سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » هشدار مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نسبت به نزاع های قومی- مذهبی در جهان اسلام...

هشدار مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نسبت به نزاع های قومی- مذهبی در جهان اسلام

چکیده :مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این خشونت¬ها و برادركشی¬ها، كه در كشورهای اسلامی رو به گسترش است، مسلمانان را به راهپیمایی روز قدس دعوت می کند و از همگان می خواهد، با صفوف متحد خود، در كنار محكوم كردن رژیم غاصب صهیونیسم هر نوع جنگ و خشونت را در دنیای اسلام محكوم کنند. والصلحُ خیرٌ لَكُم (سوره نساء، 128)....


مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت روز قدس، بیانیه ای صادر کرد و نسبت به نزاع های قومی- مذهبی در جهان اسلام هشدار داد.

به گزارش تارنمای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، این تشکل اصلاح طلب در بیانیه روز قدس خود، برادرکُشی در کشورهای اسلامی را در تعارض با قرآن و اسلام دانسته و آنرا قویا محکوم کرده است.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روزقدس روز یكپارچگی وهمدلی جهان اسلام در برابر رژیمی است كه سال¬ها ملت بزرگ و مظلوم فلسطین را آواره كرده است، هر روز قدرت غاصبانه خود را در منطقه گسترش می دهد، عرصه را برمسلمانان تنگ¬تر می کند و آنان را از حقوق اولیه خود محروم می دارد.

امام خمینی جمعه آخر ماه مبارك رمضان را به عنوان روز قدس اعلام كرد تا دنیای اسلام ظلم¬هایی را كه در این سرزمین مقدس و قبله نخست مسلمین به مسلمانان می شود از یاد نبرد و از هر اهتمامی كه باید در راه نجات این مردم آواره بكار گیرد دریغ ننماید؛ زیرا پیامبر اسلام فرمودند: مَنْ أَصْبَحَ لَا یهْتَمُّ بِأُمُورِ الْمُسْلِمِینَ فَلَیسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلًا ینَادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِم‏ (الکافی، 2، 164).

با كمال تأسف جهان اسلام امسال در حالی به استقبال روز قدس می رود كه غالب كشورهای اسلامی گرفتار خشونت-های داخلی و جنگ¬های قومی است. ما در عراق، افغانستان، پاكستان، سوریه، مصر و بعضی از جاهای دیگر شاهد قتل¬ها و جنایاتی هستیم كه جز اندوه و افسوس برای جهان اسلام و شادكامی برای رژیم صهیونیسم در پی ندارد. این وضعیت، ماه مبارك رمضان را كه ماه شفقت، برادری، برابری و میهمانی الهی است، به ماه خون، خشونت، جنگ و جنایت تبدیل كرده است. جنایاتی كه در کشورهای اسلامی روی می دهد و هر روز ده ها كشته و زخمی از میان روزه داران برجای می گذارد و صدها خانواده را داغدار می کند، نتیجه آن سخط خداوند و رضایت دشمنان اسلام (و در رأس آن رژیم صهیونیستی) است كه از آن سوی مرزها این جنایات را هدایت می كنند و برای آن كف می زنند. برادران مسلمان ما در مصر، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان و کشورهای دیگر بدانند با این شیوه که می خواهند اختلافات خود را با جنگ و خشونت حل کنند به نتیجه ای جز گسترش کینه، نفرت، برادرکشی و شکست مسلمین نمی رسند. بدون تردید، این راه در تعارض با قرآن است و اسلام قویاً آن را محكوم می کند. بیاییم در اواخر ماه مبارك رمضان خشونت¬ها را از بین برده، كینه ها را زدوده و تفنگ¬ها را کنار نهاده و رحمت الهی را گسترش دهیم؛ و دنیای اسلام را، برای رهایی از بن بستی كه به آن گرفتار شده است، یك¬دل و یك¬پارچه سازیم.

علمای كشورهای اسلامی باید یك¬صدا این جنگ¬ها و خشونت¬ها را تحریم کنند، اختلافات قومی و مذهبی را كنار بگذارند و در برابر رژیمی كه مسلمانان را در فلسطین از حقوقشان محروم می کند بایستند.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این خشونت¬ها و برادركشی¬ها، كه در كشورهای اسلامی رو به گسترش است، مسلمانان را به راهپیمایی روز قدس دعوت می کند و از همگان می خواهد، با صفوف متحد خود، در كنار محكوم كردن رژیم غاصب صهیونیسم هر نوع جنگ و خشونت را در دنیای اسلام محكوم کنند. والصلحُ خیرٌ لَكُم (سوره نساء، 128).

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

9 مرداد



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.