سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » دبیر خانه کارگر تهران: محرومیت كارگران واحدهای كوچك از بیمه، عادی شده است...

دبیر خانه کارگر تهران: محرومیت كارگران واحدهای كوچك از بیمه، عادی شده است

چکیده :دبیر خانه کارگر تهران نسبت به افزایش موارد محرومیت از بیمه بین كارگران واحدهای كوچك تولیدی هشدار داد و «عادی شدن» این نوع بی‌قانونی را ناشی از ضعف بازرسان تامین اجتماعی دانست....


دبیر خانه کارگر تهران نسبت به افزایش موارد محرومیت از بیمه بین كارگران واحدهای كوچك تولیدی هشدار داد و «عادی شدن» این نوع بی‌قانونی را ناشی از ضعف بازرسان تامین اجتماعی دانست.

«اسماعیل حق پرستی» در این باره به ایلنا گفت: این روزها یكی از رایج‌ترین مشكلات كارگران واحدهای كوچك تولیدی، افزون بودن سابقه كارشان از سابقه پرداخت حق بیمه‌شان است كه این وضعیت معنایی جز اتلاف سال‌هایی كه بدون بیمه صرف كار شده‌اند ندارد.

این فعال كارگری افزود: سازمان تامین اجتماعی موظف به نظارت دقیق بر کارگاه های کوچک است تا کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند و در صورتی که کارفرمایی از بیمه کارگران خود سر باز زد، باید با او برخورد شود.

او اضافه کرد: اکثر این کارگاها که در حاشیه کلان شهرهایی همچون تهران واقع شده اند، در گذشته برای اینکه از بیمه کردن کارگران خود فرار کنند آنان را با تهدید به اخراج مخفی می کردند، اما امروزه این قانون شكنی به حدی علنی شده است كه كارفرمایان حتی ضرورتی نمی‌بینند كارگران را مخفی كنند چرا كه به ندرت ممكن است بازرسی از جانب تامین اجتماعی برای نظارت بر وضعیت بیمه‌ای كارگران حاضر شود.

حق پرستی در پایان نظارت بر بیمه کارگران را وظیفه تامین اجتماعی دانست و از مسوولان این سازمان خواست تا با حساسیت بیشتری در خصوص بیمه کارگران کارگاههای کوچک وارد عمل شوند.



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.