سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » موسوي لاري: تملق مانند موریانه، پایه‌های مدیریت کشور را می‌خورد...

موسوي لاري: تملق مانند موریانه، پایه‌های مدیریت کشور را می‌خورد

چکیده :وی با تاکید براینکه تملق همچون موریانه، پایه‌های مدیریت را می‌خورد، ابراز داشت: همه باید با صراحت و شهامت، نقاط ضعف را برای جامعه بازگو کنند. بيان انتقادات سازنده تاثير فراواني در پيشرفت كشور دارد....


ضيافت افطاري اصلاح‌طلبان استان همدان باحضور بيش از 1100تن ازاصلاح‌طلبان از تمامي شهرستان هاي استان درحسينيه شالبافان همدان برگزارشد.

به گزارش رسیده به کلمه، حجه‌الاسلام موسوي لاري عضو مجمع روحانيون مبارز و وزير كشور دولت اصلاحات، احمدخرم استاندار اسبق همدان و وزير راه‌وترابري دولت اصلاحات، دوتن از استانداران سابق استان، پنج تن ازنمايندگان ادوارمختلف استان درمجلس و بيش از سي تن از فرمانداران و مديران كل سابق دستگاه‌هاي اجرايي استان از جمله‌ي حاضرين اين مراسم بودند.

دراين مراسم كه اعضاي گروه‌هاي اصلاح‌طلب فعال درسطح استان ازجمله انجمن اسلامي جامعه‌ي پزشكي، انجمن اسلامي دانش‌آموختگان ايران اسلامي(ادوار دفترتحكيم وحدت)، حزب اسلامي كار، انجمن اسلامي اعضاي هيات علمي دانشگاه‌هاي همدان،حزب كارگزاران سازندگي، حزب مردمسالاري، حزب اعتمادملي،انجمن اسلامي معلمان همدان، خانه‌ي كارگر،حزب جامعه‌ي مدني اسلامي استان به همراه اعضاي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي وسازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ونيز اعضاي كانون صنفي معلمان همدان حضور داشتند، آقاي موسوي لاري به سخنراني پرداخت.

حجه‌الاسلام موسوي لاري باانتقاد از كنارگذاشته‌شدن اقدامات اساسي وزيربنايي دركشور، تصریح کرد: تملق و چاپلوسی به آفت بزرگي برای جامعه بدل‌شده است و باید واقعیت‌ها به خوبی بازگو شوند.

وي افزود: برخی مدیران مسئوليت پيامدهاي اشتباهات خود رانمي پذيرند و هر تصمیم و راهی که انتخاب نموده‌اند را بهترین می‌دانند. این تفکر، یک آفت و زیان بزرگ برای کشور است.

عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه‌ گفت: در شرايطي كه فضاي طرح نظرات و ايده‌ها وجودنداشته‌باشد، قطعا فضای بی‌اعتمادی ایجاد می‌شود و واقع بینی و دوری از تملق و چاپلوسی، راهکار اعتمادسازی است.

وی با تاکید براینکه تملق همچون موریانه، پایه‌های مدیریت را می‌خورد، ابراز داشت: همه باید با صراحت و شهامت، نقاط ضعف را برای جامعه بازگو کنند. بيان انتقادات سازنده تاثير فراواني در  پيشرفت كشور دارد.

وی، استفاده از ظرفیت‌های انسانی، مادی و معنوی را از عوامل پیشرفت عنوان و ابراز داشت: اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود، پیشرفت‌ها بیشتر خواهد بود. همچنين وی از ورود افراد بی‌تجربه در عرصه مدیریت انتقادكرد و گفت: متاسفانه کارهای اساسی و زیربنایی کنار گذاشته شده و به ظواهر پرداخته شده است.

وی با اشاره به درآمد ارزی ناشی از نفت طی ۸ سال گذشته که قریب به ۷۰۰ میلیارد دلار بوده است، گفت: درآمد نفتی ۸ سال گذشته بیش از درآمد یک قرن بوده است.

پيش از سخنراني آقاي موسوي لاري، بيانيه اصلاح‌طلبان استان قرائت شد كه متن كامل آن بدين شرح است:

ملت آگاه ايران، مردم فهيم استان همدان !

حضور‌حماسي در انتخابات اخير رياست‌جمهوري به‌رغم همه‌ي‌محدوديت‌ها، بيانگر هوشمندي و‌درايت تحسين‌برانگيز شما و شايسته قدرداني‌است. اين حضور، باطل السحر تماميت خواهان اندكي‌گرديدكه با تكيه بر منابع و امكانات مالي و سياسي‌گسترده، در صدد حذف آخرين نشانه‌هاي جمهوريت نظام بودندكه ناممكن ساختن حضور آقاي خاتمي و عدم احراز صلاحيت آقاي هاشمي از جمله اين تلاش ها بود وصدالبته، از اسلاميت مورد ادعا هم در تطبيق با معارف و معاريف ديني‌اثري‌ مشهود نبود. امروز خداي بزرگ را شاكريم كه مجموعه‌اي عظيم و گسترده از دلسوزان و خردمندان كشور به مثابه جبهه‌اي در برابر افراطي‌گري شكل يافته و اهدافي را مطرح و دنبال مي‌كند كه ساليان متمادي اصلاح طلبان علي‌رغم حذف و حصر و حبس ، مطمح نظر داشته‌اند . اينك لازم مي‌دانيم مراتب شادباش خويش را به محضر شما ملت گرانقدر و منتخب گرامي‌مان جناب آقاي دكتر‌روحاني ابراز‌ داريم و از تمامي بزرگاني كه به انحاء گوناگون درايجاد نشاط انتخاباتي و عينيت بخشي نسبي به مفهوم انتخابات و يكپارچگي آراء تعقل‌گرايان و تحول‌خواهان ايفاي نقش نمودند ، به ويژه جناب آقاي دكتر محمدرضا عارف سپاس‌گزاري نماييم .

امروز سكان اجرايي در حالي به دولت جديد سپرده مي‌شود كه كشور در عرصه هاي مختلف با بحران‌هاي جدي مواجه است كه اهم آن ها عبارتند از : موضع تضعيف شده در موضوع هسته‌اي و تنزل جايگاه جهاني كشور در عرصه سياست خارجي، محدوديت رسانه ها و گردش اطلاعات و موانع ايجاد شده در مسير تحزب و تشكل هاي غير‌دولتي و نگاه امنيتي به مقولات سياسي و اجتماعي در عرصه سياست داخلي، آمار دهشتناك فساد ، بزهكاري ، اعتياد، طلاق و رواج بي‌اعتمادي در عرصه اجتماعي، راكد ماندن پروژه هاي متعدد كوچك و بزرگ و بازده نازل منابع در عرصه صنعتي و عمراني، تورم و بيكاري و فقر فزاينده، اختلاس، مصرف نابجاي منابع، عدم رعايت الزامات قانوني درپرداخت يارانه و رشد سرسام‌آور نقدينگي درعرصه اقتصادي، انهدام نهاد ريشه‌داركارشناسي، مديريت و تصميم‌سازي درعرصه برنامه ريزي، آشفتگي، ناهماهنگي و هنجارشكني بي‌سابقه در عرصه روابط سه قوه آن هم در‌حاكميت‌يكدست و رواج بداخلاقي و قانون‌گريزي. اين‌ها تنها بخشي از ثمره‌ي نا كارآمدي‌هايي است كه اكنون كسي حاضر به پذيرش مسئوليت آن نيست و مقايسه شرايط حاضر با وضعيت كشور در پايان دولت اصلاحات و آغاز به كار دولت نهم به شهادت آمار و ارقام مراجع رسمي و كارشناسان و متخصصين امر، عمق خرابي‌ها را نمايان‌تر مي‌سازد .

ما صداقت، اخلاق ،عقلانيت و نقدپذيري را مبناي رفع بسياري از ناهنجاري‌هاي موجود مي‌دانيم و بر اين باوريم كه اگر شفافيت و علنيت بر فضاي عمومي كشور سايه نيفكند تلاش هاي اصلاحي راه به جايي نخواهد برد .

مردم رشيد ايران !

تحقق مطالبات عمومي ، صرفا” از مسير حضور سازمان يافته‌ي شما در عرصه ها قابل دستيابي است و اعمال نظارت عمومي با پرسشگري ميسور است. تسريع در حصول اين هدف، مستلزم وجود جريان آزاد اطلاعات، حضور موثر مطبوعات و رسانه‌ها، پرهيز از اعمال سليقه‌هاي شخصي و جناحي، محترم شمردن حقوق شهروندي و اعمال حقوق مصرح در قانون اساسي براي آحاد جامعه به ويژه حقوق مربوط به فعاليت احزاب، تشكل‌ها، قوميت‌ها و مذاهب و برگزاري اجتماعات قانوني مي باشد. در اين ميان، وجود و حضور رسانه هاي مستقل در فقدان رسانه‌ي فراگير و بي‌طرف ملي، واجد نقشي تعيين‌كننده است.

ما نگرانيم چه بسا دركوتاه مدت، دستگاه‌هاي عديده نظارتي كه طي هشت سال اخير به محاق تعطيل و تماشا رفتند، تدريجا” به ميدان آمده و به جاي كمك در ترميم خرابي‌هاي به‌جامانده، به مانع‌تراشي درجبران عقب ماندگي‌ها بپردازند. ما معتقديم كه همه‌ي خردمندان و علاقه‌مندان به اين مرز و بوم بايد با‌تمام توان و ظرفيت، به كمك دولت جديد برخيزند. جاي ترديد نيست كه اگر عزم ملي از صدر تا ذيل در اين راستا شكل نگيرد، امكان رفع معضلات كنوني و مشكلات معيشتي به‌ويژه براي اقشار فرودست جامعه ميسر نخواهد شد .

ديري نگذشته كه پيشنهاد گفتگوي تمدن ها به نمايندگي از سوي ملت بزرگ ايران، بازتاب مثبت وسيعي در جهان برانگيخت و با ارتقاء موقعيت جهاني ايران ، تاثيرات شگرفي بر امور گوناگون كشور برجاي نهاد.ملت ما با پيشينه‌ي غني فرهنگي و ديني ، منادي تعامل و گفتگوست. بر اين اساس، تنش زدايي و شاخص قراردادن منافع ملي در تعامل سازنده‌ي بين المللي را لازمه‌ي عقلانيت و تدبير در سياست خارجي مي‌دانيم .

در پايان لازم مي‌دانيم بر خواست عمومي ملت ايران مبني بر رفع محدوديت هاي غيرحقوقي و غيرقانوني به‌ويژه آزادي زندانيان ‌سياسي ‌و مدني ‌تاكيد نماييم. تحقق اين مهم ‌و گشايش ‌در حصردلسوزان شاخص اين آب ‌و‌خاك، حلاوت كاميابي هاي ملت ما را افزون خواهد ساخت .

ميزباني مراسم را گروه‌هاي اصلاح‌طلبي برعهده داشتند كه توانستند عليرغم فشارها ومحدوديت‌هاي هشت سال اخير،انسجام تشكيلاتي خويش را حفظ نمايند. يكي از نمونه‌هاي اين فشارها، تهديدهاو تحديدها، بازداشت تعدادي از نمايندگان گروه‌هاي مذكور ازجمله حسين لقمانيان نماينده همدان درمجلس ششم بود كه در پايان سال 91 در مسير سفرآنان به ‌تهران براي دعوت از خاتمي به‌منظور كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري رخ داد.



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.