سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » با نام امام، به بيت امام حمله مي‌كنند...

با نام امام، به بيت امام حمله مي‌كنند

چکیده :ستفاده ابزاري از نام امام خميني براي دست‌يابي به اهداف به عقيده من تنها راهي براي سرپوش گذاشتن بر كج‌روي‌ها و دور شدن از راه امام خميني است كه زماني اين عده جزء منتقدين آن بودند و آن‌را قبول نداشتند...


کلمه: يك عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز با محكوم كردن اهانت به امام خميني گفت : امروز كساني كه در زمان حيات حضرت امام ارتباط زيادي با ايشان نداشتند، يا لااقل سلايق خودشان را به ديدگاه و نظر امام ترجيح مي‌دادند امروز دو آتشه طرفدار امام شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعبدالواحد موسوي لاري در گفت‌و‌گو با  ايلنا در پاسخ به اينكه به عقيده شما علت به وقوع آمدن چنين اهانتي به بنيانگذار انقلاب اسلامي چيست ؟ گفت:قبل از پرداختن به اين سوال يك نكته در وراي همه نكات و تحولات به دقت بايد مورد توجه قرار بگيرد و آن اينكه انقلاب اسلامي ، نظام اسلامي و دولت برآمده از اين انقلاب بدون تمسك به امام معنا و مفهوم خود را از دست مي‌دهد.

وي با بيان اينكه امام خميني راز و رمز، سنبل ، نماد و تابلوي تمام‌نماي حركت انقلابي مردمي است كه با اعتقادات اسلاميشان خواستار تحول نظام سياسي، اجتماعي بودند ،تصريح كرد : گروه‌هايي كه در اين انقلاب حضور داشته و دارند مستغني از تمسك به امام نبوده و نيستند. امروز كساني كه در زمان حيات حضرت امام ارتباط زيادي با ايشان نداشتند، يا لااقل سلايق خودشان را بر ديدگاه و نظر امام ترجيح مي‌دادند متاسفانه دو آتشه طرفدار امام شده‌اند.

وزير كشور دولت اصلاحات ادامه داد: اينكه مي‌گوييم متاسفانه نه از بابت اينكه چرا اينها طرفدار امام شده‌اند، من معتقدم جامعه ما جامعه‌اي است كه حق‌شناسانه پشت سر امام ايستاده است.

وي تصريح كرد:اين ابراز تاسف از اين جهت است كه اين جماعتي كه زمان حيات امام با ايشان مخالفت مي‌كردند، و با ارسال نامه‌هايي براي امام بدترين فحاشي ها را ايشان روا مي داشتند بطوريكه امام هميشه از آن نامه‌ها به تلخي ياد مي‌كرد و مي‌گفت” فحاشي هايي كه اين عده در نامه‌هاي خود نوشته‌اند اگر حذف بكنيم تازه مي‌شود نامه ملي-مذهبي‌ها يا نامه اپوزيسيون داخلي كشور .“ اما اين افراد امروز مي بينيم پرچم دفاع از امام دستشان گرفته‌اند و اگر اين امر به معناي طائب شدن آنها و رسيدن به بصيرت و بازگشت از ظلم هاي روا شده در حق امام باشند بايد از آن استقبال كرد، كه بالاخره اينها متوجه اشتباه خود شده‌اند و الان درصدد جبران اشتباه خود هستند‏ ، اما اگر موضوعي خلاف اين باشد يا خداي ناخواسته تمسك به نام امام (ره) وسيله‌اي باشد براي رسيدن به اهدافشان و مقدسات اسلامي را كه در جان و فكر مردم رسوخ كرده وسيله اي قرار بدهند براي سرعت در رسيدن به منافع خود بايد بگويم اين كار راه به بيراهه رفتن است.

اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز با اشاره به رسيدن شب هاي محرم و در پاسخ به سوالي در خصوص سوء استفاده برخي از مجلس عزاداري براي تخريب ديگرا‌ن تاكيد كرد: مداحان رسمي كه مورد حمايت بعضي از مديران هستند نبايد به خود اجازه بدهند از تريبون متعلق به امام حسين به عنوان وسيله اي براي حمله به ديگران استفاده ‌كنند.

وي با بيان اين مطلب تصريح كرد : اين استفاده ابزاري از نام امام خميني براي دست‌يابي به اهداف به عقيده من تنها راهي براي سرپوش گذاشتن بر كج‌روي‌ها و دور شدن از راه امام خميني است كه زماني اين عده جزء منتقدين آن بودند و آن‌را قبول نداشتند .

وزيركشور دوره اصلاحات با تاكيد براينكه البته من انتقاد را حق مسلم آنان مي‌دانم و هر كس مي‌تواند نظر خود را داشته باشد اظهار داشت : اما اين دوگانگي ها در رفتار برخي يك مقدار تامل برانگيز است .به اين دليل كه يك عده‌اي كه ديروز منتقد امام خميني بودند امروز حمله اوليه‌شان با نام امام خميني به بيت امام است.

به بهانه پاره شدن عكس امام به فرزند ايشان اهانت مي‌كنند

وي در واكنش به اهانت‌هاي اخير به بيت امام گفت : اسم امام خميني را مي‌آورند و به بهانه پاره شدن عكس امام به فرزند ايشان اهانت مي‌كنند. به حرم مطهر امام مي‌روند و در حرم ايشان به ياران امام و فرزندانش هتاكي و فحاشي مي‌كنند و به عقيده من براي هيچ عقل سليمي اين مسئله به اين سادگي‌ها قابل باور نيست .

موسوي لاري تاكيد كرد : اگر آنها نسبت به امام ارادتي پيدا كرده‌اند كه در گذشته نداشته‌اند بايد به آنها آفرين گفت ولي چرا فحش به فرزند ايشان مي‌دهند؟ اين عده يعني باور ندارد كه فرزند امام خميني لااقل به اندازه آنها به امام علاقه‌مند است. مي‌شود باور كرد كساني كه پاره تن امام خميني هستند اعتقادي به وي ندارند ولي آنهايي كه ديروز منتقد امام بودند و نامه‌هاي آنچناني براي ايشان مي‌نوشتند حالا شدن طرفداران امام خميني.

اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز با تاكيد بر اينكه من فكر مي‌كنم امام خميني ريشه در جان مردم دارد، گفت : اصل جريان توهين به امام و انتشار آن از طريق صدا و سيما قلب خيلي‌ها را به درد آورد. به عقيده من كساني كه به اين جنايت دست زده‌اند ( البته اگر وجود خارجي داشته باشند)پخش آن تصاوير از صداوسيما با توجه به اينكه اين موضوع اگر هم واقعيت داشته باشد ، در گوشه‌اي و محلي كه هنوز هم مشخص نيست در كجا بوده به نظر من يك حركت غيرقابل قبول است.

وزير كشور دوره اصلاحات ادامه داد : البته توجيحاتي از طريق صداوسيما هم در اين بابت منتشر شد با اين بهانه كه ما بايد اطلاع‌رساني مي‌كرديم ولي به نظر من اين توجيهات تنها يك شوخي است و واقعيت نمي‌تواند داشته باشد.

امروز عده‌اي براي ضربه زدن به رقيب پشت سر امام پنهان مي شوند

وي با بيان اينكه امام خميني به عنوان يك چهره مقبول براي همه مردم ايران امروز محسوب مي‌شود اما عده براي بقاي خودشان متمسك به امام خميني مي‌شوند تصريح كرد: بنابراين، اين مساله در حال حاضر يك مساله ملي و مقابله با جرياني كه به امام توهين كرده يك وظيفه ملي است، ما بايد نسبت به اين مساله حساس باشيم و علاوه بر اين حساسيت نبايد به خاطر مطرح كردن منافع خودمان با اين مساله برخورد كنيم و امروز عده‌اي براي ضربه زدن به رقيب پشت سر امام پنهان مي شوند.

موسوي لاري در ادامه اين مصاحبه با ابراز تاسف از بي‌مهره‌هاي صورت گرفته نسبت به مجمع روحانيون مبارز گفت : يكي از ويژگي‌هاي مجمع روحانيون مبارز اين است كه علاوه بر اينكه قبل از انقلاب پشت سر امام حركت كردند، بعد از انقلاب هم جزء كساني بودند كه به طبع مورد عنايت امام بودند و خودشان را جزء سربازان امام مي‌دانستند.

وي بااشاره به نحوه شكل گيري مجمع روحانيون مبارز گفت:اين مجموعه وقتي مي‌خواستند تشكلي به نام مجمع روحانيون مبارز تشكيل بدهند قبل از هر چيز با امام مشورت كردند و بعد از اخذ نظر صريح امام اين مجمع پايه‌ريزي شد و تمام تلاشش اين بود كه از امام و ايشان پيروي كنند، مساله‌اي كه در اساسنامه به صراحت بر آن تاكيد شده است.

اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز در ادامه افزود: دهه اول انقلاب هم برخي اختلاف نظرها بين اين مجمع و كساني كه امروز همه اركان حكومت را در اختيار داشتند وجود داشت.

وي در توضيح علت تشكيل اين مجمع گفت:مساله وجودي شكل‌گيري مجمع روحانيون مبارز همين اختلافات سليقه‌اي بود كه بين اين مجموعه و جريانات ديگر وجود داشت. آن جريانات ديگر را هم ما عمدا داخل نظام مي‌دانستيم نه‌تنها در زمان بعد از رحلت امام، بلكه در دوران قبل از رحلت هم اگرچه رفتار و خط مشي برخي از آن جريانات را نمي‌پسنديديم اما باورمان اين بود كه اين عده هم به نحوي علاقه‌مند به نظام و امام هستند اگرچه در برخي موارد نظر مخالف با ايشان دارند.

اين عضو ارشد مجمع روحانيون خاطرنشان كرد : البته اين بي‌مهري‌ها مختص مجمع نيست بلكه امروز مي بينيم دفتر حضرت امام هم مورد بي‌مهري قرار مي گيرد، در مرقد مطهر امام(ره) به فرزندان امام و وارثان ايشان توهين مي‌شود.كه به عقيده من اين اهانت‌ها از يك منشا و انگيزه برخوردار است.

وي با بيان اينكه روحانيون كه در سمت‌هاي مختلف و شاخص بودند به عنوان روحانيون وفادار به انديشه امام (ره)امروز مورد بي‌مهري قرار مي‌گيرند گفت : مجمع روحانيون بيشترين سهم را ازد اين بي‌مهري‌ها دارد و آن هم به دليل نزديكي بيشتر اين مجمع با انديشه و راه امام است. شما مي بينيد كه در همين چند روزه به بهانه دفاع از امام چقدر به فرزندان و دفتر تنظيم و نشر آثار امام توهين شد و مورد حمله قرار گرفت.

اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز تصريح كرد : خوب اينها نشان‌دهنده اين مطلب است كه بحث تنها دفاع از حضرت امام نيست، اگر بحث تنها دفاع از حضرت امام بود همه اين مجموعه‌ها را دعوت مي‌كردند كه در كنار آنها قرار بگيرند، نه اينكه شروع كنند به هجمه و توهين به وارثان امام.

مساله دفاع از امام نبايد منشا كشمكش‌هاي جناحي شود

وي با طرح اين سوال كه مگر سيد حسن آقاي خميني عكس امام را پاره كرده است؟ تاكيد كرد: چرا در تظاهراتي كه به نام امام و در دفاع از آرمان‌هاي امام است به فرزندان امام و ياران ايشان فحاشي مي‌شود.

مجمع روحانيون مبارز علي‌رغم اينكه در اين حادثه نبوده و نيست و نمي‌داند اين حادثه در كجا و چگونه اتفاق افتاده است، اما اصل اينكه بالاخره يك مساله پيش آمده كه در آن به امام اهانت شده ما معتقديم كه همگي ما بايد نسبت به اين مساله واكنش نشان بدهيم تا كسي فردا و فرداها اين جرات را پيدا نكند بخواهد به عكس امام توهين بكند. اما من معتقدم اين مساله دفاع از امام نبايد منشا كشمكش‌هاي جناحي شود. همه بايد در حمايت از امام حضور پيدا كنند.

وي بابيان اين مطالب ادامه داد : مجمع روحانيون مبارز هم بر همين اساس تقاضاي يك راهپيمايي كرد، ما معتقديم كه راهپيمايي براي دفاع از امام مي‌شود بايد يك راهپيمايي بسيار بزرگ و باشكوه باشد و همه افراد در آن شركت كنند، نه اينكه به بهانه نماز جمعه يك عده بيايند مانند خيلي از مسائل حاشيه‌اي راهپيمايي را برگزار كنند و شعار عليه ديگران بدهند.اين حركات دفاع از امام نيست، بلكه كاستن از شان و منزلت امام است.

موسوي لاري با تاكيد براينكه دفاع از امام ، دفاع از حيات اسلام و ايران اسلامي است و بايد همه مردم در اين راهپيمايي شركت كنند اظهار داشت: ما طرفدار اين بوديم كه مجمع روحانيون به عنوان يك تشكلي كه افتخارش اين است كه اساسنامه‌اش تبعيت از امام است يك راهپيمايي را در شان و منزلت امام برگزار كند كه معلوم شود مردم چقدر طرفدار ايشان هستند.

وي با انتقاد از برخوردهاي حاشيه‌اي تصريح كرد: برخوردهاي حاشيه‌اي كه مربوط مي‌شود به يك گروه خاص اصلا در شان امام (ره) نيست. اينكه گفته مي‌شود خوب ما اعلام كرديم كه شما هم مي‌توانيد در اين راهپيمايي شركت كنيد بايد بگويم كه اولا مجمع روحانيون خيلي قبل‌تر از شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي براي دفاع از آرمان‌هاي امام درخواست راهپيمايي داد.

بايد راهپيمايي دفاع از امام به مراتب باشكوه‌تر از هر تظاهرات ديگري باشد

وزير كشور دوره اصلاحات با اشاره به اينكه اما اين درخواست با سنگ اندازي‌هايي رو به رو شد تصريح كرد: ما واقعا معتقديم كه اهميت و شخصيت امام به مراتب از 22 بهمن مهم‌تر است چون اصلا فلسفه وجودي 22 بهمن به امام مربوط است، اگر ايشان نبودند 22 بهمني هم در كار نبود.

وي تاكيد كرد : مجمع روحانيون مبارز همچنان مصر است تا نمايشي از پيوستگي نشان بدهيم.مردم ايران به شكل حاشيه و فرعي به امام نگاه نمي‌كنند، از نظر آنها امام اساس كار آنها است و بايد راهپيمايي دفاع از امام به مراتب باشكوه‌تر از هر تظاهرات ديگري باشد.

اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز در مورد علت اين مخالفت ها براي برگزاري راهپيمايي از طرف مجمع گفت : شما مي‌دانيد كه اگر مجمع اعلام كند آن وقت نمايش بزرگي در دفاع از امام نشان داده مي‌شود و آن وقت معلوم مي‌شود كه چه گروهي در جامعه نفوذ دارد و اكثريت با چه جرياني همفكر هستند.

موسوي لاري با بيان اين مطلب گفت : البته مخالفان اين برگزاري نگران اين مقايسه‌ها هستند. به عقيده من مردم اگر احساس كنند كه راهپيمايي به شكل درست و در جهت دفاع از شخص امام است حضور پيدا مي‌كنند.

اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز همچنين با انتقاد از نحوه برگزاري اين راهپيمايي و اظهارات تند برخي از سخنرانان آن در خصوص اعدام سران فتنه به بدترين شكل ممكن گفت : همانطور كه نمي‌دانم چرا به آقايان موسوي و كروبي و خاتمي مي‌گويند سران فتنه و چرا اين تعبير را به كار مي‌برند؟علت اين تندروي‌ها را هم نمي‌دانم، چون آقايان خاتمي و موسوي و كروبي سوابقشان مشخص است، امروز هم بارها و بارها اعلام كرده‌اند كه ما در چهارچوب نظام اسلامي و قانون خواسته‌هايمان را دنبال مي‌كنيم.

وي با بيان اين مطلب تاكيد كرد: همچنين آنان به هيچ نحوي اجازه نمي‌دهند كه طرفدارانشان خارج از چارچوب مشخص سخن بگويند. اگر در مواردي شعارهايي داده شود كه خلاف قوانين باشد اين اشخاص شعارها را نفي كردند و اعلام داشتند كه اين شعارها ربطي به آرمان‌ها و راه آنان ندارد .

وزير كشور دولت اصلاحات علت اصلي اين تند روي‌ها را خود مطرح كردن افراد عنوان كرد و گفت : امروز به اعتقاد من هر كسي كه جزء نظام است و به رهبري اين نظام علاقه‌مند است بايد در جهت آرام كردن جامعه و رسيدن به يك وفاق ملي نه دامن بزند بر طبل خشونت و افراطي‌گري هر نوع حركت افراطي و خشونت‌طلبي بر خلاف مصالح ملي ما است.

امروز عده‌اي بودن خود را در نبود آرامش مي‌بينند

وزير كشور دوره اصلاحات با اعتقاد بر اينكه افراطي‌ها نمي‌خواهند بگذارند كه اين كشور آرام بشود تصريح كرد: اين عده بود خود را در نبود آرامش و آسايش ديگران مي‌بينند.اين عده در صورتي كه كشور داراي جو ملتهبي باشد بودنشان مفهوم پيدا مي‌كند. اگر يك كشوري آرام باشد و منطق و خرد بر آن حكومت پيدا بكند از حركت‌هاي خشونت‌آميز در دو سو ماجرا جلوگيري شود و همه مطالباتشان را در بستر قانون مطرح بكنند، افراطي‌ها نه‌تنها جايي پيدا نمي‌كنند بلكه فلسفه وجودي خود را نيز از دست مي‌دهند.

وي تاكيد كرد : اينكه بعضي‌ها افراطي و تند مي‌شوند براي اين است كه اگر افراطي حركت نكنند حضوري نخواهند داشت.فضا را ملتهب‌تر مي‌كنند تا نياز به آنها بيشتر احساس شود. معلوم شود كه اينها حضوري دارند و مي‌توانند نقشي داشته باشد.در جايي كه اوضاع آرام باشد و روال طبيعي آن مي‌شود خيلي از اينها نامشان هم در هيچ رسانه‌اي مطرح نمي‌شود.

اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز ادامه داد :بنابراين افراطي‌گري در حقيقت نوعي خود مطرح كردن است و نه بيشتر. اين رفتارها دلسوزي براي جامعه، رهبري و امام نيست و اينها تنها خودشان را مي‌خواهند مطرح كنند.

وي با اعتقاد براينكه بالاخره وقتي يك مجموعه غير از چارچوب‌هاي پذيرفته شده در جامعه مي‌خواهد كارهاي خود را پيش ببرد بايد موانع آن را بردارند تصريح كرد: اين عده با سلب اختيار از نهادهاي دلسوز نظام به خصوص نهاد مرجعيت ما را با وضعيت كنوني روبه رو ساخته‌اند.

موسوي لاري ادامه داد : نهاد مرجعيت در 200 سال گذشته در ايران نقش بديعي در تحولات داشته است.در هر زماني مرجعيت شيعه نقش‌آفرين بوده در مقابل حكومت‌ها مشروع و نامشروع نقش راهنما داشته است.متاسفانه مي‌بينيم در سال‌هاي اخير اين نهاد مورد بي‌مهري قرار گرفته است.

وي علت اين بي‌مهري‌ها را بي‌ارتباط به مساله حذف نهادهاي برنامه‌ريز و مدني ندانست و گفت : به عقيده من اين بي‌مهري‌ها در حقيقت گامي است براي يك مجموعه كه مي‌خواهد يك سلسله كارهايي را انجام بدهند و نه ‌نهادهاي ناظر و مدني كه مي‌خواهند ناظر بر آنها باشد.

وزير كشور دولت اصلاحات تاكيد كرد: مرجعيت چيزي نمي‌خواهند جزء اينكه از سر خيرخواهي تذكري بدهند . اينكه برخي امروز با بعضي مراجع به صورت علني و آشكار و يا برخي ديگر به صورت تلويحي برخوردهايي صورت گرفته اين رفتارها عامل شده تا مرجعيت از مديريت اجرايي كشور فاصله بگيرد. اين فاصله در حقيقت فاصله مديران از مراجع است وگرنه مراجع كه همچنان دلسوز جامعه و علاقه شديد به بهبود وضعيت هستند.

به گفته وي البته آن خطي كه برنامه‌ريزي مدني و نهادهاي مردمي را نمي‌خواهد نظارت اعتقادي مراجع هم نمي‌پسندد.

شكافي بين روحانيت نمي‌بينم

اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز در ادامه اين گفت و گو در پاسخ به سوالي در خصوص شكاف ايجاد شده بين روحانيون تصريح كرد: تحولات اخير شكافي بين روحانيت ايجاد نكرده است. براي اينكه مسائل جامعه ما روشن شده است. مثلا در همين حادثه اخير كه پاره شدن عكس امام است شما يك نفر روحاني پيدا نمي‌كنيد كه نسبت به اين مساله حساس نباشد و واكنش منفي نسبت به عاملين اين جنايت از خود نشان نداده باشد.

وي ادامه داد : حتي در بين روحانيون بلكه در عامه مردم هم چنين شخصي پيدا نمي‌شود.بنابراين در اين قصه شايد در شيوه برخورد اختلاف نظر از طرف روحانيون وجود داشته باشد .

موسوي لاري در بخشي ديگري در پاسخ به سوالي در خصوص مقايسه انتخابات 84 با 88 تاكيد كرد : قانون اساسي ما يك قانون بشر ساخته است عيب و نقص‌هايي هم داشته باشد، ولي با اين وجود من معتقدم كه همين قانون اساسي ما اگر خوب اجرا شود از خيلي مشكلات ما كاسته مي‌شود.

وزير كشور دولت اصلاحات اظهار داشت : ما باور داشتيم كه انتخابات يك اصل اساسي است و دولت به عنوان يك مجري انتخابات بايد آن را برگزار بكند كه شكي در اين نيست كه در سراسر كشور امكانات برگزاري انتخابات در دست دولت است. تجربه تلخي همه اعضاي مجلس خبرگان رهبري در تدوين قانون اساسي از برگزاري انتخابات در دوران ستم‌شاهي داشتند، اين ذائقه تلخ به اين شكل بود كه دولت‌ها براي تثبيت خودشان از امكانات سوءاستفاده مي‌كردند.

وي با بيان اين مطلب ادامه داد : در اين زمان بود كه تصميم گرفته شد يك دستگاه ناظري باشد كه وقتي دولت مجري انتخابات است بر كار دولت بتواند نظارت داشته و اجازه ندهد دولت به نفع خودش كاري انجام بدهد.شوراي نگهبان هم به همين دليل انتخاب شد با اين محوريت كه اين شورا بايد يك شوراي بي‌طرف باشد.

موسوي لاري تاكيد كرد: نظارت به اين شكل به شوراي نگهبان واگذار شد. در دوران اصلاحات جريان حاكم بر دولت گرايش اصلاح‌طلبانه بود و از آن طرف جريان حاكم بر شوراي نگهبان گرايش محافظه‌كارانه يا اصولگرايانه بود.

وي با اشاره به انتخابات سال 84 گفت : در آن زمان من بارها گفتم كه انتخابات با كمترين مشكل روبه‌رو بود. به اين دليل بود كه دستگاه اجرا كاملا زير نظر و ناظرين شوراي نگهبان قرار داشت.مجريان و ناظران در دو سو گرايش ملت بودند و هر كدام نظارت مي‌كردند از يك گرايش نهايتا همه ظرفيت‌هاي جامعه براي برگزاري يك انتخابات كم مساله به كار گرفته شد.

وي با اشاره به انتخابات اخير گفت : اما در انتخابات اخير در طول 20 و چند سال اخير تنها انتخاباتي بود كه برگزاركننده (مجري) و ناظر هر دو از يك تفكر سياسي و گرايش بودند از اين جهت هيچ ميداني براي ساير گرايش‌ها در جمع كاملا به هم فشرده ناظرين و مجريان نبود.

موسوي لاري در توضيح اشكال اصلي كه در جريان برگزاري اين انتخابات وجود داشت گفت : به عقيده من بايد سيستمي پيش‌بيني شود براي انتخابات تا يك نهادي بر انتخابات نظارت كند كه برآيند همه سليقه‌هاي نظام باشد. يعني همه سليقه‌هاي نظام در آنجا حضور داشته باشند كه بتوانند يكديگر را كنترل كنند.

وي با تاكيد بر اينكه نبايد كسي در اين شورا احساس تكليف شرعي براي حمايت از شخصي را داشته باشد اظهار داشت: اين مشكلي است كه در انتخابات دور گذشته خود را نشان داد و من فكر مي‌كنم راه‌حل اساسي اين است كه نهادي با مكانيزم‌هايي قانوني تشكيل بشود كه از سلايق درون نظام باشد.

وزير كشور دولت اصلاحات درپاسخ به سوالي در خصوص نحوه تشكيل اتاق تجميع آرا اظهار داشت: ما در آن زمان چيزي به نام اتاق تجميع آرا نداشتيم. يك ستاد داشتيم به نام ”ستاد انتخابات “ كه در اين ستاد اطلاعات همه شهرستان‌ها به آن ارجاع داده مي‌شد و آنجا سيستمي به صورت آنلاين وجود داشت كه اطلاعات از فرمانداري‌ها مي‌امد و مانيتور كاملا نشان مي‌داد كه نتيجه كدام شهر آمده است و همه احزاب و كانديداها و مطبوعات مي‌توانستند نتيجه را از مانيتور ملاحظه كنند.

وي در توضيح بيشتر اين مطلب گفت : اطلاعاتي كه مي‌آمد با صورت جلسه‌ها تطبيق داده مي‌شد و در آن زمان ما چيزي به نام ”اتاق تجميع آرا “ نداشتيم.

نمي گذاريم زمينه رقابت از بين برود

موسوي لاري در خصوص وضعيت اصلاح طلبان براي شركت در انتخابات آينده گفت : اين را الان نمي‌توانم به نمايندگي از جريان اصلاحات بگويم. ولي آنچه كه مسلم است همه كشور، توده‌هاي مردم و تشكل ها حتما يك اصل برايشان مطرح است و آن اينكه بالاخره زمينه رقابت از بين نرود.

وي خاطرنشان كرد:اگر زمينه رقابت وجود داشته باشد خوب طبيعتا جريانات مختلف حضور پيدا مي‌كنند ولي اگر اين زمينه وجود نداشته باشد ديگر بحث اينكه اصلاح‌طلبان چه كاري قرار است انجام بدهد معنا پيدا نمي‌كند و بايد منتظر شد.

اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز همچنين در واكنش به اظهارات برخي از اصولگرايان كه امروز احمدي‌نژاد را از خود جدا كره و آن را جزء اصولگرايان نمي‌دانند گفت : من هميشه گفتم اصولگرايي و اصلاح‌طلبي به قول منطقي‌ها معقوله قابل تشكيك است كه از صفر شروع مي‌شود تا صد.من معتقدم كه اگر دو ستون باز شود و جريان اصلاح‌طلب در يك ستون و اصولگرايان در ستون ديگر قرار بگيرد، من واژه‌هاي اصولگرايي را تنها براي برخي از آنان قابل قبول مي‌دانم و نه براي همه آنها.

وي تاكيد كرد: من معقتدم كه خيلي از آنها كه امروز در لواي اصولگرايي حضور پيدا كردند به هيچ اصلي پايبند نيستند.اصولگرا يعني كسي كه يك چارچوب و قواعدي دارد، كسي كه به هيچ اصلي پايبند نيستند را نمي‌توان اصولگرا دانست، به صورت كلي در اين طيف بالاخره آقاي احمدي‌نژاد طيف اصولگرا بودند كه از وي براي رسيدن به قدرت دفاع كردند و امروز هم از رفتارهاي وي يا با سكوت و يا با تعريف و تمجيد حمايت مي‌كنند.

احمدي‌نژاد در طيف اصولگرا تعريف مي شود

لاري با بيان اينكه كساني كه مي‌گويند آقاي احمدي‌نژاد اصولگرا نيست چرا سكوت مي‌كنند ؟اظهار داشت : ولي با تمام وجود من فكر نمي‌كنم كه اين حرف، حرف معناداري باشد من معتقدم كه آقاي احمدي‌نژاد در طيف اصولگرا تعريف مي‌شود، منتهي در قرائتي كه خودش از اصولگرايي دارد.

موسوي لاري در پايان تاكيد كرد : مملكت امروز با مشكلات عديده‌اي روبه‌رو است، كساني كه حاميان آقاي احمدي‌نژاد بودند امروز ناكامي‌ها را مي‌بينند و مي‌خواهند خرج خود از اين ناكامي‌ها با گفتن يك كلمه كه احمدي‌نژاد از ما نيست جدا كنند.آنها بايد در خوب و بد و سود و زيان احمدي‌نژاد شريك باشند. آنها بايد جوابگوي تعطيلي پروژه‌ها و به وجود آوردن مشكلات امروز جامعه ما باشند.



Deprecated: پروندهٔ پوسته بدون comments.php از نگارش 3.0.0 که جایگزینی در دسترس نداردمنسوخ شده است. لطفاً یک قالب comments.php در پوستهٔ خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6031

2 پاسخ به “با نام امام، به بيت امام حمله مي‌كنند”

  1. مریم گفت:

    چون ابرویشان در خطر است سراسیمه هر اشتباهی می کنندشاید فرجی شود ولی مردم ایران از عهد باستان با هیچ کس قرار داد

    نبسته که غلام اوشود چطور حاکمان نفهمیده اند این همه پادشاهان امدند ورفتند تاریخ سخن نگفت یا انان نشنیدند.

    فهم لا یفقهون لایشعرون

  2. علي گفت:

    خسته نباشيد تايپر محترم