سایت خبری تحلیلی کلمهhidden pichidden pichidden pichidden pichidden pic
  • صفحه اصلی
  • » احمد خاتمی به فرماندهان بسیج: فتنه‌گران را انتقاد‌باران کنید تا نابود شوند...

احمد خاتمی به فرماندهان بسیج: فتنه‌گران را انتقاد‌باران کنید تا نابود شوند

چکیده :فتنه‌گران را انتقاد باران کنید تا نه تنها خودشان بلکه اساس و اصل فتنه‌گری نابود شود و این یک وظیفه همگانی...


احمد خاتمی در دیدار با فرماندهان، کارکنان و بسیجیان سازمان بسیج مستضعفین، از آنها خواست فتنه‌گران را انتقادباران کنند تا اصل و اساس فتنه‌گری نابود شود.

به گزارش فارس، احمد خاتمی که امام جمعه موقت تهران است، همچنین خواستار آن شد که جریان موسوم به حزب‌الله “تا نابودی کامل فتنه‌گران از افشای ماهیت آنان دست نکشد.” او اعتراضات سال گذشته را “فتنه” نامید و به “عقده‌های فرو خورده عده‌ای که ۳۱ سال است کینه انقلاب را در دل دارند”، نسبت داد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، مدعی فتنه‌گری منتقدان دولت فعلی شد و با استفاده ابزاری از ایام عید غدیر گفت: ‌دستور علوی این امت است که فتنه‌گران را انتقاد باران کنید تا نه تنها خودشان بلکه اساس و اصل فتنه‌گری نابود شود و این یک وظیفه همگانی است.

وی ادامه داد: سیره امیرالمومنین(ع) در تبری این بود که تا نابودی کامل فتنه از پای نمی‌نشست و امروز افشای جریان فتنه و انتقاد عمومی و همه جانبه از آن تا نابودی کامل یک وظیفه و پیمودن خط آن حضرت است.



Deprecated: File پوسته بدون comments.php is deprecated since version 3.0.0 with no alternative available. لطفاً یک قالب comments.php در پوسته‌ی خود قرار دهید. in /var/www/html/kaleme.com/wp-includes/functions.php on line 6085

۲۵ پاسخ به “احمد خاتمی به فرماندهان بسیج: فتنه‌گران را انتقاد‌باران کنید تا نابود شوند”

  1. گشتاسب گفت:

    درود بر شما
    احمد خاتمی !! هشت سال جنگ کجا تشریف داشتند ؟؟؟
    آقای احد خاتمی ؛ چهره و لفظش آنقدر… است که بچه ی کوچک من وقتی در تلوزیون میبینه ایشون رو ! به ولله میگه بابا این … !!!!! ( یعنی … ) من متعجبم ! احساس پاک یک بچه که هنوز زبان باز نکرده و تلفظ بسیاری از لغات را درست نمیداند که دیگر سیاسی !! نیست ؟
    شاید آقایان این بچه ۴ ساله را عامل دشمن ! یا صهیونیست بدانند ولی منکه پدر این بچه ی معصومم میدانم که نیست !
    چرا باید تجسم … در ذهن این بچه بیاید !؟
    …مظهر خشونت ! ریا !! و فساد است
    شک نداشته باشید که نحوه زندگی ؛ نحوه ی تفکر و اعتقادات یک فرد آرام آرام روی چهره اش تاثیر خواهد گذاشت
    ایشان روحانیست ؛ آیت الله صانعی و مرحوم طالقانی هم روحانی بودند !
    چهره ی یک روحانی ؛ بدلیل ریاضت و تهذیب نفس آرام آرام شکل خدایی بخود میگیرد !
    گاهی برخی چهره ها آدم را بیاد خدا میاندازند
    دکتر شریعتی روحانی نبود ولی شمایلش پر از دانش و تاریخ و جامعه شناسی و فلسفه و …هنر بود
    من هنوز از ین سخن فرزندم متعجبم ! که چگونه مقایسه کرده و متوجه شده
    گر چه به پاکی .و بیگناهی حضرت یوسف ع هم یک ” کودک ” شهادت داد …
    شاید این کودک هم امروز به ظلم و کینه ورزی و خشونت و افکار پلید ایشان در خانه ی دانشجویی و سرد من !! شهادت داده ..نمیدانم
    درود بر مهندس عزیز موسوی بزرگ و بر بانوی فرهیخته و خردمندش دکتر رهنورد

  2. Rezvan گفت:

    ایشان اول سوابق خودشان را قبل از انقلاب و در زمان جنگ تشریح کنند تا بدانیم چه شخصی به بسیج خط می دهد. استراتژی زندان و کهریزک جواب نداده به انتقاد روی آورده اند به این میگویند سیاست اول از آخر.

  3. كامران گفت:

    آقای احمد خاتمی با یک درجه تخفیف صحبت از انتقاد آن هم از نوع بارانیش کرده است و معلوم میشود ایشان هم با گذشت زمان حرف از منطق (انتقاد) میکنند خدا را چه دیدی نور در قلب تاریک اندازد و مارا امیدوار” که ایشان یک سال پیش فرمان قتل صادر میکردند
    ! و آخر اینکه خدا فتنه گران واقعی را نابود خواهد کرد هیچ تردیدی نیست فقط ما بندگان صبر اندک است به امید آن روز.

  4. SABZ گفت:

    Aghaye Khatami, To agar marde KHODAEEE, chera az KHODA talab nemikoni, az Aslahe, TAGHAZA mikoni

  5. ناشناس گفت:

    اولا از بسیج نام بردی این گره متشگل… لقبی است که در شان و لیاقتش میخورد دوما اگر معنی انتقاد را میدانستی خوب بو بهر حال انتقاد دو نوع داریم انتقاد تخریبی مثل گره متشگل …انتقاد سازنده که جنبش میباشد ودر این مسیر حرکت میکند کرچه انتقاد سازنده اگر اول انقلاب انجام میشد بجای ….استاد دکتر مهندس داشتیم و چند قرن جلو بودیم

  6. محمد حسین گل گفت:

    کلام به جایی ست، انتقاد اصولاٌ یک پدیده دمکراتیک و مورد پذیرش است. توجه کنید که به علاوه، انتقاد به سود فرد مورد انتقاد است. از آقای احمد خاتمی ممنونیم که بالاخره به جای برخورد قاطع قوه قضاییه (همراه با مقدار زیادی فریاد) از نقادی و انتقاد سخن گفت که این بدون شوخی جای سپاس دارد.
    ضمناً بیشینه افراد به وجود فتنه معتقدند، هرچند تعیین مصداق آن مورد اختلاف است.

  7. SARKHORDEYE NEZAM گفت:

    Kam kam che faramoush kardim ke Eslam, yani, Barabari, Baradari Azadegi, Mehrabani, Eshgh,,, Aghayan, Jannati, Khatami, surato, sirate, dinie khodeshon ra az Eslam neshan dadand, va dar Entekhabate, 88, DOROOKH be sabte Eslami ragham khord, MOTEASSEFANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNE

  8. ناشناس گفت:

    ولی یادمان نرود که توصیه اول دینکار احمد خاتمی ” گلوله باران” بود. از اینکه ایشان یک مقدار لیبرال شده اند جای تاسف است.

  9. حسین گفت:

    البته منظور ناطق شیرین گفتار وبلبل خوش الحان وطوطی شکر شکن گلو باران است کتاب رمز گشایی را بگشایید بهتر متوجه میشوید..

  10. شیرازی گفت:

    من کلا با احمد خاتمی مشکل دارم نمی دونم مشکلم چیه ، به نظر شما مشکل من با این ادم چیه ؟
    غیر اینه که تند خوی و … هست ؟!!!

  11. رشيد گفت:

    اگه فرماندهان بسیج زبان منطق و توان استدلال کردن و انتقاد را میدانستند که متوسل به باتوم و گاز اشکاور و زنجیر و……………
    نمیشدند .اگر فرهنگ گفتگو داشتند که اصلا مشکلی وجودنداشت که جنبش سبزی باشد که فتنه اش بنامند .
    مشکل همین فقدان فرهنگ و فلسفه و تفکر و تمدنه .
    ولی اگر از همین حرف احمد خاتمی که میگه انتقاد کنید این را بفهمند که ( تفنگت را زمین بگذار ) و با زبان انسان دست به کار انتقاد کنند خود به خود بساط استبداد برچیده شده و بسیجیها هم سبز خواهند شد .

  12. مسعود گفت:

    انتقاد که خیلی چیز خوبی است. انتقاد کردن مثل هرس کردن درخت است انتقاد مثل دادن زکات است. زواید و اشتباهات را اصلاح کردن مهم ترین خواسته یک اصلاح طلب است. من از آقای خاتمی تشکر می کنم که راه درستی را پیش پای هم کیشان خود قرار داده است البته کاش این کار را زودتر شروع می کرد

  13. هر ایرانی، یک رسانه سبز گفت:

    رسانه‏های سبز و مردم سبز ایران، عید غدیر خم بر شما و بر میرِ محبوب‏ِ دل‏های عدالت‏پیشه و مومن و خداجوی مبارک
    اکنون در برابر فتنه‏ی نرم جناح حاکم و تمامی رسانه‏های رسمی و غیر رسمی، چاره‏ای جز بیدارگری و پویش توام با درایت، ادب و خلاقیت و نیز نمد مستند تخلفات آشکار و پنهان قدرت‏طلبان نداریم.

    پیامبر بزرگوار خاتم(ص): ( افضل الجهاد کلمه عدل عند امام جائر)
    http://www.ghadeer.org/nahj/f_omomi/amam0003.htm#link52

    ***احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران: “تا نابودی کامل فتنه‌گران از افشای ماهیت آنان دست نکشد.” ***

    نگارنده: فتنه‏گری در ارائه اطلاعات نادرست، فریب، ریا، تجاوز و شکنجه و تکذیب آنهاست. در وارونه نشان‏دادن قانون اساسی، حقوق اجتماعی مردم و نامزدها، در اینکه شورای نگهبان، ۷۵% نامزدهای تایید صلاحیت‏شده خود را فتنه‏گر بداند!!! خود، خودِ فتنه‏است.

    بنابر تعریف بالا، ابتدا باید فتنه را در جامعه تعریف و تبیین نمود. برای شناخت ماهیت فتنه، نیاز به مستندسازی از منابع رسمی اقتدارگرایان برای اثبات این نکته که «فتنه» جز در دامان شورای نگهبان پرورش نیافته، و جز با سکوت مقامات رشد نیافته بپردازیم.
    فتنه، را در قانون‏گریزی، قانون‏شکنی، بی‏تدبیری، بدزبانی، افترا و بدگویی و نمامی، تخلف و تقلب، مستندا پیش افکار عمومی فراهم آوریم.
    برای مردم بیان کنیم که از «فتنه»نامیدن موسوی، چه کسانی سود می‏برند.
    برای مردم بیان کنیم که چرا جناح اقتدار و تقلب، نیاز به بازی «فتنه» دارند.
    و روشنگری سبز در میان اندیشمندان باید نهادینه گردد تا زنگار فتنه‏سازی را از فتنه‏جویان بگیرد و زلال قانون‏گرایی و پایبندی به دین و ادب و اخلاق میرِ ما روشن گردد.

    ____ متن زیر، تنها بضاعت من است، امید اینکه دانایان، پژوهشگران؛ مستندنگاران و تاریخ‏نویسان متعهد و دین‏پژوهان گرانقدر، این گزیده‏های ناکامل مرا به توان و لطف خویش پر و بال دهند.

    تعریف فتنه در خطبه ۱۰۱ نهج‏البلاغه: «آن فتنه جویان قومى هستند که سخت دلى و آزارشان بیش و رخت و جامه شان اندک است . گروهى با آنان در راه خدا جهاد مى کنند که در چشم خودخواهان مشتى فرومایه اند. در روى زمین هیچ جا کسى آنان را نمى شناسد ولى در آسمان نزد همه شناخته اند»
    http://www.ghadeer.org/nahj/khotbe/n1000013.htm

    «معاویه مردم شام را بسوى فتنه و فساد تحریک کرد. معاویه نادانان دمشق را اغوا کرد و با دست آنان به آتش جنگ اشتعال و التهاب داد.»
    http://www.ghadeer.org/nahj/sokh_ali/487-0033.htm

    نقش در تهییج مردم به تداوم فتنه در نهج‏البلاغه: (۲۵۱) ((زودا که مردم را روزگارى رسد که در آن از قرآن جز نشان و از اسلام جز نامى نماند، در آن زمانه مساجدشان از بنا آبادان و از بینش و رستگارى ویران است ، ساکنان و بانیان این مساجد بدترین مردم زمین و زمان اند، فتنه از درونشان بیرون آید و نادرستى به سویشان بازگردد و در وجودشان پناه گیرد. برکنار مانده از فتنه را در این مساجد به فتنه بازگردانند واپس مانده را به پیش رانند و…))
    http://www.ghadeer.org/nahj/f_omomi/amam0008.htm

    طرفداران فتنه: «فتنه را دوست همى داشتید و به آتش فساد دامن همى زدید. من در آن روز که بر شهر شما پیروز آمدم گناه را بر گناهکار بخشودم و شمشیر را از گریختگان میدان جنگ برداشتم و بسوى آن کس که بسوى من روى آورد، دست دوستى پیش بردم .
    اکنون چنین مى بینم که بار دیگر سر لجاج و الحاد گرفته اید و همى سعى دارید که فتنه اى از نو برانگیزید و صحرائى از نو بخون کشتگان خویش ‍ بیالایید.»
    http://www.ghadeer.org/nahj/sokh_ali/487-0032.htm

    بصیرت در برابر فتنه: «هنوز عفریت فتنه و حادثه پاى خویشتن را به پیش نگذاشته و هنوز این شتر مست عنان را از کف سوار خود بدر نبرده است من ماجراها را با چشم دل مى بینم و آینده سیاه و تباه تاریخ را هم از نزدیک تماشا مى – کنم . من همى بینم که دودمان فاسد امیه زمام امور را بدست گیرند و در حصار عفاف و تقوى و سعادت و سیادت مسلمانان شکست در آورند.
    من این قوم فتنه انگیز و حادثه جو را مى شناسم که بناحق بر تخت فرمانروایى بنشینند و مسند خلافت را بباطل بزیر پاى کشند.
    بکشند، بى آنکه جرمى بینند، و ویران سازند، بى آنکه به عمران و آبادى اندیشه کنند.»
    http://www.ghadeer.org/nahj/sokh_ali/487-0032.htm

    اما سندی که معاویه نیز حضرت علی(ع) را «فتنه» نامیده‏است: «از بنده خدا معاویه امیرمومنان!!! به هر کس از مومنان و مسلمانان بصره که این نامه بر او خوانده مى شود. سلام بر شما باد. اما بعد، همانا ریختن خونهاى ناروا و کشتن افرادى که خداوند کشتن آنان را حرام فرموده است مایه هلاکتى سخت و زیانى آشکار است و خداوند از هر کس که آن را بریزد هیچ توبه و عوضى را نمى پذیرد .خدایتان رحمت کناد شما خود آثار عثمان بن عفان و روش او و عافیت دوستى و دادگرى و مرزبانى او و پرداخت حقوق و دادخواهى براى مظلوم و محبت او را نسبت به اشخاص ضعیف مى دانید، تا سرانجام شورشیان بر او شورش کردند و ستمکاران بر او هجوم بردند و او را که مسلمان محترمى بود تشنه کام و روزه دار کشتند و حال آنکه او میان ایشان خونى نریخته و هیچیک از ایشان را نکشته بود حتى ضربت شمشیر و تازیانه یى را نیز از او طلب نداشتند. و اینک اى مسلمانان شما را به خونخواهى او و جنگ با قاتلانش فرا مى خوانیم . ما و شما بر کارى واضح و راهى راست و روشن هستیم و اگر شما با ما هماهنگ و متحد شوید شعله [ فتنه ] خاموش مى شود و سخن یکى مى گردد و کار این امت سامان مى یابد و شورشیان ستمگر که پیشواى خود را به ناحق کشته اند بر جاى مى نشینند و گرفتار گناهان و رفتار بد خویش خواهند شد. براى شما بر عهده من است که میان شما به کتاب خدا عمل کنم و در سال دوبار به شما حقوق بپردازم و هرگز از افزونى درآمد شما در جاى دیگر مصرف نکنم و نبرم . اینک خدایتان رحمت کناد، به سوى آنچه فراخوانده مى شوید بشتابید و من مردى از صالحان را نزد شما فرستادم که از افراد امین و مورد اعتماد خلیفه مظلوم شما عثمان بوده و از کارگزاران و یاران او براى حق و هدایت شمرده مى شود. خداوند ما و شما را در زمره کسانى قرار دهد که به [ نداى ] حق پاسخ مثبت مى دهند و آن را مى شناسند و باطل را ناپسند مى دانند و آن را انکار مى کنند. و سلام و رحمت خدا بر شما باد.»
    http://www.ghadeer.org/nahj/j_taix_2/abel%20h11.htm
    لطفا این فراز را به دقت مطالعه فرمایید و پاسخ و تحلیل علی‏بن ابی‏طالب و دیگران در باره فتنه را نیز از همان منبع، مطالعه فرمایید.

    پرسش از عملکرد در باره فتنه: « اگر چنان شد که هر یک از دو طرف فتنه مردم را به کتاب خدا فرا خواندند چه کنم ؟ ابن مسعود گفت : از رسول خدا (ص ) شنیدم که مى فرمود: چون میان مردم اختلاف پدید آید، پسر سمیه همراه حق است یعنى عمار.»
    http://www.ghadeer.org/nahj/j_taix_2/abel%20h02.htm

    و نیز مطالعه شود: http://www.ghadeer.org/nahj/j_taix_2/abel%20h02.htm

    و نیز: http://www.ghadeer.org/nahj/j_taix_1/hadid006.htm

    پاسخ علی(ع) در برابر فتنه‏گر نامیده‏شدن: “على علیه السلام به اهل شورى مى گوید : «شما با آنکه مى دانید من از هر کس ‍ دیگر جز خودم به خلافت سزاوارترم در عین حال از من عدول مى کنید سپس سوگند مى خورد که هرگاه در تسلیم شدن او و انصرافش از حق خودش سلامت امور مسلمانان باشد و جور و ستم جز بر او روا ندارد تسلیم خواهد بود. و این سخن فقط از کسى همچون على علیه السلام است که چون بدان یا گمان استوار داشته باشد به اینکه اگر جنگ و ستیز کند بر اسلام رخنه و سستى وارد مى شود آنرا انتخاب نمى کند. هر چند که باید حق را ببا منازعه طلب کرد، و در عین حال اگر بداند یا گمان استوار داشته باشد که در خوددارى از طلب حق خود فقط رخنه و سستى در حق او اعمال مى شود ولى اسلام از فتنه در امان مى ماند بر خود واجب مى بیند که چشم پوشى کند و در ضایع شدن حق خود شکیبا باشد و دست نگهدارد تا اسلام از فتنه مصون بماند.
    اگر (اعتراض کنى و) بگویى : چرا على علیه السلام در قبال معاویه و اصحاب جمل تسلیم نشد و بر غضب حق خود چشم پوشى نکرد تا اسلام از فتنه مصون بماند،؟ مى گویم جور و ستم اصحاب جمل و معاویه و مردم شام چنان نبود که فقط مخصوص على علیه السلام باشد بلکه جور و ستم ایشان همه مسلمانان و اسلام را در برگرفته بود و آنان در نظر على از کسانى نبودند که براى ریاست امت و کشیدن بار خلافت شایسته باشند و در واقعه شرطى که من براى تسلیم بودن خود فرموده بود که جور و ستم فقط نسبت به شخص من اجام شود متحقق نبود.»”
    http://www.ghadeer.org/nahj/j_taix_3/damgha20.htm

    فتنه، از زبان علی(ع): «به جاى سنت‏ها، بدعت‏ها را گرفتند. مؤ منان در گوشه‎ها خزیدند و گمراهان و “دروغ‏پردازان” به سخن درآمدند.» خطبه ۱۵۳نهج‏البلاغه
    http://www.ghadeer.org/nahj/khotbe/n1000021.htm

    علی‏(ع) از زبان پیامبر: «یا على ، این مردم فریفته دارایی‏هاى خود شوند و از اینکه دین خدا را پذیرفته‏اند بر خداى منت نهند و رحمت او را تمنّا کنند و از خشم او خود را در امان پندارند. با شبهه‏هاى دروغ و هواهاى سهوآمیز، حرام خدا را حلال شمارند و شراب را نبید نام نهند و حلال کنند و ربا را عنوان خرید و فروخت دهند. رشوه را هدیه خوانند» خطبه ۱۵۵ نهج‏اللاغه http://www.ghadeer.org/nahj/khotbe/n1000021.htm

    *** احمدخان: “اعتراضات سال گذشته «فتنه» ناشی از “عقده‌های فرو خورده عده‌ای که ۳۱ سال است کینه انقلاب را در دل دارند” خواند.***
    به‏راستی، به شعارهای هواداران محمودخان توجه فرمایید، فیلم اولین مناظره محمودخان با رییس جمهور محبوب دل‏ها را بنگرید. آیا سخنان محمودخان، جز کلام نقار و نفرت طرفداران گروهک مجاهدین و کینه‏توزان تروریست است؟ آیا جز ترور شخصیت است؟ آیا یادآور مظلومیت بهشتی نبود؟ چرا باید روزی مجبور باشیم تا بگوییم که “موسوی مظلوم زیست، مظلوم مرد و خار چشم دشمنان بود»!؟ به راستی چرا؟
    آیا طرفداران محمودخان و خود وی، مسئولیت بمباران و تخریب را بر عهده نگرفته‏اند؟
    آیا سخنان اینان، جز سخنان مسعود رجوی و رادیوهای بیگانه در ۳۰ساله انقلاب علیه مسئولین حکومتی ایران و آرمان‏های امام راحل نبوده؟ [پژوهشگران علوم سیاسی را به مستندسازی این شعارهای عوامفریبانه با سخنان ضدانقلاب و دشمنان تابلودار فرا می‏خوانم]

    ***عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه: “‌دستور علوی این امت است که فتنه‌گران را انتقاد باران کنید تا نه تنها خودشان بلکه اساس و اصل فتنه‌گری نابود شود و این یک وظیفه همگانی است”***
    البته این سخن، برگرفته از کلام امیرالمومنین است. باید گفت کلامی حق است که به واسطه آن باطلی درخواست شده‏است!!!
    اما برای هواداران جنبش سبز نیز نوعی دعوت به روشنگری و پایداری و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر را در بر دارد.

    ***احمدخان: ” سیره امیرالمومنین(ع) در تَبَرّی، این بود که تا نابودی کامل فتنه از پای نمی‌نشست و امروز افشای جریان فتنه و انتقاد عمومی و همه جانبه از آن تا نابودی کامل یک وظیفه و پیمودن خط آن حضرت است.”***
    آری. امروز باید ثابت کنیم که موارد زیر جزیی از فتنه است که در سیره علوی نمی‏گنجد:
    ۱) محمودخان، شخصا دروغ می‏گوید.
    ۲) محمودخان، اصرار به تمرد از قانون و پیاده‏سازی آن دارد.
    ۳) محمودخان، تمایل به برگزیده‏بودن دارد.
    ۴) محمودخان، نباید نقد شود.
    ۵) یاران محمودخان به هر وسیله‏ای برای در قدرت‏ماندن دست یازیدند (دروغ، جعل، تهمت، افترا، کشتار خیابانی، شکنجه، ترور، فریب رسانه‏ای، تحریف تاریخ اسلام، تحریف قرآن و …)
    ۶) و …

    «- و من کلام علیه السلام الى معاویه
    و اردیت جیلا من الناس کثیرا اخدعتهم بغیک القیتهم فى موج بحرک تغشاهم الظلمات و تتلاطم بهم الشبهات فجازوا (فجاروا – فحاروا) عن وجهتهم و نکصوا على اعقابهم وتولوا على ادبارهم و عولوا على احسابهم الا من فاء من اهل البصائر فانهم فارقوک بعد معرفتک و هربوا الى الله من موازرتک اذ حملتهم على الصعب و عدلت بهم عن القصد فاتق الله یا معاویه فى نفسک و جاذب الشیطان قیادک فان الدنیا منقطعه عنک و الاخره قریبه منک والسلام .
    افشاى نیرنگ بازى معاویه
    بسیارى از مردم را هلاک ساختى و به گمراهیت فریب دادى و به امواج نفاق خود افکندى ، تاریکى ها آنان را فرا گرفت ،. و در تلاطم شبهه ها گرفتار شدند، پس از راه راست خود منحرف گشتند؛ به گذشته جاهلى برگشتند و راه قهقرا در پیش گرفتند و به دودمان خود تکیه کردند و به آنها بالیدند، جز گروهى اندک از اهل بصیرت که بازگشتند، آنان چون تو را شناختند، خود را از تو جدا کردند و از یارى تو دست کشیدند و به سوى خدا گریختند زیرا تو آنان را به کارى دشوار واداشتى و از راه راست بازداشتى . اى معاویه درباره خود از خدا بترس و افسار خود را از دست شیطان در آور که دنیا از تو جدا شده و آخرت به تو نزدیک است والسلام .»
    http://www.ghadeer.org/nahj/NAMEHAY_A/reza0003.htm

    «افشاى بردگى عمرو عاص
    تو دین خود را پیرو دنیاى کسى ساخته اى که گمراهیش آشکار و پرده حیاتش دریده است ، در مجلس خود، بزرگواران را ناسزا مى گوید، و هنگام معاشرت بردباران را سفیه مى شمارد. تو به دنبال او رفتى ، و بخشش او را خواستى چونان ، سگى که در پى شیر رود، و به چنگال او چشم بدوزد، و انتظار کشد تا پس مانده شکارش را به سمت او اندازد، پس دنیا و آخرتت را به باد دادى در حالیکه اگر به حق روى مى آوردى آنچه را خواسته بودى مى یافتى اگر خداوند بر تو و پسر ابوسفیان چیره ام سازد سزاى کارهایتان را بدهم ، و اگر مرا ناتوان ساختید و خود برقرار ماندید، عذاب خدا که پیش رو دارید براى شما بدتر است . والسلام . »http://www.ghadeer.org/nahj/NAMEHAY_A/reza0004.htm

    «ستمکار و دروغگویى آدمى را در دین و دنیایش هلاک مى کند»
    http://www.ghadeer.org/nahj/NAMEHAY_A/reza0004.htm

    «اما بعد زمان آن رسیده که با چشم بینا از دیدن حقایق روشن بهره مند شوى تو راه پیشانیت را پیمودى ، ادعاهاى باطل کردى ، مردم را فریب دادى و به شبهه افکندى ، مقامى را که بالاتر از حد توست به خود بستى ، و آنچه براى دیگرى اندوخته شده ، ربودى . این کارها همه براى گریز از حق و انکار حقایقى است که از گوشت و خون براى تو لازم تر بود، همان حقایقى که گوش تو آن را شنیده ، و سینه ات از آنها پر شده . آیا پس از حق جز گمراهى آشکار و پس از بیان روشن جز آمیختن حق به باطل چیزى توان یافت . از شبهه و در آمیختن حق و باطل بپرهیزید، که دیر زمانى است که فتنه پرده هایش را آویخته و تاریکى آن دیده ها را کور ساخته است .»
    http://www.ghadeer.org/nahj/NAMEHAY_A/reza0007.htm

    «شقاوتمند کسى است که از سود خرد و تجربه اى که به او داده شده محروم گردد. من بیزارم از اینکه گوینده اى سخن باطل بگوید، یا این که کارى را که خداوند به صلاح آورده ، تباه سازم . پس آنچه را نمى شناسى ، رها ساز. که مردم بدکردار با گفتارهاى نادرست به سوى تو مى شتابند. والسلام .»
    http://www.ghadeer.org/nahj/NAMEHAY_A/reza0007.htm

  14. شب سرد سبز پاییزی گفت:

    پیام یکی از بی‏شمارها، به بی‏شمار مردم خداجوی سبزاندیش:

    بیایید با درایت، با ادب و با بیان بینه و سند متقن، با مطالعه، با دقت در زمینه‏ها و با مطالعه، مردم را در برابر بمباران فتنه‏انگیزان بی‏ادب، مقتدر و دین‏گریز و قانون‏گریز بیمه کنیم.

  15. ساده گفت:

    خیلی جالبه!

    چه قدر درست گفت شاملو:
    خدا را در پستوی خانه نهان باید کرد… .

    جالبه سران این گروه گفته بوده ان: این درست نیست که یک انتقادی رو پرتاب کنین و انتقاد باید با رویکرد منطقی و با هدف اصلاح کردن و در یک مذاکره ی دو طرفه باشه.

    حالا خودشون دهن مردم رو می بندن می خوان با “انتقاد” “فتنه” رو نابود کنن.
    چه خوب گفت امام علی: حقی که من بر مردم دارم این است که من را نقد کنند.

    متاسفیم آقای خاتمی! به قول آقای احمدی نژاد (خطاب به هیلاری کلینتون) من اگه می خواستم با شما دشمنی کنم می گفتم آقای خاتمی به این حرفاتون ادامه بدین! درسته! درسته! چون حرفای شما با نفع ماست!
    اما برای خودتون می گم! نقد شدن یک فرصته! فرصتی که دارین از خودتون می گیرین!

    زمان انتخابات افرادی که حضور نداشتن رو در چند دقیقه انتقاد باران کردین و در جواب، به اونا هم فقط همون چند دقیقه رو اجازه دادین تا از خودشون دفاع کنند.

    دوره ی اعتراضات هم، آقای حداد عادل رو آوردین و ایشون جوری گفتن من مایلم با آقای موسوی مباحثه کنم، که نشون بدین موسوی خودش نمی خواد بیاد توی تلویزیون! در صورتی که آقای موسوی اعلام آمادگی برای مناظره کرده بودن!

    شما با این رویکرد ترس خودتون رو از “منطق” موج سبز نشون می دین، بعد از انتخابات در برنامه ی به سوی فردا، با چند مناظره ی نمادین سر و ته قضیه رو به هم آوردین و ضعف منطقتون رو به خوبی به مردم نشون دادین.
    مجری(یامین پور)با حالت خنده داری می گفت ما از اصلاح طلبا دعوت کردیم اما نیومدن و اون حاج آقای مهمان برنامه هم می گفت، اصلاح طلبا باید هزینه ی نیومدنشون رو بدن!

    شما روز عاشورا رو هم خراب کردین! روز عاشورا روز گریه نیست! روز جشنه! جشن پیروزی ترفند هوشمندانه ی امام حسین! جشن پیروزی دراز مدت امام حسین! می خواین مردم سوت و کف نزنن؟
    روز عاشورا روز جنگ با استبداده! می خواین مردم توی خیابون نیان؟ شما حرمت عاشورا رو می شکنین که کتک می زنین! توی روز حرام!
    آقای خاتمی! یعنی یه نفر ایرانی هم با تظاهرات روز عاشورا موافق نبود، که هر کسی باهاش مصاحبه می کردین مخالف این ماجرا بود؟

    سیاست جالبی دارین! به نظرم مزرعه ی حیوانات رو کامل خوندین! دهن حریف رو چسب می زنین و بهش می گین در جواب به انتقاد از خودت دفاع کن!

    آقای خاتمی! دیگه هیچی … فقط بگم خدایی هم هست. باور کنید هست.

  16. مهدی شیراز گفت:

    واقعا برای این روحانی (ببخشید آخوند چون کلمه روحانی در شان انسانهای بزرگوارتری هست) متاسفم که آبروی این لباس مقدس را برده است . اینان فقط ادا افراد به ظاهر مومن را در می آوردند بعد خودشان را فرزندان انقلاب می نامند

  17. هادی گفت:

    یاران سبز چرا تعجب کردید این رفتار از اول اسلام بوده که امویان به علویان تهمت بزنند و فحاشی کنند دوران امام علی‌ را که فرموش نکردید

  18. ناشناس گفت:

    آخر برادر چر ابا باتوم “انتقاد” خود را بیان می کنید؟؟؟ اگر با زبان بیان کنید ما هم استقبال می کنیم

  19. شب‏های سبز و سرد پاییزی گفت:

    جناب سیداحمدخاتمی سلام
    ما از تهدید شمایان نمی‏هراسیم. زیرا هواداران میرحسین، گروهی اندیشمند، متفکر و اهل تمیز و تشخیص هستند. این افراد، به جبر، اطاعت و داده‏های نادرست یا فرمان و زر و تزویر به دام!! میرحسین نیفتاده‏اند.
    از دیگر سوی، مخاطبان فرمان شما، به غم سهمیه، نان و اطاعت از فرمان و مواجب و جیره، در چنبره‏ی شمایند و از آگاهی و درایت نیز بی‏بهره.
    پس نبرد بین جهل و دانایی، هرچند که دشوار، پرهزینه و نابودگر باشد، باور داریم که پیروز این نبرد را نادانان بی‏ادب نخواهیم یافت. در نبرد اگر مقیاس را قانون می‏دانید، بیایید کتاب قانون اساسی، روزنامه کیهان، رسالت و رجانیوز را باز کنیم و سخنان شخص شما، محمودخان و حدود ۱۰نفر دیگر از یارانش را به شهادت گیریم. ما هیچ سندی نمی‏پذیریم جز اینها. آنگاه شما نشان فتنه را بیابید و چشم فتنه‏گران را درآورید. ضمنا در سوی ما نیز تنها سخنان میرحسین، برای ما قابل بررسی و نکته‏سنجی خواهد بود، نه حاشیه‏هایی که بی‏سند به هواداران گمنام (حتی بنام) وارد آید.

  20. عمارلویی گفت:

    حساب این بیابان سنگ و چوب است باقی بقای جناب ایت اله خاتمی والسلام

  21. 32952 گفت:

    گره ای که با دندان باز میشد جواب نداد کنون وقت باز شدن این گره با دست است البته ماهی را هر وقت از اب بگیرند بعضی ها البته سفیدش و ازادش را با ولع میخورند حرام بود که بود فعلا حال امروز را عشق است فردا را باور نداشتن که باور ندارند و این قصه سر دراز دارد و بقیه السیف

  22. ناشناس سوم گفت:

    حیف صد حیف پرونده میر ما عینهو اینه زلال و پاک و چنان چه کمترین ردی از دلار و روپیه وپوند ویورو و ردی از میلیاردها دلاری که چه با کامیون و چه به روش های مرسوم دلالی نفتی و سو اپ های ان چنانی که افتد و داند سر سوزنی نشانی مییافت و اخوری که از اموات تامین اجتماعی به ارث پدری تبدیل و از وسیله حرام برای خود و اطرافیان نمدی و کلاهی به گشادگی ریوس ملت گذاشتند و برای امر خیر و مباح و خرید دم و دستگاه به تملک در اوردند و حتی از فیش حج خدا برای امری نامیمون و مذموم استفاده بهینه کردند و امار دغل و دغا را به امری نه مستحب بل واجب به خلق اله امری ملکوتی و سلطانی تبدیل کردند ولکن استاد از علم کیمیا و لیمیا وسه علم مکمل در مانده گشت و فوت کوزه گری فراموش نمودندو دنیای خود را با خراب کرذن و زدن و کشتن اباد کردند که کنون

    چنگیز هیتلر وموسولینی از صحیفه تاریخ شرمنده گشته اند ولی چه باک که سبزیان از ۵ حس شناخته شده با کمال ارامش و صبر ی ایوب وار به نظاره نشسته اند و از تاریکی هراسی ندارند واز حلاوت بخشش مرید بخشندگان بزرک تاریخند و این است ترس معهود از پیروزانی که اینده خود را دارند به نوعی رفو میکنند تا از انتقام در امان باشند و بنده نسبت به کوپن خودم و به تاسی از بزرگان دینی ومنجمله میر و شیخ و خاتمی این ها را شرمنده خواهم کرد و ار براذری برایشان خواهم سرود و خواهشاکمتر باد بکارند که نه برفی و نه بارانی به یمن این دغل کاری ها باریده نخواهد شد مگر خود را همدم مردم بدانند و از زدن و کشتن بر باد دادن فتنه کمتر بگویند چون خریدار در این بازار یافت می نشود به امید ان روز که خیلی نزدیک است

  23. ناشناس گفت:

    اقای سید احمد خاتمی در قبل از انقلاب در سمنان چه سابقه مبارزاتی داشته اند ؟ راه توبه برای همه باز است…انشاالله ایشان هم توبه کنند و طلب مغفرت…..اما وای بر حق الناس

  24. مشقاسم گفت:

    ما شما را آنقدر مورد انتقاد قرارمیدهیم که یا از رو بروید یا ازغضه دق کنید. حق باماست و شما زورگفته اید و حق را ازما ربوده اید.

  25. سمیه گفت:

    انتقاد باران !!!!!!!!!!!!!انتقاداتتون رو هم دیدیم .با گلوله و شکنجه و کهریزکی کردن انتقاد میکنید .