سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic

۷ روایت خصوصی

چکیده :خانواده صدر عجیبند. رفتار آن‌ها و کاراکترشان آن تکه واقع‌بین ذهن آدم را ـ که همان تکه بدبین‌اش است ـ به چالش می‌کشد و درباره حجم نفوذ شر در جهان پیرامونش به شک می‌اندازد. آن‌ها خوب‌اند و بر خوب بودن اصرار...


کلمه- کتاب «۷ روایت خصوصی» اثری ادبی و تاریخی است. مجموعه گفت‌وگویی است با نزدیکان امام موسی صدر با قلم و صدای حبیبه جعفریان؛ تنها نویسنده‌ای که موفق شد سکوت پروین خلیلی، همسر موسی صدر را اندکی بشکند و روایت او را در کتاب جای دهد در فصلی با نام “پری خانم”. پروین خلیلی دیروز در ۸۳ سالگی درگذشت.

در بخشی از مقدمه، حبیبه جعفریان می‌گوید: «خانواده صدر عجیبند. رفتار آن‌ها و کاراکترشان آن تکه واقع‌بین ذهن آدم را ـ که همان تکه بدبین‌اش است ـ به چالش می‌کشد و درباره حجم نفوذ شر در جهان پیرامونش به شک می‌اندازد. آن‌ها خوب‌اند و بر خوب بودن اصرار دارند».

خانم جعفریان در نشستی دیگر درباره این بخش از اثر می‌گوید: «پروین خانم خلیلی انسان بسیار عجیبی است و شاید ناگفته‌ترین مطلب درباره ایشان توصیف شخصیتش باشد. پیدا کردن هسته‌ای از روح پروین خانم که بشود بر اساس آن به توصیف شخصیتش پرداخت بسیار سخت بود. من نتوانستم در کتاب آن وجه فداکارانه در شخصیت خانم خلیلی را توصیف کنم. او نه یک زن که موجودی فوق‌العاده است و همین کار نوشتن را سخت می‌کند».



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.