سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » انتقاد فاطمه راکعی از عدم حضور زنان در کابینه پیشنهادی...

انتقاد فاطمه راکعی از عدم حضور زنان در کابینه پیشنهادی

چکیده :یک فعال اصلاح طلب گفت: متاسفانه گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که زنان با عنوان وزیر در کابینه دولت یازدهم حضور ندارند. این وضعیت برای جامعه زنان نگران‌کننده است و به عنوان نیمی از کسانی که به دولت تدبیر و امید رأی داده‌ایم، از رییس‌جمهور منتخب خواستار حضور زنان در کابینه دولت یازدهم هستیم....


یک فعال اصلاح طلب گفت: متاسفانه گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که زنان با عنوان وزیر در کابینه دولت یازدهم حضور ندارند. این وضعیت برای جامعه زنان نگران‌کننده است و به عنوان نیمی از کسانی که به دولت تدبیر و امید رأی داده‌ایم، از رییس‌جمهور منتخب خواستار حضور زنان در کابینه دولت یازدهم هستیم.

فاطمه راکعی نماینده مجلس ششم در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از رییس‌جمهور منتخب انتظار استفاده از ظرفیت‌های زنان به عنوان وزیر را داریم و به روش‌های مختلف مانند حضور در کارگروه زنان تعیین کابینه یازدهم به ایشان اعلام شده است که خواسته ما حضور پنج زن به عنوان وزیر در کابینه یازدهم است.

وی تاکید کرد: حداقل خواسته ما، حضور سه زن در کابینه است که بدین منظور معصومه ابتکار، زهرا شجاعی، مرضیه وحید دستجردی پیشنهاد شده‌است. آنان زنان توانمندی هستند که در دولت‌های مختلف در کابینه حضور داشته و توانایی خود را اثبات کرده‌اند.

راکعی با بیان اینکه تابوی حضور زنان به عنوان وزیر در کشور شکسته شده است، اظهار کرد: تابوی حضور زنان به عنوان وزیر در دولت اصلاحات وجود داشت، اما در حال حاضر این تابو شکسته شده و کسی نمی‌تواند ادعا کند که علما مخالف حضور زنان به عنوان وزیر در کابینه هستند. فقط باید دید که چرا در گمانه‌زنی‌های انتخاب وزرا حرفی از حضور زنان در میان نیست؟

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش در پاسخ به این پرسش که زنان را برای تصدی چه وزارتخانه‌ای پیشنهاد کرده‌اید، اظهار کرد: زنان توانایی اداره وزارتخانه‌های زیادی را دارند و ما آنان را برای وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و اقتصاد پیشنهاد داده‌ایم علاوه بر آن زنان می‌توانند در معاونت‌های مختلف ریاست جمهوری از معاونت پارلمانی گرفته تا علوم و فناوری نقش مهمی را ایفا کنند.

رییس فراکسیون زنان و کمیته زنان و جوانان مجلس ششم درباره دلایل ضرورت ارتقاء جایگاه مدیریتی زنان، اظهار کرد: ارتقای جایگاه مدیریتی زنان حق آنان است، چرا که زنان از نظر توانمندی نه تنها از مردان کمتر نیستند؛ بلکه در برخی حوزه‌ها قوی‌تر هم هستند؛ به گونه‌ای که توانایی مدیریتی و قدرت اجرایی برخی از آنان هم از نظر سوابق کاری و هم از نظر تخصص بهتر از بعضی مردان است.

راکعی تاکید کرد: زنان در سطوح مدیریتی با دغدغه‌های زنانه و مادرانه قوی برای بهبود اوضاع کشور تلاش می‌کنند و به گونه‌ ریشه‌ای برای بهبود اوضاع وارد عمل می‌شوند علاوه بر آن از انگیزه قوی برای خدمت‌رسانی به مردم بهره‌مند هستند، بنابراین امیدواریم که تنها به خاطر جنسیت از دور مدیریت کلان کشوری کنار گذاشته نشوند.

وی با بیان اینکه زنان نیمی از نیروی انسانی کشور را تشکیل می‌دهند، اظهارکرد: زنان ایرانی در لوای نظام جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند و امام همواره تاکید داشتند که آنان باید در حوزه‌های مختلف فعال باشند و در مقدرات مملکت دخالت کنند. در حال حاضر نیز بیش از 60 درصد از آمار راه یافتگان به دانشگاه‌ها را دختران تشکیل می‌دهند و در حوزه‌های مختلف از تخصص برخوردار هستند و هر وقت فرصتی برای بروز توانایی‌های خود پیدا کرده‌اند، به نحو احسن عمل کرده‌اند، بنابراین زنان اندیشمند و فرهیخته می‌توانند به حل مسائل کشور کمک کنند.

دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با تأکید بر اینکه همه تلاش خود را برای حضور زنان به عنوان وزیر در کابینه دولت یازدهم خواهیم کرد، گفت: هم در دولت اصلاحات و هم در دولت‌های بعدی شاهد خدمات ارزشمند زنان در دولت بوده‌ایم، بنابراین چرا باید این فرصت را از کشور دریغ کنیم، بنابراین تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا زنان حضور پررنگی در دولت تدبیر و امید داشته باشند و از توانایی و تخصص آنها بهره برده شود.

راکعی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا برای بیان مطالبات خود جلسه‌ای با رییس‌جمهور منتخب داشته‌اید؟ اظهار کرد: متاسفانه امکان ملاقات با دکتر روحانی فراهم نشده‌ است، اما خواسته‌های خود را از کانال‌های مختلف به اطلاع او رسانده‌ایم.



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.