سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » فرماندهان نظامی آمریکا: طالبان تروریست است و با القاعده رابطه دارد؛ نباید بیرون می...

فرماندهان نظامی آمریکا: طالبان تروریست است و با القاعده رابطه دارد؛ نباید بیرون می‌آمدیم

چکیده :وزیر دفاع، رئیس ستاد مشترک ارتش و فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) دیشب در کمیته‌ نیروهای مسلح سنا حاضر شدند تا به سوالات سناتورها درباره خروج از افغانستان پاسخ...


کلمه- فرماندهان نظامی ارشد آمریکا دیشب در کمیته‌ نیروهای مسلح سنای این کشور، طالبان را «تروریست» خواندند و گفتند این گروه روابطش را با القاعده قطع نکرده و خروج کامل از افغانستان اشتباه بوده است.

وزیر دفاع، رئیس ستاد مشترک ارتش و فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) دیشب در کمیته‌ نیروهای مسلح سنا حاضر شدند تا به سوالات سناتورها درباره خروج از افغانستان پاسخ بدهند.

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت گروه القاعده در افغانستان می تواند در کمتر از ۱۲ ماه، بار دیگر به خطری علیه آمریکا تبدیل شود. او افزود: طالبان روابط خود را با القاعده قطع نکرده و خود نیز یک سازمان تروریستی است. این مقام ارشد نظامی هشدار داد که حالا محافظت از آمریکایی‌ها در برابر حملات تروریستی از سوی افغانستان سخت‌تر شده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز در این نشست به درک غلط پنتاگون از شرایط افغانستان اعتراف کرد و گفت: «ما اندازه فساد و بی‌کفایتی ارتش افغانستان را درک نکرده بودیم. ما به ابعاد خسارات ناشی از جابه‌جایی‌های دائم در فرماندهی ارتش به دستور اشرف غنی توجه نکرده بودیم. ما پیش‌بینی نکرده بودیم که توافق طالبان با چهار فرمانده محلی پس از توافق دوحه می‌تواند چنین نتایج ویرانگری داشته باشد. ما فکر نمی‌کردیم که توافق دوحه اینگونه روحیه ارتش افغانستان را از بین برده باشد.»

مقامات نظامی آمریکا در این نشست گفتند که به جو بایدن هشدار داده بودند حدود ۲۵۰۰ نیرو را در افغانستان نگه دارد وگرنه ارتش و دولت افغانستان سقوط خواهد کرد. اما نه بایدن و نه ترامپ به توصیه‌های آنها گوش نداده‌اند.

ناظران سیاسی می‌گویند این سطح از اختلاف نظر نظامیان با دولت آمریکا تا کنون آشکار نشده بود و شهادت فرماندهان ارشد نظامی در نشست دیشبِ سنا در نوع خود بی‌نظیر به شمار می‌آید.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.