقلاب از سپاه کدام دادگاه تشکیل شد که تقلب اثبات بشه یا نشه؟برای اولین بار در تاریخ شاکیان به زندان برده شدند!
      این ۲۵ میلیون نفری که رایشان توسط مشارکت تبدیل به کاغذ پاره شد کجا هستند؟لابد جنوب لبنان!البته قبل از اینکه کسی رایی بدهد حکم بازداشت این افراد توسط مرتضوی صادر شده بود(۱۹ خرداد ۸۸)
      تمسخر احمدی نژاد به خاطر تعبیر خس و خاشاک با زندانی کردن کردن شکوری راد برای نوشتن یک مطلب برابر است؟
      اقای موسوی از نظر ما(جنبش سبز) رای قاطع مردم ایران رو پشت سرش داره لذا به عنوان نماینده اکثریت مردم مظلوم ایران,حق نعیین استراتژی برای اینده حرکت سیاسی جنبش را دارا هستند!
      البته حرفهای شما فقط در دکان عطاری سردار مشفق وجود دارد و کسی منکر وجود آن نیست!
      به قول دکی جون اب رو بریز همونجایی که میسوزه چرا میریزی جای دیگه!

    • حمید گفت:

      جناب آقای مواجب بگیر ، با این استدلال هایی که فرمودید فاتحه کودتا گران را خواندید . این دولت متقلب اگر یک دوست مثل شما داشته باشد دیگر احتیاج به دشمن نداره ، آخه برادر عزیز این چه نتایجیه که تو می گیری برای خودت ؟ یه کم کلاهتو قاضی کن

    • جواد گفت:

      جناب مواجب بگیر!
      آرمان جنبش سبز این است که همین بحث های ما و شما ، نه در بخش کامنت یک وبسایت فیلتر شده، که در یک رسانه آزاد و فراگیر انجام شود. شکور ی راد هم بخاطر همین آرمانش دربند است.

      درضمن مقابله با بی خردان از طریق منطق و گفتگو، شیوه اهلبیت است.(رجوع شود به خطبه های حسین بن علی در روز عاشورا و مکاتبات علی بن ابیطالب با معاویه پیش از جنگ صفین) قبل از این که آن را احمقانه بخوانید، ای کاش کمی تأمل می کردید!

  14. علي گفت:

    جبهه مشارکت میلیونها عضو دارد و کودتاگران خیالِ خام در سر میپزند که با دستگیری دلاورانی چون شکوری راد بتوانند آن را تعطیل کنند. زهی خیال باطل! ما در سال صبر و استقامت، صبوریم و این روزهای آخر عمر کودتا را هم تاب می آوریم.
    صبح نزدیک است، دوستان.

  15. علی رضا-ایرانی گفت:

    درود بر آقایان موسوی کروبی خاتمی شکوری راد من دکتر شکوری راد را از نزدیک میشناسم ودر ستاد آقای خاتمی و دکتر معین با ایشان کار کردم بسیار انسان درست پاک وبا تقوا و اهل منطق گفتگو هستند واقعا اینها چقدر آ دمهای دیکتاتورو زورگو هستند مردم ما دیگر تحمل اینهارو ندارند زنده باد دکتر شکوری راد

  16. صادق گفت:

    تمام مشکلات کشور ما ناشی از عدم داشتن یک قوه قضایئه مقدر و مستقل است به نظر بنده قوه قضایئه هر کشور مثل مغز

    انسان میماند اگر ا ین مغز سالم باشد قادر خواهد بود تمام اعضای بدن حتی اعضا ناسالم هم کنترل کند . ولی اگر مغز معیوب بود
    تمام اعضای بدن مختل می شود . دست کار خود را می کند .و پا کار خود اگر ما امروز می بینیم کشورهایی در دنیا هستند که از
    اقتصادی و اجتماهی و نظامی از دیگر کشورهای جهان جلوترند . بخاطر این است که دارای سیستم قضایی سالم و مقتدر

    بی طرف. و غیر قالب نفوز می باشند یک مغز سال می تواند ابوعلی سینا پرورش دهد و یک مغز ناسالم هم یک انسان دیوانه و ب

    بی مصرف سیستم قضایی هم همینطور می تواند کشوری مثل فلاند درست کند و یا مثل کره شمالی و سومالی و دها کشور

    عقب فتاده دیگر . در یک سیستم قضایی سالم و مقدر و مستقل حرف نهایی را قاضی می زند و حکم حکم قاضیست . ولی در کشور ما

    حکم قبلا توسط مراکز نظامی و امنیتی و یا بازجویان صادر می شود و برای امضا و قراعت در روز دادگاه به قاضی شارع ها تحویل

    داده می شود

    چنین مواردی در یک سال گذشته زیاد بوده بارها شاهد بودیم که افرادی دستگیر شده اند ولی دادستان اظهار بی اطلاعی کرده .

    بعدا مشخص شده که کار یک ارگان نظامی بوده . و قوه قضائیه هم هیچ اعتراضی نکرده و فقظ سوکوت اختیار کرده و نام این

    سکوت هم گذاشته مصلحت نظام . که البته این ظلم به نظام است چون در هر نظامی که قانون حاکم نباشد آن نظام

    در معرض و خطر و حرج و مرج و در نهایت فروپاشی قرار خواهد گرفت

    گرفتاری گشور ما از آنجا شروع شد که جمله ای بنام مصلحت نظام در ادبیات مسعولین ما رواج پیدا کرد . فلان مقام قضایی دست

    به جنایت زد گفتند بخاطر مصلحت نظام نبایستی محاکمه شود . فلان مسعول امنیتی خلاف کرد باز همین جمله تکرار شد . فلان

    ارگان در قوه قضائیه دخالت کرد همین جمله تکرار شده فلان آقازاده میلیاردها از بیت المال غارت کرد بار همین جمله مصلحت نظام

    و….. در کجای قانون اساسی ما آمده که برای مصلحت نظام بایستی از کنار جنایت و تعرص به ناموس مردم و غارت بیت المال

    به راحتی گذشت ؟ اینها همه اش بخاطر ضعف قوه قضایئه است اگر قوه قضائیه ما وارد ملاحظات سیاسی نمی شد وبا تمام قانون

    شکنان از ضابطین خود گرفته تا سبزو و گروهای خود سر و غیره به یک نحو برخورد می کرد . ما امروز شاهد دخالت علنی نظامیان

    درسیستم قضایی نبودیم که هر وقت دلشان خواست و یا از هر کسی خوششان نیامد مثل شکوری راد بدون هیچ دلیلی ومدرکی

    دستگیر و روانه زندانهای خصوصی خود برای گرفتن اعترافات دروغین و بخش آن توسط رسانه ملی سابق و ضد ملی امروز صداو

    سیما کنند . بلی این است نتیجه نبود یک قوه قضایئه مقدر و مستقل و سالم . بی طرف در کشور ما .

  17. صادق گفت:

    تمام مشکلات کشور ما ناشی از عدم داشتن یک قوه قضایئه مقدر و مستقل است به نظر بنده قوه قضایئه هر کشور مثل مغز

    انسان میماند اگر ا ین مغز سالم باشد قادر خواهد بود تمام اعضای بدن حتی اعضا ناسالم هم کنترل کند . ولی اگر مغز معیوب بود
    تمام اعضای بدن مختل می شود . دست کار خود را می کند .و پا کار خود اگر ما امروز می بینیم کشورهایی در دنیا هستند که از
    اقتصادی و اجتماهی و نظامی از دیگر کشورهای جهان جلوترند . بخاطر این است که دارای سیستم قضایی سالم و مقتدر

    بی طرف. و غیر قالب نفوز می باشند یک مغز سال می تواند ابوعلی سینا پرورش دهد و یک مغز ناسالم هم یک انسان دیوانه و ب

    بی مصرف سیستم قضایی هم همینطور می تواند کشوری مثل فلاند درست کند و یا مثل کره شمالی و سومالی و دها کشور

    عقب فتاده دیگر . در یک سیستم قضایی سالم و مقدر و مستقل حرف نهایی را قاضی می زند و حکم حکم قاضیست . ولی در کشور ما

    حکم قبلا توسط مراکز نظامی و امنیتی و یا بازجویان صادر می شود و برای امضا و قراعت در روز دادگاه به قاضی شارع ها تحویل

    داده می شود

    چنین مواردی در یک سال گذشته زیاد بوده بارها شاهد بودیم که افرادی دستگیر شده اند ولی دادستان اظهار بی اطلاعی کرده .

    بعدا مشخص شده که کار یک ارگان نظامی بوده . و قوه قضائیه هم هیچ اعتراضی نکرده و فقظ سوکوت اختیار کرده و نام این

    سکوت هم گذاشته مصلحت نظام . که البته این ظلم به نظام است چون در هر نظامی که قانون حاکم نباشد آن نظام

    در معرض و خطر و حرج و مرج و در نهایت فروپاشی قرار خواهد گرفت

    گرفتاری گشور ما از آنجا شروع شد که جمله ای بنام مصلحت نظام در ادبیات مسعولین ما رواج پیدا کرد . فلان مقام قضایی دست

    به جنایت زد گفتند بخاطر مصلحت نظام نبایستی محاکمه شود . فلان مسعول امنیتی خلاف کرد باز همین جمله تکرار شد . فلان

    ارگان در قوه قضائیه دخالت کرد همین جمله تکرار شده فلان آقازاده میلیاردها از بیت المال غارت کرد بار همین جمله مصلحت نظام

    و….. در کجای قانون اساسی ما آمده که برای مصلحت نظام بایستی از کنار جنایت و تعرص به ناموس مردم و غارت بیت المال

    به راحتی گذشت ؟ اینها همه اش بخاطر ضعف قوه قضایئه است اگر قوه قضائیه ما وارد ملاحظات سیاسی نمی شد وبا تمام قانون

    شکنان از ضابطین خود گرفته تا سبزو و گروهای خود سر و غیره به یک نحو برخورد می کرد . ما امروز شاهد دخالت علنی نظامیان

    درسیستم قضایی نبودیم که هر وقت دلشان خواست و یا از هر کسی خوششان نیامد مثل شکوری راد بدون هیچ دلیلی ومدرکی

    دستگیر و روانه زندانهای خصوصی خود برای گرفتن اعترافات دروغین و بخش آن توسط رسانه ملی سابق و ضد ملی امروز صداو

    سیما کنند . بلی این است نتیجه نبود یک قوه قضایئه مقدر و مستقل و سالم . بی طرف در کشور ما .

  18. ناشناس گفت:

    بیچاره ها دست و پا بزنید تا بیشتر در لجن خفت و دریوزگی آمریکا فرو بروید !! و مکرو و مکرالله والله خیر الماکرین

    • ناشناس گفت:

      از جمله ، کوفیان همین طور با یاران امام حسین ع صحبت میکردند . آقای ناشناس توبه کن از اینکه از ظلم و ستم حمایت کنی . آخه چی بهت میرسه به جز گناه؟

  19. ناشناس گفت:

    سلام بر یاران امام و انقلاب.
    شما کاملا درست میگوئید.بنیاد دروغ و دروغ گویی آنقدر سست و پوشالی شده است که تاب کوچکترین انتقاد ها را بر نمی تابد وانتقاد برایشان از بمب نیز خطرناک تر شده است .ولی مثل اینکه آقایان این بار به کاهدان زده اند زیرا کافی است سر از سیاه خانه های خود بیرون آورده تا ببینند که آقای شکوری راد در داشتن این افکار تنها نیست و این فرهنگ و افکار تا عمق جامعه نفوذ کرده و طلب حق با صداهای بلند تری از صدای شکوری راد و یاران اصلاح طلب و پاکدست وی ,گوش آقایان را دیر یا زود کر میکند.

  20. پیاده نظام سبز گفت:

    به اون آقایی که به بیشماران گفت مواجب بگیر: دوست عزیز پارسال رو که یادت هست مواجب بگیر ها رو روز ۲۵ خرداد و … ندیدی؟ همین که از پارسال دارید همه مدله میگیرید و می بندید و زندان می کنید بازم می بینید از یه جای دیگه داره صدا میاد این دلیل بیشمار بودن ما نیست؟ از بیشماران شکوری راد آخرینشون هم نیست باز هم داریم من مرده تو زنده ببین. با این اوصاف چه نیاز به مواجب بگیر؟ راستی اگه قرار بود به این همه بیشمار مواجب بدن می دونی چه صفی درست می شد و چه تشکیلاتی می خواست؟ شما ها همه رو مثل خودتون می دونید و همیشه هم همینطور متوهم بودید خوتون یه دروغی می گفتین و خودتون باور می کردین . خودتون با ماجب و ساندیس و غیره با کلی هزینه قشون می کشیدید راهپیمایی می کردید تا هم کودتا چی های کوچک و بزرگ را و هم مردم دنیا را متوهم بسازید خودتون هم از دیدن این جمعیت جوگیر می شدید. آنقدر به خودتون دروغ گفتین که دیگه حرف راست خودتون رو هم باور نمی کنین!!!

  21. پیاده نظام سبز گفت:

    به نویسنده ی کامنت گذار مواجب بگیر:

    دوست عزیز اگر درست می گویم شما اهل استدلال هستید و این یکی باعث خوشحالیست خواهش می کنم به سر گذشت و نامه اخیر آقایان نوریزاد و حمزه کرمی که هر دو در زندان هستند مراجعه کنید اگر وجدان بیدار و آگاه داشته باشید که انشا الله دارید به این نتیجه میرسید که اشتباه می کردید مگر اینکه قسم خورده باشید که واقعیت را نپذیرید.

  22. کامنت گذار آزاده گفت:

    کلمه عزیز قسم میدم به خون شهدا و این راه سبزشان پاسخ مرا هم منتشر کن و سانسور نکن!
    ——
    آقای مواجب بگیر! نامت برازنده عقایدت است. هر چند انتقادات تندی کرده اید. اما از ابراز نظرت در این فضای سبز و از تشریف فرمایی تان به این عرصه سپاسگزارم.
    ۱- اینکه هم پیروزیم و هم آه و ناله مان بلند است برای این است که از افتادن همنوعان دولتی خود به دام بداخلاقی و وسوسه های شیطانی و بی قانونی و بردن کشور به پرتگاه سقوط شاکی هستیم. آیا ناله کردن هم برای مظلوم زیادی است؟ یعنی هم ظلم ببینیم و هم سکوت کنیم؟؟؟ پس برای پیروزی خود ناله نمیکنیم بلکه برای این است که هزینه پیروزیمان را برای کشور اینقدر سنگین میبینیم ناله میکنیم. برای پیروزی مان خرسندیم. همانگونه که حسین ع هم راضی بود و خرسند به رضای خدا و هم به شهادت رسید. آیا شما معتقدید که زینب س که فریادهایش کاخ یزید را لرزاند شکست خورد؟!
    ۲- ابراز نظر برای ما در رسانه های غربی را پیشنهاد دادید. ممنون از راهنمایی تان! ولی از ما اگر کسی با غربی ها مصاحبه کرده دستگیر و شکنجه شده (مثل سحرخیز آزاده که دنده هایش شکسته) اما احمدی نژاد و دوستانش به آمریکا رفته جولان داده دروغ گفته و جایزه هم گرفته اند!
    ۳- استدلال تان در مورد فحاشی احمدی نژاد و عبارت «وقیحانه» در بیانیه مشارکت ناقص است. احمدی نژاد که فردای انتخابات به مردم توهین کرد قدر دید و بر صدر نشست اما شکوری راد را که میبینی بخاطر اینکه در وبلاگش انتقاد کرده دستگیر شده! تازه لابد باید انفرادی و … را هم تجربه کند نه؟ این است عوض آن که گله دارد!!!
    ۴- مقابله با مست لایعقل از طریق گفتگو استراتژی سبزهاست. میدانی ما با همه با گفتگو برخورد میکنیم حتی با مست لایعقل از قدرت! راه دیگری را نمیشناسیم. ساده تر بگم ما اهل انقلاب و خراب کردن مملکت خود نیستیم. مگه یادت رفته که موسوی همون اوایل بعد کودتا گفت مواظب باشید کسانی که سقوط میکنند کشورتان را با خود ساقط نکنند(نقل به مضمون)؟؟؟
    ۵- از موسوی برای کدام گفته و نوشته اش انتقاد کنیم؟ وانگهی وقتی که کودتاگران و دوستانش و دوستانی چون شما را داریم این کار را فعلا به شما سپرده ایم! الحق هم به تندی انتقاد میکنید. نوش جانتان. ما که منقدین را قدر میبینیم و بر صدر می نشانیم و مجددا از شما سپاسگزاریم.
    ۶- مگه ما رأی ۲۵ میلیون انسان همنوع خود را به کاغذپاره تبدیل کرده ایم؟ احتمالا سوءتفاهم شده! ما فریادمان از اول کودتا این بوده که این کودتاگران بودند که آرای میلیونی مردم را بحساب نیاورد و جعل و تقلب کرد. اگر ۲۵ میلیون انسان همنوع به احمدی رأی داده بودند که نیازی به کهریزک نبود نیازی به کشتن فجیعانه ندا و … در پیش چشمان همه دنیا برای ترساندن مردم نبود. آیا کسی که ۲۵ میلیون رأی آورده نیاز داشت فردای کودتا در سفری پر حاشیه و سریع به کاخ کرملین برود و (کسی که بخاطر استقبال تاریخی شیراک در فرانسه از خاتمی زخمی بود) آنگونه مورد تحقیر هم قرار بگیرد!
    ۷- بله همه مبرا هستند مگر کسانی که در دستگاه قضایی محکوم شده باشند نه اینکه پرونده داشته باشند! اما خودمانیم دستگاه قضایی که بعد از کودتا از کودتاگران حمایت کرد یا بهتر بگویم آلت دست آنها شد و نه تنها قاتل یکی از کشته شدگان در خیابان و جلوی چشم این هم آدم را پیدا و محاکمه و مجازات نکرد و بجایش بستگان کشته شدگان را دستگیر و محاکمه کرد یا مسئولانش مثل مرتضوی عامل و آمر فجایع و جنایات شد آیا چنین دستگاهی قضایی است؟؟؟ شما به چه دستگاهی میگویید قضایی؟؟؟ به دستگاهی که مسئول اول آن با افتخار از ندیدن و اجرا نکردن مهمترین قانون کشور (قانون اساسی) چشم میپوشد؟؟؟!!
    ۸- محمد قوچانی یکی از سبزاندیشان مظلوم است دوست عزیز مواجب بگیر! ما مدام به عقاید ایشان و تاجزاده ها و سحرخیزها و نوری زادها و آریانژادها و داودی ها و صمیمی ها و یزدی ها و بروجردی ها و… و اینک شکوری رادها رجوع میکنیم. خواهش میکنم شما نیز گاهی اگر فرصت کردی و در عین حال که خود را مواجب بگیر معرفی کردی به همین ها و امثال آنها مراجعه کن.
    موفق باشی
    یاحسین میرحسین

  23. صادق گفت:

    جواب به کامنت گذار مواجب بگیر

    اولا امیدوارم جمله مواجب بگیرتان درست نباشد

    ۱ اگر به گذشته تاریخ نگاه کنیم می بینیم که تمام حکومتهای سرکوب گر به زباله دان تاری روانه گشته اند . چون خداوند هم در قران می فرماید حکومت با کفر ماندگار خواهد بود ولی حکومت با ظلم خیر . و حکومتهای ظالم هم هرچقدر به پایان عمر خود نزدیک می شوند به ظلم و جور خود می افزایند .

    ۲ فرموده اید تعبیر وقیحانه

    بنده کاملا با شما موافقم و معتقدم که یک نویسند بایستی احترام قلم که خداوند متعال بر آن قسم خورده نگهدارد . و از نوشتن

    جملات نامناسب خود داری کند . ولی عزیز دل برادر در کشوری که رییس جمهورش مردم را خار و خاشاک و نماینده ولی فقیه

    وامام جمعه یکی از بزرگترین شهر های ایران مثل مشهد جناب علم الهدی بزغاله و گوساله می خواند و یا نماینده ولی فقیه در

    کیهان جناب شریعتمداری در روزنامه اش که از پول بیت المال هم تغذیه می شود بار ها با رکیک ترین جملات به افراد و یا مقامات

    سابق کشور توحین می کند می شود بیش از این انتظار داشت ؟

    ۳ نوشته اید که اگر شما سر کار بودید احمد نژاد را دستگیر می کردید

    . میتوانی یک نفر را نام ببری که در دوران هشت ساله ریاست جمهوری خاتمی به جرم انتقاد به شخصیتهای اصلاح طلب دستگیر

    و شکنجه شده باشد ؟

    در آن زمان بارها شاهد بتر ین توحین ها به شخص رییس جمهور و آن هم رییس جمهور منتخب مردم بودیم

    نه رییس جمهور شکایت کرد و نه دادستان پیگیر .

    ولی امروز مخصوصا بعد از کودتای ۲۲ خرداد جو کشور عوض شده و هیچ کس جرات کوچیترین انتقادی مخصوصا از قوه قضایئه

    و ارگانهای نظامی امنیتی ندارد . مثلان همین آقای شکوری راد یک جمله گفت که اژه ای دروغ گفته . بلافاصله بجرم مسائل

    امنیتی روانه زندان شده

    تمام بد بختی ها و مشکلات ما ریشه اش در قوه قضائیه بایستی جستجو کرد .

    چون امروز در راس قوه قضائیه کشور ما افرادی نشسته اند که بجای اجرای قانون خود می برند و می دوزند و چنان

    دامانشان به فساد آلوده است که از ترس بر ملا شدن پرونده هایشان که توسط ارگانهای نظامی و امنیتی برای چنین روزهایی

    جمع آوری شده به راحتی به نظامیان اجازه داده اند که قوه قضائیه را جولانگاه خود قراد دهند و آن را به مکانی برای گرفتن

    انتقامهای شخصی و گروهی خود تبدیل کنند . و امروز قوه قضائیه ما شد مرکز سرکوب توسط قلم و اسلحه قاضی با قلم حکم

    صادر می کند نظامی با اسلحه دستگیر و شکنجه . این است نتیجه فساد در یک سیستم قضایی .

    ۴ این درست است که اینها منطق ندارند و لی این بدان معنی نیست که نباید حرف زد و خاموش شد چون خداوند هم در قران به

    پیغمبر می فرماید بگو هرچند که آنها گوش شنوا ندارند .

    ۵ آنقدر بر موسوی ظلم . ستم و توحین نقد . شده که جایی نقد کردند باقی نگذاشته چون با وجود صداو سیما و دها روزنامه و

    سایت که مستقیم از بوجه بیت المال تغذیه می شوند و شب و روز هم مشغول نقد و توحین به ایشان هستند جایی باقی

    نگذاشته است .

    ۶ نوشته تخلف انتخابات در هیچ دادگاهی ثابت نشده .

    آیا دادگاهی مستقل و بیطرف تشکیل شده که بشود ثابت کرد ؟ . و اصلا اجازه تشکیل چنین دادگاهی خواهند داد ؟

    بارها کروبی و موسوی و زندانیان سیاسی طی بیانیه های خواستار تشکیل هیت خقیقت یاب ملی شده اند

    آیا با چنین در خواستی موافقت شده ؟

    نه تنها موافقت نشده بلکه درخواست کنندگان هم روانه زندان شده اند

    در آخر ضمن عرض پوزش از شما و تشکر از سایت کلمه که کامنتها را بدون تبعیض چاپ می کند بار دیگر تاکید می کنم که تا زمانی

    که یک قوه قضایئه سالم مقدر بی طرف مستقل و غیر قابل نفوز در کشور ما وجود نداشته باشد اوضاع بتر از این هم خواهد شد .

    قوه قضا

  24. رشيد گفت:

    جوابی به کسی که خود را به طنز شیرینش مواجب بگیر میخواند که ثابت کند مواجب بگیر نیست
    ۱ توکه مثل … مردم را خس وخاشاک میدانی چطور ؟چرا خون خودت را برای ۴ تا خس وخاشاک کثیف میکنی ؟
    ۲ مورد هجمه قرار دادن با بازداشت کردن و……یکی است .استراتژی و سیاستورزی شما همین است که در کارناوالها و مانورهای اقتدارتان دیده میشود .میخواهید حقیقت را آراش زشتی بکنید ومرتب شکست میخورید .
    ۳ معلومه که هرکس دربرابرتان دست از صراحت بکشد و کمتر نقدتان کند مطلوب شماست و از نظر شما همه ی مخالفان باید سیاست ورزی را از او بیاموزند
    ۴ وقتی میگوئیم کودتاچیها شکست خورده اند به این معناست که دیگر هیچ مشروعیت و وجهه ای ندارند .یعنی نقابشان کنار رفته .
    ولی آه وفغانی اگر هست به خاطر این است که اسلحه دست دیوانه ها وفرصت طلبهای بی اعتقاد به همه چیز است
    ۵ موسوی عزیز است .همین .نیازی ندارد بگوید که رهبر است .بهترین همراه با رهبر فرقی ندارد.او برای به دست آوردن دل مردم دار ودرفش ندارد.جنبش سبز موسوی را عاشقانه دوست دارد .نه از روی ترس و منافع مادی سطحی .
    بله امسال سال صبر واستقامت است .مشکلی دارید .فعلا داریم این شر ریشه ای و این درد تاریخی استبداد و ریاکاری را تحمل میکنیم.جدا از اینکه این جمله حرف دل همه ی سبزهاست ولی موسوی معماربزرگیست که بهترین فضا را برای همبستگی و مشارکت و خلاقیت ساخته و هیچ منتقدی جایگاه نمادین او را برای نمایندگی اکثریت سبزها ندارد .این است که همه به دور
    موسوی که نام منطق وزیبائیست جمع میشوند .
    ۶ جنبش سبز میخواهد همه باشند .شما فعالیت حزبی خود را بکنید و در سیاست دخالت کنید و در ساختن سرنوشت خود ودنیای خود موثر باشید .ولی ما هم باشیم .یکی از فعالیتهایتان محدود کردن نباشد .ودر فضای عقلانیت وتمدن و گفتگو دیگر جائی برای داغ ودرفش نیست.که موقعیت احمدی نژاد و شکوری راد را مقایسه میکنی؟ کدام طرف به خاطر ضعف وتناقض و هوادار نداشتن منطقش
    مجبور است از بگیر و ببند استفاده کند ؟
    این جز به معنای شکست کسانی است که ناتوانند از دو کلمه حرف زدن با امثال شکوری راد ؟
    خودتان با چنین اقداماتی به ضعف بنیادین خود در استدلا ل ومشروعیت و محبوبیت اعتراف میکنید .اعتراف میکنید ولی نه زیر شکنجه .
    ۷ بله .درشکست نمادین شما هیچ شکی نیست .نگاه نکنید به قدرت مافیای نظامی ومالی که پشتیبانتان است
    نگاه کنید به ایده ی رهائی که متولد شده و چه خوش میخرامد .
    نگاه کنید به موسیقی ونقاشی و سینمای هنرمندان آزاده ومردمی تا بفهمید شما بیان روح زمانتان هستید یا آنها
    فصل شما گذشته واین یعنی شکست .
    ۸به خانواده و بستگان خود نگاه کنید که دم به دم با نفس بهاری حقیقت سبز میشوند تا معنی شکست سیاه از سبز را بفهمید .
    البته که آنقدر میترسید از مواجهه با خود و حقیقت که خود را به نفهمی میزنید .

  25. فيروز گفت:

    آقای مواجب بگیر شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره؟
    برو کیهان مطلب بنویس مواجبت بیشتر میشه

  26. مواجب نگير گفت:

    مواجب بگیر عزیز!
    در جواب شما:
    ۱- این دقیقا مثل همان عزاداری و گریه کردن برای امام حسین در ۱۰۰۰ سال گذشته است.
    ۲- در وقیحانه بودن الفاظ رئیس دولت که شکی نیست. ایمیلها و اس ام اس ها خود گواهی بر این سخن هستند. لازم است بگوییم که لولو چه کار کرده؟ یا بگوییم سکینه محمدی در آخر چه شد؟
    ۳- آقای محترم مگر آن به قول شما ((دکتر)) احمدی نژاد دستگیر شده که توقع دارید آقای شکوری دستگیر شود؟ ضمنا شما که رسانه ملی دارید، شکوری راد را در همان صدا و سیما تمسخر کنید. چرا دستگیری؟ اگر دستگیر نکرده بودند و شما هم حرفهای او را مورد تمسخر قرار داده بودید میشد گله نداشتن چیزی که عوض دارد.
    ۴-ما معتقدیم کسی که تیغ دارد نباید آنرا برکشد، چه رسد به برکشیدن تیغ در برابر بی سلاح. رفتار حکومتی که فقط تیغ میکشد و دندان تیز کرده نشان میدهد مشکل دارد نه منطق و خرد اقای شکوری.
    ۵-مثل همان کسیکه سال ۸۹ را همت مضاعف و کار مضاعف نامید، چیزی که عوض دارد گله ندارد.
    ۶- مگر کسانی که زندانی هستند جرمشان در دادگاههای بین المللی یا داخلی اثبات شده که در زندانند؟ یا آن سه آمریکایی که الان بیش از یک سال در زندان هستند جرمشان اثبات شده است؟ اگر اثبات شده چرا سارا شورد آزاد شد؟ ضمنا معاون رئیس دولت با حکم رهبری از اتهام اختلاص مبرا است. آیا مبرایی مابقی دولتیان، همانند رحیمی معاون احمدی نژاد است؟
    آقای مواجب بگیر، اینجا چیزی به شما نمیرسد، پیشنها میکنم به حسین شریعتمداری یا دیروز امروز فردا و یا مسعود ده نمکی سری بزنی.

  27. امید گفت:

    مواجب بگیر عزیز!! موضع خودتو نگفتی تا بتوان راحتتر بحث کرد
    ولی از تحلیلی که در ۶ بند اوردی میشه حدسایی زد ۱ _جایی هستی که ابراز
    عقیده ازاده و کسی را به خاطر ابراز عقیده تو وبلاگ شخصیش زندانی نمیکنن یا
    انقدر فرهنگ اونجا بالاس که دروغگوها را به جای سرزنش (کلمه وقیح) نوازش
    میکنن یا دادگاهش حداقل شاکیان را به جرم شکایت!! زندانی نمیکنن اثبات
    کودتا با مدرک پیشکش!! میشه نتیجه گرفت ایران نیستی و اما ۲_ نالیدن به
    خاطر بی عدالتی (فارغ از شکست یا پیروزی) چیز عجیبیه؟؟ یا به نظر توام هدف
    وسیله را توجیه میکنه؟ اخه عزیز من اگر مواجب بگیرم هستی سعی کن از نوع
    منصفش باشی چون شخص حقوقی رییس جمهورتونو از تریبون رسمی با بیان کلمات خس و
    خاشاک و اون یکی گوساله و بزغاله را با شخص حقیقی (شکوری راد) از وبلاگ
    شخصی یا کلمه وقیحانه دوستانش قیاس کردی!! دوست من سکوت در مقابل کودتا اگر
    برای شما نخبگی هست برای ما تن به ذلت دادنه که (هیهات من الذله) …اگر
    دنبال تفاوت و دموکراسی هم هستی میبینی که نظر سرکار درج شده که نشان از
    تحمل بیشتره سبز اندیشان از تاریک اندیشانه ..و خودش یک قدم رو به جلوئه
    (ضمن اینکه دوران خاتمی همین دوستان سرکار بودند پس تا حدی امتحان پس دادن
    حداقل در حوزه اخلاق و صداقت)

  28. آشنا گفت:

    من واقعا متاسفم برای کسانی که این قدر وقیح و گستاخند که به خودشون اجازه می دن به این راحتی و بدون هیچ گونه دلیل و برهان منطقی و مستدلل تو روز روشن بیان دکتر شکوری رو ….