سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » سیب زمینی های اصفهان خوراک دام شد...

سیب زمینی های اصفهان خوراک دام شد

چکیده :اواخر سال گذشته، سیب زمینی‌های کشاورزان اصفهانی که باید روانه بازار مصرف می‌شد به دلیل نبود مشتری، معدوم و یا به مصرف خوراک دام رسید....


اواخر سال گذشته، سیب زمینی‌های کشاورزان اصفهانی که باید روانه بازار مصرف می‌شد به دلیل نبود مشتری، معدوم و یا به مصرف خوراک دام رسید.

رییس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان به ایسنا- منطقه اصفهان گفت: قبل از عید سیب‌زمینی‌های موجود در انبارها و سردخانه‌ها یا ۵۰ تن ، ۵۰تن معدوم می‌شد و یا به قیمت هرکیلو ۱۴۰ تومان برای خوراک دام با چک مدت‌دار به فروش می‌رسید.

اسفندیار امینی با بیان اینکه افزایش قیمت در بخش کشاورزی مشمول نظام عرضه و تقاضای کامل نیست، تصریح کرد: اقتصاد در ایران، یک اقتصاد روان نیست و مشمول قوانینی که در سایر نقاط دنیا حاکم است، نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر شاهد افزایش قیمت‌های محصولات کشاورزی در بازار به صورت ناگهانی و افسار گسیخته هستیم، به طور حتم این مبالغ به جیب کشاورز نمی‌رود.

امینی افزود: قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی ارتباطی با کشاورز نداشته و به عهده ستاد تنظیم بازار و میادین میوه و تره بار است.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان، با اشاره به وضعیت صادرات محصولات کشاورزی گفت: زمانی‌که قیمت صادرات محصولات کشاورزی رو به افزایش گذاشته و مناسب می‌شود، مسوولان به جای پرداخت جوایز صادراتی، بر محصولات صادراتی تعرفه وضع می‌کنند و بدین ترتیب صادرات محصول کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به جایگاه کشاورزان در بازار صادراتی اظهارکرد: در کل کشور، کشاورز به صورت مستقیم صادر کننده نیست، بلکه کشاورزان، مختصر محصولی دارند که یا پیش فروش کرده و یا پس از برداشت به واسطه‌ها و صادرکنندگان می‌فروشند.

رییس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان ادامه داد: بنابراین واسطه‌ها و صادر کنندگان، محصول را بسته بندی کرده و برای صادرات اقدام می‌کنند.



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.