سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آرزو می کنم احمدی نژاد به خود بیاید...

آرزو می کنم احمدی نژاد به خود بیاید

چکیده :واقعا باید پرسید آیا دولت کاری مهمتر از بررسی و ارائه لایحه بودجه هم داشته و دارد که با تاخیری حدودا سه ماهه این لایحه را به مجلس داد ؟ ازآنجا که آرزو بر جوانان عیب نیست آرزو می کنم وی به خود آید واین چندماهه باقی مانده از دولتش را با تدبیر بهتری ادامه دهد....


غلامعلی رجایی

دیروز چهارشنبه اتفاق عجیبی افتاد وآن اینکه رییس دولت در اتفاقی بسیار نادر، به مجلسی که روزگذشته به وزیر پیشنهادی او با عمری چندماهه رای داده بود نرفت و معاون پارلمانی وی لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کرد!
آنها که مذاکرات دیروزمجلس راگوش کردند دیدند و شنیدند که این نرفتن حساب شده – که از نظر من ازرفتارهای ناپخته رییس دولت درعمل و نیزدر رفتار وی با مجلس است- تا چه حد خشم وعصبانیت بعضی از نمایندگان مجلس را برانگیخت و تا چه حد اداره مجلس را برای نایب رییس مجلس دشوارنموده بود!

رییس دولت بجای اینکه بنشیند و یکی از مهمترین لایحه های سالانه دولتش را برای ارائه به نمایندگان مردم نهایی کند ، این روزها مدام از این شهر به آن شهر می رود و پروژه افتتاح می کند- که ازاین جهت کشورما و رییس جمهورآن در دنیا رکورد شکن هستند!- و شاید کمتر کشوری درجهان باشد که رییس دولت آن که مردمش در کمتراز چندماه درآمدشان به دلیل نوسانات ارز وتحریم ها به حدود 3/1 رسیده است، درادامه رکورد زنی های خود لایحه بودجه ای را که باید در آذر ماه به مجلس می داد با تاخیری بیش ازهشتاد وچند روزه به مجلس داد. مجلسی که بارها برای این تاخیر به رییس دولت اخطارهای بی نتیجه داد و اعلام کرد نمی تواند لایحه را درزمان مقرر تصویب و به دولت ابلاغ نماید .

کمترین تالی فاسد این تاخیربه نظرمن حتما عمدی دولت، درارائه لایحه بودجه، فقدان زمان لازم برای بحث وبررسی لایحه بودجه و شتابزدگی مجلس در بررسی آن است.

واقعا باید پرسید آیا دولت کاری مهمتر از بررسی وارائه لایحه بودجه هم داشته و دارد که با تاخیری حدودا سه ماهه این لایحه را به مجلس داد ؟

گرچه دولتهای قبل نیز دراین زمینه غالبا با تاخیر عمل می کرده اند اما دولت نهم ودهم در این رابطه گوی سبقت را ازدیگر دولتها ربوده اند و دولت پدیده هزاره سوم به قول سرکارخانم الهام -هموکه دردفاع از احمدی نژاد در وب سایت خود به این وآن می تاخت واز فضائل ومناقب رییس دولت سخن می گفت و این روزها بدجوری ساکت است! – حتی رکورد قبلی خود راهم شکسته است.

من به دلایل متعددی که روشن است ! قصدبررسی علل نرفتن رییس دولت را به مجلس در ارائه لایحه بودجه ندارم .همگان علت وعلل را می دانند ولی ازآنجا که آرزو بر جوانان عیب نیست آرزو می کنم وی به خود آید واین چندماهه باقی مانده از دولتش را با تدبیر بهتری ادامه دهد.

بالاخره هرچند احمدی نژاد اگرچه هرگز پس از اتمام دوره ریاست جمهوری اش نمی تواند به دلیل وزن سیاسی گذشته اش درانقلاب ورفتارهای خاصش در دوره مسولیت که بدترین آن روش بگم بگم هایش بود رفتارهایی که اخیرا صدای اعتراض رهبری را هم در آورد دراندازه های روسای جمهور قبل یعنی هاشمی ،خاتمی و..ظاهر شود، می خواهد دراین کشور بماند و زندگی کند. لازمه این کار آن است که دست ازاین رفتارهای خاص وغیر قابل توجیه خود بردارد.

من نگران آن هستم که در آینده ای نه چندان دور، رند هایی که در این کشور چندان هم کم نیستند و به خاطر رفتار وعملکرد رییس دولت به رغم همه حمایتهایی که از ایشان شد،هرگزدل خوشی از او ندارند حرفهای ایشان را دراینجا و آنجا درکتابی قطور با مایه ی طنزجمع آوری ومنتشرکنند ومایه انبساط – والبته آزردگی- بعضی هموطنان خود را فراهم نمایند.

منبع: وبلاگ نویسنده



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.