سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » روزشمار انتخابات ۱۰ اسفند ۱۳۸۷/ جابه‌جایی کارکنان اداره انتخابات وزارت کشور در آس...
» روزنامه «کلمه سبز» با صاحب امتیازی میرحسین موسوی منتشر می شود

روزشمار انتخابات ۱۰ اسفند ۱۳۸۷/ جابه‌جایی کارکنان اداره انتخابات وزارت کشور در آستانه انتخابات

چکیده :حدود سه ماه مانده به انتخابات رياست جمهوري، وزارت كشور دست به تغيير كاركنان ستاد انتخابات وزارت كشور زده و اكثريت كاركنان اداره انتخابات كشور را جابه جا كرده است. نصرالله ترابي نماينده شهركرد می گوید كاركنان دولت را تنها با راي كميته تخلفات اداري مي توان جابه جا كرد و این اقدام با توجه به در پيش بودن انتخابات، شائبه چيدن نيرو را به اذهان متبادر مي سازد....


روزشمار تاریخ؛ انتخابات دهم

۱۰ اسفند ۱۳۸۷

 

سرخط خبرها

– دبيركل جمعيت ايثارگران: 16 اصل پيشنهادي جمعيت ايثارگران به اصولگرايان در انتخابات آينده (فارس)

– كروبي عازم گلستان شد (فارس)

– انتشار روزنامه كلمه با صاحب امتيازي موسوي (کلمه)

– سید محمد خاتمی در جوار شاهچراغ با مردم شیراز دیدار می کند (مهر)

– میرحسین موسوی: از عرصه انتخابات کنار نرفته ام (مهر)

– وزرای پیشنهادی یالثارات به خاتمی! (فردا نیوز)

– نامه سرگشاده كروبی به وزير اطلا‌عات درباره دراویش گنابادی اصفهان (فردا نیوز)

– شریعتمداری: افراد بدسابقه نمی‌توانند در جایگاه مسئولیت قرار گیرند (کیهان)

– راه اندازي ستادهاي دولت ائتلافي (تابناک)

– جابه جايي كاركنان اداره انتخابات وزارت كشور، سه ماه مانده به انتخابات (اعتماد ملی)

 

فراتر از خبر

حبيب الله عسگر اولادي بار دیگر اقدام به پاسخ به سخنان میرحسین موسوی کرد و در پاسخ به منتقدان كمك هاي دولت به محرومان با موضوع گداپروري و صدقه‌اي اداره كردن گفت: نمي توان در دفتر گرم و نرم تهران براي اداره كشور فرمول داد.

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در پاسخ به سوال خبرنگار فارس كه برخي خدمات حمايتي دولت را به گداپروري و صدقه‌اي اداره كردن تعبير مي‌كنند نظر شما چيست؟ گفت: همانطور كه عرض كردم در نقد دولت بايد منصفانه عمل كرد. محروم يابي در اعماق كشور نوآوري در خدمت مستقيم به محرومان است.

وي گفت: دولت موظف است به محرومين و مستضعفين با روش‌هاي علمي و درست كمك كند. كار ما در امداد هم محروم يابي در سراسر كشور و زواياي پنهان جامعه است. منتي هم بر مردم نداريم. افتخار مي‌كنيم كه وظيفه خود را انجام مي‌دهيم. نمي‌شود در دفتر نرم و گرم خود در تهران بنشينيم و فرمول براي اداره كشور بدهيم. بايد رفت و ديد مردم چه نيازمندي‌هايي دارند.

 

میرحسین موسوی در جمع دهها نفر از جوانان نخبه دانشجو و فارغ التحصیل درباره‌ بحث احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از این عرصه کنار نیستم و فعلا درحال کار و بررسی هستم، گفت: حداقل این بحث‌ها این است که برای یک تصمیم‌گیری درست، صدایی به صداها اضافه شده است.

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: تصمیم نهایی خود را درباره‌ی کاندیداتوری بعدا خواهم گرفت و فکر می‌کنم مردم هم به درستی درک می‌کنند که وقتی فردی در برابر این مسئله قرار می‌گیرد باید به خوبی فکر کند و حق تصمیم هم با اوست.

وی تصریح کرد: من فعلا قصد دارم در قالب مشفقانه راجع به مسئله ریاست جمهوری و مسائل و مشکلات دولت صحبت کنم.

 

سایت تابناک نوشت: با گذشت يك هفته از سفر احمدي‌نژاد به يزد همچنان حاشيه‌هاي آن خبرساز است. در ساعات پاياني سفر استاني دولت به يزد ثمره ‌هاشمي‌ مشاور ارشد احمدي‌نژاد كه رياستش بر ستاد انتخاباتي احمدي‌نژاد را تكذيب كرده نشستي را با اعضاي اصلي گروه رايحه خوش خدمت برگزار كرده كه مهم‌ترين موضوع مورد بحث آن انتخابات بوده است. در عين حال اين سفر براي استاندار يزد خوش‌يمن نبوده و او توبيخ شده است. سايت جمهوريت خبر داده كه وزير كشور او را به علت افشا شدن برنامه دولت براي برپايي استقبال با‌شكوه از رئيس‌جمهور توبيخ كرده است.

 

برگزیده ها

خبر روز/ کلمه

مشاور ارشد ميرحسين گفت: به دنبال راه اندازي سايت “كلمه” ، روزنامه “كلمه” نيز در آينده نزديك منتشر خواهد شد.

سيد علي‌رضا بهشتي، با اعلام اين خبر افزود: روزنامه “كلمه” به صاحب امتيازي ميرحسين موسوي در انتظار كسب مجوز از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات است. وي در گفت‌وگو با خبرنگار “كلمه” اظهار اميدواري كرد: با توجه به نظر مثبت اعضاي هيئت نظارت بر مطبوعات مجوز اين روزنامه در هفته جاري صادر شود. پيش ازاين نيز سايت “كلمه” به عنوان مرجع آراء و نظرات ميرحسين موسوي و پايگاهي براي تبيين و تبادل نظر پيرامون “الگوي زيست مسلماني”راه اندازي شده است.

 

گزارش روز/ اعتماد ملی

سه ماه مانده به انتخابات، وزير كشور تاييد كرد؛
جابه جايي كاركنان اداره انتخابات وزارت كشور

 

نويسنده: احسان مهرابي

هر تغيير و جابه جايي در آستانه انتخابات باعث ايجاد سوال و ابهام مي شود. حدود سه ماه مانده به انتخابات رياست جمهوري، وزارت كشور دست به تغيير كاركنان ستاد انتخابات وزارت كشور زده و تعداد قريب به اكثريت از كاركنان اداره انتخابات كشور را جابه جا كرده است. اين اقدام محصولي اعتراض تعدادي از نمايندگان مجلس را برانگيخته است البته محصولي در پاسخ به اعتراض آنان اين امر را تاييد و اعلام كرده كه اين جابه جايي براي بهره وري بيشتر از تجربه آنان در ادارات ديگر بوده است. نصرالله ترابي نماينده شهركرد ازجمله نمايندگان معترض به اين امر بوده است كه در تذكري آيين نامه اي نسبت به اين امر اعتراض كرده است. وي در تذكري به وزير كشور علت جابه جايي و اجبار به انتقال كاركنان اداره انتخابات كشور را سوال كرده است. ترابي در شرح تذكر خود خطاب به وزير كشور يادآور شده است كه كارمندان دولت براساس پست سازماني مشغول به خدمت هستند و كاركنان را تنها با راي كميته تخلفات اداري مي توان جابه جا كرد.

وي در تذكر خود علت جابه جايي و اجبار به انتقال كاركنان اداره انتخابات وزارت كشور را سوال كرده و افزوده است: علت جابه جايي و اجبار به انتقال كاركنان اداره انتخابات وزارت كشور محمل قانوني ندارد و با توجه به در پيش بودن انتخابات شائبه چيدن نيرو را به اذهان متبادر مي سازد.

وزير كشور نيز در پاسخ به تذكر نماينده شهركرد به يك پاسخ كوتاه قناعت كرده و نوشته است: جابه جايي كاركنان اداره مذكور بنا به ملاحظات سازماني و بهره وري بيشتر از تجربه آنان در ادارات ديگر بوده است ضمن آنكه پست فعلي و قبلي اين افراد همسطح بوده و هيچ گونه تنزل يا كاهش حقوق صورت نگرفته است.

وي در ادامه با اشاره به سخنان يكي از نمايندگان درباره انتخابات آينده و تاثير حضور محصولي در وزارت كشور گفت: عزيزي اين بحث را مطرح كردند اما همه ما مي دانيم كه غير از دو سه دوره، وزراي كشور همه حزبي و مشخصا از يك حزب بودند، همچنين در تريبون ها از حزب شان دفاع مي كردند اما ما هيچ وقت نگفتيم چون شما حزبي هستيد، پس انتخابات مخدوش است.

نگراني از معرفي محصولي براي وزارت كشور با توجه به رياست او بر ستاد انتخاباتي احمدي نژاد از همان آغاز معرفي او مطرح شد اما احمدي نژاد و محصولي در روز راي اعتماد به وزير پيشنهادي كشور اين نگراني را بي مورد دانسته و ضمن تكذيب رياست محصولي بر ستاد انتخابات احمدي نژاد اطمينان دادند كه محصولي امانتدار آراي انتخابات رياست جمهوري سال 88 خواهد بود.

نگراني هاي مطرح شده پيرامون وزارت كشور محصولي سبب شد كه حشمت الله فلاحت پيشه نماينده اصولگراي مجلس هشتم و مخالف وزارت محصولي در روز راي اعتماد بگويد: ما مي خواهيم بهانه زدايي كنيم، جناب آقاي محصولي شما خيلي از ستادهاي آقاي احمدي نژاد و ستادهاي انتخاباتي مجلس را راه اندازي كرديد، در زمان صحبت هايتان در كميسيون امنيت مي گفتيد با تك تك دوستان براي اينكه در ليست باشند يا خير صحبت كرديم، ستاد انتخابات در وزارت كشور، قبل از اينكه وزير به وزارت كشور برود تشكيل شده است، معناي اين انتخاب يك معناي انتخاباتي است. جواب مردم را چه بدهيم، فردا مثلا جناب آقاي احمدي نژاد راي اي سالم و پاك را آ وردند، نمي گويند آقاي محصولي ايشان را رئيس جمهور كرد، من به صداقت و پاكي شما ايمان دارم ولي ما با افكار عمومي هم مواجه هستيم.

وي در پاسخ به اين اعتراض احمدي نژاد گفت: اگر فكر كنيم كسي در جايي صحبتي به نفع كسي كرده است، اگر حالاوزير كشور شود، انتخابات زير سوال است، اين اجحاف به مردم و نظام و خودمان است چرا كه خودمان نيز با اين قانون و روند انتخاب شده ايم و امروز در اينجا هستيم.

صادق محصولي وزير كشور نيز در روز راي اعتماد خود با بيان اينكه يك راي هم به عنوان يك امانت محترم است و در جلسات مختلف نيز گفتم عزيزان من اگر حتي يك نفر با اين ديد كه يك راي جابه جا شود، يا هر تعداد رايي جابه جا شود خدايي نكرده با اين تفسير كه به نفع يك جرياني تمام شود يا با اين فكر كه اگر تعدادي آرا به نفع يك كانديداي مورد نظر جمعي به نفع آن افزوده شود و ممكن است خدا راضي باشد را به هيچ وجه حتي يك راي را قبول ندارم. استدلال شرعي اين حرف آن است كه اگر خداوند مصلحت مي دانست دل ها را منقلب مي كرد نه يك راي، نه صد راي و نه ده ميليون راي.

بلكه ميليون ها راي را در قلوب مردم براي كانديداي مورد نظر فراهم مي كرد، همچنان كه در انتخابات نهم رياست جمهوري شاهد آن بوديم، بنابراين همچنان كه توضيح دادند بنده هم عرض مي كنم كه صيانت از آراي مردم را بر خود واجب مي دانم. هرچند كه وزير كشور صيانت از آرا را بر خود واجب مي داند اما نكته ديگر آرامش رواني شركت كنندگان و مردم در انتخابات است طبيعتا شنيدن خبرهايي چون تغيير كاركنان ستاد انتخابات كشور نمي تواند تضمين كننده اين آرامش باشد.

 

آرشیو روزشمار انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.