سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » سید رضا اکرمی: یکی از پیام های شب های احیاء، رفع کدورت هاست‎...

سید رضا اکرمی: یکی از پیام های شب های احیاء، رفع کدورت هاست‎

چکیده :پیام شب های احیا آنطور که در رادیو و تلویزیون و حتی مساجد گفته می شود، تلاش برای رفع کدورت هاست که باید در عرصه سیاسی هم مورد توجه قرار گیرد، اما در عمل این گونه نشده...


حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی می گوید که باید از مناسبت های مذهبی مانند ماه مبارک رمضان و لیالی قدر، برای کاهش کدورت های سیاسی بهره برد. به اعتقاد او پیام شب های احیا آنطور که در رادیو و تلویزیون و حتی مساجد گفته می شود، تلاش برای رفع کدورت هاست که باید در عرصه سیاسی هم مورد توجه قرار گیرد، اما در عمل این گونه نشده است.

 این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به مناسبت شب قدر گفت و گویی با سایت کلمه انجام داده است. او می گوید: در سوره قدر خدای متعال به وضوح اعلام می کند که من فرشتگانی را فرستادم که سلام را برای مردم بیاورد. سلامی که هم جنبه فردی دارد، هم جنبه اجتماعی، هم اخلاقی و هم اعتقادی.

 اکرمی از این منظر به نقش ماه مبارک رمضان و شب های احیا در افزایش سرمایه اجتماعی و رفع کدورت های سیاسی اشاره می کند: «ما می توانیم از شب های قدر این استفاده را بکنیم که هم از جانب خدا پیام سلام را بگیریم و هم به یکدیگر پیام بدهیم و هم در مقام عمل آن را عملیاتی کنیم. یعنی هم در قالب اندیشه و هم در قالب عمل برای یکدیگر آرزوی خوبی و خیر و رشد و تعالی و ترقی داشته باشیم.»

 وی با بیان این که فرهنگ اسلام، فرهتگ مدارا، مسالمت و احترام و اعتماد به یکدیگر است، تصریح کرد: «اگر در جامعه ما چنین چیزی وجود ندارد به این دلیل است که ما بیشتر مسلمان شناسنامه ای هستیم تا قرآنی و محمدی. اگر می خواهیم این فرهنگ مدارا عملیاتی شود باید برگردیم به متن اسلام و زندگی پیامبر و ائمه را ملاک قرار دهیم.»



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.