سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آیت‌الله دستغیب به اجلاس خبرگان نرفت...

آیت‌الله دستغیب به اجلاس خبرگان نرفت

چکیده :عدم حضور آیت‌الله دستغیب در جلسه امروز با هدف اعتراض به انحراف مجلس خبرگان از خواست ملت و توجه اعضای آن به مسائل حاشیه‌ای بوده است. وی چند روز قبل هم در نامه‌ای به اعضای خبرگان هشدار داده بود که به جای پرداختن به مباحث انحرافی و حاشیه‌ای، به خواست اصلی ملت توجه کنند و نسبت به تخلف از اجرای قانون اساسی تذکر...


آیت الله سید علی‌محمد دستغیب، نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، در اجلاس امروز اعضای خبرگان حضور نیافت.

خبرنگار کلمه در این خصوص کسب خبر کرد که عدم حضور آیت‌الله دستغیب در جلسه امروز با هدف اعتراض به انحراف مجلس خبرگان از خواست ملت و توجه اعضای آن به مسائل حاشیه‌ای بوده است.

این مرجع تقلید مقیم شیراز چند روز قبل هم در نامه‌ای به اعضای خبرگان هشدار داده بود که به جای پرداختن به مباحث انحرافی و حاشیه‌ای، به خواست اصلی ملت توجه کنند و نسبت به تخلف از اجرای قانون اساسی تذکر دهند.

سایت حدیث سرو که از سوی علاقه‌مندان آیت الله دستغیب اداره می‌شود، اعتراض‌آمیز بودن عدم حضور ایشان در اجلاس اخیر خبرگان را تایید کرد و با اشاره به نامه چند روز قبل این مرجع تقلید، نوشت: در پی انتشار این نامه، عده ای از اعضای خبرگان رهبری که اغلب خود نماینده ولی فقیه می باشند، با موضع گیریهای یکسو و یک هدف؛ آیت الله دستغیب را به ایجاد اختلاف در کشور و طرح مسائل حاشیه ای متهم کرده و ضمن بی اهمیت دانستن صحبتهای ایشان نسبت به تکرار چنین اظهاراتی به وی هشدار دادند.

این سایت همچنین این احتمال را مطرح کرد که: “شاید علت انتشار این نامه چند روز قبل از آغاز این اجلاسیه به این خاطر بود که وی احتمال می داد مانند اجلاس قبل با موانعی در ایراد سخنرانی روبرو شده و تمامیت خواهان مانع از ایراد سخنرانی وی شوند و در نتیجه حضور وی اثر خاصی در روند این اجلاس نداشته باشد. این مرجع تقلید با انتشار این نامه نه تنها توطئه آنها را خنثی کرد بلکه از طرف دیگر به تکلیف و وظیفه شرعی و قانونی خود نیز عمل نمود و با حاضر نشدن در این اجلاسیه به نوعی اعتراض خود را به مجلسی اعلام کرد که همواره در پی مطرح کردن مسائل حاشیه ای بوده است نه مسائل اصلی و خواست ملت.”

همزمان، سایت صبح امید نیز گزارش داد که دفاع رئیس مجلس خبرگان از شأن و جایگاه مراجع تقلید، اشاره‌ای به آیت‌الله دستغیب و انتقاد تلویحی از بی‌حرمتی‌ها به ایشان بوده است.

در این حال، سایت جوان آنلاین که گفته می‌شود به سپاه پاسداران وابستگی دارد، با لحنی توهین‌آمیز ادعا کرد که آیت‌الله دستغیب به خاطر آنچه این سایت “نگرانی از تبعات ساختار شکنی هایش و حمایت از فتنه گران” نامید، در جلسه امروز مجلس خبرگان رهبری حضور نیافت.

حامیان جوان آنلاین بدین ترتیب با دستپاچگی نشان دادند که در صورتی که آیت‌الله دستغیب دوراندیشی به خرج نمی‌داد، برنامه‌هایی برای تکرار بی‌حرمتی‌ها به ایشان در جریان بود.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲۸ پاسخ به “آیت‌الله دستغیب به اجلاس خبرگان نرفت”

  1. ناصر گفت:

    خیلی وقت پیش باید برای مجلس خبرگان ، مجلس ختم گرفته می شد ، مجلسی که کارش شده تعریف و تمجید متملقانه از اربابان قدرت که دیگر مجلس (آن هم از نوع خبرگان) نیست .

  2. ممد گفت:

    مرحبا به شجاعت ایشان

  3. رزمنده دفاع مقدس گفت:

    بنام خدای خمینی(س)
    خدا یاور فقیهان و عالمانی است که وجه آخرت را به وجه دنیا نفروختند!انشاء الله بعد از سالیان سال عمر با عزت و با برکت و استفاده خلق از چنین عالم ربانی، با شهید دستغیب آن عارف بالله و شهدا و امام شهدا محشور گردد!آمین

  4. ناشناس گفت:

    آری. فتنه‏سازان؛ باید برای پنهانکاری و فریب، راستگویان اندیشمند را «فتنه‏گر» خطاب کنند. وگرنه تشت مدت‏هاست از بام افتاده، و مشتشان باز خواهد شد. پس فریب…

  5. آرش هوشمند گفت:

    Zendeh baad Ayatollaah Dastgheib

  6. ناشناس گفت:

    احسنت.مرحبا.بهترین و موثرترین تصمیم….همیشه فریاد تنها راه نیست.بعضی وقتها سکوت بلندترین فریاد است(راهی خواهم یافت) و اگر نه(راهی خواهم ساخت)

  7. محمد گفت:

    به نظر من ایشون میرفتند و همونجا جلوی امثال احمد خاتمی ، و مصباح یزدی و محمد یزدی و … حرفشون رو با شجاعت میزدند خیلی بهتر بود تا اینکه حضور پیدا نکنند چون بعضیها از خداشونه که همچنین افرادی کنارگیری کنن

  8. محمد امی گفت:

    به نام خدا
    سلام
    “خدایا آنکس را که عقل دادی چه ندادی و آنکس را که عقل ندادی چه دادی ؟”
    “خواجه عبدالله انصاری ۴ هجری قمری حدودا ۱۰۰۰ سال پیش می زیسته است”
    سئوال : این قانون وجود همزمان عاقل، کم عقل ، بی عقل و احمق در طول تاریخ حیات زندگی ما آدمیان دچار پیشرفت نمیشود ؟
    ( فرق احمق و بی عقل اینه که احمق خودشو عاقل میدونه در حالیکه بی عقل احمق را عاقل میدونه! کم عقل بالاخره یک جایی میفهمه اشتباه کرده هر چند دیر باشه)

  9. Kazem گفت:

    Jorat nakarde

  10. اندیشه سبز گفت:

    درود خدای سبحان بر مرجع سبزمان

  11. Ali گفت:

    Ayatollah Dastgayb rahbar vagei va dooroost Mossalmanae Iran
    Mardoome koobe Iran Eslame estebdadi va zoorgoo ra rad kardehand

  12. ناشناس گفت:

    سلام
    کسانی که در نماز عید فطر این آیت الله حضور داشتند به چشم خود دیدند که بدون تبلیغ و اتوبوس مجانی و ساندیس و کیک ،چگونه استقبالی شد.و با اینکه میدانستند نه تنها کیک و ساندیس خبری نیست بلکه امکان سرکوب و شناسایی نیز میباشد بازهم با آن شکوه برای بیعت با مرجع خود آمدند و این به خاطر دفاع آن مرجع از خواسته های مردم میباشد.

  13. ناشناس گفت:

    درسایت حدیث سرو به نکته ای اشاره شده که واقعا جالب است! خیلی ازاعضای خبرگان نمایندهء ولی فقیه هستند حال چگونه آنها میخواهند یامیتوانند ازمرئوس خود انتقادکنند یا تذکر بدهند. مگرمیشودکسی عده ای را برای نظارت برخود بگمارد؟اصولا وقتی کسانی منصوب دیگری باشند بطور بدیهی و طبیعی از او حقوق و مواجب میگیرند و اینکه تصورشود او را مورد سوال واستیضاح قرار دهند ازعقل به دور است مگرکسی دوست دارد نان خودش را آجرکند؟آیا اگر رهبراشتباه کند و برآن اصرار ورزد،رییس خبرگان که باحکم رهبر،رییس دستگاهی مثل مجمع تشخیص شده،میتواند از رهبری نقادی کند؟ بنابراین ایرادهای زیادی براین مجلس وارد است وهرگر نبایداز آنهاانتظار داشت که به خواستهء مردم وقعی بنهند.گو اینکه عده ای ازآقایان کسی را که خودانتخاب کرده اند شخصیتی فراطبیعی و نازل شده ازملکوت و جانشین و رابط امام زمان(عج)میدانند و او را در زمرهء معصومین دانسته وسرزدن هر گونه سهو و خطایی را از او بعید ومحال میدانند! پس به شجاعت و درایت حضرت آیت ا…دستغیب درودمیفرستیم که همراه عوامفریبان نشده و نخواهدشد. باتشکر منتظرسبز

  14. mehdi گفت:

    “عده ای از اعضای خبرگان رهبری که اغلب خود نماینده ولی فقیه می باشند،”
    مگه میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟ چه چیزای عجیبی که ما تو این سالها ندیدیم.

  15. فریاد گفت:

    سایت ایشون رو هم که فیلتر کردن. آغاز فیلترینگ مراجع تقلید مبارک باشه.

  16. --- حقگو گفت:

    درود بر مرجع حقگو

  17. امیر گفت:

    درود بر مرجع سبز ازادیخواه

  18. ه.م گفت:

    با سلام به تمامی مردان و زنان ایران زمین بخصوص ایت الله دستغیب که الحق مرد خداست نه بنده زر و زور و تزویر.اسلام واقعی به قول زنده یاد شریعتی اسلام (نه) میباشد.که همواره ازادیخواهان و حق طلبان فریاد میکشند.نه گفتن به دستگاه ظلم و جور انهم از نوع مذهبیش اگاهی میطلبد.به امید شکوفایی اگاهی در جامعه .

  19. مجید گفت:

    درود بر این ایت خدا که اخرت خود را به این زر و برق دنیا نفروخت و شجاعانه توانست قریاد براود نه.

  20. پاسدتر سبز گفت:

    زنده باد جنبش حق طلبانه و آزادیخواهانه ی ملت سبز ایران ….. پاینده باد مردان و زنان غیور و شجاع و دلاوری که جز عزت ، افتخار و سربلندی ایران را در سر ندارند و برای نیل به اهداف مقدس و مبارک خود از هیچ تلاش و مجاهدتی فروگذار نمیکنند همچون آیت الله دستغیب ، میرحسین عزیز ، کروبی و خاتمی بزرگوار و تمامی عزیزان غیوری که در کنج سیاه چاله های نمناک دیکتاتور مستبد از بین میله های آهنین زندان به افق سبز پیروزی مینگرند … درود ، درود ، درود !!!!
    “”” اندکی صبر سحر نزدیک است “””

    “”” یا حسین میرحسین “””

  21. سبز یعنی استقامت تا بهار گفت:

    بهترین کار ممکن را انجام دادند ، درود خدا بر ایشان باد ، از این پس نام این مجلس ، مجلس خفتگان است

  22. فرزاد گفت:

    زنده باد آیت الله دستغیب

  23. عليرضا گفت:

    این مجلس مجلس خفتگان هست و انسانهای بیداری همچون آیت الله دستغیب نباید در آن شرکت کنند.

  24. فردین گفت:

    درود بر مدرس زمان

  25. ناشناس گفت:

    واقعا لغب مرجع سبز برازنده ایشان است چرا اینقدر میترسند که بگویند رهبر دارد به عین قانون اساسی را زیر پا میگزارند امیدوارم دیگر هیچ رهبر و شاهی بالای سر این مردم نباشد که بخواهد مجلس خبرگانی یا شورای نگهبانی برایش تخصیص داده شود

  26. محمد گفت:

    با سلام
    درود بر شجاعت وشرف آیت الله دستغیب ،واقعا اگر ۴ تا دیگه مثل دستغیب تو این خبرگان بود میشد امیدی به این مجلس داشت ولی با بودن ۴ تا مثل یزدی و مصباح و احمد خاتمی و جنتی باید به حال این مجلس فرمایشی گریست.
    یاحسین میرحسین
    محمد.ت

  27. امين گفت:

    زنده باد…

  28. saeed گفت:

    درود بر این کوه استوار وتکیه گاه مردم ستمدیده