سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » بارش برف و باران در 15 استان/ انسداد جاده هراز و محور آستارا – اردبیل...

بارش برف و باران در 15 استان/ انسداد جاده هراز و محور آستارا – اردبیل

چکیده :در یازدهمین روز از سال 93 شاهد ریزش برف و باران در 15 استان کشور هستیم. جاده هراز به علت بارش برف شدید و محور آستارا - اردبیل در استان گیلان نیز به علت بارش شدید برف، کولاک و عدم دید، از ساعت هشت صبح دوشنبه تا اطلاع ثانوی مسدود است....


کلمه- گروه خبر: در یازدهمین روز از سال 93 شاهد ریزش برف و باران در 15 استان کشور هستیم. جاده هراز به علت بارش برف شدید و محور آستارا – اردبیل در استان گیلان نیز به علت بارش شدید برف، کولاک و عدم دید، از ساعت هشت صبح دوشنبه تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به گزارش پلیس راهور، برابر اعلام پلیس راه استان مازندران جاده هراز به علت بارش شدید برف، کولاک و عدم دید کافی از ساعت 08:00 امروز دوشنبه 93/01/11 تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

همچنین در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی اردبیل و گیلان (اکثر جاده ها ) مازندران (ارتفاعات هراز وکرج چالوس ) چهارمحال و بختیاری (جاده کوهرنگ مسجد سلیمان ) بارش برف و در استانهای مازندران، همدان – چهارمحال و بختیاری – فارس خوزستان – کرمانشاه -قزوین – اصفهان – کهگیلویه و بویراحمد – تهران و البرز بارش باران اعلام شد، سایر جاده های کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار است.

تردد بدون زنجیر چرخ در گیلان ممکن نیست

ایسنا نوشت: هم‌زمان با یازدهمین روز از فصل بهار و در پی ورود جبهه‌ی هوای سرد و بارش‌زا از عصر دیروز(یکشنبه دهم فروردین‌ماه) بارش برف بخش‌های غربی استان گیلان را سفیدپوش و مسافران را غافلگیر کرد.

در پی بارش برف که از ظهر دیروز (یکشنبه دهم فروردین‌ماه) در غرب استان گیلان آغاز شده است، گردنه‌ی حیران در محور مواصلاتی آستارا به استان اردبیل مسدود شد و صدها خودرو در این جاده گرفتار شدند.

از زمان آغاز بارش برف، در ارتفاعات شهرستان‌های آستارا و تالش 35 سانتی‌متر برف به زمین نشسته است.

بارش برف و کولاک شدید سبب شد تا پلیس از تردد خودروها در محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان از قبیل گردنه‌ی حیران و اسالم به خلخال ممانعت کند.

سرهنگ «مهیار رستگار» رئیس پلیس راه استان گیلان، از همه‌ی مسافرانی را که قصد تردد از محورهای برف‌گیر استان را دارند، خواست بدون همراه داشتن زنجیر چرخ از تردد و سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

وی ادامه داد: رانندگان با توجه به بارش برف در محورهای «آستارا – اردبیل» و «اسالم – خلخال» و بارش برف و باران در مناطق جلگه‌ای استان همه‌ی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

سرهنگ رستگار خطاب به هم‌وطنانی که قصد ورود به استان گیلان را دارند، توصیه کرد به‌هنگام تدارک مقدمات سفر، لباس گرم و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند و باک‌های خودروهای خود را با سوخت پر کنند.

خبرگزاری نسیم دراین باره نوشت: بارش برف از شب گذشته در گیلان آغاز شده و سراسر استان را سفیدپوش کرده است. مسیر آستارا به اردبیل که به علت بارش سنگین برف مسدود شده بود بازگشایی شد. تردد در گردنه‌های برف‌گیر استان با زنجیر چرخ ممکن است. تمامی راه‌های مواصلاتی استان گیلان به استان‌های همجوار باز است.

شهر رشت در شب گذشته ۲۵ درجه‌ کاهش دما داشته است. مسیر سیاهکل به دیلمان در شهرستان سیاهکل نیز به دلیل بارش برف سنگین مسدود شده بود که با تلاش راهداران، نیمه شب گذشته بازگشایی شد. پلیس راه از مردم خواسته که از سفرهای غیرضروری در مسیرهای کوهستانی پرهیز کنند

انسداد محور آستارا – اردبیل در استان گیلان

محور آستارا – اردبیل در استان گیلان به علت بارش شدید برف، کولاک و عدم دید، از ساعت هشت صبح دوشنبه تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به گزارش مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی، این مرکز با شماره تلفن 88255555(10 خط) بطور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور اعم از جوی و ترافیکی یا امداد رسانی احتمالی به هموطنان است.

ریزش کوه در محور کرج – چالوس جان دو نفر را گرفت

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان چالوس ازجان باختن دو نفر از سرنشینان یک خودرو بر اثر ریزش کوه در محور کرج – چالوس خبر داد.

رضا کاوه ˈ بامداد روزدوشنبه درگفت وگو با ایرنا هویت این جان باختگان را زن و مرد اعلام کرد وافزود: آنان سرنشین یک دستگاه خودروی سواری 206 بودند که حوالی ساعت 21 روز یکشنبه بر اثر ریزش کوه درمنطقه هریجان محور کرج – چالوس دراستان مازندران جان باختند.

محور کرج – چالوس درساعت یاد شده براثر ریزش کوه مسدود شده بود، بامداد امروز با تلاش راهداران منطقه بازگشایی شده است.

کاوه با اشاره به ادامه ریزش برف و ترافیک سنگین درمحور کندوان افزود: نیروهای راهداری برای روان سازی ترافیک این محور ارتباطی پر تردد همچنان در حال فعالیت هستند.

سالانه میلیونها مسافر وگردشگر ازمحور کرج – چالوس به استان های شمالی سفر می کنند.

محور کرج ـ چالوس بازگشایی شد

رانندگانی که قصد تردد در این محور را دارند ضمن رعایت مقررات راهنمایی ورانندگی به توصیه های ایمنی توجه کنند.

رییس اداره راه و شهرسازی چالوس از بازگشایی محور چالوس – کرج در استان مازندران که ازساعت 21 روز یکشنبه درمنطقه سیاه بیشه این محور که به دلیل ریزش سنگ مسدود شده بود، خبر داد.

رضا کاوه بامداد روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: نیروهای راهداری این منطقه اوایل بامداد امروز این محور را بازگشایی کردند.

وی وضعیت ترافیک این محور رابسیار سنگین اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تردد خودروها دراین محور به کندی صورت می گیرد.

وی با اشاره به تداوم بارش برف دراین محور افزود: رانندگانی که قصد تردد در این محور را دارند ضمن رعایت مقررات راهنمایی ورانندگی به توصیه های ایمنی توجه کنند.

سالانه میلیون ها گردشگر از محور کندوان به استان های شمالی کشور سفر می کنند.

قطار اهواز- تهران دچار سانحه شد

قطار مسافری که روز یکشنبه از اهواز عازم تهران بود در ایستگاه دو کوهه به سمت گل مهک دچار سانحه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی در این سانحه یک واگن قطار از خط خارج شده و چرخ های جلوی یک واگن دیگر نیز خارج از خط قرار گرفت.

این حادثه خسارت جانی به دنبال نداشت و پس از دو ساعت مسیر خط آهن اندیمشک – تهران بازگشایی شد.



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.