سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » نماينده ولي فقيه در سپاه:برخي تشكل‌ها هنوز فكر مي‌كنند مشروعيت ناشي از راي مردم ا...

نماينده ولي فقيه در سپاه:برخي تشكل‌ها هنوز فكر مي‌كنند مشروعيت ناشي از راي مردم است

چکیده :مسووليت سنگيني روي دوش بسيجيان ادارات وجود دارد زيرا واسطه بين حاكميت و مردم هستند و اگر كاركنان از انديشه‌هاي ديني فاصله داشته باشند نمي‌توانند نقش خود را ايفا كنند، لذا تك‌تك مديران كشور بايد دين‌مدار باشند و اگر دولت واقعا اسلامي و كارمندان هم اسلامي باشند مي‌توانند جامعه را هم اسلامي كنند و در همين راستا طرح عفاف و حجاب از خود دولت شروع...


کلمه: نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اشاره يه موضوع مبناي مشروعيت حكومت، گفت: برخي تشكل‌ها هنوز فكر مي‌كنند مشروعيت ناشي از راي مردم است.

به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام علي سعيدي در همايش تجليل از وزراي بسيجي دولت نهم با اشاره به تفاوت‌هاي عصر شهيد مطهري با عصر امروز و اقتضائات پيش رو، اظهار داشت: در عصر مطهري مساله نياز بشر به دين، رابطه علم و دين، رابطه دين و اخلاق، تغييرپذيري دين و… مطرح بود و بعد از 30 سال هنوز برخي احزاب داخلي بحث مي‌كنند كه آيا دين داراي سيستم حكومتي هست يا خير؟ و دين حداكثري است يا حداقلي؟ كه در برخي روزنامه‌ها و مجلات اين مطالب را مي‌بينيم.

وي با بيان اينكه دين و توسعه نيز از مسائل ديگر مبتلابه جامعه است، افزود: سخنگوي فلان حزب بعد از سه دهه مي‌گويد كه اسلام نظام سياسي و اقتصادي ندارد كه البته اين انحراف است، زيرا حكومت پيامبر جامعيت اسلام را نشان مي‌دهد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه جمهوري اسلامي نظريات ”الحق لمن غلب“ و ”قرارداد اجتماعي“ را رد كرد، تصريح كرد: آثار شهيد مطهري در حوزه اعتقادات كامل است، اما در حوزه انديشه سياسي و حكومتي نيازمند جانشين بود.

وي با اشاره به موضوع منشاء مشروعيت حكومت و اينكه آيا مبناي آن از مردم است يا خداي باريتعالي، از مسائل مورد سوال در دوره فعلي است، گفت: در اين زمينه با بسياري از تفكرات التقاطي همچنان اين مشكل را داريم، زيرا برخي تشكل‌ها هنوز فكر مي‌كنند مشروعيت ناشي از راي مردم است و از سوي ديگر، مردمسالاري ديني كه پس از جمهوري اسلامي ايجاد شد از پديده‌هاي عصر ماست كه نياز به تبيين مباني دارند.

سعيدي ادامه داد: جمهوري اسلامي تنها براي دنياي مردم نبايد فكر كند بلكه به فكر دنياي آنها هم بايد باشد و بايد بسترهاي ايجاد اين مساله از جمله نماز ايجاد شود در حالي كه هم‌اكنون 120 هزار مسجد در كشور كم است و اداره مساجد موجود هم حتي يك بند قانوني ندارد.

وي با تاكيد بر نقش دولت در احياي اصول و فروع دين اظهار داشت: امروز جمهوري اسلامي چالش و تهديدهاي زيادي دارد و جنگ نرم و … انديشه‌هاي ديني را هدف قرار گرفته‌اند و لذا يكي از مهمترين رسالت‌هاي بسيج در جنگ و صلح كار فرهنگي است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در ادامه گفت: مسووليت سنگيني روي دوش بسيجيان ادارات وجود دارد زيرا واسطه بين حاكميت و مردم هستند و اگر كاركنان از انديشه‌هاي ديني فاصله داشته باشند نمي‌توانند نقش خود را ايفا كنند، لذا تك‌تك مديران كشور بايد دين‌مدار باشند و اگر دولت واقعا اسلامي و كارمندان هم اسلامي باشند مي‌توانند جامعه را هم اسلامي كنند و در همين راستا طرح عفاف و حجاب از خود دولت شروع مي‌شود.

در پايان اين مراسم به شماري از وزيران دولت و همچنين مرتضي تمدن استاندار تهران، فرجي مدير شبكه يك، غضنفر ركن‌آبادي سفير ايران در لبنان و… لوح تقدير اهدا شد.



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

15 پاسخ به “نماينده ولي فقيه در سپاه:برخي تشكل‌ها هنوز فكر مي‌كنند مشروعيت ناشي از راي مردم است”

  1. amir گفت:

    میخوان همون جوّی رو حاکم کنن که ساواک در دورهٔ شاه کرد.

  2. مریم گفت:

    لا ضرر ولا ضرار فی السلام مسجدی که شما ادعا می کنید مسجد ضرار است

  3. ناشناس گفت:

    اگر امام زنده بودند و يكي از نمايندگانشان اينچنين حرفي مي‌زدند، اما چه واكنشي نشان مي‌داددند؟ مطمئنا برخورد مي‌كردند. اما سكوت در برابر اين چنين حرفهايي از طرف رهبري معاني زيادي دارد.
    ميخواهند همه را به زور به بهشت بفرستند.

  4. ناشناس گفت:

    ادامه نظریه اینکه شاه سایه خدا رو زمینه رو دوباره دارن ادامه میدن .(سپاه و ارتش باید پشت مردم باشند اگر بگویند جانم فدای رهبر این انحراف است باید بگویند جانم فدای مردم . اگر بگویند جانم فدای رهبر این که همان زمان شاه میشود .پس مردم برای چه انقلاب کردند؟امام خمینی صحیفه نور )این بسیجی ها تا کی میخوان تو خواب باقی بمونن؟تورو به اون خدایی که می پرستید فکر کنید فقط همین !

  5. سیاوش گفت:

    و بعضی‌ها هم هنوز فکر میکنند جاشون استوار بوده و قرار نیست دیر یا زود به خاطر جنایتهای خود پای میز محاکمه نشانده شده و پاسخگوی مردم این کشور باشند. طرف علناً داره تو روز روشن میگه رای مردم یعنی‌ باد هوا! البته شاید هم بد نباشه، هرچه چهره یک سری از جریانات بیشتر روشن بشه بهتره.

  6. امیدوارم خرداد امسال،با همت مردم و تهور و قاطعیت سران جنبش سبز،فاتحه ی ….
    آمین

  7. سپهر گفت:

    نخیر بزرگوار همه ملت فهمیدن که مشروعیت از چماق است هر کس چاقوکش و قمه کش و هفت تیر کش داشت مشروعیت هم دارد و هر که ملت را پشت سرش داشت نامشروع است.

  8. ناشناس گفت:

    ایکاش مقام ولایت فقیه در انتخاب نمایندگان خود در نهاد ها و دستگاه های مختلف حداکثر دقت و وسواس را مبذول میفرمودند چون هر عقیده و نظری که از نمایندگان ایشان صادر میشود خواه نا خواه آثار مثبت و منفی ای بر جایگاه رهبری در نظر و دید مردم بجا میگذارد. همانطور که آقای سعیدی هم به صراحت گفته اند این درست است که در نظام ولایت فقیه – بر خلاف سایر نظام های سیاسی فاسد دنیا – رای و نظر مردم – همانند جان و آبرو و اموال آنان – هیچ قدر و ارزشی ندارد و در صورت لزوم و هنگام بروز علائم “بی بصیرتی” میتوان با درشتی و با باتوم و گلوله با آنان برخورد کرد . ولی در شرایط عادی کنونی آیا بهتر نیست که لااقل “صورت ظاهر” را حفظ کرده و بی دلیل بر طبل اینکه مشروعیت نظام مستقل از رای و نظر مردم است نکوبید؟ شاید این مردم که نقطه نظرات و آراشان هیچ ارزشی ندارد روزی به کار آیند. خدا را چه دیدید؟ این چه فلسفه ای است که عده ای از نمایندگان مقام ولایت فقیه دائم به ملت و شنوندگان خود گوشزد میکنند که رضایت و عدم رضایت آنان کوچکترین وزنه ای در نظام مقدس ما محسوب نمیشود. البته بنده گمان قوی دارم که حتما یک حکمت متعالی در این فراز بلند از تاریخ حکومت داری جهان وجود دارد که متاسفانه بنده هم مثل عموم مردم از آن بیخبرم. شاید این نظرات برای این ابراز میگردد که مردم جهان را که بشدت تشنه مدیریت شدن توسط مسئولین کشور ما هستند بیش از پیش راغب بکنند.

  9. ايراني گفت:

    نمي دانم اينها به چه فكر مي كنند؟؟؟؟
    وقتي زني به خاطر فرار از بي جايي تن به خفت مي دهد آيا آخرتش را حفظ كرده ايم و يا دنيايش را هم از او گرفته ايم؟؟
    وقتي كودكان بي سرپرست تن به هركاري كه سودجويان بخواهند مي دهند تا لقمه ناني براي زنده ماندن فراهم كنند آيا آخرتشان را حفظ كرده ايم و يا كودكي و دنياي آنها را نيز گرفته ايم؟؟
    وقتي پدري از زور بي پولي از شهر و ديار خود روانه غربت مي شود و ماه به ماه خانواده خود را نمي بيند و در آخر نيز پول چنداني نمي تواند براي خانواده اش بدست آورد آيا آخرتشان را حفظ كرديم و يا هم دنيا و هم آخرتشان را نابود كرديم؟
    اين آقاين خود چنان به دنيا چسبيده اند كه گويي هيچ موقع آنرا را ترك نمي گويند و آنوقت به نام دين و به نام اسلام به بدترين وجه ممكن مردم را مي آزارند و به پاي دين مي نويسند.
    اين آقايان از مسجد مي گويند در حاليكه هنوز اين مثل ورد زبان مردم است كه “چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است”.
    و آنوقت گروهي كه هميشه مي خواستند دين و اسلام را زشت نشان دهند، مثال از رفتار آقايان مي آورند كه همه كارشان به نام دين است.

    به اميد آگاهي همه مردم و آباداني كشور عزيزم ايران.
    ياحسين ميرحسين.

  10. علي گفت:

    گند كاري خودتون را به بسيجيها نسبت ندهيد و بيشتر از اين روابط مردم را با بسيجيها خراب نكنيد ما هم در ميان اين مردم داريم زندگي ميكنيم و از گراني سو مديريت بعضي از اقايان زجر ميكشيم

  11. میزان رای ملت است گفت:

    «میزان رای ملت است»

    اینها تلویحا اعتراف کردند که بیشتر مردم مخالف ایشان هستند

    و در واقع بر تقلب گسترده انتخابات 88 صحه گذاشته اند!

  12. ناشناس گفت:

    امام ره….میزان رای ملت است….

  13. واي من گفت:

    آقاي حجت االاسلام !
    رسالت فرهنگي بسيج اين است که در خيابانها با باتوم پلاستيکي و فلزي و همچنين با گاز اشک آور به جان ملت بيافتد. لطفي بفرماييد معناي کار فرهنگي را دقيقا مشخص کنيد.
    “برخی تشکل‌ها هنوز فکر می‌کنند مشروعیت ناشی از رای مردم است و از سوی دیگر، مردمسالاری دینی که پس از جمهوری اسلامی ایجاد شد از پدیده‌های عصر ماست که نیاز به تبیین مبانی دارند.”
    آقاي حجت الاسلام!
    حتما بفرماييد مشروعيت چيست؟ و و اگر تشکلها چنين فکري ميکنند به نظرتان اشتباه است يا درست؟ اگر اشتباه است بفرماييد از نظر شما مشروعيت ناشي از چيست؟مردمسالاري را به کنار واژه هايي که تعريف ميکنيد حتما بياوريد چون واقعا بايد مردمسالاري در جمهوري اسلامي تبيين شود.

  14. حسین گفت:

    سلام بخوانندگان گرامی ، سلام بمسؤلین سایت

    آقای سعیدی نمایندهء ولی فقیه در سپاه پاسداران هنگامی که می گوید « .. جمهوری اسلامی نظریات ”الحق لمن غلب“ و ”قرارداد اجتماعی“ را رد کرد،..» معلوم نیست ابن نظر را با استناد به قوانینی که طی سی سال گذشته در جمهوری اسلامی به تصویب رسیده است ابراز می کند و یا اینکه بلحاظ های اعتقادی ،ایشان چنین می اندیشند.

    تا آنجا که قوانین مصوب سخن می گویند در نظام رأی گیری ، برنده اکثریت است که غالب می شود. تفسیر های من در آوردی نظارت استصوابی شورای نگهبان و تئوری کشف ولی فقیه وسلب نظارت خبرگان بر اعمال ولی فقیه جملگی تلاش هائی است که طرفداران استبداد دینی بکار می برند تا بخش های مترقی و مردمی قوانین موجود را بی اثر و خاصیت کنند.

    این تلاش ها که عمدتا” می توان نام براندازی نرم را بر آن نهاد در این راستا است که حکومت جمهوری اسلامی ایران را به حکومت اسلامی تغییر ماهیت دهند که بر بخش هائی از مردم کشور ایران که حاضرند از حقوق شهروندی خود دست برداشته و با آنها بیعت نمایند بعلاوه گروه ها و سازمان های غیر ایرانی که آنان نیز به نظام بیعت وفادار هستند،تسلط داشته باشند .

    در این نگاه بقیهء مردم ایران که به حقوق شهروندی خود آگاهی داشته ودر پی مطالبه آن ها هستند ، از شمول تعهدات و خدمات حکومتی خارج و محروم خواهند بود. خوانندهء محترم اگر به سخنان آقای کامران دانشجو ، وزیر علوم توجه کنند که می گویند دانشگاه جای کسانی که مخالف نظام (با تعبیری که او از نظام دارد ) باشند ،نیست.

    این سخن به روشنی می گوید که خدمات و سرویس هائی که حکومت موظف به ارائهء آنها به شهروندان ایرانی می باشد ، به بخشی از آحاد این کشور تعلق می گیرد و لا غیر.این دیدگاه حکومت اسلامی است که دست اندر کاران کنونی ، از نهادهای مانند شورای نگهبان ، قوهء قضائیه، قوهء مجریه و بخشی از نمایندگان مجلس است که می خواهند هرچند با هزینه سنگین و مقاومت مردم آنرا به پیش ببرند.

    در این نگاه است که دست شورای نگهبان بعنوان چشم و گوش ولی فقیه باز است که برای مجلس و دیگر مقام های به اصطلاح انتخابی ،…. را بجای راست قامتان بر مصادر امور بنشانند

    آقای سعیدی و دیگر نمایندگان ولی فقیه در دیگر سازمان ها و نهاد ها با طرح مسائلی از قبیل آنچه در بالا به آن اشاره رفت در این صدد هستند که با بیت المال مردم ، با امکانات کشور ، بتوانند با سیاستگزاری های داخلی و خارجی به سلطهء فرقه ای و یا قبیله ای خود ادامه دهند وهرنوع واکنش مخالف با آنرا ، به بهانهء مخالفت با مقدسات ذبح شرعی نمایند.

    خوشبختانه این سیاست شکست خورد و طشت آن از بالای بوم به زیر افتاد.جنبش مردم ایران به دنبال تقلب گسترده در انتخابات 22 خرداد 1388
    نشان داد که اجرای این سیاست بسیار دیر هنگام بود. باید تاوان سنگین آنرا بپردازند هرچند برای کشور و مردم خوب ما بسیار گران تمام شد.

  15. یک ایرانی امیدوار گفت:

    مسئولیت بسیجی ها حفاظت از جایگاه دولتی ایشان هست. دین، مذهب، ولایت فقیه برای اینان فقط بازی هست.