دعاگو: سیاستمدار بیادب، مایه شرمساری ملی است
چکیده :هرگز ملتها از ادبیات ناهنجار، ناسزاگویی و تندی پیام نمیگیرند، بیادبی را نماد قاطعیت نمیدانند و بیادبان را الگوی انقلابگرایی نمیشناسند. ملتها حق دارند از سیاستمداران بیادب بپرسند كه با چه منطقی، بیادبی و بداخلاقی بر منافع و مصالح ملی...
ناطق جمعه شمیرانات بیادبی سیاسی را مقولهای متفاوت از شجاعت، قاطعیت، روحیه انقلابی و دفاع از منافع و مصالح ملی و جهان اسلامی توصیف نموده گفت: هرگز ملتها از ادبیات ناهنجار، ناسزاگویی و تندی و بدمنشی پیام نمیگیرند.
به گزارش آینده؛ امام جمعه شهرستان شمیرانات ولادت حضرت معصومه(س) را تبریک گفت، هفته نیروی انتظامی را گرامیداشت و از نیروی انتظامی با عنوان آفرینندگان نظم و امنیت و نقشآفرینان در استیفای حقوق ملت یاد نموده و در خطبه اول به ادامه مبحث جایگاه ادب در فرهنگ دینی تحت عنوان گویش فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در چارچوب پیامهای دینی و مقتضیات اجتماعی پرداخته اظهار داشت: ادب، نماد شرف و شخصیت انسانی، برترین شاخصه خردمندی و خردورزی و ریاست و مدیریت حقیقی است. بیادبی، شفافترین نشانه بیبهرهگی از شرافت، عقلانیت و شایستگی ریاست و مدیریت است«انما الشرف بالعقل و الادب لا بالمال و الحسب» «لا عقل لمن لا ادب له» «الادب ریاسه». بیادبان آلایشهای درونیشان را آشکار میسازند، انگیزه مخالفت را در دیگران برمیانگیزند و به نمونههای بدآموزی فرهنگی و آلودهسازان عرصههای اجتماعی تبدیل میشوند.
حجت الاسلام دعاگو آراستگی ادبیات گفتوگو در عرصههای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به فرهیختگی، سنجیدگی، نرمش و جذابیت اخلاقی را سازگارسازی گفتمان به فرهنگ اسلام و قرآن توصیف نموده گفت: براساس آموزههای قرآنی، وظیفه مسلمانان در برابر مخاطبان، خوب سخن گفتن، سخن خوب گفتن، نرمش کلامی، سخن پذیرفتهشده «قول معروف» و آراستهسازی سخنان به جاذبه و اثربخشی است(لقمان، اسراء، طه و بقره). شیعیان باید آبروی امامان(ع) را پاس دارند، از آبروریزی بپرهیزند، با مردم، خوب سخن بگویند، سخن خوب بگویند و زبانشان را نگه دارند(امام صادق (ع)) و با سخن نیکو و اعمال زیبا برهان برتری و عنوان خردمندی خویش را اثبات نمایند(علی (ع)).
خطیب جمعه شمیرانات ادبیات ناهنجار را آفریننده ناهنجاری، بسترساز بیفرهنگی، آشفتگی ذهن و جان انسانی، عامل سقوط و مانع کمال نامیده گفت: بیادبی، بدکلامی و بداخلاقی، ذهن و ضمیر مخاطب را آشفته میسازد، انگیزه تقابل با بیادبی و سرکوبی بیادب را در مخاطب زنده میکند، اعصاب مخاطب را تند و آتشین میسازد و پاسخش را با تلخی و افراط همراه مینماید. «کسانیکه آنچه سزاوار نیست بر زبان میرانند آنچه را نمیخواهند و نمیپسندند از مخاطب میشنوند و همیشه پاسخ ناخوشایند را از خطاب ناخوشایند دریافت میکنند(علی (ع))». بیادبان هرگز در قلوب فرهیختگان، دینگرایان و دینداران نفوذ نمیکنند و در جمع بهرهمندان از علم و عرفان مورد پذیرش قرار نمیگیرند.
دعاگو شاخصههای مورد نیاز در گفتمان فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را آگاهی، فرهیختگی، سنجیدگی، دقت، متانت، نرمش، احترامگذاری و استدلال منطقی معرفی نموده گفت: اگر گفتوگوها به گوهر شایستگی و تناسب منطقی با عرصههای گوناگون گویشی، آراسته نگردند ناهنجاریهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به آلودگی محیطهای اجتماعی و گسترش بدآموزی به حوزههای ملی میانجامد. اظهار نظرهای نسنجیده و بیپایه فرهنگی و ستیزهجوییهای برآمده از بیفرهنگی و بدمنشی در ساختار فرهنگی کشور ناهنجاری، کاستی و سستی میآفریند.
وی افزود: ادبیات سیاسی بیبهره از فرهنگ سیاسی و اصطلاحات زاویهدار با فرهنگ دینی و ملی، اقتدار و اعتبار کشور و ملت را با فاجعه روبرو میسازد. اظهارنظرهای اقتصادی نابهنگام و بیبهره از گوهر کارشناسی، تحولات اقتصادی نابهنگام، غیرقابل پیشبینی و خارج از تحمل اقشار ضعیف اجتماعی را در پی دارد، بر تنگناها و فشارهای اقتصادی میافزاید و حوزه خدمتگزاری را به بیتدبیری و سهلانگاری آلوده میسازد.
ناطق جمعه شمیرانات بیادبی سیاسی را مقولهای متفاوت از شجاعت، قاطعیت، روحیه انقلابی و دفاع از منافع و مصالح ملی و جهان اسلامی توصیف نموده گفت: هرگز ملتها از ادبیات ناهنجار، ناسزاگویی و تندی و بدمنشی پیام نمیگیرند، بیادبی را نماد شجاعت و قاطعیت نمیدانند و بیادبان را الگوهای ارتجاعستیزی و انقلابگرایی نمیشناسند. انقلاب اسلامی دگرگونی حقیقی از ضدارزشها به ارزشهای متعالی است. براساس مبانی دینی قاطعترین، شجاعترین و انقلابیترین انسانها خدامدارترین، حقمعیارترین و ارزشگراترین خداباوران در فضای خداباوری و عرصههای مسلمانی هستند و هرگز در فضاهای انسانسازی و براساس معیارهای اسلامی به بیادبان نمره قبولی نمیدهند.
دعاگو در ادامه گفت: از نگاه افکار عمومی، بیادبی در عرصه گفتمان سیاسی، تعرض جاهلانه به عزت، اعتبار و اقتدار ملی است، ملتها را در موضع تدافعی و تنگناهای اخلاقی قرار میدهد، انگیزه بیادبی و گستاخی را در دشمنان ملتها و کشورها برمیانگیزد و فرهیختگان، سیاستمداران و تحلیلگران را با شرمساری و سرافکندگی مواجه میسازد. ملتها حق دارند از سیاستمداران بیادب بپرسند که سازگاری بیادبی و بداخلاقی با منافع و مصالح ملی چیست و با چه منطقی، بیادبی و بداخلاقی بر منافع و مصالح ملی میافزاید.
خطیب جمعه شهرستان شمیرانات در خطبه دوم به تحلیل تحولات سیاسی روز تحت عنوان نقش و سهم یارانهها در ساختار اقتصاد ملی و اصلاحات اقتصادی پرداخته گفت: در چارچوب نظام رسمی، قانون اساسی و مصوبات قانونی از اعتبار برخوردارند و حمایت بیدریغ ملت را با خود دارند ولی نقد و تحلیل به دلیل بازکردن فضاهای نوین آگاهی و بسترسازی قانونمند بازنگری و اصلاح و بهسازی از نعمتهای بزرگ الهی است. اداره نظامهای اجتماعی در مجموعه بزرگی از کشورهای جامعه جهانی با اتکاء به اقتصاد ملی با علم و تجربه طولانی همراه است و فضای اقتصادی همراه با آرامش و آسایش را برای ملتها ایجاد کرده است.
دعاگو اضافه کرد: استفاده از علم و تجربه دیگران برای ایجاد نظام اقتصادی اجتماعی پاسخگو، ناسازگاری با فرهنگ دینی و فاصلهیابی با منافع و مصالح ملت نیست. در آن نظامهای اقتصادی در ساختار اقتصاد ملی، نظام تأمین اجتماعی فراگیر و پاسخگو تعریف میکنند، به آموزش، بهداشت و درمان، مسکن و کار و اشتغال و همه نیازهای اساسی و ملی در درون آن میپردازند، تأمین اجتماعی فراگیر را به سیستم مالیاتی کشور به ویژه مالیات بر هزینهها «مالیات مستقیم» متصل میکنند و با درآمدهای مالیاتی، بودجه کشور و نظام تأمین اجتماعی را میبندند.
امام جمعه شمیرانات توزیع کالاهای اساسی به جای یارانههای نقدی، افزایش تولید و آمادهسازی کشور و ملت برای پایداری را از عوامل کنترل فشارهای اقتصادی و پیروزی بر توطئههای خارجی تحلیل نموده گفت: در شرایطی که نظام تأمین اجتماعی کشور چندان فراگیر و پاسخگو نیست، تحریمها، حذف یارانهها، پرداخت یارانههای نقدی و افزایش گسترده نقدینگی در مقیاس ملی به افزایش سرسامآور قیمتها و تورم اقتصادی بسیار میانجامد برای کاهش قیمتها؛ مهار تورم، تأمین کالاهای اساسی به جای یارانههای نقدی، شتاب بخشیدن به آهنگ تولید در مقیاس ملی، ترویج فرهنگ قناعت و آمادهسازی کشور و ملت برای مقاومت یک ضرورت دینی و ملی است.
دعاگو پرداخت کالاهای یارانهای را عامل تغییر عرضه و تقاضا به سود خریداران و نیازمندان تحلیل نموده تأکید کرد: حذف یارانه از هر کالا موجی از گرانی میآفریند، پرداخت یارانهها به صورت نقدی به افزایش نقدینگی و انگیزه خرید کالاهای اساسی میانجامد، کمبود کالاهای اساسی تعادل عرضه و تقاضا را بر هم میزند، تحریمها بر آهنگ گرانی و تورم میافزاید و در شرایط مقابل به دلیل عدم نیاز بخش وسیعی از اقشار ملی به کالاهای یارانهای، پرداخت یارانه به صورت کالای اساسی تعادل عرضه و تقاضا را به نفع خریدار تغییر میدهد و از فشار قیمتها بر اقشار ملی و واکنشهای سیاسی اجتماعی میکاهد.
رئیس جمهور محبوب ما اگر بی ادب بود مورد حمایت پدرانه ی مقام معظم رهبری قرار نمیگرفت .او با ادب ترین و راستگوترین ودانشمندترین ومردمیترین و رئیس جمهوراست
کی گفته که منظور آقای دعاگو خدای ناکرده با جناب رییس جمهور محترم و مودب بوده؟ خدا به دور!
استدلال هوشمندانه دوست بسیجی مان را می بینید؟! با ادب ترین! راستگوترین!!!
حکایت اون بابا که طاس بوده به او زلفعلی می گفتند!
بله! ما در صدر جداول کتاب گینس و تر ترینِ ترین های عالم هستیم! اینکه کشور ما هم که آزاد ترین کشور دنیاست اصلا دروغ نیست!!! دیگر چه؟ تازه کی گفته که هلو گفتن و لولو بردن بی ادبیه ؟!!
دقیقا همه اینا که گفتی رو برعکس کن میشه واقعیت!!
از برادر عزیز بسیجی که در بالا نظر داده اند تقاضا می کنم واقع بین باشند و علاقه به اشخاص چشم و گوش ایشان را نبندد.می خواهید چند نمونه بیاورم ؟