سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آخرین اخبار از وضعیت ۱۷ زندانی سیاسی، مدنی و صنفی...

آخرین اخبار از وضعیت ۱۷ زندانی سیاسی، مدنی و صنفی

چکیده :هشت دستفروش کتاب در میدان انقلاب تهران، به دلیل آنچه “فروش کتاب‌های غیر قانونی” عنوان شده، توسط پلیس امنیت بازداشت شدند. نیروهای پلیس برخی از کتب دستفروشان را ضبط و با خود برده...


اولدوز قاسمی، شهروند ساکن تبریز، طی ابلاغیه ای به شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو تبریز احضار شد
از خانم قاسمی خواسته شده تا در تاریخ ۲۶ مهرماه جهت رسیدگی به اتهام “انجام حرکات نامتعارف و هیاهو و جنجال منتهی به اخلال در نظم عمومی و بازداشتن مردم از کسب و کار و سلب آسایش و امنیت از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی” در این شعبه حاضر شود.

نصرالله لشنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه به اعتصاب غذای خود پایان داد. آقای لشنی از تاریخ ۲۸ شهریورماه در اعتراض به “عدم استقلال قوه قضائیه” و همچنین آنچه که “سلطه بازجوها بر زندگی و سرنوشت متهمین و زندانیان سیاسی” عنوان کرده، اعتصاب غذا کرده بود.

جلسه دادگاه یوسف سلحشور، فعال ترک (آذربایجانی)، امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه، در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز  بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” برگزار شده است. جلسه رسیدگی به اتهام “تحریک و دعوت مردم به اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه های مخابراتی در فضای مجازی برگزار شد.

علی نوری زاد،فرزند محمد نوری زاد از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دیماه ۹۸، امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه، از زندان تهران بزرگ به بیمارستان رازی (امین آباد) منتقل شد. آقای نوریزاد دوران محکومیت ۳ سال و شش ماهه خود را در این زندان سپری می کند.

امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه سهیلا حجاب، زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین در پی وعده مساعد مسئولین به اعتصاب غذای خود پایان داد. این زندانی سیاسی از تاریخ ۲۸ شهریورماه در اعتراض به افزایش فشارهای امنیتی بر زندانیان سیاسی و اعمال نفوذ بازجو و ضابطین قضایی در پرونده زندانیان سیاسی در دادگاه، دست به اعتصاب غذا زده بود.

آرام مرادیان شهروند بازداشتی اهل روستای تنگیسر شهرستان سنندج، امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه، با تودیع قرار وثیقه از زندان سنندج آزاد شد. آقای مرادیان در تاریخ ۷ اردیبهشت‌ ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

ابوالفضل پورحسینقلی، شهروند اهل کلیبر واقع در استان آذربایجان شرقی روز چهارشنبه ۷ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. همچنین آرش شادمند، شهروند اهل تبریز روز پنج‌شنبه ۸ مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. بازداشت این شهروندان در خصوص یک کانال خبری تلگرامی صورت گرفته است .

به دنبال شیوع کرونا در زندان رجایی شهر کرج، هوشنگ رضایی زندانی سیاسی، در پی مثبت اعلام شدن تست کرونا به قرنطینه این زندان منتقل شد. پیشتر نیز تعدادی از زندانیان سیاسی در این زندان با علائم کرونا مواجه و ۲ زندانی سیاسی دیگر به قرنطینه منتقل شده‌اند. آقای رضایی که دوازدهمین سال از دوران محکومیت خود را بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بسر برده است.

هشت دستفروش کتاب در میدان انقلاب تهران، به دلیل آنچه “فروش کتاب‌های غیر قانونی” عنوان شده، توسط پلیس امنیت بازداشت شدند. نیروهای پلیس برخی از کتب دستفروشان را ضبط و با خود برده اند.



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.