سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » آقای نبوی! از رای مردم می‌ترسید، امام حسین(ع) را بهانه نکنید...
» شهید کربلا علیه حکومت جائر زمان، علیه بیعت اجباری و علیه سوء‌استفاده‌گران از دین قیام کرد

آقای نبوی! از رای مردم می‌ترسید، امام حسین(ع) را بهانه نکنید

چکیده :روزنامه رسالت در یادداشتی با عنوان "شوک محرم به دموکراسی" تلاش کرده تا با اشاره به مصاف 72 نفر در برابر سی هزار نفر در کربلا، نفی مردمسالاری را نتیجه بگیرد. آقای نبوی! اگر نویسنده‌ی شما قصد یا انگیزه‌ای برای مطالعه‌ی تاریخ ندارد، حداقل او را به دیدن سریال مختارنامه در این هفته‌ها دعوت کنید، تا رفتار ابن‌زیاد را با اقتدارگرایان و مخالفان امروزی مردمسالاری مقایسه کند و همچنین سرنوشت ظالمان و حق‌کشان را که با طلا و وعده، لشکر جمع کردند، ببیند تا به خطا نگوید که مصاف حسین و یزید، مصاف حق و دموکراسی بود! آیا امام حسین با مردمسالاری و رای مردم مخالف بود که تا وقتی از اقبال و همراهی مردم کوفه مطمئن نشد به سوی ایشان حرکت نکرد، یا یزید و ابن‌زیاد طبق اصول امروزی مردمسالاری با مخالفانشان رفتار می‌کردند؟...


کلمه – گروه سیاسی: اگرچه با کسانی که به استفاده ابزاری از دین عادت کرده‌اند، نمی‌توان به سادگی از حقیقت دین سخن گفت و اگرچه هیچ تجربه‌ی خوبی از مشابهت‌سازی‌های تاریخی نداریم و بارها دیده‌ایم که اقتدارگرایان به یاری رسانه‌ها و ابزارهای یکسویه توجیه مخاطبان، واقعیت‌های تاریخی را هم تحریف و پیش پای منافع خود قربانی می‌کنند، اما از باب اینکه سکوت در برابر انحرافات و بدعت‌ها جایز نیست، درباره یادداشتی که امروز در روزنامه رسالت منتشر شده، نمی‌توان سکوت کرد.

امروز این روزنامه مدعی اصول در یادداشتی با عنوان “شوک محرم به دموکراسی” تلاش کرده تا با اشاره به مصاف 72 نفر در برابر سی هزار نفر در کربلا، نفی مردمسالاری را نتیجه بگیرد و از جمله نوشته است: “در جوامع دموكراتيك امروزين، تدابير و سياست‌ها مطابق هوي و هوس اكثريت مردم وضع مي‌گردد، نه بر مبناي حکمت حق.”

در این یادداشت همچنین آمده است: “شيعيان و ايرانيان، زمينه‌هاي تاريخي و اعتقادي نيرومندي عليه دموکراسي داشته و دارند. پيام صريح دموکراسي اين است: ”ريسمان اکثريت“ را بگير و برو. ايراني و شيعه، هميشه اين واهمه را داشته و دارد که با اين فرمول، از اردوگاه ”ابن‌سعد“ سر در بياورد. واهمه دارد که در نامعادله ، 72 در مقابل 30000، طرف 30000 را بگيرد. و هر ساله، محرم، اين هراس از دموکراسي را زنده مي‌کند.”

این برداشت عجیب و دور از واقعیت، در حالی در روزنامه رسالت منتشر شده که نه تنها تاریخ اسلام و آرا و اندیشه‌های پیامبر و ائمه معصومین پر از مضامینی علیه این نگاه انحرافی و نیز مملو از تاکیدهای مداوم بر رای و نظر و حقوق و آزادی مردم است، بلکه ریشه و خاستگاه قیام امام حسین (ع) هم چیزی جز تاکید بر همین حقوق و آزادی‌ها نیست و برخلاف آنچه نویسنده رسالت تصور کرده و بر روی کاغذ آورده، قیام شهید کربلا، قیامی علیه حکومت جائر زمان، علیه بیعت اجباری و علیه سوء‌استفاده‌گرانی است که بر منبر پیامبر نشسته‌اند و بر ضد سیره‌ی او عمل می‌کنند و به نام دین خدا، بندگان خدا را به بازی می‌گیرند.

روی سخن، با آقای مرتضی نبوی، مدیر مسئول این روزنامه است که برخلاف برخی تازه‌به‌دوران‌رسیده‌ها، اسلام خود را از جلسات مداحی بی‌محتوا و برخی منابر بی‌خاصیت و دور از معرفت نگرفته است.

آقای نبوی! آیا به واقع شما هم با این دیدگاه نویسنده‌ی متن مذکور موافقید که تمام قیام بزرگ‌مظلوم تاریخ را در این خلاصه کرده که جنگش نابرابر و 72 به سی هزار بود؟ و آیا شما هم مانند بسیاری از مدعیان امروزی حیدری و حسینی بودن، فراموش کرده‌اید که امام بعد از مشخص شدن بدعهدی و بی‌وفایی کوفیان، خواستار ترک کربلا و رفتن به سمت دیگری بود، اما لشکر مقابل نگذاشت و امام را وادار به بیعت یا جنگ کرد؟

فعال باسابقه‌ی اصولگرا! آیا امام حسین با مردمسالاری و رای مردم مخالف بود که تا وقتی از اقبال و همراهی مردم کوفه مطمئن نشد به سوی ایشان حرکت نکرد، یا یزید و ابن‌زیاد طبق اصول امروزی مردمسالاری با مخالفانشان رفتار می‌کردند؟ این چه برداشت غلطی از دین و مردمسالاری است؟

حرکت حسین‌بن علی (ع) از مدینه به مکه، برای نرفتن زیر بار بیعت اجباری با حاکم ظالم و گناهکاری بود که می‌خواست او را به زور وادار به اطاعت کند. حرکت امام از مکه به کربلا هم برای پاسخ گفتن به دعوت هزاران تن از مردم شهر کوفه بود که ایشان را به یاری طلبیده بودند. به راستی، کدامیک از این دو حرکت را می‌توان علیه مردمسالاری تفسیر کرد؛ یا بدتر از آن، لزوم حکومت اقلیت بر اکثریت، آن هم با زور، را از آنها نتیجه گرفت؟ اتفاقا این دو حرکت که، اگر بنا به تفسیر امروزی باشد، عین دموکراسی و احترام به نظر مردم و مخالفت با استبداد حاکم است!

اگر نویسنده‌ی شما قصد یا انگیزه‌ای برای مطالعه‌ی تاریخ ندارد، حداقل او را به دیدن سریال مختارنامه در این هفته‌ها دعوت کنید، و البته پیشاپیش بگویید به لباس سبز ابن‌زیاد نگاه نکند که رنگ را می‌توان دزدید، بلکه رفتار ابن‌زیاد را با اقتدارگرایان و مخالفان امروزی مردمسالاری مقایسه کند و همچنین سرنوشت ظالمان و حق‌کشان را که با طلا و وعده، لشکر جمع کردند، ببیند تا به خطا نگوید که مصاف حسین و یزید، مصاف حق و دموکراسی بود!

بد نیست بدانید که بسیاری از مردم، جمعه‌شب‌ها وقتی این سریال را می‌بینند، داغ بسیاری از ظلم‌ها و جفاهای یک‌سال و نیم اخیر برایشان زنده می‌شود و چه‌ها که بر زبان نمی‌رانند. آنها مقایسه می‌کنند، مانند همیشه‌ی تاریخ که به فرموده‌ی امام علی (ع) در عهدنامه‌ی مالک اشتر، مردم مقایسه می‌کنند. حال در این مقایسه، به نظر شما، رفتار امروز چه کسانی شبیه عبیدالله‌بن‌زیاد است، و رفتار چه کسی مبتنی بر آزادی، عدالت، حق و کرامت مردم، و دیگر ارزشهایی است که جان‌مایه‌ی مفهوم امروزی مردمسالاری است؟

اگر با اینها هم قانع نمی‌شوید، فراز ابتدایی پیام امام خمینی (ره) در عاشورای سال 57 را با هم می‌خوانیم تا ببینیم ایشان به کدام برداشت از قیام عاشورا معتقدند: “با حلول ماه محرّم، ماه حماسه و شجاعت و فداکارى آغاز شد؛ ماهى که خون بر شمشیر پیروز شد، ماهى که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم و داغ باطل بر جبهه ستمکاران و حکومتهاى شیطانى زد، ماهى که به نسلها در طول تاریخ، راه پیروزى بر سر نیزه را آموخت، ماهى که شکست ابرقدرتها را در مقابل کلمه حق به ثبت رساند، ماهى که امام مسلمین، راه مبارزه با ستمکاران تاریخ را به ما آموخت، راهى که باید مشت گره کرده آزادیخواهان و استقلال طلبان و حق گویان بر تانکها و مسلسلها و جنود ابلیس غلبه کند و کلمه حق، باطل را محو نماید. امام مسلمین به ما آموخت که در حالى که ستمگر زمان بر مسلمین حکومت جائرانه مى‏کند، در مقابل او اگر چه قواى شما ناهماهنگ باشد بپاخیزید و استنکار کنید و اگر کیان اسلام را در خطر دیدید، فداکارى کنید و خون نثار نمایید.”

آقای نبوی! عاشورا در تاریخ زنده مانده است و خواهد ماند، به خاطر اینکه نماد ظلم‌ستیزی و مبارزه زورگویان و مظلوم‌کشان تاریخ بوده است. کسی هم تاکنون نتوانسته است، و ان‌شاء‌الله پس از این هم نخواهد توانست برداشتی به نفع زورمندان و علیه حق‌طلبان از آن ارائه کند. حسین نماد همه مظلومان تاریخ است و ظالمان را سزاوار نیست که به نام او، حق مردم را سلب کنند و رای آنها را بدزدند.

شما هم بهتر است اگر دنبال نفی رای مردم و حق مردم هستید، توجیه معقول‌تری – اگر یافتید – ارائه کنید و اگرنه، لااقل تاریخ را و به خصوص قلب تاریخ یعنی فلسفه‌ی شهادت امام حسین (ع) را تحریف نکنید. در هرحال با واقعیت کربلا و روح متعالی عاشورا در نیفتید، که آنها که چنین کرده‌اند، عاقبت خوبی ندیده‌اند.



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

37 پاسخ به “آقای نبوی! از رای مردم می‌ترسید، امام حسین(ع) را بهانه نکنید”

  1. NASIMA گفت:

    با ال علی هر که در افتاد ور افتاد!!!!!

  2. ناشناس گفت:

    اتفاقا از این مقاله باید استقبال کرد چون عملا به صورت تلویحی، به در اقلیت بودن جاکمیت فعلی، اعتراف می کند وثابت مینماید که خودجناح اقتدار گرا، اعتقادی به نمایش هایی از قبیل 9 دی نداردومی خواهد اینگونه ادامه حاکمیت غصبی خود را توجیه کند.

  3. بنده خدا گفت:

    بگذرد اين روزگار تلخ تر از زهر – بار دگر روزگار چون شكر آيد
    به نام پروردگار عزت آفرين ، سلام و درود بر آزاد مردان و آزاد زنان طريقت عشق
    نميدانم چقدر در سريال مستند و فخيم مختار نامه دقت كرده ايد ، آنجا كه جنبش سبز علوي آنگاه كه در مقابل خليفه جائر و ديكتاتور اما تكيه زده بر اريكه زعامت مسلمين خروج ميكند چونان خارجي محارب به مسلخ بلا كشيده ميشود
    به نام اصلاح قيام ميكند اما خارجي وار به جرم خروج بر خليفه محارب خوانده ميشود و به حكم دستگاه شيطاني براي رضاي خدا محصور و اسير و گشته ميشود
    اسب بر پيكرشان تاخته ميشود بر اسيرانشان تازيانه نثار ميشود و باز دم از مسلماني و خليفة اللهي
    و چه تشبيه پر دردي ايست داستان … مدعي خرقه زعامت مسلمين . . . !

  4. سبز زندانی گفت:

    آفرین.
    من هم همیشه با دیدن سریال مختارنامه دقیقا به وضع موجود در جامعه فکر میکنم و اینکه آیا به راستی الان و در جامعه امروز ما ابن سعد واقعی کیست؟آیا به جز این است که مزدوران حکومت مانند لشکریان ابن زیاد هستند؟؟ آیا فریفتن مردم در زمان ابن زیاد را هم اینک شاهد نیستیم؟آیا پخش برنامه های گزینشی و خلاف واقع صدا و سیمای میلی فریفتن مردم نیست؟
    آیا….
    آیا…
    آیا..
    هزاران نمونه دیگر از ظلم و جور این ظالمان میتوان گفت که بحمدا… اکثر مردم هوشیار شده اند و میدانند
    مرگ بر یزیدیان زمان

    • سبز مرتضی گفت:

      با سلام . کاملا درسته
      فقط هم شما نیستی من این حرف را از خیلی ها که این سریال را دنبال میکنند شنیده ام … کاملا می توان ان را با وضع موجود مطابقت داد.

  5. Azim گفت:

    بنا به منطق همین آقا؛خودشان هم در جبهه ی عمر سعد قرار دارند و جنبش سبز که از نظر آنها اقلیتی بیش نیستند در جبهه ی امام حسین می باشند…

  6. آزادمرد گفت:

    عاشورا بینش دهنده به مردم است که هیچگاه ولایت را تنها نگذارند

    • ناشناس گفت:

      اقای ازاده
      لطفا ولایت تنها نمانه را توضیح دهید و در یک نظام مثلا سی ساله نتیجه ان را بیان کنید اگر ولی تنها نماند چه میکند و مردم چگونه میشوند اگر ولایت تنها نباشد مردمی ازاده ،صذیق، شجاع ،ظلم ستیز ،خلاق، هوشمند و با جاذبه الهی تربیت پیدا میکنند که اقوام وملل دیگر فوج فوج به او میپیوندند و دنیا زیباییهای انسان بودن را شاهد میشود من عمیقا با ین ولایت که نوید اسلام است موافقم الان که …. مردم کشته میشوند در کهریزک انچه نباید میشود از روی پل بزیر انداخته میشوند با ماشین زیر گرفته میشوند سلول های انفراد ی زندانها پر و خالی میشود رفاه و ازادگی واژهای بیگانه میشود … قابل دفاع وجود دارد؟

  7. ناشناس گفت:

    معنای دموکراسی را درک نکرده اند. دموکراسی یعنی حکومت اکثریت و احترام به حقوق اقلیت.

  8. بابک گفت:


    حضرت علی با انکه بر حق بود و حکومت حق مسلم او بود ولی چون اکثریت مردم او را قبول نداشتند 25 سال خانه نشین شد
    و زمانی حکومت رو قبول کرد که اکثریت مردم ایشون رو میخواستن و در یک روایت از حضرت هستش که میگوید: مردم چنان به سمت من هجوم اوردند که حسنین (امام حسن و امام حسین) داشتن له میشدند
    اگه اسلام دموکراسی نداشت طبق قاعده شما حضرت باید همون روز اول بعد مرگ پیامبر شمشیر به دست میگرفت و مخالفانش رو که کم هم نبودن میکشت

  9. ناشناس گفت:

    وای به حال ملتی که شخصیت های خودش را فراموش کرده و به بیگانه پناه برده است …. حالا حالا ها باید صفا کنید. آیا دود غلیظ و واضحی که وعده آن داده شده است در آسمان مشاهده نمیکنید؟

  10. ناشناس گفت:

    خواست اکثریت هیچگاه به معنی برحق بودن اکثریت نیست. ائمه هیچگاه با خواست اکثریت مخالفت نمی کردند اما به این معنی هم نبود که آن را تأیید کنند. حق وقتی می تواند برمردم اعمال شود که اکثریت مردم آن را بخواهند.

  11. محمد گفت:

    جالب اينجاست كه اگر يادداشت را از جهت صحت تاريخي بپيذيريم – كه جوابش را دربالا گرفته – اين بنده خدا در ” زورنامه! “رسالت اعتراف كرده كه در اقليت قرار دارد و اين كه اقليت روزنامه هاي فراوان دارد و در قوه مجريه نشسته و مجلس را چگونه در دست گرفته خود حكايت از تقلب و دستبرد آشكار در نظر اكثريت طي انتخابات هاي مجلس و رياست جمهوري دو دوره پيشين مي كند.

    عجبا كه رسوا با توجه به جلوگيري از انتشار صداي مخالف، خودش هر روز بيش از ديروز خود را رسوا مي كند. و اين وعده پروردگار حسين به ياران حق طلبش در تاريخ است در برابر جائران خودكامه كه زر و زور و ريا را بر عليه مردم خود بكار گرفته اند.
    درود بر مير سبز و زندانيان پايدار و شهداي گمنام سبزمان

  12. ه م گفت:

    این دیدگاه رسالت مثل شمشیر دو لبه می ماند
    1. آنها ادعا می کنند که اکثریت هستند و فتنه جویان عده قلیلی بیش نیستند ! ( با استدلال رای 24 ملیونی )
    2. مگر نه اینست که حاکم یزیدیان بودند و صاحب زر و زور و منابر و خود حافظ شریعت پیامبر می دانستند و امام حسین هیچ نداشت به جز ایمان و 72 یار صدیق ؟
    3.آیا شما مشابهتی بین اینکه ابن زیاد دستور داد بر منابر داستان خروج حسین از دین جدش و . . . را بگویند و تبلیغات گسترده علیه عزاداران حسینی وابسته به جنبش سبز مبنی بر شکستن حرمت عاشورا نمی بینید ؟

  13. اميرارسلان گفت:

    احسنت بر عزيزي كه با نام زنداني سبز كامنت گذاشته است نظر ايشان نظر اكثريت افراد جامعه است..

    ؟آیا به جز این است که م… حکومت مانند لشکریان ابن زیاد هستند؟؟ آیا فریفتن مردم در زمان ابن زیاد را هم اینک شاهد نیستیم؟آیا پخش برنامه های گزینشی و خلاف واقع صدا و سیمای میلی فریفتن مردم نیست؟
    آیا….
    آیا…
    آیا..
    هزاران نمونه دیگر از ظلم و جور این ظالمان میتوان گفت که بحمدا… اکثر مردم هوشیار شده اند و میدانند
    مرگ بر یزیدیان زمان

    فرق ميان كفر و دين يك يا حسين است هر دل گواهي مي دهد حق با مير حسين است..

  14. عدالت و آزادی گفت:

    مساله جالب در سریال مختارنامه این است که هر کسی که کلمه ای در مخالفت با ابن زیاد می گوید فورا با او بدترین برخورد می شود انسان ناخود آگاه شرایط فعلی را با شرایط آن دوران مقایسه میکند . باید گفت اگه این جماعت سبز نا حق میگن و کافر هستند لا اقل بذارین حرفشونو بزنن شاید خواستن بگن شما درست میگین خفقان نهایتا کارو به جاهای باریک میکشونه هاااااااااااااااااااا

  15. رضا گفت:

    متاسفانه آقایان حضرات یاسوادتاریخی ندارندویابنفع انهانیست حقایق تاریخ رابیان کنند. یک باردرتاریخ اتفاق افتاده وپس از1400سال بازهم دوباره تکرارشده است .شمابگوئیدشمشیربه حاکمیت کنونی کشیدن چه حکمی دارد؟ خواهیدگفت محاربه ،دران زمان هم معاویه خودراحق میدانست و72نفریارصدیق اقابه حکومت شمشیرکشیدن ودرنتیجه ازنظرحکومت وقت حکم محاربه گرفتن ،شهیدشدن من نمیدانم یاداوری ان هرسال چه معنائی دارد.؟

  16. ماکو یی گفت:

    تا ملتی به سطح شعور بالا نرسند فرجی نیست.
    با مطاله ایات کلام الله خواهید دید ما خودمان باعث این گرفتاری شدیم پس باید بیدار شویم و به …. باج ندهیم .

    سوره اسرار ایه 110
    بگو ستایش مخصوص خداست که نه هرگز فرزندی و نه شریکی در ملکش بر گرفته و نه هرگز عزت و اقتدار او را نقصی رسد که به دوست مددکاری نیازمند شود و پیوسته ذات الهی را به بزگترین اوصاف ستایش کن.

    ستایش و مدد جویی مخصوص خداست و غیر خدا از علی و حسین طلب مدد کردن عین شرک است.

    سوره نحل آیه 51
    هر چه در اسمانها و زمین است همه ملک خداست و دین واطاعت همیشه مخصوص اوست آیا شما بندگان از کسی غیر از خدای مقتدر بترسید؟

    ولایت نون دونی و ابزاریت در دست از خدا بی خبران

    سوره رعد آیه 7
    تنها خدا میداند بار حمل آبستنان عالم چیست و بار رحمها چه نقصان و چه زیادت خواهد یافت و مقدار همه چیز در علم ازلی خدا معین میکند.

    پس حرفهایتان را به خدایتان که در دل شما ست بزنید نه به زریه و یا به چاه جمکران

  17. مهدی شیراز گفت:

    آری حکومت حال حکومت ابن زیادی هست که به زور از مردم …. گرفته میشود

    مگر ابن زیادها چگونه ادعا مسلمانی و با عدل ترین حوکمت را بر زبان می آوردند

    آری دیدن مختار نامه دقیقا مشابه اتفاقات امروز ماست که دینداران و شیعیان واقعی را خونه نشین کرده اند و عده ای …بر مردم حکومت می کنند

    اللهــم عجل الوليك الفرج

    با ولایت هستم اما با ولایت اقا صاحب الزمان

  18. سبز گفت:

    حسین مظلوم، محکوم بود آنروز
    یزید ظالـــــــــــم، حاکم بود آنروز

    ای دل پاک و روشن بین که امروز
    محکوم ظالم است و حاکم مظلوم

  19. ناشناس گفت:

    خيلي كيف كردم
    يا حسين ميرحسين

  20. ناشناس گفت:

    با سلام
    به استقبال عاشورای دیگری میرویم و از آقای مرتضی نبوی نیز تشکر میکنیم که نصف حرف خود را زده که در اقلیت قرار دارند ،نیمه دیگر را هم ما میدانیم و هم ایشان که، بر حق نیز نیستند .به ایشان توصیه میشود از مرجع بزرگ زمانه ایت الله عظمی منتظری پیروی کرده و آخرت را به مال دنیا نفروشند .یادشان باشد آنجا که آش مجانی نباشد و ساندیس ،عظمت انسانی است که تقدیر میشود و نه حرفهای پوچ و الدرم ،بلدرم.

  21. حامدپالیز گفت:

    برادران کلمه فیلم مناظره های دانشگاه زیاد به دست من میرسه کواکبیان شکوری راد وسایرین اصلاح طلبها به کارتون میاد واستون بفرستم؟
    کلمه: بسیار سپاس. لطفا با آدرس ایمیل سایت کلمه ارتباط بگیرید. info@kaleme.com

    • رضا گفت:

      سلام آقا حامد و سلام به دوستان کلمه ، اگه میشه لطف کنید این کلیپها رو تو سایت کلمه برای دانلود بذارید ، ممنون

  22. رزمنده دفاع مقدس گفت:

    بنام خدای خمینی(س)
    عالی بود! از کوزه همان برون تراود که در اوست!ما از روزنامه رسالت اصلا انتظار منطقی و انقلابی فکر کردن نداریم چرا که در زمان امام(س) و بعد از آن بارها امتحان خود را پس داده است! ولی یک چیز مهم است و آن این است که باور کنید اگر دیالوگ و فیلمنامه مختارنامه به زمان فعلی میرسید دستخوش تغییرات فراوانی میشد شما دقت کنید طرح زدن تهمت« فتنه» در زیر لوای پوستینی دروغین از اسلام به مخالفین و تشابهات فراوان آن، با اسلام جاری شده در این زمان!حتی وقتی بعد از مختارنامه حاج مهدی طائب و آقای رجبی در مورد سفاک بودن ابن زیاد صحبت کردند، بازهم ذهن را متوجه دولت کودتا میکرد و اصلا این سریال و قیام حضرت امام حسین(ع) تو گویی برای این زمان و رسوا نمودن« سیاست بازیهای» کثیف آقایان طرح شده است!

  23. عمارلویی گفت:

    اقا ترا به خدا کمتر از سر یال مختار با وضعیت امروز این ملت که هم در عزا و هم در عروسی در رنج هستند مقایسه نمایید حال شخصی بینش و بصیرت خود را با نوشتن و سا ختن سریال به نمایش این بی صدای میلی در اورده است شما کاری نکنید که صدای این بی صدا در اید و به زیور سانسور گرفتار اید و برای سازنده ان غیر از زحمت و پذیرایی در اوین و کهریزک نتیچه دیگری نداشته باشد و این جناب میر باقزی با بصیرت خود به همه مدعیان بصیرت درس بصیرت داده اند پس قدر این بزرگان را بدانیم که با هزینه این بی صذا و بی سیمای میلی به نفع سبز ها قدم برداشته اند و هر ان امکان دارد قسمتهای نمایش داده نشده داستانش عوض شود هم چنان که در این مدت نزذیک به دو سال هر چه که بافته اند و از مکر خدا غافل شدند سیلی خوردند پس به هوش باشید یک همراه بصیر را از دست ندهیم والسلام

  24. ناشناس گفت:

    بسیار قشنگ بود

  25. بابک گفت:

    از بس که تحلیل های این نوع افراد بصورت رومره است هر جور به این مقاله نگاه کنید به ضرر اقای نبوی نتیجه میشود چرا که کودتا گران طرف دارهای اقای موسوی وجنبش سبز را بسیار اندک می خوانند و تمام هم وغم انها اینست که انها را اندک نشان دهند اگر به فرض چنین است بر طبق نوشته مقاله این ها حق و کودتا گران که در اکثریت هستند (از نظر خودشان ) باطل هستند

  26. بسیجی خمینی گفت:

    …که از دموکراسی بترسد . اگر رای اکثریت نبود ، حالا شما در بازار باید شاگردی می کردی . اما از نردبان رای اکثریت بالا
    آمدی و حالا آرزوی شکستن این نردبان را می کنی ؟ به قول مولای روم ، نردبان این جهان ما و منی است // عاقبت این نردبان افتادنی است … لاجرم هرکس که بالاتر نشست // استخوانش سخت تر باید شکست !

  27. بهنام گفت:

    لطفا هر چه سريعتر از اقاي موسوي بپرسد كه آيا گفته هاي آقاي شكوري راد صحت دارد ؟ آيا آقاي صادق لاريجاني به ايشان تبريك گفته است ؟
    لطفا هر چه سريعتر اين موضوع را سوال كرده و در سايت اعلام كنيد .

  28. siamak گفت:

    آنکه ناموزد ز چرخ و روزگار هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار

  29. فتنه شناس گفت:

    این آقای نبوی حداقل تحریفات عاشورا را از قول شهید مطهری بخواند تا اینگونه با تمسک به تحریفات ، حقایق را وارونه ننماید طبق براورد جمعیت سکنه شهر کوفه در آن ایام بین5 تا 7هزار نفر برآورد گردیده اگر همه آنها هم ازریز و درشت و زن و مرد نظامی بوده باشند چگونه میتوان قبول کرد در چنین اوضاعی 30هزار نظامی در مقابل 72تن باشند . همین غلوها حقایق دین را اینگونه وارونه ساخته که برای نسلهای امروزین نمیتوان نسخه قابل پذیرشی از دین تجویز کرد. و این آقایان فقط سر در لاک ظن و گمان خویش فروبرده اند و از جهان اطراف حتی حول خانواده خود نیز بی خبرند .

  30. حسين مدحت گفت:

    قرينه سازي تاريخي آنهم بدين صورت مشكل را حل نمي كند . نه اصول گرايان را مي توان به جناح يزيد نسبت داد نه اصلاح طلبان را به جناح امام حسين(ع) . بحث بر سر زندگي كردن در دوران كنوني است و دوران قبل از مدرنيته . يكي دموكراسي را قبول نداره يكي داره . يكي حق را منهاي تائيد مردم قبول مي كند ديگري تائيد مردم را مبناي حق مي داند .
    مشكل بيشتر مشكل نظري است و بايد مبناي تئوريك آن حل شود .

  31. رضا گفت:

    تحلیلگرهایی از این دست کشور را به نابودی کشاندند!اگر درست می فهمیدند،جایگاه سرزمینم امروز چنین نبود!منافع شخصی این آدمها از نگرانی ،گرسنگی ،ترس از آینده ،ونابودی یک ملت مهمتر است.

  32. کریم اف گفت:

    وای بحال آنانکه عاشورا را تحریف می کنند تا به خیال خام مردم را بفریبند اگر امام حسین (ع) مخالف دموکراسی بود هرگز غیر مسلمانان آزاده امثال” گاندی” ازاو تمجید نمی کردند

  33. مهیار گفت:

    بازهم همین که اعتراف کردن جمعیت سبز ها اکثریت مردم اند خودش خیلیه

  34. محمد گفت:

    نه در اقلیت قرار گرفتن ننگ است ونه در اکثریت بودن افتخار
    اگر در اقلیت امام حسین باشی افتخار
    اگر در اکثریت 24 میلیونی باشی افتخار؟
    اگر در اقلیت 13 میلیونی باشی ننگ؟
    اگر درآن اقلیتی باشی که قرآن میفرماید اکثرهم لا یعقلون باز هم افتخار؟